Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:36

BigOne schreef:
Ze willen die post in aanloop naar de verkiezingen alle drie binnen halen. Maar ik gun het keijzer , hoop dat ze het deksel een beetje op de neus krijgt, op televisie zitten te verkondigen dat links de schuld heeft over asielcrisis;
Asielzaken sinds 2003:
Verdonk - VVD
Albayrak - PvdA
Gerd Leers - CDA
Fred Teeven - VVD
Klaas Dijkhoff - VVD
Mark Harbers - VVD
Ankie Broekers-Knol - VVD
Eric van der Burg - VVD

na deze hele rij falende VVD ministers is het wellicht wel handig als er iemand van een andere partij deze post gaat invullen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:51

Electra63 schreef:
Ook prima, dat zijn maar details.

Ik zat zelf op een openbare basisschool en wij hadden op vrijdagmorgen godsdienstles.
Ik vond dat toen erg leuk, misschien lag het aan de onderwijzer.
Maar er werden mooie verhalen verteld op een positieve manier.
Ik heb er goede herinneringen aan.

Hier ook op een openbare school met godsdienstles. Ben zelfs ook nog naar de zondagschool geweest, dat knutselen en tekenen vond ik dan weer leuk.

Heb er ondanks niet gelovig goede herinneringen aan. Vond het erg interessant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:17

juval schreef:
BigOne schreef:
Ze willen die post in aanloop naar de verkiezingen alle drie binnen halen. Maar ik gun het keijzer , hoop dat ze het deksel een beetje op de neus krijgt, op televisie zitten te verkondigen dat links de schuld heeft over asielcrisis;
Asielzaken sinds 2003:
Verdonk - VVD
Albayrak - PvdA
Gerd Leers - CDA
Fred Teeven - VVD
Klaas Dijkhoff - VVD
Mark Harbers - VVD
Ankie Broekers-Knol - VVD
Eric van der Burg - VVD

na deze hele rij falende VVD ministers is het wellicht wel handig als er iemand van een andere partij deze post gaat invullen.

Reken maar dat yesilgoz er alles aan zal doen om het binnen te halen.

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:07

En vervolgens weer een complete verkiezingscampagne over migratie neerzetten.

Net alsof er geen echte problemen bestaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:08

Zou Geert nog weer met die mevrouw op de proppen komen die direct geld nodig had?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:09

Als je migranten voor alle problemen de schuld geeft, dan is dat je campagne. Eerst was het de Islam, maar dat bleken de kiezers minder interessant te vinden, dus zoek je als pvv een nieuwe zondebok.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:32

prompter schreef:
Als je migranten voor alle problemen de schuld geeft, dan is dat je campagne. Eerst was het de Islam, maar dat bleken de kiezers minder interessant te vinden, dus zoek je als pvv een nieuwe zondebok.

Ik vind die hele zondebokken politiek gewoon zo tenenkrommend. En ik kan gewoon geen begrip opbrengen voor de mensen die daar intrappen.

Het is gewoon zo kwaadaardig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:40

BigOne schreef:
Zou Geert nog weer met die mevrouw op de proppen komen die direct geld nodig had?

Die zat van de week al bij Nieuws van de Dag naast Weird Duk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:55

Tuurlijk, ze heeft een goed karakter, doet heel veel voor andere mensen maar snapt niet dat Geert haar gebruikt. Triest, ze is namelijk niet zo arm als Geert beweert en dat kun je simpel nagaan. Dat ze dat niet snapt is wel heel triest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:06

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:44

Onder Yesilgoz zeker! ik weet niet (hoop niet) dat alle VVD'ers achter Yesilgoz staan, maar ik vind het een griezelige dame.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:47

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:47

Yesilgoz is populistisch en ook nog een partij hopper . Heel berekenend. Wanneer ze gewipt wordt door de leden ( verwacht ik niet) dan zie ik haar zo bij Wilders aansluiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 13:49

Lieser schreef:

Dat komt ervan wanneer je in allerlei dorpen politie posten en agenten weg haalt en zo nodig moet reorganiseren. De oren en ogen in een dorp kun je niet vervangen door 1 medewerker die er een dag in de week op een kamertje zit voor advies en aangiftes opnemen.

VVD beleid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:21

prompter schreef:

Zich niet realiserend dat de hele economie op migranten draait.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:24

prompter schreef:

Maar het zijn toch juist asielzoekers die de schuld krijgen, niet migranten an sich?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:45

Nou, ik kan me het "Polen meldpunt" van Geert anders nog goed herinneren :\

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:54

Het gaat natuurlijk vooral over de asielinstroom.
Dat is echter maar 12% van de totale instroom (arbeidsmigranten, expats, studenten).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:57

Blijkbaar is de asielinstroom maar helft van vorig jaar. Arbeidsimmigratie ? Tja, ontkomen we niet aan maar de zorg voor een gedeelte van deze mensen is zwaar onder de maat .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:57

https://nos.nl/artikel/2570057-sgp-vlissingen-draagt-vrouw-voor-als-tweede-kamerkandidaat

SGP Vlissingen draagt vrouw voor als Tweede Kamerkandidaat

De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Vlissingen draagt een vrouw voor als kandidaat voor de Tweede Kamer. Het gaat om Lilian Janse, die sinds 2014 voor de partij in de Vlissingse gemeenteraad zit. De lokale afdeling gaat daarmee in tegen het besluit rond vrouwelijke partijleden dat onlangs door een meerderheid van de leden werd genomen op de landelijke partijdag.

Vrouwen wordt volgens de partijprincipes van de SGP ontraden om zich verkiesbaar te stellen voor politieke functies. Een voorstel van Janse en de afdeling Vlissingen om dat standpunt te veranderen, werd door de leden afgewezen. Slechts 53 leden stemden voor, 299 tegen.

Ik ben benieuwd of ze genoeg stemmen krijgt om in de Kamer te komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 15:59

purny schreef:
https://nos.nl/artikel/2570057-sgp-vlissingen-draagt-vrouw-voor-als-tweede-kamerkandidaat

SGP Vlissingen draagt vrouw voor als Tweede Kamerkandidaat

De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Vlissingen draagt een vrouw voor als kandidaat voor de Tweede Kamer. Het gaat om Lilian Janse, die sinds 2014 voor de partij in de Vlissingse gemeenteraad zit. De lokale afdeling gaat daarmee in tegen het besluit rond vrouwelijke partijleden dat onlangs door een meerderheid van de leden werd genomen op de landelijke partijdag.

Vrouwen wordt volgens de partijprincipes van de SGP ontraden om zich verkiesbaar te stellen voor politieke functies. Een voorstel van Janse en de afdeling Vlissingen om dat standpunt te veranderen, werd door de leden afgewezen. Slechts 53 leden stemden voor, 299 tegen.

Ik ben benieuwd of ze genoeg stemmen krijgt om in de Kamer te komen.

Zou mooi zijn, maar ik geloof niet dat ze dat door het partijbestuur krijgen.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:03

Dat denk ik ook niet, maar ik vind dit een mooi statement.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:08

_chou schreef:
Dat denk ik ook niet, maar ik vind dit een mooi statement.

Ik ook en te zot voor woorden dat blijkbaar capabele personen op basis van hun geslacht geweigerd kunnen worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:11

Ik hoorde laatst een interview met die mevrouw van de SGP, die zet zich al jaren in om vrouwen op de kieslijst te krijgen daar :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:12

prompter schreef:
Ik hoorde laatst een interview met die mevrouw van de SGP, die zet zich al jaren in om vrouwen op de kieslijst te krijgen daar :)

Volgens mij is dat Lilian die nu voorgedragen is. Daar heb ik meerdere interviews van gezien de laatste tijd.