Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:24

Ik heb deze hearing nog niet helemaal gekeken, ben wel benieuwd want klonk gisteravond wel als iets dat super belangrijk zou zijn. Zij zat er echt wel heel dicht bovenop bij Trump en Meadows, moet wel heel veel mee gekregen hebben daar in het witte huis en Air force one.... en ze hebben heel plotseling deze extra hearing gehouden nu in plaats van na de zomer omdat ze serieuze zorgen hadden over haar veiligheid :(:)

Ik ben erg benieuwd wat ze allemaal te vertellen had, ik neem aan dat ze direct getuige is geweest van het simpele feit dat Trump héél goed wist waar hij mee bezig was. Het interesseert die man gewoon geen zak wat voor ellende er allemaal om hem heen gebeurt, als hij zijn zin maar krijgt.

Ben ook erg benieuwd wat er nog boven water komt van de documentaire maker die Trump en zijn familiekliekje volgde rond die tijd.

En welke rotte appels nu wel willen gaan praten nu er steeds meer naar buiten komt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:06

enzino schreef:
Ik las dat de geloofwaardigheid van haar verklaring ernstig in twijfel werd getrokken -> Cassidy Smollett.

En wie trekt die in twijfel, met welke motieven en welk bewijs/onderbouwing?
Belangrijke nuance natuurlijk.

Als je dat bij de sprekers doet, moet je dat ook bij de critici doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:06

De mensen die het betwijfelen zijn voornamelijk de mensen die vraagtekens zetten bij een Secret Service dat niet de bevelen van de president opvolgt, of mensen die Peter Alexander (NBC Chief White House correspondent) geloven:

Afbeelding

Of Julio Rosas (schrijver at Townhall):

Afbeelding

Of Sean Davis (CEO & Co-fouder at TheFederalist):

Afbeelding

Of Ryan Saveedra (reporter at DailyWire):

Afbeelding

Nu zullen we dus moeten wachten hoe het comité met deze verklaring om zal gaan. Gaan ze meer getuigen oproepen om de waarheid te ontdekken, en indien ze gelogen heeft onder ede, hoe serieus neemt het comité zichzelf (hoeveel jaar zal ze dan de gevangenis in gaan; max 5 jaar). Spannend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:39

IMANDRA schreef:
enzino schreef:
Ik las dat de geloofwaardigheid van haar verklaring ernstig in twijfel werd getrokken -> Cassidy Smollett.

En wie trekt die in twijfel, met welke motieven en welk bewijs/onderbouwing?

Als je dat bij de sprekers doet, moet je dat ook bij de critici doen.

Vannacht veel nieuws gekeken, want kon niet slapen. Zowel op de publieke zenders als RTL nieuws werd veel aandacht besteed aan wat deze dame te vertellen had, en de commissie neemt het zeer serieus daar ze overal met haar neus er boven op zat.

Bv volgens haar:
1
was al voor de dag bekend in het witte huis dat het capitool bestormd zou gaan worden.
2
Was bij Trump bekend dat er zware wapens onder de bestormers waren, dat hij afdeed met:" laat maar gaan, want is toch niet tegen mij gericht". (Schokkend voor een president)
3. Heeft de beveiliging voorkomen dat Trump zijn idee om ook naar het capitool te gaan, zou uitvoeren. Het kwam daarbij zelfs tot een handgemeen tussen Trump en de beveiging. (De dame demonstreerde hoe dat er uit zag want zij zat achter in de auto en zag alles).
4. Was Trump zo boos over de verkiezingsfraude (in zijn ogen) dat de soep tegen de muren omhoog spatte.
5. Trump heeft zelf de demonstranten op die dag gezegd dat ze op moesten rukken naar het capitool, en dus direct mede aanstichter van dit nare gebeuren.

Haar bekentenissen met datum tijd en uur genoemd, werden zeer serieus genomen vannacht in ALLE nieuwsuitzendingen en ook door de commissie. Het laat een ontluisterend beeld zien, vele male erger als dat gedacht werd, van een president die niet presidentieel handelde, anderen mensen in gevaar heeft gebracht.

