Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:38

Riddershow schreef:
fargo schreef:
Het punt is dat de waarheid een beetje in het midden zal liggen meestal, maar dat er dus genoeg van een kern van waarheid in de verhalen zit om toch behoorlijk naar of nog verschrikkelijk te zijn ..

Alles heeft een bron, anders kun je het niet uitvergroten. En ik zeg ook nergens dat het wel of niet zo was. Net zoals met alles is het gewoon erg lastig ergens een mening over te hebben als de informatie die je krijgt niet objectief is. En dat is nu juist het probleem in de hele questie.

Helemaal mee eens!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:39

Ik volg al een hele tijd de discussie omtrent poetin en ik zal eerlijk toegeven dat ik doorgaans ook wel kritisch ben en uitga van het goede in de mens en me dus wel wat kan voorstellen bij het 'zwartmaken' van poetin.
Maar de onschuld en naiviteit van de berichten van pmarena vind ik bijna ontroerend en ook wel wat stuitend eerlijk gezegd.
En dat bedoel ik echt niet banketstaaf hoor, want enerzijds begrijp ik je standpunt zeker wel, maar aan de andere kant, komop :+
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 30-07-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:42

Ik lees de berichten van pmarena niet als onschuldig of naïef hoor :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:45

Sammie schreef:
pmarena schreef:
Nogmaals over dat anti-homo-gedoe, zie hier de andere kant van het verhaal:
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... homowetten

Houdt er aub wel rekening mee dat dit een mening is van 1 specifiek iemand. Als je nu kwam met een ‘gedegen’ bron als nieuwsuur, nos of weet ik het wat.. Maar dit is een of andere site/ blog van iemand met een mening/idee over iets.. Zo ken ik er ook nog wel eentje.. Het is nog net geen Martin Vrijland.

Ik weet nl. dat er docu’s zijn waarbij een aantal homo’s in Rusland zelf zeggen dat het allemaal prima (ondergronds) gaat en dat de buitenwereld zich er niet mee moet bemoeien.

Die gedegen bronnen als Nieuwsuur, NOS en weet ik wat die elkaar allemaal napraten en zaten te vertellen dat de rebellen vanalles aan het uitvreten waren met lichamen / bezittingen / zwarte dozen enzo, wat achteraf niet waar is gebleken bedoel je? :)

Een wel of niet objectieve toon maakt voor mij wel een heel groot verschil :)

Inderdaad die filmpjes heb ik ook wel gezien. Zou zo even niet weten waar ze staan verder en ook dat kan uiteraard weer in scene gezet zijn maar het is een i.m.o ogen totaal niet ongeloofwaardige andere kant van het verhaal :)

anneliesdj

De laatste paar niet wellicht maar als je iets verder terug kijkt wordt er steevast ontweken dat poetin erge dingen gedaan zou hebben, steeds gezegd dat onze media alles verdraaid enz. Verschillende dingen worden daar genoemd die hij gedaan heeft en steeds wordt het weerlegd, of een poging gedaan tot.

Ann

Ik sluit me helemaal bij anneliesdj aan. Kon het zelf niet helder onder woorden krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:52

Ze ontkent nergens dat Poetin verschrikkelijke dingen heeft gedaan :? Maar ja, Laten we nu vooral persoonlijk gaan worden. Dat helpt het topic echt verder.

Er zijn mensen die niet alles wat vanuit de media komt voor waarheid slikken.
Maarja, zodra je hier iets zegt wat niet naar Rusland wijst ben je een pro Rus, naïef, en weet ik wat nog meer.
Als dat de tendens wordt houdt het voor mij op, wat ik erg jammer zou vinden.
Op het moment is er niet zoveel te melden, dus dan gaan we elkaar maar vliegen af vangen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:55

anneliesdj schreef:
De laatste paar niet wellicht maar als je iets verder terug kijkt wordt er steevast ontweken dat poetin erge dingen gedaan zou hebben, steeds gezegd dat onze media alles verdraaid enz. Verschillende dingen worden daar genoemd die hij gedaan heeft en steeds wordt het weerlegd, of een poging gedaan tot.

Dan lees je door een gekleurde bril :)

Ik zeg meermaals dat Putin vanalles te verwijten valt en echt geen lieverdje zal zijn.

Neemt niet weg dat het daarnaast overduidelijk zo is dat onze media zaken verdraaid en dat dingen die hij volgens onze media gedaan zou hebben, absoluut niet waar hoeven te zijn en enorm uitvergroot worden.

Lijkt me niet meer dan fair om deze (mogelijke) leugens dan te weerleggen met de andere kant van het verhaal.

Wanneer iemand de aandacht vestigt op de andere kant van het verhaal is dat geen reden om aan te nemen dat diegene de andere kant van het verhaal voor zoete koek slikt :)*

Inderdaad wat LadyMadonna hierboven zegt, helemaal mee eens +:)+
Echt jammer vind ik dat....

