steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:39

Morgen met Brix naar de smid. Ik weet nog niet of ik ga.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:40

Exitium schreef:
Klopt, wat dat betreft is de draai van het CDA verrassender te noemen.

Het CDA moet nog maar even genieten van het pluche. Na deze kabinetsperiode zien ze het pluche waarschijnlijjk nooit weer.

Bij VVD en CDA zijn er al verschillende ratten overgelopen naar de BBB. Ja, ratten verlaten doorgaans als eerste het zinkende schip.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:49

Cer schreef:
bigone schreef:
De boeren zijn niet alleen het slachtoffer door de regeringsbesluiten van de afgelopen 30,40 jaar want zolang is er al verkeerd beleid gevoerd.
Ook de Rabobank , de andere grote spelers die het meeste verdienen aan de boeren hebben evenveel schuld. Groter, meer want we kunnen exporteren.
Ik snap heel goed dat veel boeren daar in mee zijn gegaan maar nu zijn ze de pineut . En hoor je de grote jongens niet behalve dat ze geld schuiven om de legale demonstraties te houden.
Dus de boeren zijn terecht kwaad , maar ze zouden ook naar zichzelf kunnen kijken in een aantal gevallen. Waarom staken ze niet met melk leveren om de grote jongens te dwingen een betere melkprijs te krijgen bvb?

Heb je nog een update over de wegafsluitingen? Ik zag er wat tussen staan waar ik straks moet zijn..

Nee heb ik niet, ook geen idee of het zo is. Werd gedeeld door iemand op Twitter die mensen vertelde voldoende water en de tijd te nemen wanneer ze daar langs moesten, verder niets.
Of het bericht klopt, geen idee maar plaatste het ook zeker niet om op te ruien maar meer om mensen te waarschuwen. Mocht het wel zo zijn dan wil je met 30 graden niet met trailer of kleine kinderen in een lange file komen te staan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:53

Laat de boeren maar eens een paar maanden niets leveren uit protest. Dan zien we wel of er wel of geen lege schappen zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:55

bigone schreef:
Nee heb ik niet, ook geen idee of het zo is. Werd gedeeld door iemand op Twitter die mensen vertelde voldoende water en de tijd te nemen wanneer ze daar langs moesten, verder niets.
Of het bericht klopt, geen idee maar plaatste het ook zeker niet om op te ruien maar meer om mensen te waarschuwen. Mocht het wel zo zijn dan wil je met 30 graden niet met trailer of kleine kinderen in een lange file komen te staan.

Dan check ik zo de ANWB wel :j
Overigens, niet om flauw te doen, maar een file kan áltijd gebeuren.. je moet eigenlijk altijd voorbereid zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:57

Nadeel is dat die je ook niet veel kunnen vertellen. Ze weten enkel wat er nu staat, niet of er over tien minuten wat gebeurt. :+

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:04

Ik vraag me ondertussen wel af wanneer men het leger gaat inzetten. Traangas, oppakken en snelrecht toedienen, etc.
Is dit omdat de boeren sterk materieel heeft en dus alles kunnen maken?

Mensen zeggen boeren met hooivorken maar ik heb echt boeren gisteren gezien met grote bijlen flink hard op politieauto's zien inhakken. Ja dat zijn wel onze belastingcenten mensen!
Dan de agenten moesten rennen voor hun leven? Waarom hebben deze agenten niet geschoten?

Waar een eenling anders met een bijl staat te zwaaien worden deze toch ook getaserd? Of zelfs op geschoten?
En hier kan het wel allemaal?
Want het zijn boeren en deze mogen meer? Of wat is dit? Iemand die dit weet?

Dan roept de koning ook op dat hij de boeren steunt. Ja deze woont ook fijn op onze belastingcenten en heeft zelfs een groot kroondomein die hij even voor zichzelf afsluit, reist geregeld naar zijn dure speedboot etc.

Die minister is vorige keer zelfs uit haar woonhuis gegaan om het gesprek aan te gaan. Dan denk ik ook, waarom bel je niet gelijk de politie???
Zo geef je ook wel aan als minister nou prima als je thuis komt? Dan kom je toch niet naar buiten??
Toch niet vreemd dat ze nu denken nou kunnen we daar ook nog even thuis heen? Want de ministers komen hun huis uit en praten dan met ons.

