Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Het is natuurlijk zo: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Door de alomtegenwoordigheid van de media zien de mensen dat gewoon altijd wat iemand ook prive doet. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Lieser schreef:Veronica2 schreef:Je merkt hier in dit topic vaak dat het niet helemaal helder is waarom Timmermans niet zo populair is. Onderstaande tekst vond ik elders op internet en misschien maakt het het wat duidelijker. Het is trouwens niet mijn eigen persoonlijke mening over deze man, ik zou dit nooit zo opschrijven. Het is wel kennelijk de mening van een groep in het land :
Ik ben er zo een die Timmermans niet ziet zitten. Bij het debat in de Tweede Kamer had hij eigenlijk maar één standpunt: Niet Met Geert. Of iedereen dat maar even wilde beamen. En als mensen dat niet willen, gaat hij pruilen. Net een kleuter die geen snoepje krijgt.
Electra63 schreef:anjali schreef:Het is natuurlijk zo: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Door de alomtegenwoordigheid van de media zien de mensen dat gewoon altijd wat iemand ook prive doet. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Behalve dat er veel fake-news wordt verspreid en zelfs wordt opgeroepen tot geweld of tot Tribunalen
En wat een goed voorbeeld is, is subjectief.
Electra63 schreef:anjali schreef:Het is natuurlijk zo: Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Door de alomtegenwoordigheid van de media zien de mensen dat gewoon altijd wat iemand ook prive doet. Goed voorbeeld doet goed volgen.
Behalve dat er veel fake-news wordt verspreid en zelfs wordt opgeroepen tot geweld of tot Tribunalen
Veronica2 schreef:Electra63 schreef:
De manier waarop Timmermans zijn functie bij BuZa neerlegde en naar Brussel vertrok is ook geen goed voorbeeld voor bijvoorbeeld standvastigheid, diplomatieke handigheid en toewijding. Het is wel een goed voorbeeld van halfhartigheid.
Veronica2 schreef:juval schreef:Wat dat betreft zit er wel meer fatsoen in de Christelijke partijen in mijn ogen.
Ze zeggen het in elk geval heel vaak.
Veronica2 schreef:Je stem uitbrengen bij een verkiezing is toch geen objectief ding? Kiezers moeten wel subjectief zijn en zich ergens toe aangetrokken voelen, anders blijven ze thuis.
anjali schreef:Veronica2 schreef:Je stem uitbrengen bij een verkiezing is toch geen objectief ding? Kiezers moeten wel subjectief zijn en zich ergens toe aangetrokken voelen, anders blijven ze thuis.
Helemaal mee eens. Je stemt niet op een onpersoonlijk computerprogramma maar op een levende persoon. Of op een partij, een groep personen waar je je bij thuisvoelt.
Raineri schreef:Lieser schreef:Ik ben er zo een die Timmermans niet ziet zitten. Bij het debat in de Tweede Kamer had hij eigenlijk maar één standpunt: Niet Met Geert. Of iedereen dat maar even wilde beamen. En als mensen dat niet willen, gaat hij pruilen. Net een kleuter die geen snoepje krijgt.
Hij zal het gedeeltelijk doen voor het ronselen van stemmen.
Maar, het is ook gedeeltelijk in het landsbelang. Timmermans is niet op z'n achterhoofd gevallen en een intelligente man. Populisme stop je het beste door het dood te negeren. Geen media vermelding, geen samenwerking met ze. Dat is hun strategie om voet aan de grond te krijgen. Dit is terug te zien in de peilingen. Het moment dat vvd vorig jaar september toestemmen samen te willen werken met de pvv schoten de peilingen door de lucht. Dus: werk niet met ze, spreek niet over ze, ga niet mee in hun spel. Het komt over als: ik wil niet met x spelen, dus jij mag dat ook niet. Maar op de lange termijn is dit in het belang voor de verdere ontwikkeling van het land en geen verdere afbreuk te laten plegen op de democratie door populistische partijen. Vorig jaar is er een artikel geschreven over de hulpmiddelen die populisten gebruiken om stemmen te ronselen. Zelfs wij, door constant de namen te noemen en hierover te spreken, dragen hier onbewust aan bij. Zal zo eens zoeken.
Dus ja: sluit ze buiten en negeer ze.
Veronica2 schreef:Je merkt hier in dit topic vaak dat het niet helemaal helder is waarom Timmermans niet zo populair is. Onderstaande tekst vond ik elders op internet en misschien maakt het het wat duidelijker. Het is trouwens niet mijn eigen persoonlijke mening over deze man, ik zou dit nooit zo opschrijven. Het is wel kennelijk de mening van een groep in het land :Citaat:FRANS, DE GROENE PAUS....
