Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:11

Karl66 schreef:
imaudy schreef:

Dat gaat met de aangifte bekeken worden. Ik vind de toon van Timmermans er te sterk in. Heel direct aanzetten tot geweld vind ik dan ook weer niet. Zoals ik zei niet handig.

Alleen zeggen alle rechtsgeleerden dat die aangifte geen enkele kans van slagen heeft. Dit is gewoon Wilders die ons belastinggeld gebruikt, om ons rechtsstelsel verder te belasten, om campagne te kunnen voeren, terwijl hij zou moeten formeren.

Hoewel ik de uitspraak van Timmermans niet handig vind, denk ik dat er geen aanwijzingen zijn dat Timmermans er geweldadige gedachten bij had. Timmermans heeft dat ook aangeven, dan moet het ook verder in orde zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:19

Er is ook een grote groep boeren die het wel anders doen , bvb Caringfarmers en zo zijn er nog wel meer. Zonder gif te spuiten om de akkers onkruid vrij te maken is tegenwoordig al winst. Op een andere manier het land bewerken zodat voedingsstoffen er zoveel mogelijk in blijven ( of door zaaien bepaalde gewassen) minder mest nodig en de bodem niet vernageld wordt. Maar dat vergt een omslag in werken en doen en kan niet van vandaag op morgen. En levert nu nog minder op dan intensief boeren. Op elk gebied.
Zelf kunnen we daar ook genoeg aan doen, probeer biologisch te kopen of ipv 5 x een kiloknaller twee keer een goed stukje vlees.
Koop je kleding ook eens tweedehands, een nieuwe jeans kost 800 liter water. Repareer spullen, koop kleding die lang meegaat. En zo zijn er honderden kleine dingen om zelf ook bij te dragen aan een beter milieu.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:53

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:23

Jan van Beek is inmiddels ook afgegleden richting pvv .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:35

BigOne schreef:
Jan van Beek is inmiddels ook afgegleden richting pvv .

Ja, ik vond Marlou Schrover veel beter uit de discussie komen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:20

purny schreef:
Want deze asielstroom is geen crisis?
Dat er mensen op het gras in Ter Apel moeten slapen is geen crisis?
Dat het COA met dwangsommen te maken krijgt, wat door de belastingbetaler moet worden betaald is geen crisis?

Je kunt zo veel dingen een crisis noemen, dat rechtvaardigt nog niet dat je de 2e kamer buiten spel zet. Daar zitten namelijk de volksvertegenwoordigers die wij gekozen hebben met zijn allen.. en ook de partijen waar jij het niet mee eens bent moeten daar hun mening kunnen geven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:06

Purny het probleem is dat het een door de overheid gecreëerde crisis is, daar tijdens covid door de regering opvanglocaties gesloten zijn terwijl men drommels goed wist dat dit hoopjes problemen zou geven in de toekomst. Dus de Eau zal zeker kritisch kijken naar de omschrijving "crisis".
De Tweede Kamer mag niet buitenspel gezet worden plus dat er regels zijn opgesteld die te maken hebben met de rechten van de mens en hoe wij als beschaafde lenden omgaan met de vluchtelingen.

Daarbij zal ook Nederland haar steentje bij moeten dragen. Een crisis daar was en is bv sprake in Italië die werkelijk overspoeld worden met vluchtelingen.
Nederland wordt niet overspoeld maar heeft te weinig opvang capaciteit wegens sluiten van teveel centra.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:19

En Wilders ( en anderen) wijzen naar asielzoekers maar die maken de laatste 10 jaar maar 11 % uit van de totaal aantal migranten die naar Nederland komen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:32

Makkelijke zondebok om met je vingertje naar te wijzen.

Dieptriest dat er nu weer zoveel tijd wordt gestopt in deze onzin van Wilders. Goed filmpje van Timmermans, ga inderdaad gewoon is je werk doen en formeren. Maar Wilders wel weer lekker in the picture.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:10

Trotse Trouw lezeres las vanmorgen Stevo Akkerman.

Hij probeerde ooit de laatste overlevende van de opstand van het getto van Warschau te interviewen.

Tot op zekere hoogte is dat gelukt.

De heer Marek Edelman
(... de naam is een voorteken, kunnen we zeggen...)
weigerde te praten over zijn daden in 1943.
Aan de orde was de toenmalige oorlog in voormalig Joegoslavië - en de lakse reactie van "de politiek".