Dit kwam op mij over als een groot iets. Interessant en de moeite waard om te volgen.
Enzino misschien heb je gelijk over die dame, maar ik heb daar vannacht niets over gehoord. Integendeel zelfs. Er werd voortdurend benaderd hoe betrouwbaar deze getuigenis is daar ze overal bij is geweest gezien haar functie!

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:30

Enzino: Laat die mensen maar hun getuigenis voor de commissie doen, ze willen graag meer mensen horen om het plaatje helemaal compleet te krijgen :j Wie weet heeft de verklaring van deze dame wat open gebroken dat er nu meer mensen toch het nut zien van hun verhaal doen, voordat een ander het voor hen doet O:)

En ik ga mee met een opmerking die er in je link staat:

Citaat:
In response to Herschmann's claim, a spokesperson for the Jan. 6 committee said, "The committee has done its diligence on this and found Ms. Hutchinson's account of this matter credible.

While we understand that she and Mr. Herschmann may have differing recollections of who wrote the note, what’s ultimately important is that both White House officials believed that the President should have immediately instructed his supporters to leave the Capitol building."

"The note memorialized this," the committee spokesperson said. "But Mr. Trump did not take that action at the time."

Het enige dat me verbaasde deze hearing was juist dat in haar testimony werd gesteld dat hij wel daadwerkelijk naar het Capitool wilde. In plaats van als een lafaard veilig TV zitten kijken in het Witte Huis.

Ik ben dus ook eerder geneigd om te geloven dat zijn bewaking inderdaad niet de leiding nam, maar dat die loser gewoon zèlf "naar huis" wilde. Maar ik vind haar wel een credible witness eigenlijk, ze riskeert heel wat door daar daadwerkelijk te gaan zitten :j Dus ik geloof haar verhaal in de grote lijnen totdat er sworn testimonies komen van anderen die een ander beeld schetsen op een betrouwbare manier.

Genoeg lafaards die dat niet doen, zich verschuilend achter "het is een kangeroo commity" terwijl ze gewoon dondersgoed weten dat ze hun bullshit "onder ede" niet kunnen slijten, en er liever voor kiezen om via allerlei schimmige media hun verhalen naar buiten te brengen want daar hoeven ze zich niet te verantwoorden voor hun goedgelovige publiek +:)+

Net als met die rechtszaken over die verzonnen verkiezingsfraude "we hebben allerlei theorieën maar nog geen bewijzen" waar met veel poe-ha gebracht werd welke rechtszaken ze allemaal aan gingen spannen.... maar als dan binnen de wettelijke kaders bleek dat er geen enkele substantie overlegd kon worden, en de rechtszaken 1 voor 1 allemaal ontzettend flopten.... dan hoorde je ze niet.

Maar dat doet er ook niet zoveel toe: het goedgelovige Trumpets publiek hoort dat er allerlei rechtszaken gestart worden, en die vinden dat genoeg "bewijs" dat het niet deugt. En het geld springt zó uit hun zakken naar een bedelende Trump & Co die die sufferds tot de laatste dollar uit willen knijpen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:43

Pmarena ze staat volgens mij onder ede. Weet iemand daar meer over?
Volgens mij is meineed strafbaar en kun je voor in de gevangenis komen. Als dit waar is, zie ik mensen niet zo maar liegen hoor.

Zij vertelde heel duidelijk (dat stuk werd uitgezonden op TV), dat de beveiliging heeft voorkomen dat hij naar het capitool ging. Hij probeerde zelfs volgens die getuige, het stuur te grijpen om de auto te keren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:13

Ja en dat laatste wordt dus betwist, ik zou zeggen: laat maar getuigen die heren waar het om ging.
Dat iedereen die er mee te maken heeft, maar naar voren komt met zijn verhaal +:)+|

Degenen die dat niet doen....dat zegt eigenlijk al genoeg.
Gewoon op TV kan je alles zeggen maar als je onder ede dan ineens niet verder komt dan "The Fifth"...
en die gevallen die zelf al gingen vragen om een presidential pardon... die moeten gewoon aan de hoogste boom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 02:16

pien_2010 schreef:
Haar bekentenissen met datum tijd en uur genoemd, werden zeer serieus genomen vannacht in ALLE nieuwsuitzendingen en ook door de commissie. Het laat een ontluisterend beeld zien, vele male erger als dat gedacht werd, van een president die niet presidentieel handelde, anderen mensen in gevaar heeft gebracht.

Daar is het dus belangrijk helder te houden wie het zeer serieus neemt, met welke motieven en welk bewijs/onderbouwing?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:51

Dat is zeker :j

Ik ben wel heel erg benieuwd wat jij denkt over wat er gebeurt is op 6 januari, en wie er voor verantwoordelijk is dat dat is gebeurd?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:34

Als niet (helemaal) klopt wat deze mevrouw zegt, dan ga ik er vanuit dat dat wel uitkomt. Die secret service kan wellicht ook nog getuigen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:54

Ja, laat maar komen :j

Zij heeft in ieder geval het lef gehad om te vertellen hoe het in haar beleving is gegaan die dag, van zeer nabij zelf gezien / gehoord en wat ze van zeer nabije anderen gehoord heeft. Dat verhaal van in de auto is ook maar wat zij zegt gehoord te hebben van een ander.

Helemaal prima als haar verklaring er voor zorgt dat meer mensen zich gaan aanmelden om hun eigen verhaal onder ede te doen, zodat we als het goed is een steeds completer plaatje krijgen +:)+

Want wat er is gebeurd, laten rusten...dat is natuurlijk geen optie. En al helemaal niet wanneer er nog zoveel mensen geloven dat die gevaarlijke gek goede bedoelingen heeft en hij en zijn machtswellustige piepeltjes nog / weer in machtsposities kunnen komen en die posities dan wederom kunnen gaan misbruiken :n

Zoveel mogelijk mensen moeten hem gaan zien voor de wannabe dictator die hij is :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:02

IMANDRA schreef:
Als niet (helemaal) klopt wat deze mevrouw zegt, dan ga ik er vanuit dat dat wel uitkomt. Die secret service kan wellicht ook nog getuigen :j

Precies en ook wat pmarena schrijft. Want zelfs het woord coup, staatsgreep werd genoemd. Het was allemaal niet zo onschuldig zoals ook de film die minitieus die dag de gebeurtenissen filmde heeft laten zien. Het ging wel ergens over!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:15

Op zich zijn het ook eigenlijk maar details in het hele verhaal. Wie dat bewuste briefje heeft geschreven maakt niet zoveel uit: beiden getuigen over wat ze gehoord hebben (daar gaat het om: wat speelde er die dag) en wellicht hebben ze allebei een notitie gemaakt. Het is wel een maf detail natuurlijk, dat wel. En ik word er ook wel nieuwsgierig van om wat uit te diepen hoe dat nou allemaal precies zit :j

En of Trump nou wel of niet "ruzie" heeft gemaakt met zijn beveiliging in die auto... doet dat er nou eigenlijk heel erg toe, afgezet tegen het grote plaatje van proberen een coupe te plegen...? :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:58

Dat doet er eigenlijk wel toe pmarena, want dat geeft aan hoe gefocust hij was op zijn eigen denkbeelden, zozeer zelfs dat hij het normale omgangsreglement aan de kant schoof. Een president gaat niet vechten met zijn eigen beveiliging. Een president hoort in control te zijn en te blijven→ en dat was hij waarschijnlijk niet als dit allemaal waar is. Tevens zijn die details van die dag erg belangrijk want men wil er achter komen welke rol Trump nu eigenlijk heeft gespeeld in die hele bestorming van het Capitool. Was hij mede organisator ervan? Heeft hij er toe aangezet via allerlei social media kanalen. HOe zat het nu eigenlijk precies? Want we spreken wel over de president van USA waar je wel een bepaalde gedragscode van mag verwachten.
Enfin uit de film bleek op een gegeven ogenblik, uit filmfragmenten van de bestormers, dat Trump rechtstreeks tot hun sprak en aangaf, dat ze nu rustig naar huis moesten gaan. De leider van het geheel met nog een invloedrijke man, hebben daarop gelijk de meute toegesproken en het stopte onmiddelijk. DAT was een heel belangrijk moment. Als Trump dat niet gedaan had, was de ellende die al groot genoeg was, niet meer te overzien geweest.
Tevens gaf het aan, hoe groot de invloed was van Trump in die beweging. Want als een soort "opperpaus" die iets uitvaardigde werd onmiddellijk gehoor gegeven aan die oproep. Iets wat de politie en de beveiliging van het captiool alsmaar niet voor elkaar kreeg gebeurde nu wel. Het spul ging naar huis en verspreidde zich. Tevens bleek daaruit dat het een streng hiërarchische beweging van mensen was die luisterden naar hun leiders.

Ook nog een bizar moment was dat een politieagent alsmaar geslagen werd en in de meute gevallen was. Zijn vriend die schreeuwde alsmaar om hulp aan de demonstranten en riep hij is vader van kleine kinderen. Nu zat daar ook een groep mensen, die eits hebben met bescherming van kinderen. Dat waren nogal stevige kerels, zwaar bewapend, en die hebben die politieman bov en de meute weten te tillen en naar voren gebracht en overhandigd aan de politie met zijn vriend er bij waardoor hij "alleen maar" niet aangeboren hertsen letsel heeft voor de rest van zijn leven, maar het wel ternauwernood heeft overleefd. Dus daar waren nogal wat verschillende soorten mensen aanwezig die vanuit verschillende idealen deden wat ze deden. Het was niet alleen maar zwart-wit en acties van nare mensen. Op hun manier waren er zeker idealistische mensen bij, die zeer nationalistisch voor hun vaderland aan het strijden waren.

Dus dat we van die dag een heel goed beeld van krijgen is gewoon echt belangrijk en dan met name ook wat de rol van de president in deze inhield.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:22

Ik denk dat je het over Officer Malone hebt. Als ik het me goed herinner, was zijn eigen statement (ik heb daar poosje terug nog ene link van geplaatst) dat hij als enige zover de meute in gesleurd werd.

Geslagen, bedreigd, ze probeerden zijn wapen te pakken en hij hoorde dat ze hem dood wilden schieten met zijn eigen wapen.... uiteindelijk riep hij zelf "ik heb kinderen" in de hoop een sprankje menselijkheid aan te boren en dat werkte, hij werd toen door een paar mannen (uit die meute) terug naar de andere agenten gewerkt en die hebben hem naar binnen gesleept.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:46

Dat is het verhaal dat ik vertel. Ik heb al die namen niet meer paraat, maar daar ging het over. Klopt. Volgens mij was mijn verhaal niet zo afwijkend als dat van jou, of vergis ik me nu? :o
Alleen heb jij de naam erbij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:47

Het zou vreemd zijn als een president die zich zo president onwaardiģ heeft gedragen nog herkozen kan worden.
Vanuit de parlementaire commissie een samenvatting van wat die uren tijdens de bestorming nu eigenlijk gebeurd is.
De verklaringen ondersteunen het onthutsende beeld van de VPRO documentaire.
De president heeft naar de beelden gekeken en de smeekbeden om integrijpen volledig genegeerd. Zie onderstaand artikel hierover.
https://nos.nl/artikel/2437797-trump-ke ... es-familie

Mijn antwoord op de vraag van dit topic is, dat hij het zelf onmogelijk heeft gemaakt om herkozen te kunnen worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:54

Het is te hopen ja, inmiddels kun je van de VS alles verwachten. In de helft van de staten is abortus nu in meer of mindere mate verboden en zijn 623 wetten aangenomen om het lhtbiers lastig te maken in gelijke rechten zoals huwelijk.

De VS glijden af naar ideeën en opvattingen zoals IS dat ook heeft

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:27

Deze man mag nooit maar dan ook nooit meer aan de macht komen. En zijn familie ook niet meer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:29

Het zou beter voor de republikeinen zijn als ze een nieuwe kandidaat zoeken want ze hebben veel stemmen verloren doordat er toch veel republikeinen anti Trump zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:30

Arabesk schreef:
Het is te hopen ja, inmiddels kun je van de VS alles verwachten. In de helft van de staten is abortus nu in meer of mindere mate verboden en zijn 623 wetten aangenomen om het lhtbiers lastig te maken in gelijke rechten zoals huwelijk.