Zittend in mijn geïsoleerde, energiezuinige woning slurpend van een beker koud kraanwater (want thee zetten kost energie, mensen!), bedacht ik mij weer eens hoe makkelijk het toch is om het milieu te redden. Vooral als je Frans Timmermans heet. Onze eigen groene profeet, de man die met de bevlogenheid van een dominee het evangelie van de zonnepanelen en de veganistische bitterbal predikt, terwijl wij, simpele zielen, ons afvragen of we de thermostaat nog een graadje lager kunnen zetten zonder dat de kat vastvriest aan de vloer.
Frans, de man met de missie om Europa klimaatneutraal te maken, en liefst gisteren nog. En we geloven hem! Nou ja, we willen hem geloven. Vooral als hij op een podium staat, de armen spreidend alsof hij elk moment de CO2-uitstoot persoonlijk kan omhelzen en smeken om te verdwijnen. Zijn stem galmt dan door de zaal, vol overtuiging over het belang van minder vliegen, minder vlees, en meer windmolens die onze idyllische Hollandse landschappen sieren als futuristische tulpen.
En terwijl Frans ons toespreekt over de noodzaak van opoffering – minder vakanties naar verre oorden, de auto laten staan, misschien zelfs een keer je eigen boontjes doppen in plaats van die voorgesneden zakjes, vraag ik me af of hijzelf, na een lange dag van preken over groene idealen, in zijn elektrische bakfiets naar huis fietst. Of dat hij, na een vermoeiende week vol klimaattoppen en onderhandelingen, in een energiezuinige pyjama kruipt en mediteert bij het geluid van zachtjes draaiende windturbines.
De werkelijkheid is, zoals vaak, iets minder poëtisch. De verhalen over zijn vliegreizen, de ruime woning, de ongetwijfeld niet-veganistische maaltijden met een dagelijkse vlaai of karbonade, buitelen over elkaar heen. En dan denk ik: ach, hij is ook maar een mens. Een mens met een belangrijke boodschap, dat wel. Maar wel een mens die het concept van 'practice what you preach' af en toe lijkt te interpreteren als 'preach what others should practice'.
Het is alsof de paus predikt over armoede, terwijl hij in het Vaticaan rondrijdt in een met bladgoud belegd pausmobiel. Begrijp me niet verkeerd, de boodschap is belangrijk. We moeten iets doen aan het klimaat. Maar er zit toch iets ongemakkelijks in wanneer de boodschapper zelf lijkt te leven in een soort bubbel van uitzondering. Alsof de regels wel gelden voor de rest van de wereld, maar niet voor de architect van die regels.
Misschien is het wel de ultieme vorm van efficiëntie: terwijl wij ploeteren met onze afvalscheiding en krampachtig proberen de lichten uit te doen in kamers waar niemand is, offert Frans zich straks op door de zware last van het regeren te dragen, inclusief de onvermijdelijke vliegreizen en het comfort dat daarbij hoort. Hij draagt de last, zodat wij, de gewone mensen, de planeet kunnen redden. Een soort klimaat-placebo-effect: zolang Frans er is, en het erover heeft, komt het vast goed.
Dus de volgende keer dat u uw elektrische auto oplaadt aan een laadpaal die draait op groene stroom of wanneer u met een schuldgevoel de verwarming aanzet, denk dan aan Frans. Denk aan zijn inspanningen. En weet dat, terwijl u uw uiterste best doet om uw ecologische voetafdruk te verkleinen, er altijd iemand is die de lat voor u hoog legt, terwijl hij er zelf bijna iedere dag comfortabel onderdoor wandelt. En dat is toch ook een soort geruststelling, nietwaar?
Lieser schreef:Raineri schreef:
Hij zal het gedeeltelijk doen voor het ronselen van stemmen.
Maar, het is ook gedeeltelijk in het landsbelang. Timmermans is niet op z'n achterhoofd gevallen en een intelligente man. Populisme stop je het beste door het dood te negeren. Geen media vermelding, geen samenwerking met ze. Dat is hun strategie om voet aan de grond te krijgen. Dit is terug te zien in de peilingen. Het moment dat vvd vorig jaar september toestemmen samen te willen werken met de pvv schoten de peilingen door de lucht. Dus: werk niet met ze, spreek niet over ze, ga niet mee in hun spel. Het komt over als: ik wil niet met x spelen, dus jij mag dat ook niet. Maar op de lange termijn is dit in het belang voor de verdere ontwikkeling van het land en geen verdere afbreuk te laten plegen op de democratie door populistische partijen. Vorig jaar is er een artikel geschreven over de hulpmiddelen die populisten gebruiken om stemmen te ronselen. Zelfs wij, door constant de namen te noemen en hierover te spreken, dragen hier onbewust aan bij. Zal zo eens zoeken.
Dus ja: sluit ze buiten en negeer ze.
Maar Timmermans negeert ze dus niet. Hij roept vaker 'Geert' dan de voorzitter
juval schreef:Libra76 schreef:
Bosma heeft gelijk, het is goed voor de kijkcijfers, dit filmpje
hilarisch filmpje inderdaad. Ik hoop wel dat Bosma kamervoorzitter mag blijven in tegenstelling tot wat de dame van de pvdd graag wil.