Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:09

hakkipilke87 schreef:
ik snap het wel .. als je ziet hoe media dingen verzwijgen die niet in hus straatje passen of wat ze niett willen horen. of erg politiek gekleurd zijn. NOS in nederland stoor ik mij ernorm aan bijvoorbeeld

Als media dingen verzwijgen, hoe kom, je dat dan te weten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:28

hakkipilke87 schreef:
fransje23 schreef:
The land of the free...https://nos.nl/artikel/2607605-pentagon-zet-alle-media-de-deur-uit-na-reprimande-door-rechter

Populisme en persvrijheid is geen goede combinatie..

ik snap het wel .. als je ziet hoe media dingen verzwijgen die niet in hus straatje passen of wat ze niett willen horen. of erg politiek gekleurd zijn. NOS in nederland stoor ik mij ernorm aan bijvoorbeeld

Ik denk dat jij je hart op kunt halen bij Ongehoord Nieuws en Nieuws van de dag. Past goed in jouw straatje, denk ik zo ;)

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:29

fransje23 schreef:
hakkipilke87 schreef:

op nieuwskanalen op youtube bijvoorbeeld , of buitenlandse nieuws pagina`s . voorbeeld de lobbyschandaal van frans timmersmans heb ik niet op de nos gehoord.

NOS wordt ook betaald van gemeenschaps geld dus dan vindt ik dat neutraal nieuws gebracht moet worden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:32

Omdat er geen lobbyschandaal was, dat was fake wappie nieuws. :7
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 24-03-26 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:32

Electra63 , klopt dat kijk ik ook altijd

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:33

hakkipilke87 schreef:
fransje23 schreef:

op nieuwskanalen op youtube bijvoorbeeld , of buitenlandse nieuws pagina`s . voorbeeld de lobbyschandaal van frans timmersmans heb ik niet op de nos gehoord.

NOS wordt ook betaald van gemeenschaps geld dus dan vindt ik dat neutraal nieuws gebracht moet worden

Zou dat misschien komen omdat er geen lobbyschandaal is en de extreem rechtse media het flink aandikken en verdraaien?
(En om je voor te zijn: ja ik ben erin gedoken, ja het is ook onderzocht en nee er is niks illegaals oid aan de hand)

En jij vindt nieuwskanalen op YouTube etc neutraal dan?

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:34

MarlindeRooz schreef:

was in duitsland groot nieuws , vandaar dat je hem nooit meer op tv ziet

hakkipilke87

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:52

Zeker wel , ik hoop dat daar nog consequenties voor hem komen , zeer ernstige zaak ..

En wat ik van nieuwsberichten op YouTube vindt , nouja ik ben dit wel te weten gekomen , zo zijn er wel meer dingen , maar dit spant wel de kroon

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 22:15

Er is onderzocht wat er nu precies aan de hand was met het “ lobbyschandaal “ conclusie, het was er gewoonweg niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 22:22

hakkipilke87 schreef:
Electra63 , klopt dat kijk ik ook altijd

Dat is niet moeilijk te raden.

Wat betreft Timmermans en het EU-schandaal, kijk eens wie baat heeft bij dit schandaal.

Misschien moet je soms eens verder kijken of nieuwsberichten echt zijn. Of de berichtgeving komt van betrouwbare onderzoeksjournalisten.
Ik kan je Pointer of Follow de Money aanbevelen. Of op Insta "De Marker".

Nederlandse Euro­parlemen­tariërs strijden met ‘Trumpiaanse methoden’ tegen milieuclubs - Follow the Money - Platform voor onderzoeksjournalistiek https://share.google/Y3mFCyPdyaNxWfc1g

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:01

hakkipilke87 schreef:

NOS wordt ook betaald van gemeenschaps geld dus dan vindt ik dat neutraal nieuws gebracht moet worden[/quote]

Maar YouTube is toch ook gewoon een vorm van media?

Ongehoord Nieuws etcetera ook.

Dankzij de persvrijheid kun je het zien..

