Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loretta schreef:BigOne schreef:Ik hoop dat ze dan niet allemaal naar de vvd gaan , het zal misschien wel gebeuren maar yesilgoz als mp , brr
yesilgoz heeft een behoorlijke ruk naar rechts gemaakt. Ze heeft zich ingelaten met fasistische Geert. En begint nu zelf ook steeds meer fasistische trekjes te vertonen.
Van de VVD als "fatsoenlijke" rechtse partij is niet veel meer van over. Ik vraag me af in hoe verre de leden willen meegaan, maar die lijken ook wel massaal naar rechts te zijn opgeschoven.
Citaat:FRANS, DE GROENE PAUS....
Zittend in mijn geïsoleerde, energiezuinige woning slurpend van een beker koud kraanwater (want thee zetten kost energie, mensen!), bedacht ik mij weer eens hoe makkelijk het toch is om het milieu te redden. Vooral als je Frans Timmermans heet. Onze eigen groene profeet, de man die met de bevlogenheid van een dominee het evangelie van de zonnepanelen en de veganistische bitterbal predikt, terwijl wij, simpele zielen, ons afvragen of we de thermostaat nog een graadje lager kunnen zetten zonder dat de kat vastvriest aan de vloer.
Frans, de man met de missie om Europa klimaatneutraal te maken, en liefst gisteren nog. En we geloven hem! Nou ja, we willen hem geloven. Vooral als hij op een podium staat, de armen spreidend alsof hij elk moment de CO2-uitstoot persoonlijk kan omhelzen en smeken om te verdwijnen. Zijn stem galmt dan door de zaal, vol overtuiging over het belang van minder vliegen, minder vlees, en meer windmolens die onze idyllische Hollandse landschappen sieren als futuristische tulpen.
En terwijl Frans ons toespreekt over de noodzaak van opoffering – minder vakanties naar verre oorden, de auto laten staan, misschien zelfs een keer je eigen boontjes doppen in plaats van die voorgesneden zakjes, vraag ik me af of hijzelf, na een lange dag van preken over groene idealen, in zijn elektrische bakfiets naar huis fietst. Of dat hij, na een vermoeiende week vol klimaattoppen en onderhandelingen, in een energiezuinige pyjama kruipt en mediteert bij het geluid van zachtjes draaiende windturbines.
De werkelijkheid is, zoals vaak, iets minder poëtisch. De verhalen over zijn vliegreizen, de ruime woning, de ongetwijfeld niet-veganistische maaltijden met een dagelijkse vlaai of karbonade, buitelen over elkaar heen. En dan denk ik: ach, hij is ook maar een mens. Een mens met een belangrijke boodschap, dat wel. Maar wel een mens die het concept van 'practice what you preach' af en toe lijkt te interpreteren als 'preach what others should practice'.
Het is alsof de paus predikt over armoede, terwijl hij in het Vaticaan rondrijdt in een met bladgoud belegd pausmobiel. Begrijp me niet verkeerd, de boodschap is belangrijk. We moeten iets doen aan het klimaat. Maar er zit toch iets ongemakkelijks in wanneer de boodschapper zelf lijkt te leven in een soort bubbel van uitzondering. Alsof de regels wel gelden voor de rest van de wereld, maar niet voor de architect van die regels.
Misschien is het wel de ultieme vorm van efficiëntie: terwijl wij ploeteren met onze afvalscheiding en krampachtig proberen de lichten uit te doen in kamers waar niemand is, offert Frans zich straks op door de zware last van het regeren te dragen, inclusief de onvermijdelijke vliegreizen en het comfort dat daarbij hoort. Hij draagt de last, zodat wij, de gewone mensen, de planeet kunnen redden. Een soort klimaat-placebo-effect: zolang Frans er is, en het erover heeft, komt het vast goed.
Dus de volgende keer dat u uw elektrische auto oplaadt aan een laadpaal die draait op groene stroom of wanneer u met een schuldgevoel de verwarming aanzet, denk dan aan Frans. Denk aan zijn inspanningen. En weet dat, terwijl u uw uiterste best doet om uw ecologische voetafdruk te verkleinen, er altijd iemand is die de lat voor u hoog legt, terwijl hij er zelf bijna iedere dag comfortabel onderdoor wandelt. En dat is toch ook een soort geruststelling, nietwaar?
IMANDRA schreef:Ik vind je post ook nogal tegenstrijdig; is dit kenmerkend van hoe jij Timmermans ziet ook al is dit niet door jou geschreven/letterlijk jouw mening? Of wat is het punt van dit feiteloze tekstje te delen? Dat veel mensen onzin geloven over Timmermans, geloof ik zo.
Veronica2 schreef:IMANDRA schreef:Ik vind je post ook nogal tegenstrijdig; is dit kenmerkend van hoe jij Timmermans ziet ook al is dit niet door jou geschreven/letterlijk jouw mening? Of wat is het punt van dit feiteloze tekstje te delen? Dat veel mensen onzin geloven over Timmermans, geloof ik zo.
Je hebt het eerste deel van mijn post misschien niet zo goed gelezen. Maar wat je er ook van vindt, dit is wel wat er in het land rondgaat over Timmermans en het is ook een beeld bij waarom deze man geen stemmen trekt. Het is maar een duiding voor de mensen die niet snappen waarom Timmerans niet populair is. Er worden hier in dit topic voortdurend allerlei dingen gedeeld of mensen van tv nagepraat. Mijn mening over Timmermans ligt heel anders, maar ik steun hem zeker niet.
Veronica2 schreef:Je merkt hier in dit topic vaak dat het niet helemaal helder is waarom Timmermans niet zo populair is. Onderstaande tekst vond ik elders op internet en misschien maakt het het wat duidelijker. Het is trouwens niet mijn eigen persoonlijke mening over deze man, ik zou dit nooit zo opschrijven. Het is wel kennelijk de mening van een groep in het land :
Lieser schreef:Veronica2 schreef:Je merkt hier in dit topic vaak dat het niet helemaal helder is waarom Timmermans niet zo populair is. Onderstaande tekst vond ik elders op internet en misschien maakt het het wat duidelijker. Het is trouwens niet mijn eigen persoonlijke mening over deze man, ik zou dit nooit zo opschrijven. Het is wel kennelijk de mening van een groep in het land :
Ik ben er zo een die Timmermans niet ziet zitten. Bij het debat in de Tweede Kamer had hij eigenlijk maar één standpunt: Niet Met Geert. Of iedereen dat maar even wilde beamen. En als mensen dat niet willen, gaat hij pruilen. Net een kleuter die geen snoepje krijgt.
prompter schreef:Ik heb nooit begrepen waarom de PvdA leden Asscher destijds beter vonden dan Samsom. Dat was een echte leider, onder Asscher ging het bergafwaarts. Timmermans vind ik een leider, maar weinig charismatisch. En aangezien veel partijen het toch van een goede leider moeten hebben.... Kijk maar naar het verschil tussen Hoekstra en Bontebal.