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:59

Verkeerde topic :D
Laatst bijgewerkt door R12312 op 30-07-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:00

Nieuwsuur en NOS 'gedegen' bronnen???
Laat me niet lachen, dit is namelijk de grootste propaganda machine in NL.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:04

pmarena schreef:
Die gedegen bronnen als Nieuwsuur, NOS en weet ik wat die elkaar allemaal napraten en zaten te vertellen dat de rebellen vanalles aan het uitvreten waren met lichamen / bezittingen / zwarte dozen enzo, wat achteraf niet waar is gebleken bedoel je? :)
Ik zal je hierbij gelijk maar even corrigeren.. Er zijn bezittingen gestolen dat valt echt niet te ontkennen (ringen, geld, creditcards, telefoons enz. enz. ). De zwarte dozen zijn in beslag genomen, mochten maar aan 1 partij worden overgedragen vanwege allerlei redenen (die de seps. hebben verzonnen) en met een officiële ceremonie overgedragen incl. een bedankt enz. Wat er daadwerkelijk met de lichamen en de rampplek is gebeurd moet nog maar blijken. Er valt op dit moment ook niet te zeggen dat er niks is uitgevreten met lichamen. Deze nieuwsbronnen kwamen met nieuws dat zijzelf, indien nodig, ook weer hebben gecorrigeerd of hebben toegelicht. Als media mag je heus wel een keer fout zit qua nieuwsbericht. Het gaat er ook om hoe je iets brengt. Als je dat weet als je het dan maar ook corrigeert. Gemakshalve vergeet je dat diezelfde media ook gewoon heeft gemeld dat de seps de lichamen hebben bewaart, de zwarte dozen in bewaring hebben gehad en hebben overgedragen, dat de seps wachten bij de wagons hebben gezet en dat de seps mensen tegenhouden als blijkt dat het niet veilig is. Als die zogenoemde media alleen maar groepen zwart willen maken, zouden ze dat ook niet melden..

Dat corrigeren zie een Xander of een Martin nog niet doen. Die doorspekken hun mening met wat nieuwsfeitjes en vervolgens denken ze het licht uitgevonden te hebben (Dan Brown doet het dan nog een stuk beter, die geeft het alleen toe dat hij feiten doormiddel van een zelfverzonnen verhaal heeft gecreëerd)). Dat noem ik geen onafhankelijke, objectieve media.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-07-14 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:05

Het is oorlog, voor mij bestaat er dan geen "waarheid" meer.

Separatisten hebben mijnen gelegd in het rampgebied..

Wie heeft die gelegd in deze vuile oorlog??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:15

http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1568625W/

Het is maar net hoe je het leest of wil lezen. Dit zegt dus Oekraine. Wat wel ontbreekt is het verhaal van de andere kant. Maar met een nieuwsbericht als dit wordt er imo niks zwart gemaakt.

http://nos.nl/artikel/681023-kiev-mijne ... -mh17.html

Die van de NOS begint niet zo mooi, een dergelijk zin is te feitelijk geplaatst maar het verklaart al snel dat het de mening van Lysenko is. Verder wordt meerdere malen gezegd volgens … , zei en aldus. Ook hier imo geen zwart maken dus.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-07-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:17

Klopt . Daarom dringen ze mij geen eenzijdige mening op. ;)

De mijnen lagen er 4 dagen geleden ook al.. Of sinds Oekraine in de nabijheid is..?

Eerst liep iedereen vrij door de velden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:37

Weet je ik ben niet bang voor de Russen,maar ik ben wel bang voor Poetin. Waarom? de blik uit zijn ogen zegt mij genoeg.Ik kan het niet verklaren, maar het zij zo. :j

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:46

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:47

ceasario schreef:
Separatisten hebben mijnen gelegd in het rampgebied..

zegt Oekraïne. Het is niet bewezen.

Er worden al dagenlang vuile spelletjes gespeeld. Misschien - om maar even te speculeren - beschermen de separatisten de onderzoekers nu juist wel tegen geweld. Je weet het niet, je bent er niet bij.

Poetin vind ik zelf ook eng....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:59

Overigens is er wel een erger scenario te bedenken dan dat Poetin achter de wapenleveranties zit. Dat scenario is als Poetin er niets van wist. Misschien niet erg waarschijnlijk, maar als Poetin zijn eigen leger niet in de hand heeft, dan is dit maar een kleine voorbode van wat er allemaal kan gebeuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:05

In dat geval wordt dat onder de pet gehouden. Dus zullen we het ook nooit zeker weten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:07

Je zou ook wel gek zijn als je Putin zou vertrouwen :)
Net zo min als je bvb. een Obama moet vertrouwen met dat hele gonzende wespennest achter hem.

Volgens mij kijken trouwens bijna alle Russen zo nors uit hun ogen, dat zit een beetje in het volk, beetje het tegenovergestelde van zoals wij gemaakt vrolijk gaan zitten doen zodra er een camera in de buurt is :P

Kijk naar die norse kop van Jeltsin terwijl die toch een lolletje zit te maken met Clinton destijds, blijft een mooi stukje :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:14

Yelstin dat dronken lor viel wel mee in zijn naiviteit.