Achteraf vindt Akkerman dit een zeer geslaagd interview.

Voor mij is het solidariteit ten top.

Goed om in mind te hebben met 4 mei in aantocht.
Angst snap ik - maar laat het niet de doorslag geven...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:34

Wow, ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Waarom kiezen we deze mensen :?
Het spreekwoord gaat: "Elk volk krijgt de leiders die het verdient". Is het zo triest met ons gesteld?

Citaat:
VVD-leider Yesilgöz had geen bewijs toen ze claimde dat duizenden vluchtelingen nareis op nareis stapelen.
Het blijkt niet de eerste leugen te zijn als ik het goed begrijp.
Hoe zat het bij voorbeeld met dat gammele bootje waarmee ze met haar ouders naar Nederland vluchtte?
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:49

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:54

Raineri schreef:
Nou, in het licht van die uitspraak: interessant artikel van de Volkskrant over Wilders zijn bezoek aan Hongarije. Brrr die gast wordt met de dag enger

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... c38ae68df0

Journalisten niet welkom want het congres is een no-woke zone.

Eh..

Ook dit is weer komen overwaaien uit Amerika. Conservatieven zoeken elkaar op, jutten elkaar op. Ik hoor er nu achtergronden over op bnr radio.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:57

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:26

Nou hè? Te jong om een leerling van Goebbels te zijn geweest maar dezelfde retoriek..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:00

Net als Raisa Blommesteijn!

Allemaal met Geert in Hongarije, zonder pers.

Hoe zouden BBB, NSC en VVD dit vinden ?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:06

Daar ben ik ook benieuwd naar.

En ik ben benieuwd of mensen nu nóg vinden dat de PVV een kans moet krijgen. Er moet toch ergens een grens zijn aan wat een partij kan zeggen en doen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:50

Soms is Twitter toch grappig: de dames die nu in Hongarije zijn, Eva Vlaar en Raisa: 'de bullshit barbies'

Over Tjèr die er niet schijnt te zijn:

"logisch FVD is te marginaal geworden, zie meer heil in Wilders"

Antwoord: "onheil bedoel je?".

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:32

Electra63 schreef:
Net als Raisa Blommesteijn!

Allemaal met Geert in Hongarije, zonder pers.

Hoe zouden BBB, NSC en VVD dit vinden ?

Na alle akkefietjes van de afgelopen weken en nu ook dit er nog achteraan. Kan ik niet meer geloven dat Wilders nog graag wil dat de formatie slaagt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:34

Bbb is maar op 1 ding uit, ministerie van landbouw binnenharken. Wanneer deze formatie niet slaagt zijn ze echt weg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:43

En nu komt LTO met een reëel voorstel voor de mestproblematiek, wordt het weggewuifd door BBB, willen ze de mestuitzondering weeeeeer in Brussel bespreken. Los de problemen toch op ipv ze voor je uit te schuiven zodat toekomstige boeren straks helemaal in de penarie zitten!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:49

prompter schreef:
En nu komt LTO met een reëel voorstel voor de mestproblematiek, wordt het weggewuifd door BBB, willen ze de mestuitzondering weeeeeer in Brussel bespreken. Los de problemen toch op ipv ze voor je uit te schuiven zodat toekomstige boeren straks helemaal in de penarie zitten!

Dit! Ik vind deze actie echt belachelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:35

Je kunt niet eeuwig de uitzondering blijven.

Je hoort de PVV-stemmers niet, waarschijnlijk vinden ze zo'n samenkomst van Bruinhemden in Hongarije prima.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:45

mysa schreef:
Soms is Twitter toch grappig: de dames die nu in Hongarije zijn, Eva Vlaar en Raisa: 'de bullshit barbies'

Over Tjèr die er niet schijnt te zijn:

"logisch FVD is te marginaal geworden, zie meer heil in Wilders"

Antwoord: "onheil bedoel je?".

Zeggen ze nu heil wilders? :oo

prompter schreef:

BBB zit er niet voor de boeren maar voor de agro-industriëlen. Wat hun betreft, hoe minder boeren hoe makkelijker de inkoopketen. Dus graag weinig boeren met heeeeel veel stront, euh...vee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:32

Electra63 schreef:
Je hoort de PVV-stemmers niet, waarschijnlijk vinden ze zo'n samenkomst van Bruinhemden in Hongarije prima.

Het blijft zo of zo wel erg stil met weinig kritiek. Fascisme is weer normaal geworden.