Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:13

Maar als deze dame dus zoveel voorkeursstemmen krijgt dan zou ze toch in de kamer moeten komen?

_chou

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:15

Ik weet niet of dat verplicht is of dat iemand hoog in de partij dit niet hoeft te doen. En dan vraag ik mij ook af of ze daarvoor genoeg stemmen zou krijgen, gezien de gemiddelde SGP-stemmer :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:16

Het is een mooie stunt, het schoot mij ook even door het hoofd: 'daar ga ik op stemmen om die grijze mannen een hak te zetten!' := Gaan we natuurlijk niet doen, maar wie weet zijn er wel mensen die daar stoppen met nadenken...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:52

Ik ben SGP-stemmer. Net als veel vrouwen en jongeren momenteel in de partij vind ik ook dat vrouwen net zo goed als mannen gekozen moeten kunnen worden. En deze mevrouw lijkt me een sympathiek type die haar sporen in de politiek al lang verdiend heeft in Vlissingen.Maar ik stem niet op iemand OMDAT ze vrouw is, maar op iemand (m\v) die mijn belangen zo goed mogelijk vertegenwoordigt. En dat is momenteel Chris Stoffers, die ik gewoon goed vind en waar ik de vorige keer ook op gestemd heb. Heel belangrijk voor mij is dat de SGP het wolvenprobleem begrijpt, en het feit dat velen van hen waaronder de heer Stoffers op de Veluwe midden in wolvengebied wonen helpt daar natuurlijk wel bij. Iemand die in Vlissingen woont zal daar in elk geval zelf geen ervaringsdeskundige met wolven zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:00

Mooie column van Eus.

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:14

Die column is zo, voor mij, helaas niet te lezen. Alleen de quote onderin. En het statement "kiezen tussen hersenloze en harteloze" vind ik dan wel weer heel stigmatiserend -O- .

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:21

Roodvos schreef:
Die column is zo, voor mij, helaas niet te lezen. Alleen de quote onderin. En het statement "kiezen tussen hersenloze en harteloze" vind ik dan wel weer heel stigmatiserend -O- .

Het gaat over de vertegenwoordiging van rechts Nederland in de tweede kamer en dat de fatsoenlijke Nederland die zich in het rechtse spectrum vind, geen juiste vertegenwoordig heeft. Enkel hersen- en harteloze.
Mee eens overigens. Zouden niet mijn woorden zijn. Maar vind de rechste vertegenwoordiging onfatsoenlijk, onbetrouwbaar en stupide.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:21

Wanneer je nu nog kiest voor een bepaalde partij kun je dat misschien inderdaad wegzetten als harteloos of hersenloos.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:07

Roodvos schreef:

O jammer, de column staat achter een betaalmuur en ik dacht dat de column op deze manier juist leesbaar is voor iedereen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:38

Ik vind het een rake column van Oz.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:40

Eus legt de vinger op de zere plek.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:41

Electra63 schreef:
Roodvos schreef:

O jammer, de column staat achter een betaalmuur en ik dacht dat de column op deze manier juist leesbaar is voor iedereen.

Je kunt de betaalmuurlink invullen in archive.is en dan komt er een leesbare versie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:44

Vreemd want ik heb gewoon een plaatje van de column.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:45

Roodvos schreef:

Tja, het is recht voor zijn raap en behoorlijk grof geformuleerd.
Maar als ik eerlijk ben dan komt Yesilgoz behoorlijk harteloos op mij over. Ze is hier zelf als vluchteling het land binnen gekomen en kijk eens wat voor beleid ze nu voorstaat.

Vanaf het begin heb ik haar al een grote oppertunist gevonden en dat beeld bevestigd ze keer op keer. Ik heb haar nog niet kunnen betrappen op een heel klein beetje mede menselijkheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:48

Electra63 schreef:
Mooie column van Eus.

[ Afbeelding ]

Spijker op z'n kop, imo.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:52

Sjesus, lopen ze weer te rollebollen wie de demissionair minister van Asiel mag leveren.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:01

Goede column en ik ben het er wel mee eens. Maar ik vraag me nog steeds af of het niet gewoon tactiek is van de VVD. PVV stemmers ga je niet zover krijgen om op jou te stemmen, als je positief staat tegenover een samenwerking met Timmermans.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:07

Tango1979 schreef:
Goede column en ik ben het er wel mee eens. Maar ik vraag me nog steeds af of het niet gewoon tactiek is van de VVD. PVV stemmers ga je niet zover krijgen om op jou te stemmen, als je positief staat tegenover een samenwerking met Timmermans.

Als je enige politieke interesse hebt, en enigszins een fatsoenlijk mens bent, dan stem en werk je niet met een partij die democratie van binnenuit wilt uithollen.

Heb ook het idee dat yesilgoz er alles aandoet om de schuld buiten de vvd te houden en daarom deur openhoud. Maar idd, ook ordinaire stemmen winnen helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:50

Tiggs schreef:
Electra63 schreef:

Je kunt de betaalmuurlink invullen in archive.is en dan komt er een leesbare versie.

Dat weet ik.
Ik heb ook die App. Maar soms heb je dan rare zinnen,dus ik dacht een foto is makkelijker te lezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:52

Benzz schreef:
Sjesus, lopen ze weer te rollebollen wie de demissionair minister van Asiel mag leveren.

De tijdelijke vrede heeft 2 dagen geduurd. In hun gezamenlijke teleurstelling over de actie can Wilders.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:14

Blue_Eyes schreef:
Het is een mooie stunt, het schoot mij ook even door het hoofd: 'daar ga ik op stemmen om die grijze mannen een hak te zetten!' := Gaan we natuurlijk niet doen, maar wie weet zijn er wel mensen die daar stoppen met nadenken...

Dat is wel een interessante optie O:)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:15

Tango1979 schreef:

Daarom is het maar goed dat eerst de verkiezingen plaatsvinden en dan pas de formatie. Hoe minder stemmen naar de PVV, hoe beter en het maakt niet zoveel uit voor welke leugen mensen weglopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:02

Ik hoop dat ze dan niet allemaal naar de vvd gaan , het zal misschien wel gebeuren maar yesilgoz als mp , brr

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:07

BigOne schreef:
Ik hoop dat ze dan niet allemaal naar de vvd gaan , het zal misschien wel gebeuren maar yesilgoz als mp , brr

yesilgoz heeft een behoorlijke ruk naar rechts gemaakt. Ze heeft zich ingelaten met fasistische Geert. En begint nu zelf ook steeds meer fasistische trekjes te vertonen.

Van de VVD als "fatsoenlijke" rechtse partij is niet veel meer van over. Ik vraag me af in hoe verre de leden willen meegaan, maar die lijken ook wel massaal naar rechts te zijn opgeschoven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:07

BigOne schreef:

Jammer dat Klaas Dijkhoff geen partijleider meer is van de VVD.
Die was ook tegen een coalitie met de PVV.