julius_juut schreef:Wat zou het toch mooi zijn als er aan al die dingen tegelijk wat gedaan werd.
Stikstof, waterstand, onderhoud (voor zo ver dat nodig is, veel natuur red zich prima zonder onderhoud, maar is dan niet de gewenste natuur), beperken van recreatie waar dat schade toebrengt, landbouwgif niet langer toestaan, autoverkeer minderen, vliegverkeer minderen... Maar bij ALLES wat er bedacht wordt is er wel weer iemand die aan het miepen slaat. Want wat er ook gedaan of bedacht wordt: Er is altijd iemand die wat in moet leveren. En dat wil niemand, dus iemand anders moet het maar doen, en dan gebeurt er dus niets. Net zoals het al jaren en jaren gaat, tot we nu dus op het punt zitten waar we zitten.
Het zou denk ik helemaal niet erg zijn als de regering nu even keihard door zou duwen, en dan alle sectoren tegelijk aan zou pakken.
Mik de snelheid op de snelwegen naar 80, stop met al het water zo snel mogelijk afvoeren en de waterstand aan te passen, beperk de import en export van producten eigenlijk ook prima lokaal geproduceerd kunnen worden, leg een fikse taks op brandstof waar dat nu nog niet op zit(hallo luchtvaart!).
Ja dat doet pijn, maar dan doet het wel bij iedereen pijn.
Hier sluit ik me bij aan.
En ik geloof zeker dat stikstof een probleem kan zijn voor de natuur. Ik geloof alleen niet in het beleid van de regering, aangezien hier alles volgebouwd wordt naast Natura2000 gebieden. Vakantieparken, huizen, snewelwegenverbreding etc. En mijn gevoel hierbij is dus dat het NIET om de natuur gaat maar om de stikstofrechten.
Eigenlijk zou er een hele ommezwaai moeten komen in de gehele maatschappij en dat begint imo met minder mensen, minder consumptiemaatschappij, minder autorijden, vliegen etc. etc.