Het zou wat zijn als mensen uit Groningen, de toeslagenaffaire, mensen die al meer dan 10 jaar wachten op een woonhuis ook allemaal politici thuis opzoeken en het land zouden ontregelen door snelwegen te blokkeren, brand te stoken etc.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:06

Zijn het boeren met bijlen? Of rellers die er bij zijn om te rellen?
Ik weet het niet..
Hoe dan ook, van mij mogen ze mensen met wat voor wapens dan ook gewoon oppakken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:07

Ik zag geen bijlen, ik zag houten hamers (?) en geen idee van wie ze waren..

De mensen van de toeslagen affaire, en de mensen uit groningen, inderdaad, hébben die ondertussen al regelingen enzo?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:07

rien10 schreef:
"De Peiling" Onder wie is deze peiling gehouden, door wie en op welk moment? Als ik ga peilen bij mijn achterban kom is op precies de tegenovergestelde cijfers uit.

Peiling op Volkskrant.nl zal idd de omgekeerde uitslag geven ;)

Naar mijn mening was de VVD hun geloofwaardigheid voor de vorige verkiezingen al kwijt, toch hebben er veel mensen op gestemd en dat gebeurt ongetwijfeld weer als je nu verkiezingen zou houden. Dat is nou eenmaal democratie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:20

Ik begreep gister dat ze in Friesland trekkers van boeren die protesteerden in beslag namen en dat het toen snel rustig werd.....

En dat toen de actie groep voor Zwarte Piet moet blijven terecht moesten staan voor het blokkeren van de snelweg en daar flinke taakstraffen voor gekregen hadden.
Ben benieuwd wat ze gaan doen want dit kan ook niet verder zo.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:45

IMJ schreef:
Zijn het boeren met bijlen? Of rellers die er bij zijn om te rellen?
Ik weet het niet..
Hoe dan ook, van mij mogen ze mensen met wat voor wapens dan ook gewoon oppakken..

Volgens mij inderdaad rellers en geen boeren wat ik zo op een filmpje zag.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:57

Allemachtig, is dit topic even ontploft de afgelopen dagen :wow:

Graag zou ik als eerste iedereen in dit topic bedanken die haar/zijn onvoorwaardelijke steun aan ons, het gros van de boeren en dus níet de mafklappers die de media domineren door gevaarlijke toeren uit te halen/hulpverleners belagen/etc., telkens weer blijven benadrukken. Die steun sneeuwt iedere keer onder maar is zó waardevol. Want jullie zijn de mensen die wél in staat zijn om door de polarisatie heen te prikken, +:)+

Wat ik opvallend vind is dat er hier een hele club mensen is die (terecht) valt over het feit FDF vergelijkingen maakt met de Holocaust en spreekt over Judassen. Akkoord hoor, ik vind de manier waarop het kabinet nu met boeren omgaat vreselijk en onacceptabel, maar op geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust. Maar de selectieve verontwaardiging is hier toch wel overduidelijk aanwezig, als ik dit lees en werkelijk niemand van de anti-FDF hier wat van zegt/vindt:

Arabesk schreef:
Loretta schreef:
FDF roept zijn achterban op om morgen de beuk erin te gooien.

https://youtu.be/rkIM1LTWJTY

Terroristen...

Echt, gaat het een beetje met je? 8)7

Heel eerlijk. De mensen die door de acties van de afgelopen dagen hun (zogenaamde) steun aan de boeren laten varen, vinden het volgens mij fantastisch dat er een stel radicalen zijn die de boel laten escaleren. Want dan hoeven we het niet over de inhoud te hebben. Veel te vaak heb ik (dezelfde) inhoudelijke vragen gesteld maar die worden compleet genegeerd door mensen die wél de tijd willen nemen voor raddraaiers. Vreemd vind ik dat en vooral frustrerend. Inmiddels ben ik zo ver om dan maar het spreekwoordelijke 'wie zwijgt, stemt toe' voor waarheid aan te nemen. De vragen zijn blijkbaar te confronterend, dus worden ze maar gelaten voor wat ze zijn. In het vervolg zou ik graag van onderstaande personen horen dat ze gewoon niet meer gaan antwoorden op de vragen die ik stel, dan hoef ik niet te wachten totdat ik een ons weeg _O-