Maar zijn dochter was er een die je niet zonder handschoenen aan kon pakken..

Zij en haar vriendejes dwongen bv. Bavaria om de import macht aan hun over te doen en zo gebeurde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:36

Die dochter daarvan heb ik dan eigenlijk weer helemaal niks meegekregen? :)

Ik heb nooit zo'n aandacht geschonken aan Rusland, wel wat te maken gehad met Russen op werkgebied en het is en blijft een apart volk :D

Maar het trekt nu vooral wat aandacht omdat ik een hele vieze lucht ruik rondom nieuws uit die hoek, ik voel dat ik gemanipuleerd word en dat er een anti-Rusland / Putin onderbuikgevoel gekweekt wordt waarvan ik het idee heb dat dat niet helemaal terecht is.

Ik zeg echt niet dat onze media het expres doen (alhoewel ik het naïef vindt om dat uit te sluiten) maar dat ze zich zeer makkelijk negatief uiten over Rusland / Putin zien we keer op keer -O-

Als je ook filmpjes ziet van Putin op YouTube bvb., waarbij die bepaalde uitspraken doet en dingen zegt, dan vind ik dat hij misschien best eens een goed kritisch punt kan hebben maar omdat het Putin is wordt het automatisch afgedaan als onzin want die zal wel liegen en alleen propaganda praten :roll:

Natuurlijk is die kans groot: alle wereldleiders zullen hun woorden erg zorgvuldig kiezen en dingen zo vertellen als het hun het beste uitkomt...dat hoort helaas een beetje bij het spelletje.

Maar ik hou graag de optie open dat ik me besef dat over 50 jaar kan blijken dat wij allemaal enorm voor schut gezet zijn door de USA die ons jarenlang op een vreselijk nare manier gemanipuleerd hebben, heel veel leed veroorzaakt hebben wereldwijd in hun lust naar macht / olie / geld en dat dan misschien achteraf iedereen zich voor zijn hoofd slaat hoe het toch kon dat we bepaalde achteraf zeer zinnige uitspraken van o.a. Putin niet hebben willen horen / geloven omdat we nu eenmaal van kleins af aan wantrouwen aangeleerd hebben gekregen voor deze mensen.

Ik vind het echt gevaarlijk om klakkeloos te geloven wat iemand je vertelt, en wil toch graag het verhaal van de andere kant horen zodat ik zelf kan proberen te bepalen in hoeverre de waarheid wellicht ergens in het midden zal liggen :)

Het is frappant dat dàt dan juist als naïef bestempeld wordt, wat veelzijdigere info willen hebben (= niet direct geloven!) dan slechts wat ons mainstream gevoerd wordt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:40

Wat vind je dan van de artikelen over Rusland op een site zoals Amnesty International?
Denk je ook dat deze eenzijdig zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:43

Wat ik daar van vind:
Dat het best waar zou kunnen zijn :j En niet bepaald tof is.

Overigens vind ik Pussy Riot een stel vervelende reltrutten die terecht opgepakt worden voor het lastig vallen van mensen op een hele onfatsoenlijke en respectloze manier waar de gemiddelde Rus niet op zit te wachten.
Om ze nu meteen in een strafkamp te zetten is dan natuurlijk weer een tikje overdreven :=

Aan de andere kant schijnt het dat men zo'n hoge straf heeft opgelegd omdat het volk dat wilde dat ze flink gestraft werden... en ze weten dat ze iets doen waar ze problemen mee kunnen krijgen dus tja. Stukje eigen schuld zit er ook wel bij denk ik dan Y;(

Kijk ook eens naar onze theelichtjesgooier trouwens, die heeft 2 jaar vastgezeten en loopt regelmatig tegen problemen aan door zijn "onschuldige" actie :P http://www.nu.nl/binnenland/3786631/wax ... sland.html

Hij heeft alleen het geluk dat hij zover ik weet niet af en toe in elkaar gerost wordt door boze landgenoten die het uitschot vinden zoals sommige Russen blijkbaar wel van Pussy Riot vinden.

Maar ik vind dergelijke omstreden Russische beslissingen geen reden is om meteen maar heel Rusland af te branden als een soort achterlijke bloeddorstige natie.

Overal gebeuren dingen die niet fraai zijn, wij hebben zelf als Nederlanders ook zat leed veroorzaakt.

Voor mij is het echt een feit dat er gemeten wordt met 2 maten. Als wijzelf als westen iets doen dan kraait er geen haan naar, doet Rusland iets vergelijkbaars dan is het commentaar niet van de lucht.

Dat vind ik opvallend en zorgwekkend :j

En dan heb ik het niet over zaken die er ongetwijfeld gebeuren die echt niet kunnen, daar is geen discussie voor nodig om dat af te keuren.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-07-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt