Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:02

Volgens mij heb je duidelijk iets gemist wat betreft het oppakken van de leden van Pussy Riot.
Of ik, dat kan natuurlijk ook. :+

Als je het terecht vindt dat ze zijn opgepakt, zou je kunnen stellen dat je het ook terecht vindt dat het recht op vrije meningsuiting beperkt mag worden.
Wat je ook van hen vindt en de manier waarop ze hun mening uiten, ze hebben geen daadwerkelijk strafbaar feit gepleegd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-07-14 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:10

Nouja die optie hou je in ieder geval open :P

Zover ik het weet hebben die mutsen zich op een erg schreeuwerige manier toegang verschaft tot een kerk tot ontzetting van de kerkgangers, waarna ze heel onfatsoenlijk in onfatsoenlijke kleding op een onfatsoenlijke manier die mensen daar lastig hebben gevallen met onfatsoenlijk geblèr (onder het motto van "muziek" ) op een plek waar je als je een beetje respect voor anderen in je donder hebt zoiets nooit zou doen -O- en zijn ze daarvoor opgepakt.

I.m.o. zeer terecht want op deze manier ga je niet een kerk binnenvallen, dat is gewoon respectloos en expres extreem provocerend :n

Dan moet je misschien ook niet zeuren als heel veel mensen hier heel erg hard over vallen, want dat zal waarschijnlijk juist de bedoeling zijn geweest: flink provoceren.

Ik heb niks met de kerk maar vind dit gewoon een ZEER onfatsoenlijke actie -O-

Citaat:
Op 17 augustus 2012 werden de 3 leden veroordeeld wegens extremisme gevoed door religieuze haat. Samoetsevitsj kwam met een borgtocht vrij maar Tolokonnikova en Alechina werden tot 2 jaar strafkamp veroordeeld.

Veel mensen vragen zich af waarom de Russische regering zo fel reageert op Pussy Riot. Rusland stond al niet bekend om zijn tolerantie tegenover kritiek op het systeem, denk maar aan Navalny, maar met Pussy Riot was het niet alleen vanwege de kritiek dat de regering zo fel reageerde. Pussy Riot wordt ook beschuldigd van het beledigen van het Russisch orthodoxe geloof, iets dat in Rusland niet getolereerd wordt.

De Russisch orthodoxe kerk had vroeger meer macht dan nu maar toch is deze ook nu nog erg belangrijk. De aanklacht tegen Samoetsevitsj, Tolokonnikova en Alechina luidt extremisme gevoed door religieuze haat. Deze aanklacht is gekomen doordat Pussy Riot optrad voor een iconostase.

Om te begrijpen waarom er door de orthodoxe kerk zo fel wordt gereageerd, moet je eerst begrijpen wat een iconostase is. Een iconostase is een wand met iconen. Iconen zijn schilderijen van heiligen die ook als heilig beschouwd worden.[2] In tegenstelling tot westerse Christelijke schilderkunst belichamen de iconen ook het heilige in plaats van alleen een afbeelding van een heilige. In de ogen van de Russisch orthodoxen heeft Pussy Riot dus iets onvergefelijks gedaan.

Hier overigens een reactie van Putin over Pussy Riot :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:23

Ann schreef:
Wat vind je dan van de artikelen over Rusland op een site zoals Amnesty International?
Denk je ook dat deze eenzijdig zijn?

Je bedoelt dit ??

https://www.facebook.com/amnestynl

Israel:

Wanneer ik in dit land zeg dat de russen een middelvinger kunnen krijgen, dan heb ik waarschijnlijk veel bijval.

Zeg ik zoiets over joden dan loop ik de kans de overheid op mijn dak te krijgen..

Uit voorzorg ??

http://nos.nl/artikel/681087-bisschoppe ... nhaat.html

Citaat:
"Onze samenleving mag dit niet over zijn kant laten gaan", vervolgt Plaisier. "Wij accepteren geen land van minder Marokkanen. Wij accepteren geen land van minder Joden en al helemaal niet van weg met de Joden."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/On ... riek.dhtml
Laatst bijgewerkt door ceasario op 30-07-14 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:39

Je bedoelt Israeliers waar je joden zegt , denk ik

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:41

mysa schreef:
Je bedoelt Israeliers waar je joden zegt , denk ik

Gewoon het artikel lezen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:59

ceasario schreef:

Even nog hierover: de economie in Oekraïne is de feitelijke boosdoener. Het land was al zo goed als failliet voordat de onlusten begonnen, die leidden tot afzetting van Janoekovitsch, die weer leidde tot afscheiden van Krim en de onrust in Oost-Oekraïne.

