Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:24

Bizar hè, want als je een beetje realistisch kijkt dan is het toch al heel snel te zien dat hij daarvoor niet in aanmerking komt := Doet me denken aan dat filmpje van Jordan Klepper die met 1 of andere pastoor ging praten die helemaal idolaat stond te oreren tegen zijn publiek over hoe geweldig Trump wel niet was :=

[edit: even opgezocht.... ]

nikkel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:24

Trump heeft de republikeinse partij in een greep. Via crowdfunding, donaties etc staat de bankrekening aardig gunstig. Meer dan de helft van de republikeinen staat gewoon achter Trump, wat hij al of niet gedaan ( of achterwege) heeft (gelaten). Misschien dat dit ,met het naar buiten van meer feiten, nog gaat veranderen. Maar dat valt nog te bezien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:41

Als je de hearings enzo een beetje volgt, dan krijg je toch de indruk dat menig Republikein achter gesloten deuren toch aangeeft wel van Trump af te willen, omdat het zo'n rotzak is of op zijn minst omdat er teveel problemen aan hem kleven. Maarja er hebben er maar weinig de ballen om ook openbaar afstand te nemen, want ze willen wel in de goede gratie van "Trump-land" blijven voor het geval dat....

Laat Trump zichzelf maar verkiesbaar stellen (hij zal zich wel verplicht voelen om te proberen zijn hachje te redden met alle problemen waar hij nu in zit...) en dat de hele partij dan enorm op zijn klöte krijgt van de kiezers die wèl meer dan een vingerhoedje verstand hebben, en beseffen dat zo'n wannabe dictator en zijn ruggengraatloze meelopers verwijderd moeten worden uit machtsposities.... dat zou de beste optie zijn na gewoon keihard via de juridische weg aanpakken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:45

Dan kan hij het wederom tegen Killary Clinton opnemen in 2024.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:01

Misschien zouden zij wel van Trump af willen. Alleen ligt het niet zo eenvoudig. Tot nu toe leiden alle wegen naar Trump, dus dan moet er een heel nieuwe lijn worden opgezet. Dat is echter niet eenvoudig, met de heersende opinie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:44

Als ie nou gewoon een hartaanval krijgt is t proberen makkelijk opgelost.

Hij is wel een probleem dat de republikeinen zelf gecreëerd hebben

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:23

Uiteindelijk wilde Trump niets meer of minder dan een coup plegen. Misschien dat, dat gebruikt kan worden tegen hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:02

Als de Republikeinen gewoon een beetje ruggengraat en karakter zouden hebben, zouden ze gewoon als 1 blok naar buiten communiceren dat Trump in het verleden ligt en ze afstand van hem nemen vanwege zijn on-Amerikaanse acties.

Ze zullen toch een keer van deze ellende af moeten. Pijn gaat het sowieso doen, dan kan je beter kiezen voor de korte pijn en je partij weer opnieuw opbouwen op basis van een zeker fatsoen, de bezem door al die haatzaaiende wappies halen, dan je door zo'n *piep* in gijzeling laten houden, alle normen / waarden / fatsoen op te geven en op basis van een wannabe dictatorschap verder te gaan.... als ze zich nu weer achter die engerd scharen dan is dat wel een enorm statement nu hij zijn ware aard heeft laten zien.

Dan sta je er als partij dus gewoon achter om je land te laten regeren door een dictator en afscheid te nemen van je democratie en alles waar de founding fathers voor stonden. En ik denk eigenlijk niet dat de gemiddelde Republikeinse kiezer dat wil en dat dat ze veel kiezers gaat kosten. Dus laat ze dan maar flink op hun klöten krijgen :j

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:07

Het idee, van Trump en enkele van de groep om hem heen, achter het geheel was de vorming van een, martial state.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:14

De meerderheid van de republikeinen staat nog steeds achter Trump helaas en zien de verhoren als show proces...

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:58

Arabesk, dat is inderdaad de visie van de meerderheid van de republikeinen. Martial state te vervangen door Martial law in mijn voorlaatste post.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:54

Ik denk dat het geloof in Trump toch wel wat afbrokkelt hoor door die hearings. Je hebt natuurlijk het groepje mega maga wappies die alles vreten wat Trump hen door de strot wil duwen: hoe meer anarchie: hoe beter *\%/*

Maar ik denk dat er toch ook wel heel wat ogen open gaan omdat het niet houdbaar meer is om achter Trump te blijven staan, naarmate er meer en meer via die hearings naar buiten komt. Er komt een punt dat zijn enablers ook beseffen dat dit een zinkend schip is en dat je niet de geschiedenisboekjes in wilt gaan als iemand die Trump gesteund heeft.

Ik krijg steeds meer respect voor Kinzinger, die zegt gewoon lekker waar het op staat +:)+

Overigens blijft het wel lekker hypocriet en meten met 2 maten, dat er nog Trumpets zijn die graag willen dat hij weer president wordt.... dezelfde mensen roepen om het hardst dat Biden te oud is en zulke ouwe knarren geen president mogen worden. Maar bij Trump is dat ineens geen issue :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:27

Het blijft een grappig volkje daar in de US of A :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:04

Het zou grappig zijn als het niet ook toch best wel een beetje eng is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:36

Ik hoop dat Biden het volhoud en dat de oorlog in Oekraine afgelopen is voordat Amerika een nieuwe president heeft, gezien de kansen dat dat hoe dan ook de boel moeten flessen een republikein wordt, want dan heeft navo/eu een probleem (en niet genoeg tijd of vooruitziende blik om daar klaar voor te zijn).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:59

nps schreef:
Het zou grappig zijn als het niet ook toch best wel een beetje eng is.
Eens.

Soms een beetje humor moet kunnen, haha!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:06

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:54

Waar is Amerika allemaal mee bezig? Provoceren in Taiwan en nu weer Cuba bashen inclusief visumplicht voor iedere toerist die vanaf 2021 Cuba nog heeft bezocht. Dan kom je er blijkbaar opeens niet meer in met alleen een esta en kunnen toeristen geweigerd worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:42

Steun betuigen in Taiwan bedoel je denk ik?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:19

Tja zo op het eerste gezicht klinkt het niet lekker om Taiwan te bezoeken terwijl je weet dat China daar pissig van wordt. Maar als je het hele verhaal tot je neemt, dus dat ze daar die regio bezoekt en allerlei landen aandoet...dan zou het erg raar zijn om Taiwan over te slaan. En duidelijk alleen maar omdat China het niet wil.

Moet je je dan de wet voor laten schrijven door een machtsbeluste grootmacht, over in welk ànder land je als andere grootmacht wel of niet de regering mag bezoeken :? Dan is het einde zoek natuurlijk.

En dan hadden ze trouwens ook de wind van voren gekregen omdat ze zich dan als slappe sulletjes zouden hebben gedragen die zich door China de wet laten voorschrijven. Dus tja... het komt toch weer terug op zeggen "zij moeten geen boze honden wakker maken" en hen de schuld geven...terwijl eigenlijk gewoon die boze honden het onderliggende probleem zijn.

Waar haal je trouwens dat Cuba verhaal vandaan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:56

Van diverse amerikareizen pagina's op Facebook dat mensen die geboekt hebben nu plots met visumplicht worden opgezadeld waardoor paniek als ze daar vlak voor hun reis pas achter komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:20

elnienjo schreef:
Waar is Amerika allemaal mee bezig? Provoceren in Taiwan en nu weer Cuba bashen inclusief visumplicht voor iedere toerist die vanaf 2021 Cuba nog heeft bezocht. Dan kom je er blijkbaar opeens niet meer in met alleen een esta en kunnen toeristen geweigerd worden.

Uhhhmmm….vanaf 12 januari 2021 is een volledig visum ipv ESTA verplicht voor reizigers die vanuit Cuba komen. Cuba wordt sinds die datum formeel beschouwd als Sponsor of Terrorism. Als mensen nu wakker schrikken dan hebben ze 19 maanden zitten pitten.

Dus niks ‘nu WEER’, niks ‘OPEENS’, niks ‘Taiwan bezoek door Pelosi’ en ook (voor het geval dat) niks ‘Oekraïne’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:20

pmarena schreef:
Moet je je dan de wet voor laten schrijven door een machtsbeluste grootmacht, over in welk ànder land je als andere grootmacht wel of niet de regering mag bezoeken :? Dan is het einde zoek natuurlijk.

Dit ligt wat ingewikkeld omdat Amerika Taiwan helemaal niet erkend als onafhankelijk land. Willen ze de regering van Taiwan bezoeken dan moeten ze in Beijing zijn, of eerst Taiwan als onafhankelijk land erkennen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:51

enzino schreef:
pmarena schreef:

Dit ligt wat ingewikkeld omdat Amerika Taiwan helemaal niet erkend als onafhankelijk land. Willen ze de regering van Taiwan bezoeken dan moeten ze in Beijing zijn, of eerst Taiwan als onafhankelijk land erkennen.

Dan is wel nog de vraag of er sprake was van een formeel staatsbezoek….wat weer de vraag oproept of je een formeel staatsbezoek kunt afleggen aan een land dat je niet erkent. 51 jaar later en nog steeds last van de PingPong Politics van Nixon _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:51