Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:13

Sammie schreef:
Ze zijn tegengehouden door de seperatisten, omdat zij én het Oekrainse leger met elkaar vechten. Goed dat ze worden tegengehouden (uit veiligheid). Slechts dat er ondanks verzoeken nog steeds gevochten wordt.

oke, dank je, begint onderhand een kansloze missie te worden zo!
( ik zou er ook voor geen goud heen gaan als er op 2km afstand van je hotel geschoten wordt..)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:16

Yvank_ schreef:
Cyella: dat vind ik nogal een gewaagde uitspraak....

Welk gedeelte? Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar menselijk gedrag en waarom het Hitler gelukt is de duitser mee te krijgen. En meedere onderzoeken wezen uit dat wij mensen maar al te makkelijk te sturen zijn. Zelfs in een duitse klas, waarze vooraf aangaven dat dat nooit zou lukken heeft een docent het experiment moeten afkappen omdat het uit de hand liep!!!

Natuurlijk zei Hitler ook niet gelijk met alle Joden zijn slecht, laten we ze deporteren. Het begon met een vervelende situatie (slechte economie) en een makkelijk aan te wijzen boeman (de joden waren nou eenmaal goede zakenmannen en hadden het vaak goed financieel voor elkaar), dus er ontstaat onrust, wrijving (vast wel iemand te vinden die wat verlies had geleden of zich (al dan niet) terecht bedrogen voelde) en voor je het weet zijn het allemaal slechteriken en zijn wij blondjes wel goed.

Idem, er ontstaat een vervelende situatie in Oekraïne, er ontstaat onrust (Rusland levert de rebellen wapens en wil de Krim innemen (zegt de media)) en er gebeurd een grote ramp (gelijk krijgen de rebellen en Rusland de schuld) en in 1x komen er sancties tegen Rusland (nu nog een ster opprikken?) en nog even en het escaleert.

Zoek de verschillen…. Natuurlijk is Rusland/Poetin geen lieverdje. Zoals ik het zie (denk); Rusland is een hard land, met harde mensen en een harde regering. Daar kunnen wij ons met onze soft egg regering met zachte ei inwoners (wanneer hebben wij nou het laatst ons echt ergens tegen verzet?) helemaal niet in inleven. En zoals ELK land heeft Rusland natuurlijk ook wat op de kerfstok. Maar ja, dat geldt ook voor NL alle Europesen landen en nouja ennneh… the USA is nou ook niet het lieverdje van de klas.

Maar er is al zoveel bewijs van oorlogen in het (nabije) verleden waarbij duidelijk is dat men ingespeeld heeft op de publieke opinie om iets voor elkaar te krijgen, dat het nu er wel erg dik bovenop ligt dat ze het weer proberen.

Het hele lastige van het verhaal is dat heel moeilijk is om een goed beeld te kunnen vormen. Aan alle kanten krijg je (vervormde) informatie. Van elk artikel wat je leest moet je eigenlijk navragen of het niet doorspekt is met persoonlijke of politieke meningen, of het niet verbogen informatie is of incomplete… Dus wat gebeurd er nu daadwerkelijk, wiens schuld is het nou, wie doet of deed nu wat en wat moet je er nou van vinden? Het is jammer genoeg niet zo zwart wit, het was heel duidelijk dat het slecht is om een groep op afkomst/uiterlijk te deporteren en te vergassen. En dus makkelijk je daartegen te verzetten. Maar wie er in het huidige verhaal nu zijn recht heeft, het slachtoffer is of de slechterik is eigenlijk gewoon niet te zien omdat er zoveel meespeelt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:19

Riddershow schreef:
Yvank_ schreef:
Cyella: dat vind ik nogal een gewaagde uitspraak....

Welk gedeelte? Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar menselijk gedrag en waarom het Hitler gelukt is de duitser mee te krijgen. En meedere onderzoeken wezen uit dat wij mensen maar al te makkelijk te sturen zijn. Zelfs in een duitse klas, waarze vooraf aangaven dat dat nooit zou lukken heeft een docent het experiment moeten afkappen omdat het uit de hand liep!!!

Natuurlijk zei Hitler ook niet gelijk met alle Joden zijn slecht, laten we ze deporteren. Het begon met een vervelende situatie (slechte economie) en een makkelijk aan te wijzen boeman (de joden waren nou eenmaal goede zakenmannen en hadden het vaak goed financieel voor elkaar), dus er ontstaat onrust, wrijving (vast wel iemand te vinden die wat verlies had geleden of zich (al dan niet) terecht bedrogen voelde) en voor je het weet zijn het allemaal slechteriken en zijn wij blondjes wel goed.

Idem, er ontstaat een vervelende situatie in Oekraïne, er ontstaat onrust (Rusland levert de rebellen wapens en wil de Krim innemen (zegt de media)) en er gebeurd een grote ramp (gelijk krijgen de rebellen en Rusland de schuld) en in 1x komen er sancties tegen Rusland (nu nog een ster opprikken?) en nog even en het escaleert.

Zoek de verschillen…. Natuurlijk is Rusland/Poetin geen lieverdje. Zoals ik het zie (denk); Rusland is een hard land, met harde mensen en een harde regering. Daar kunnen wij ons met onze soft egg regering met zachte ei inwoners (wanneer hebben wij nou het laatst ons echt ergens tegen verzet?) helemaal niet in inleven. En zoals ELK land heeft Rusland natuurlijk ook wat op de kerfstok. Maar ja, dat geldt ook voor NL alle Europesen landen en nouja ennneh… the USA is nou ook niet het lieverdje van de klas.

Maar er is al zoveel bewijs van oorlogen in het (nabije) verleden waarbij duidelijk is dat men ingespeeld heeft op de publieke opinie om iets voor elkaar te krijgen, dat het nu er wel erg dik bovenop ligt dat ze het weer proberen.

Het hele lastige van het verhaal is dat heel moeilijk is om een goed beeld te kunnen vormen. Aan alle kanten krijg je (vervormde) informatie. Van elk artikel wat je leest moet je eigenlijk navragen of het niet doorspekt is met persoonlijke of politieke meningen, of het niet verbogen informatie is of incomplete… Dus wat gebeurd er nu daadwerkelijk, wiens schuld is het nou, wie doet of deed nu wat en wat moet je er nou van vinden? Het is jammer genoeg niet zo zwart wit, het was heel duidelijk dat het slecht is om een groep op afkomst/uiterlijk te deporteren en te vergassen. En dus makkelijk je daartegen te verzetten. Maar wie er in het huidige verhaal nu zijn recht heeft, het slachtoffer is of de slechterik is eigenlijk gewoon niet te zien omdat er zoveel meespeelt.

goed verwoord

SAKKIA

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:23

Maar ik denk dat we niet voorbij moeten gaan aan het feit dat Rusland al sancties opgelegd had gekregen voor de ramp. Sterker nog de avond ervoor waren de sancties al verhard. Neemt niet weg dat de ramp een "mooie" aanleiding is om nog hardere sancties te stellen.
Maar ik krijg de indruk, tussen de regels doorlezend, dat sommigen niet op de hoogte zijn van de sancties die er al lagen voor de ramp?
Maar misschien interpreteer ik het wel verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:25

SAKKIA schreef:
Maar ik denk dat we niet voorbij moeten gaan aan het feit dat Rusland al sancties opgelegd had gekregen voor de ramp. Sterker nog de avond ervoor waren de sancties al verhard. Neemt niet weg dat de ramp een "mooie" aanleiding is om nog hardere sancties te stellen.
Maar ik krijg de indruk, tussen de regels doorlezend, dat sommigen niet op de hoogte zijn van de sancties die er al lagen voor de ramp?

Dat idee heb ik ook :j de sancties waren al opgelegd en dat was niet alleen voor de situatie met oekraine. Nederland heeft eerder dit jaar ook al flink aan de stok met Rusland gehad omtrent het gebeuren met die diplomaten.

De EU en USA hadden al sancties tegen Rusland en waren deze al aan het doorvoeren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:31

Met dat verschil dat de Joden helemaal niks misdaan hadden (ja ze hadden het financieel gemiddeld beter en waren op zichzelf) en Rusland (Poetin) gewoon dingen doet die je niet behoort te doen.

En dan nogmaals.. Er is niet een massale haat (enig idee wat dat woord werkelijk inhoud?) tegen Rusland of Poetin of de Russische bevolking. Er is geen sprake van een gemanipuleerde massale propaganda tegen Rusland. Ja er zijn geluiden dat Rusland overal de schuld van krijgt, ja er zijn mensen die dreigen en schelden maar héé er zijn ook mensen die geloven dat Elvis nog leeft, dat de The Matrix geen science fiction is of dat ze zwanger zijn van een alien. :+ En er zijn ook mensen dat Rusland niks misdaan heeft en dat ze volledig in hun recht staan. Dus massale indoctrinatie.. Daar is echt geen sprake van.

En dan nog iets.. Het was ook niet zo dat in WOII iedereen de Joden haatte. Ook niet in Duitsland.

Ik snap die vergelijking met Hitler/Jodenhaat écht niet. “t zal de Wet van Godwin wel zijn. :+ Sowieso speelt er een compleet ander sociaal en economisch aspect mee, waar bovenstaand dus wel een mooi voorbeeld is. Maar dat buitenbeschouwing gelaten. Er zijn zat opmerkingen te vinden van Poetin waarbij je wenkbrauwen van omhoog gaan staan. Dus arme Poetin die overal de schuld van krijgt en geen keuze heeft? :n Denk het niet. Ook niet in of door de media..

SAKKIA schreef:
Ik denk dat veel mensen denken dat die sancties zijn omdat dat vliegtuig is neergestort en omdat Rusland dat wel (mede)gedaan zal hebben. En ook dat is onjuist. :) De sancties waren er idd daarvoor al, vanwege hun bezetting in de Krim en ‘hulp’ aan de separatisten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:35

Poetin is echt geen lieverdje, daar moet je je niet in vergissen. Er staan genoeg acties/zaken op zijn naam die niet zo mooi zijn. En zielig is hij ook echt niet. Paranoïde wel en dat is gevaarlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:39

Volgens mij zijn de sancties zo'n beetje begonnen toen men besloot niet mee te spelen in het spelletje van de EU om de banden met Ukraïne aan te halen.

En aangewakkerd toen Rusland besloot om de pro-Russische inwoners te steunen in hun wens om zich liever op Rusland te richten.

Of die sancties nu echt zijn omdat de EU de mensen wil helpen, of misschien (deels) ook uit narrigheid omdat ze hun zin niet hebben gekregen....

Zie chronologische gebeurtenissen onderaan:
http://www.europa-nu.nl/id/vj45c5qt9gxe ... n_oekraine

Overigens snap ik de vergelijking wel van het "demoniseren" van een bepaalde groep.
Het is gewoon wanstaltig hoe onze media Rusland / Putin steeds zwart zit te maken -O-

Je moet echt goed zoeken om nieuws te vinden zonder een sausje er overheen, en zelfs als je denkt dat je dat hebt gevonden heb je nog kans dat je gemanipuleerd wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:42

Ik zie dezelfde gebeurtenissen, maar heb toch een hele andere kijk op het gebeuren.. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:44

Pmarena, de berichtgeving is inderdaad gekleurd, maar dat geldt minstens zo erg zo niet erger voor de berichten in Rusland over het Westen.. als je uitzendingen en uitingen bekijkt via liveleak e.d. dan zie je dat daar enorm veel propaganda in de nieuwsuitingen wordt verwerkt. Wat dat betreft is het Westen nog heilig helaas.. En ik denk dat je zou schrikken als je Poetin werkelijk mee zou maken of zou kennen
(achter de schermen), het is een harde machtsbeluste man die heel precies weet wat die wil en zich niet laat manipuleren.. Er is een reden voor dat het Westen kritisch is ten opzichte van zijn acties e.d...
Zijn rol en zijn gedrag is sterk historisch bepaald, rusland heeft "altijd" een zeer machtige Tsaar aan het hoofd gehad, vaak zijn de huidige leiders daar nog sterk van afgeleid.
Laatst bijgewerkt door fargo op 30-07-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:46

missanita84 schreef:
goed verwoord

Ik doe mijn best :o

Ik ben geen Rusland expert, geen geschiedenis expert, geen Oekraïne expert, geen vliegtuig-ramp of wapenexpert, geen media expert of politiek expert.

Ik probeer gewoon kritisch te zijn en in de wirwar van informatie de juiste te vinden en ik zal je zeggen; dat is extreem lastig.

Ik kreeg de vraag wat ik dacht over het neerstorten van vliegtuig, of dat nu in scene was gezet of niet en zo ja door wie. Nou, het enige wat ik durf te zeggen is dat bijna 300 onschuldige slachtoffers worden gebruikt in een spel wat waarschijnlijk al ouder is dan dat ik ben. En of deze nu per ongeluk of expres zijn ontstaan, het slechtst vind ik dat het gedaan wordt.

En ik wil niemand een mening opdringen. Maar ik vind het wel belangrijk dat wij met zijn allen proberen niet achter de media aan te rennen. Ik wil niet gestuurd worden in een richting waar ik later spijt van heb en ik denk, dat wij (NL/NAVO/EU), in de leefspanne dat ik oud ben, al genoeg deelname hebben aan oorlogen en doden waar we bij nader inzien spijt van hebben.

Toevoeging; Ik zeg ook niet dat Poetin onschuldig is. Maar er speelt meer mee dan wat wij zien. En over uitspraken; ik heb mijn lesje geleerd dat ik niet op 1 uitspraak of zin af moet gaan. Er zit vaak een heel verhaal omheen. En weet je, Rusland (en veel andere omstreden landen) zijn niet zo veel bezig met uiterlijke schijn. Ik denk dat de grootste misdadigers in een ander land zitten... maar omdat die flapoortjes hebben, nette pakken dragen en wel homo's toelaten accepteren we het wel? Of omdat ze wel een zogenaamde democratie hebben maar die eigenlijk maar weinig daadwerkelijke invloed heeft op de acties van het land??

Maar Rusland is wel één van de weinige landen die tegen de USA in durft te gaan en zijn flutdollar. En dat maakt het hele verhaal wel een stuk lastiger. Want welke acties van rusland worden niet negatief uitvergoot maar zijn zoals ze in de media worden weergegeven? Van alle omstreden acties van rusland (zelfs het anti-homo gedoe) hoor je tegenberichten. Maar zijn die mensen dan gehersenspoeld dat ze goed praten over rusland en de russen? Of zit daar misschien ook een kern van waarheid in?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:49

Ach ja Rusland is erg lief ;-) en Rusland gaat ook zo menslievend om met de mensen die niet volgens het regime in de pas lopen - strafkampen in Siberië bestaan nog gewoon hoor en mensen die hun eigen Megabedrijf afgepakt wordt en achter tralies worden gezet ook.. En homo's worden inderdaad ook zeer liefdevol behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:54

fargo schreef:
Ach ja Rusland is erg lief ;-) en Rusland gaat ook zo menslievend om met de mensen die niet volgens het regime in de pas lopen - strafkampen in Siberië bestaan nog gewoon hoor en mensen die hun eigen Megabedrijf afgepakt wordt en achter tralies worden gezet ook.. En homo's worden inderdaad ook zeer liefdevol behandeld.