En dan komt ook nog eens dit scenario in beeld :
https://hartmannreport.com/p/the-nightm ... -scotus-is
Kort gezegd : grondwet staat staten toe kiesmannen aan een kandidaat toe te wijzen ongeacht wat de keizers gestemd hebben. Als het hoogste gerechtshof (zoals ze nu al suggereren) dit grondwettelijk verklaart, maakt het dus eigenlijk niet uit wat er gestemd wordt in 2024.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:48

tamary schreef:
Arabesk schreef:

Kort gezegd : grondwet staat staten toe kiesmannen aan een kandidaat toe te wijzen ongeacht wat de keizers gestemd hebben. Als het hoogste gerechtshof (zoals ze nu al suggereren) dit grondwettelijk verklaart, maakt het dus eigenlijk niet uit wat er gestemd wordt in 2024.

Even voor mijn beeldvorming, kan de SC 'besluiten' waar ze over gaan oordelen? Moeten ze niet wachten totdat een zaak die daarover gaat de lagere rechtsgangen heeft doorlopen en bij hun terecht komt, voordat ze hier een oordeel over kunnen geven? (In feite een formaliteit, aangezien als staten weten dat de SC er zo over zal oordelen, ze dit kunnen invoeren en gewoon het tot de SC kunnen doorvoeren).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:03

mylittlejoy schreef:
tamary schreef:

Even voor mijn beeldvorming, kan de SC 'besluiten' waar ze over gaan oordelen? Moeten ze niet wachten totdat een zaak die daarover gaat de lagere rechtsgangen heeft doorlopen en bij hun terecht komt, voordat ze hier een oordeel over kunnen geven? (In feite een formaliteit, aangezien als staten weten dat de SC er zo over zal oordelen, ze dit kunnen invoeren en gewoon het tot de SC kunnen doorvoeren).

Herbeslissing van :
Citaat:
While the main issue being debated in Moore v Harper, scheduled for a hearing this October, is a gerrymander that conflicts with North Carolina’s constitution, the issue at the core of the debate is what’s called the “Independent State Legislature Doctrine.”

Ze hebben dus een aanvraag gekregen om dit mogelijk te maken. Hele stuk doorlezen helaas, want het is een stuk voor ons volstrekt onlogisch en ondemocratische wetgeving.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:11

De USA blijft helaas toch een achterlijk land.....de hele boel zou daar op de schop moeten om het systeem eerlijker te maken.

Maarja je blijft bij stemmen toch met het probleem zitten dat veel mensen geen idee hebben waar ze nu eigenlijk precies op stemmen. En dat hele gedoe met mis-informatie rondstrooien maakt het allemaal nog veel erger.... wat daar nu precies de oplossing voor is weet ik ook niet.

Je wilt mensen met andere meningen ook niet monddood maken, want soms kunnen ze wel een goed punt hebben. En informatie vanuit de overheid is ook niet altijd helemaal eerlijk of compleet. Dus het is goed wanneer ontbrekende info aangevuld kan worden of opmerkingen in twijfel getrokken kunnen worden.

Alleen dan wel op een opbouwende manier en niet zo ondermijnend en vals zoals nu gebeurt.... waarbij nog steeds veel mensen geloven wat hun wijsgemaakt wordt door bepaalde media-kanalen en reaguurders: dat Trump een halve heilige zou zijn, dat Biden 1 of andere seniele man is die nog niet eens zijn eigen billen af kan vegen, dat alle democraten of alle republikeinen slecht volk zijn.... die vreselijke haat en nijd en tweedeling.... -O-

Daar moeten we op 1 of andere manier vanaf komen. Die media die zo ophitserig bezig zijn, vanwege het simpele feit dat grote emoties, zorgen voor een groot bereik / grote verkoop / grote inkomsten. Dus kostte wat kost van die nare dingen roepen om mensen boos te krijgen: dat loont nu. Daar moeten we vanaf.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:04

Trump is de Messias....