Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Klopt, wat dat betreft is de draai van het CDA verrassender te noemen.
Cer schreef:bigone schreef:De boeren zijn niet alleen het slachtoffer door de regeringsbesluiten van de afgelopen 30,40 jaar want zolang is er al verkeerd beleid gevoerd.
Ook de Rabobank , de andere grote spelers die het meeste verdienen aan de boeren hebben evenveel schuld. Groter, meer want we kunnen exporteren.
Ik snap heel goed dat veel boeren daar in mee zijn gegaan maar nu zijn ze de pineut . En hoor je de grote jongens niet behalve dat ze geld schuiven om de legale demonstraties te houden.
Dus de boeren zijn terecht kwaad , maar ze zouden ook naar zichzelf kunnen kijken in een aantal gevallen. Waarom staken ze niet met melk leveren om de grote jongens te dwingen een betere melkprijs te krijgen bvb?
Heb je nog een update over de wegafsluitingen? Ik zag er wat tussen staan waar ik straks moet zijn..
bigone schreef:Nee heb ik niet, ook geen idee of het zo is. Werd gedeeld door iemand op Twitter die mensen vertelde voldoende water en de tijd te nemen wanneer ze daar langs moesten, verder niets.
Of het bericht klopt, geen idee maar plaatste het ook zeker niet om op te ruien maar meer om mensen te waarschuwen. Mocht het wel zo zijn dan wil je met 30 graden niet met trailer of kleine kinderen in een lange file komen te staan.
rien10 schreef:"De Peiling" Onder wie is deze peiling gehouden, door wie en op welk moment? Als ik ga peilen bij mijn achterban kom is op precies de tegenovergestelde cijfers uit.
Arabesk schreef:Loretta schreef:
Terroristen...
OleJon schreef:Het verbaasde me al dat je nog niet in dit topic zat
Loretta schreef:Staatsrechtelijk heb je natuurlijk wel gelijk.
Alleen snap ik ook wel dat de frustraties enorm diep zitten.
Daarbij heeft de VVD en het CDA natuurlijk gewoon hun boeren achterban bedrogen. Dit was enkel wat er in het verkiezi gsprogramma van D66 stond.
De frustraties zitten al jaren enorm diep. En dat is niet alleen bij boeren. Alleen zijn boeren wel tot nu toe de enige groep die het niet meer pikken. Hoe verkeerd dit rellen dan ook is en hoe erg ik ook bang ben dat dit juist een averechts effect gaat hebben. Het is uiteindelijk oorzaak en gevolg.
Niet iedereen die enorme onrecht ervaart denk. Ach, dit is democratisch bepaald. Dat kun je ook wel tegen de ouders van de toeslagenaffaire en de Groningers zeggen. Uw ellende is dan wel erg. Maar kijk eens, dit is democrarisch bepaald.
Ik hoop echter wel dat dit nu eens een keer het democratische begin van het einde van de VVD betekend. Want MKBers en boeren hebben niets bij de VVD te zoeken. Met VVD en CDA verwacht ik dat aan het eind van de rit de allergrootste mega bedrijven mogen blijven. Daar horen de meeste boeren dus niet bij. Niks extensieve veehouderij, niks natuurherstel. ,aar gewoon een paar stallen met een paar 1000 koeien ver van een natura 2000 gebied en verder geen boeren meer. Maar ja, dan mogen we van jou niet zeuren. Want dat is allemaal democratisch besloten.
rien10 schreef:Dat is het lastige en soms het nare van democratie. Het gaat traaaaaaag.
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.
OleJon schreef:Peiling gisteren avond, zegt genoeg.
[ [url=m/ICPXKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kinke schreef:Spenk, maar nu heb je nog geen antwoord gegeven, want na halvering veehouderij, halvering industrie en halvering verkeer en.........als we zelfs geen stikstofdepositie meer zouden hebben dan worden de KDW's nog niet gehaald! Hoe gaan we dan verder?
Spenk schreef:Nee het houdt na de halvering van de veestapel niet op dat moge duidelijk zijn. Op alle fronten zal er fors moeten worden ingeperkt. Zie maar aan de klimaatdoelen waar de EU zojuist mee ingestemd heeft.
Spenk schreef:Maar ik vind een reden als we halen de normen toch niet geen reden om te denken ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Spenk schreef:We kunnen heel wat minderen in onze vlees en zuivel consumptie zoveel als je nu gebruikt wordt is volstrekt onnodig. Maar dat is een hele andere discussie.
Boras schreef:Steun de politie! Blijf van onze politiemensen af.
En ook van onze minister. Ondanks alles een vrouw met ballen.
Het volgende dieptepunt: oproepen tot burgeroorlog, er moet bloed vloeien.
Dit is niet de juiste manier.
Sabri schreef:Ik vraag me ondertussen wel af wanneer men het leger gaat inzetten. Traangas, oppakken en snelrecht toedienen, etc.
Is dit omdat de boeren sterk materieel heeft en dus alles kunnen maken?
Mensen zeggen boeren met hooivorken maar ik heb echt boeren gisteren gezien met grote bijlen flink hard op politieauto's zien inhakken. Ja dat zijn wel onze belastingcenten mensen!
Dan de agenten moesten rennen voor hun leven? Waarom hebben deze agenten niet geschoten?
Waar een eenling anders met een bijl staat te zwaaien worden deze toch ook getaserd? Of zelfs op geschoten?
En hier kan het wel allemaal?
Want het zijn boeren en deze mogen meer? Of wat is dit? Iemand die dit weet?
Dan roept de koning ook op dat hij de boeren steunt. Ja deze woont ook fijn op onze belastingcenten en heeft zelfs een groot kroondomein die hij even voor zichzelf afsluit, reist geregeld naar zijn dure speedboot etc.
Die minister is vorige keer zelfs uit haar woonhuis gegaan om het gesprek aan te gaan. Dan denk ik ook, waarom bel je niet gelijk de politie???
Zo geef je ook wel aan als minister nou prima als je thuis komt? Dan kom je toch niet naar buiten??
Toch niet vreemd dat ze nu denken nou kunnen we daar ook nog even thuis heen? Want de ministers komen hun huis uit en praten dan met ons.
Het zou wat zijn als mensen uit Groningen, de toeslagenaffaire, mensen die al meer dan 10 jaar wachten op een woonhuis ook allemaal politici thuis opzoeken en het land zouden ontregelen door snelwegen te blokkeren, brand te stoken etc.
Spenk schreef:Nouja het grootste klimaatprobleem zijn wijdat heb ik eerder al gezegd een halvering van de mensenstapel zou het beste idee zijn, geboortebeperking maarja
dat mag niet gezegd worden.
DuoPenotti schreef:Spenk schreef:Nouja het grootste klimaatprobleem zijn wijdat heb ik eerder al gezegd een halvering van de mensenstapel zou het beste idee zijn, geboortebeperking maarja
dat mag niet gezegd worden.
Dan lees je echt met je ogen dicht
Heel veel mensen zeggen dat het aantal mensen het probleem is.
In Nederland zowel wereldwijd.