Jij zegt het ik denk het :=

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:03

Riddershow schreef:
missanita84 schreef:
goed verwoord

Ik doe mijn best :o

Ik ben geen Rusland expert, geen geschiedenis expert, geen Oekraïne expert, geen vliegtuig-ramp of wapenexpert, geen media expert of politiek expert.

Ik probeer gewoon kritisch te zijn en in de wirwar van informatie de juiste te vinden en ik zal je zeggen; dat is extreem lastig.

Ik kreeg de vraag wat ik dacht over het neerstorten van vliegtuig, of dat nu in scene was gezet of niet en zo ja door wie. Nou, het enige wat ik durf te zeggen is dat bijna 300 onschuldige slachtoffers worden gebruikt in een spel wat waarschijnlijk al ouder is dan dat ik ben. En of deze nu per ongeluk of expres zijn ontstaan, het slechtst vind ik dat het gedaan wordt.

En ik wil niemand een mening opdringen. Maar ik vind het wel belangrijk dat wij met zijn allen proberen niet achter de media aan te rennen. Ik wil niet gestuurd worden in een richting waar ik later spijt van heb en ik denk, dat wij (NL/NAVO/EU), in de leefspanne dat ik oud ben, al genoeg deelname hebben aan oorlogen en doden waar we bij nader inzien spijt van hebben.

Toevoeging; Ik zeg ook niet dat Poetin onschuldig is. Maar er speelt meer mee dan wat wij zien. En over uitspraken; ik heb mijn lesje geleerd dat ik niet op 1 uitspraak of zin af moet gaan. Er zit vaak een heel verhaal omheen. En weet je, Rusland (en veel andere omstreden landen) zijn niet zo veel bezig met uiterlijke schijn. Ik denk dat de grootste misdadigers in een ander land zitten... maar omdat die flapoortjes hebben, nette pakken dragen en wel homo's toelaten accepteren we het wel? Of omdat ze wel een zogenaamde democratie hebben maar die eigenlijk maar weinig daadwerkelijke invloed heeft op de acties van het land??

Maar Rusland is wel één van de weinige landen die tegen de USA in durft te gaan en zijn flutdollar. En dat maakt het hele verhaal wel een stuk lastiger. Want welke acties van rusland worden niet negatief uitvergoot maar zijn zoals ze in de media worden weergegeven? Van alle omstreden acties van rusland (zelfs het anti-homo gedoe) hoor je tegenberichten. Maar zijn die mensen dan gehersenspoeld dat ze goed praten over rusland en de russen? Of zit daar misschien ook een kern van waarheid in?

Misschien toch eens geschiedenisles nemen.. Rusland heeft een hele rijke en best complexe historie zoals ik op het VWO tijdens mijn geschiedenislessen mocht vernemen .. En als je als rus niet geïnformeerd wordt of fout geïnformeerd wordt dan zul je berichtgeving die anders is dus ontkennen zoals bijvoorbeeld "het anti-homo gedoe" zoals jij het noemt.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:09

Nee Amerika het beloofde land. Volledig kapot door hun kapitalisme en grootheidswaanzin.
Hoeveel mensen daar compleet aan hun lot overgelaten worden, aan de rand van de samenleving zweven. Dat land zit ook aan de afgrond.
True ze doen daar niet openbaar aan mensenrechten schending. Maar veel mensen hebben ook geen menswaardig leven meer.
Land gedient in Irak? Terug in de usa laten ze je verrotten. En bedankt.
Usa doet net zo goed aan expansie drift want het wil zijn dollar weer op waarde hebben. Lang werden zij als heerser van de wereld gezien. Nu draaien de rollen om. Arme landen worden rijker en ruiken winst. Helaas staat er niet aan al die landen een goed staatshoofd aan de macht....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:11

Het blijft jammer dat wanneer je kritisch bent over de laster-campagne tegen Rusland, sommige mensen dan meteen denken dat je idolaat zou zijn van Putin...dat slaat natuurlijk nergens op :)