Maar wat gebruik je nog meer om de dingen te verifiëren?
Dingen moet je van meerdere kanten belichten want veel politieke zaken zijn complex.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:02

hakkipilke87 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Misschien zie je hem nooit meer op tv omdat hij zich heeft teruggetrokken uit de politiek?
:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:10

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:17

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:22

hakkipilke87 schreef:
Zeker wel , ik hoop dat daar nog consequenties voor hem komen , zeer ernstige zaak ..

En wat ik van nieuwsberichten op YouTube vindt , nouja ik ben dit wel te weten gekomen , zo zijn er wel meer dingen , maar dit spant wel de kroon

Als er geen nieuws is hoeft het ook niet vermeld te worden door de media.
Zou wat zijn als de normale, over het algemeen betrouwbare media misinformatie en leugens moedwillig zouden verspreiden zeg. Dat laten ze mooi over aan de extreem rechtse kanalen...

En als er niks illegaals is gebeurd, hoeven er ook geen consequenties voor hem te komen. En is het ook geen ernstige zaak.

Wist je dat hetgeen het over gaat (de groene lobby) op precies dezelfde manier heeft gehandeld als diverse agriculturele organisaties etc? Maar DAAR hoor je jullie dan weer niet over.. nee nee het zijn alleen die grote boze groene milieuorganisaties :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 09:14

hakkipilke87 schreef:

Je mag de NOS irritant vinden, dat is prima. Maar ‘ze verzwijgen dingen’ is echt iets anders dan ‘ik ben het niet eens met hun keuzes’. De NOS heeft een wettelijke plicht om neutraal te zijn en verdient geen cent aan clicks, dus dat hele ‘eigen straatje’‑verhaal past niet bij hoe een publieke omroep werkt. Dat je hun stijl niet fijn vindt kan, maar dat maakt ze nog niet onbetrouwbaar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 09:19

hakkipilke87 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ook in Duitsland was het geen groot nieuws. Een krant berichtte erover, die had het klakkeloos van de Telegraaf over genomen.

En je ziet hem niet op TV omdat hij dat zelf op het moment niet wil.

Je haalt je nieuws wel heel selectief overal weg en voornamelijk wat je zelf wil horen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 09:22

Ik denk ook dat de NOS een ietsjes betere en meer gedegen redactie heeft die iets meer waarde hecht aan waarheidsvinding en kwaliteitsjournalistiek, en dat daarom misinformatie en valse beschuldigingen inderdaad vooral op Youtube en andere socials worden gedeeld. Maar goed, dit verhaal herhaalt zich iedere keer weer als iemand even het topic binnen komt meeuwnflatsen.

Ik kwam vandaag nog deze: https://nos.nl/artikel/2607736-meer-gem ... e-ook-echt tegen, over de zin en onzin van dwangsommen voor COA, en de tegenstrijdigheid daarvan, gezien asielzoekercentra mensen niet zomaar op straat kunnen zetten. Dwangsommen worden vooral opgelegd om draagvlak te houden.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:36

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:45

Ah, Marianne Zwagerman en 25 keer dat alles de schuld van links komt. Rechts zou natuurlijk noooooit lobbyen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:46

Ja, de wappies hebben ook een podium bij de NPO? Wat wil je zeggen met dit heftige gekleurde opiniestuk?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:48

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:51

hakkipilke87 schreef:

Ik kan er niks van maken.. Ik lees alleen dat Timmermans niks illegaals heeft gedaan, maar dat er wat mensen zijn die tegen de 'linkse hobby's' van de EU zijn..
Verder geen enkele uitleg over de bedrijven waar het over gaat.

Dat die mensen zich eens druk maken om geldverspilling als de naam 'vega burger' verbieden en de plastic doppen die aan de flessen vast zitten 8)7 Als er ergens onnodig geld aan wordt uitgegeven dan is het dat wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 18:56

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 19:11

Dit is geen berichtgeving Hakkipilke, dit is een mening, geen reportage over feiten :).