Er is weinig geld en werk meer in het land, en dan komen etnische verschillen allemaal bovendrijven. Op het moment dat er een "pro-Russische" regering is, voelen de Oekraïners zich achtergesteld en op het moment dat er een "pro-westerse" regering is, voelen de etnische Russen zich achtergesteld.

En dat blijft dan vaak niet bij achtergesteld voelen. Natuurlijk drijven mensen in West-Oekraïne meer handel met de EU en mensen in de Oost-Oekraïne meer handel met Rusland. Zodra de betrekkingen met één van die partijen dus verslechteren, merken die mensen dat in de portemonnee (of erger, op tafel bij het eten). Daarom willen de Oosterlingen zich liever bij Rusland aansluiten, want daar valt meer geld te halen. De Westerlingen sluiten zich liever aan bij de EU, want daar is voor hun meer geld te halen.

Oorlog voeren om te overleven is een moeilijk uit te roeien kwaad. Want als mensen denken dat als ze geen oorlog voeren, ze van de honger omkomen, dan gaat een mens vechten.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:49

ceasario schreef:
Het is oorlog, voor mij bestaat er dan geen "waarheid" meer.

Zo kijk ik er ook tegenaan, en het lijkt wel of dit topic aan het veranderen is in een welles-nietes over wie er nou goed en fout is.

Zelf probeer ik van zo veel mogelijk bronnen zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Vond gisteravond bijvoorbeeld het relaas van Peter d'Hamecourt bij Knevel & vd Brink over Poetin het kijken waard, hebben meer mensen hier dat gezien? Bevatte op zich weinig nieuws, zijn standpunt is me al even bekend, maar toch neem ik zoiets dan mee als één van de vele blikken op dit lastige conflict. Juist omdat hij zegt, dat Russen een heel andere manier van zaken beredeneren hebben, dan wij westerlingen.

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:52

Ik heb gisteren een stukje gekeken. Toen werd er vertelt dat als ze eenmaal iets besloten hebben dat ze dat dan ook doen. Op zich kon ik het helemaal volgen en gaf zeker inzicht in het eea :)

Dat dit topic aan het veranderen is in een welles-nietes spelletje kan ik mij niet vinden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:53

Sientje schreef:
ceasario schreef:
Het is oorlog, voor mij bestaat er dan geen "waarheid" meer.

Zo kijk ik er ook tegenaan, en het lijkt wel of dit topic aan het veranderen is in een welles-nietes over wie er nou goed en fout is.

Zelf probeer ik van zo veel mogelijk bronnen zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Vond gisteravond bijvoorbeeld het relaas van Peter d'Hamecourt bij Knevel & vd Brink over Poetin het kijken waard, hebben meer mensen hier dat gezien? Bevatte op zich weinig nieuws, zijn standpunt is me al even bekend, maar toch neem ik zoiets dan mee als één van de vele blikken op dit lastige conflict. Juist omdat hij zegt, dat Russen een heel andere manier van zaken beredeneren hebben, dan wij westerlingen.

Precies :j

Neemt niet weg dat zomaar mensen doden of naar een strafkamp sturen niet goed is. Maar zo had de USA ook een geheime gevangenis waar gemarteld werd. Ik denk dat iedere wereldmacht zoiets wel heeft(Bijvoorbeeld China). Elk land heeft zijn goede en slechte punten, zoals bijvoorbeeld de pedo partij in Nederland...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:57

China :)) Die heeft wel iets meer dan een geheime gevangenis :D En een wereldmacht is China (nog) niet.

Guatanamo bay is volgens mij nooit geheim geweest. Een grote zwarte vlek in de Amerikaanse geschiedenis zeer zeker.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:01

Sammie schreef:
China :)) Die heeft wel iets meer dan een geheime gevangenis :D En een wereldmacht is China (nog) niet.

Guatanamo bay is volgens mij nooit geheim geweest. Een grote zwarte vlek in de Amerikaanse geschiedenis zeer zeker.

Die gevangenis niet, maar het zijn er wel meer:
http://www.nu.nl/algemeen/342928/wereld ... issen.html

En in Amerika valt veel onder 'terreur'...

China kan er wat van ja _O-
En ik geloof dat China over het algemeen wel als wereldmacht wordt gezien:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1544759W/

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:17

Interessante reacties alweer. Ik ga ook in het stuk van Riddershow mee. De VS steekt mij ook erg in het hele verhaal.
Verder vandaag gehoort dat er dus mijnenvelden worden geplaatst rond het rampgebied. Dus geen fijne vooruitzichten voor nog meer pogingen om onderzoek te doen. :( lijkt mij geen fijne gedachte om daar nog uit te hangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:20

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:25

Ik weet niet hoe je terecht komt op dit soort sites.. maar...
Citaat:
Ironisch is trouwens dat landen ook gewoon zelf hun geld kunnen drukken zonder leningen en schulden te creëren, maar dat nu dus niet doen als gunst (!) aan bankiers.

toen ik dit las ben ik afgehaakt. Wat een dombo die dit geschreven heeft..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:26

Sammie schreef:
Ik weet niet hoe je terecht komt op dit soort sites.. maar...
Citaat:
Ironisch is trouwens dat landen ook gewoon zelf hun geld kunnen drukken zonder leningen en schulden te creëren, maar dat nu dus niet doen als gunst (!) aan bankiers.

toen ik dit las ben ik afgehaakt. Wat een dombo die dit geschreven heeft..

_O-
Ik geloof dat ze nooit van het woordje inflatie en internationale handel gehoord hebben _O-

Anders krijg je zo'n gevalletje:
Afbeelding

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:40

Iemand net RTL nieuws gezien/aan het kijken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:44

Ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:49

Yep

Off topic maar erg kwaad wordend. Israel/Joden versus Gaza/Palestijnen
Maar om dit vuurtje op te stoken, wisten jullie dat de Joden ook alle Christenen uit Jeruzalem willen hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:50

Volgens mij is daar een heel ander topic voor :D

Ik zou trouwens oppassen met de opmerking "De Joden". De Jood bestaat niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:51

BRICS-link heeft voor mij geen bijzondere betekenis, is gewoon de eerste de beste Google-hit over BRICS die bezig zijn met een eigen initiatief voor een eventuele lezer die niet weet waar het voor staat, dus niet meer waarde aan de precieze inhoud hechten dan dat ik er mee bedoel :=

Nope geen RTL nieuws gezien, zit wat werk weg te werken en hier naar te kijken, interessant wel :)
http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/?standalone=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:54

Yes I know iets met Zionisme.
maar ontopic. Fijn he landmijnen en ander tuig.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:38

Morganlefay schreef:
maar ontopic. Fijn he landmijnen en ander tuig.

Lag op zich in de lijn der verwachting. ;) En achteraf kijk je een koe in z'n kont, maar hadden er natuurlijk al in week 1 onderzoekers ter plaatse moeten zijn. Nu is het er nog een tikkie gevaarlijker geworden...

Gelukkig maakt het met betrekking tot het onderzoek naar de oorzaak van de crash niks uit, lieten de deskundologen vandaag weten. Die kunnen hun onderzoek ook afronden zonder ter plaatse te zijn geweest. Ga er om die reden vanuit dat alle info van de zwarte/oranje dozen, intact is.
Zou het die familieleden echter nog steeds wel gunnen, de resterende botjes ook naar huis te krijgen. Al lijkt eea. me in grote lijnen, wel een beetje (of 2 beetjes) een zinloze missie te worden, hoe cru ook.

Ik weet niet welke partij wat uitbuit momenteel, maar hier was wel het wachten op, dat er in plaats van een staakt het vuren extra vuur zou komen. Heel jammer...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:54

Las net op Twitter van een nabestaande: ik wil heel graag dat mijn overleden zoon naar huis komt, maar niet als dat betekend dat iemand anders ook zijn zoon kwijt raakt...

Precieze bewoording ben ik ff kwijt, maar daar kwam het op neer.

Weet iemand hier trouwens: is er apparatuur om nog naar lichaamsdelen te zoeken? Ik weet bijv dat oud bloed opkleurt onder uv licht...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:57

LadyMadonna schreef:
Weet iemand hier trouwens: is er apparatuur om nog naar lichaamsdelen te zoeken? Ik weet bijv dat oud bloed opkleurt onder uv licht...

Honden....

Je kunt luminol gebruiken voor bloed, dat bind aan het hemoglobine. Maar volgens mij kun je verder niks inzetten...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:12

picobello schreef:
LadyMadonna schreef:

Honden....

Je kunt luminol gebruiken voor bloed, dat bind aan het hemoglobine. Maar volgens mij kun je verder niks inzetten...

Honden? In een gebied waar beren en wolven wonen?
Bedoel dit overigens niet aanvallend, maar geloof me dat die Beer of Wolf al op de rampplek was.. om over alle vliegbeesten nog maar te zwijgen. Kunnen honden daarna ook nog iets?