Zowel ik als anderen hier zijn gewoonweg kritisch naar ALLE kanten...dus niet alleen richting Rusland, maar ook richting onze eigen media / cultuur / invloedssfeer waarin wij leven :j

Nogmaals over dat anti-homo-gedoe, zie hier de andere kant van het verhaal:
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... homowetten

Ik zal een stukje citeren voor de mensen die geen zin hebben in het lezen van een link :)

Citaat:
Hypocriet: Rusland onterecht verketterd, maar geen enkele kritiek op discriminatie en vervolging minderheden in moslimbondgenoten

Bizar genoeg protesteerden Russische homo's tegen wetten, die hun positie juist verbeteren en minderjarigen beschermen.

Westerse politici en media toonden zich de afgelopen tijd verontwaardigd over de zogenaamde Russische 'anti-homowetten'. Premier Mark Rutte, in Rusland vanwege de Olympische Winterspelen in Sochi, bracht het onderwerp zelfs ter sprake tijdens zijn ontmoeting met president Vladimir Putin. De indruk wordt steevat gewekt, dat met de wetten homoseksualiteit in Rusland wordt gecriminaliseerd. Dit is echter pure propaganda. Brian M. Heiss, een homoseksuele journalist en jarenlange LGBT (Lesbian/Gay/Bi/Trans) activist, nam de Russische wetten onder de loep, en kwam tot een totaal andere conclusie.

De kwestie werd voor het eerst op 21 juli 2013 opgerakeld door de links-liberale New York Times, die schreef dat 'Vladimir Putin de oorlog heeft verklaard aan homoseksuelen', en 'pro-gay' toeristen die de Winterspelen zouden bezoeken, konden worden gearresteerd en 14 dagen zouden kunnen worden vastgehouden, ook als ze er enkel van zouden worden 'verdacht homo te zijn'. Volgens de NY Times zou dit zelfs atleten kunnen overkomen.

Heiss startte enige tijd later zijn onderzoek omdat hij enkele collega's, die beweerden dat de Russische wetten helemaal niet anti-homo zijn, wilde weerleggen.

Wat blijkt: het verhaal dat wij nu al maanden van 'onze' politici en in de media horen, blijkt van geen kant te kloppen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-07-14 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:13

Wie zegt dat jouw bron het bij het rechte eind heeft?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:14

Kamy schreef:
Nee Amerika het beloofde land. Volledig kapot door hun kapitalisme en grootheidswaanzin.
Hoeveel mensen daar compleet aan hun lot overgelaten worden, aan de rand van de samenleving zweven. Dat land zit ook aan de afgrond.
True ze doen daar niet openbaar aan mensenrechten schending. Maar veel mensen hebben ook geen menswaardig leven meer.
Land gedient in Irak? Terug in de usa laten ze je verrotten. En bedankt.
Usa doet net zo goed aan expansie drift want het wil zijn dollar weer op waarde hebben. Lang werden zij als heerser van de wereld gezien. Nu draaien de rollen om. Arme landen worden rijker en ruiken winst. Helaas staat er niet aan al die landen een goed staatshoofd aan de macht....

Rusland is zeker niet heilig en de USA zeker ook helemaal niet, het IS jammer genoeg niet OF OF, op beide landen is helaas genoeg aan te merken. Dat is het grote punt, de ene is niet alleen maar goed of alleen maar slecht, ze zijn een mix van veel zaken en daarnaast allebei erg groot en machtig ..

Was het leven nog maar zo simpel dat je kon zeggen dat zijn de "goeien" en dat zijn de "slechten" zoals vroeger in een goede cowboyfilm :( :(

@Pmarena, ik zeg niet dat je idolaat van Poetin bent, maar de dingen die je nu toont zijn toch ook echt wel onderdeel van een propaganda/PR verhaal dus ook met dit soort "ware" verhalen komen we uiteindelijk nog niet echt bij de "echte" waarheid omdat alles gaat om informatie verstrekken en of dit de echte informatie is of positief dan wel negatief gekleurde informatie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:19

fargo schreef:
Riddershow schreef:

Misschien toch eens geschiedenisles nemen.. Rusland heeft een hele rijke en best complexe historie zoals ik op het VWO tijdens mijn geschiedenislessen mocht vernemen .. En als je als rus niet geïnformeerd wordt of fout geïnformeerd wordt dan zul je berichtgeving die anders is dus ontkennen zoals bijvoorbeeld "het anti-homo gedoe" zoals jij het noemt.

Wellicht niet heel handig verwoord, maar zoals gezegd heb ik me er toen niet heel erg mee bezig gehouden en hoorde je dus ook tegenberichten. En die kwamen niet allemaal uit rusland.

Daarnaast ben ik slechts een HAVO-Beta kindje... dus heb ik die geschiedenislessen helaas gemist. :+

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:23

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:24

Ann schreef:
Wie zegt dat jouw bron het bij het rechte eind heeft?

En wie zegt dat ie het niet bij het rechte eind heeft? Weet jij het? Ik niet hoor....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:25

Ann: Waarom zou dit onbetrouwbaarder zijn dan andere bronnen (die elkaar allemaal klakkeloos overnemen!) die domweg wat sappige oneliners schreeuwen? :)

Fargo: de links die ik plaats plaats ik niet als zijnde "de waarheid".
Ik plaats deze als zijnde "het verhaal van een andere kant".

Wat me simpelweg nuttig lijkt om ook eens te overwegen als een mogelijke (kern van) waarheid :)

Zo vond ik deze link ook erg interessant, ik weet niet meer precies wie deze geplaatst heeft eerder in het topic, maar deze manier van stukjes nieuws brengen vind ik toch wel prettig overkomen :j

http://zapruder.nl/portal/artikel/woede ... fabels/rss
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-07-14 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:25

Riddershow schreef:
fargo schreef:
[quote="Riddershow">>>>
[/quote>>>>

Wellicht niet heel handig verwoord, maar zoals gezegd heb ik me er toen niet heel erg mee bezig gehouden en hoorde je dus ook tegenberichten. En die kwamen niet allemaal uit rusland.

Daarnaast ben ik slechts een HAVO-Beta kindje... dus heb ik die geschiedenislessen helaas gemist. :+

Het punt is dat de waarheid een beetje in het midden zal liggen meestal, maar dat er dus genoeg van een kern van waarheid in de verhalen zit om toch behoorlijk naar of nog verschrikkelijk te zijn ..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:30

pmarena schreef:
Nogmaals over dat anti-homo-gedoe, zie hier de andere kant van het verhaal:
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... homowetten

Houdt er aub wel rekening mee dat dit een mening is van 1 specifiek iemand. Als je nu kwam met een ‘gedegen’ bron als nieuwsuur, nos of weet ik het wat.. Maar dit is een of andere site/ blog van iemand met een mening/idee over iets.. Zo ken ik er ook nog wel eentje.. Het is nog net geen Martin Vrijland.

Ik weet nl. dat er docu’s zijn waarbij een aantal homo’s in Rusland zelf zeggen dat het allemaal prima (ondergronds) gaat en dat de buitenwereld zich er niet mee moet bemoeien.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:36

fargo schreef:
Het punt is dat de waarheid een beetje in het midden zal liggen meestal, maar dat er dus genoeg van een kern van waarheid in de verhalen zit om toch behoorlijk naar of nog verschrikkelijk te zijn ..

Alles heeft een bron, anders kun je het niet uitvergroten. En ik zeg ook nergens dat het wel of niet zo was. Net zoals met alles is het gewoon erg lastig ergens een mening over te hebben als de informatie die je krijgt niet objectief is. En dat is nu juist het probleem in de hele questie.