Bigone weet bijvoorbeeld te vertellen dat de boeren nu de dupe zijn omdat de lobby van Van Drie en co. dermate sterk was dat de politiek de afgelopen 30 jaar aan hun leiband heeft gelopen. Ik stel daarover een vraag, of Van Drie zich ooit bemoeid heeft met de KDW's die nu het probleem zijn. Ook noemt ze Oplaat (die van VVD naar BBB is verhuisd) in één adem met De Groot. Ik vraag naar een uitglijder van Oplaat vergelijkbaar met die van De Groot. Radiostilte volgt.

Spenk vindt dat we gewoon aan de regels van de EU moeten voldoen. Ik leg uit waarom de EU volgens mij het probleem niet is, omdat die slechts de Habitatrichtlijn (1992) hebben opgesteld waarin naar mijn weten het woord stikstof overigens niet eens in voorkomt. Dáár moeten we aan voldoen. Het Nederlandse kabinet en dus níet de EU, heeft zelf bedacht om de KDW's als heilige graal te implementeren in de Wet stikstofreductie en natuurverbetering (2021). En dát is nu ons probleem. Ook laat ik uitspraken van het PBL zien die toch wel vrij duidelijk stellen dat uitsluitend op KDW focussen (wat het kabinet nu doet) niet bepaald verstandig is. Geen antwoord meer.

Tot slot doe ik bij deze een allerlaatste poging om een antwoord te krijgen van Janneke2, Mysa, Benzz, Arabesk, Bigone, Spenk, Exitium en alle andere mensen hier die zich aangesproken voelen. Het zijn slechts twee vragen. Mocht je er gewoon liever geen antwoord op geven, dan hoor ik het graag. Geeft niets, maar dan hoef ik geen tientallen pagina's door te spitten op zoek naar een antwoord van de mensen die de huidige plannen allemaal wel oké vinden. Ondanks mijn woede, verdriet en frustratie, ben ik gewoon oprecht benieuwd hóe jullie hierover denken. Want ik begrijp het niet, maar krijg ook geen antwoord van de mensen die dit wél lijken te begrijpen, of doen alsof ze het begrijpen.

1. Wat gaan we doen na halvering veestapel? We moeten immers aan de KDW's gaan voldoen, want teveel stikstof maakt onze natuur kapot, toch? We hebben geen keuze meer, toch? Maar na halvering veestapel zijn we er nog lang niet. Na halvering industrie niet, na halvering verkeer niet. Als Nederland zelf geen stikstofdepositie meer veroorzaakt zijn er alsnog 44 Natura2000-gebieden waar de KDW overschreden wordt (bron: PBL, Stikstof in perspectief).

2. Zolang de Nederlandse voedselconsumptie vraagt om bijna 2 keer zoveel landbouwgrond dan waarover Nederland zelf beschikt, is het dan fair om eigen voedselproductie te decimeren en de problemen/vervuiling/uitdagingen bij andere landen over de schutting te gooien? (bron: Vork, Nederland heeft te weinig landbouwgrond om eigen bevolking te voeden). Overigens geloof ik hierbij niet in het sprookje dat Nederland wél haar eigen bevolking kan voeden. In theorie kan het wellicht, maar wij Westerlingen zijn echt veel, maar dan ook veel te verwend voor een dergelijk karig kostje van knolselderij op een bedje van gestoomde winterpostelein <<) Ik zie dat dus niet gebeuren en ik hoop ook dat het niet gebeurt, want ik word echt str*ntchagrijnig zonder koffie bijvoorbeeld. Maar als je kunt onderbouwen op welke manier dat het kabinet dit wél voor elkaar gaat krijgen, hoor ik dat uiteraard graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:02

Nee het houdt na de halvering van de veestapel niet op dat moge duidelijk zijn. Op alle fronten zal er fors moeten worden ingeperkt. Zie maar aan de klimaatdoelen waar de EU zojuist mee ingestemd heeft.

Maar ik vind een reden als we halen de normen toch niet geen reden om te denken ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

We kunnen heel wat minderen in onze vlees en zuivel consumptie zoveel als je nu gebruikt wordt is volstrekt onnodig. Maar dat is een hele andere discussie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:03

OleJon schreef:
Het verbaasde me al dat je nog niet in dit topic zat

:wave:

Ik ken de grenzen van mijn kennis dus ik lees hier liever mee en leer van wat er gezegd wordt, dan dat ik opmerkingen rond ga strooien die niet kloppen of te ongenuanceerd door dat gebrek aan kennis ;)

Loretta schreef:
Staatsrechtelijk heb je natuurlijk wel gelijk.
Alleen snap ik ook wel dat de frustraties enorm diep zitten.
Daarbij heeft de VVD en het CDA natuurlijk gewoon hun boeren achterban bedrogen. Dit was enkel wat er in het verkiezi gsprogramma van D66 stond.

De frustraties zitten al jaren enorm diep. En dat is niet alleen bij boeren. Alleen zijn boeren wel tot nu toe de enige groep die het niet meer pikken. Hoe verkeerd dit rellen dan ook is en hoe erg ik ook bang ben dat dit juist een averechts effect gaat hebben. Het is uiteindelijk oorzaak en gevolg.

Niet iedereen die enorme onrecht ervaart denk. Ach, dit is democratisch bepaald. Dat kun je ook wel tegen de ouders van de toeslagenaffaire en de Groningers zeggen. Uw ellende is dan wel erg. Maar kijk eens, dit is democrarisch bepaald.

Ik hoop echter wel dat dit nu eens een keer het democratische begin van het einde van de VVD betekend. Want MKBers en boeren hebben niets bij de VVD te zoeken. Met VVD en CDA verwacht ik dat aan het eind van de rit de allergrootste mega bedrijven mogen blijven. Daar horen de meeste boeren dus niet bij. Niks extensieve veehouderij, niks natuurherstel. ,aar gewoon een paar stallen met een paar 1000 koeien ver van een natura 2000 gebied en verder geen boeren meer. Maar ja, dan mogen we van jou niet zeuren. Want dat is allemaal democratisch besloten.

Ja ik snap de frustratie ook hoor. Maar het programma van de VVD/CDA/D66 was natuurlijk breder dan alleen boeren dus voor de gemiddelde Nederlander hoeft het niet als 'bedrog' te voelen. Voor de boeren en ondernemers rondom die boeren natuurlijk wel.

Ik denk dat dit soort rellen -en dat is waarschijnlijk door slechts een klein aandeel, jammer- er inderdaad voor zorgen dat de frustraties bij de burgers oplopen. Ten opzichte van de boeren, niet de overheid. Dus de sympathie gaat weg. Die polls zijn een momentopname natuurlijk, ik acht de kans ook groot dat over 2 jaar de verdeling weer heel anders ligt en de VVD bijv. weer winst heeft of hetzelfde blijft. Net wat er dan speelt.

Ik stel ook nergens dat je niet mag zeuren. Natuurlijk mag je kritiek hebben! Zeker op de toeslagenaffaire (en wbt. stikstof heb ik echt te weinig kaas gegeten om daar een stelling op in te nemen). Zeker wanneer er fouten worden gemaakt. Maar stellen dat het ondemocratisch is, is niet correct.

rien10 schreef:
Dat is het lastige en soms het nare van democratie. Het gaat traaaaaaag.
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.

Waarom is het niet ideaal? Het volk maakt een keuze en door middel van die vier jaar krijgt de regering de tijd om veranderingen aan te brengen. Ga je bij wijze van spreken elke maand verkiezingen houden zodat je continu een goede afspiegeling hebt, dan gaat dat proces nóg veel langzamer en krijgt waarschijnlijk niemand ooit meer iets gedaan, omdat je dan veel afhankelijker bent van korte trends en whims in de samenleving. En ik ben van mening dat politici moeten kijken naar de langere termijn, de consequenties en voordelen van die keuzes. Daar is de gemiddelde Nederlander veel slechter in.
Maar je hebt gelijk: ik zou ook geen ander systeem willen, ook al zitten hier nadelen aan.

Op dit moment klinkt het alsof iedereen zou willen dat er een streep gaat door de stikstofregels, want (vul in). Maar wat over de langere termijn? Natuurbehoud, klimaat, toekomstbestendigheid van de boeren? Nogmaals, ik ga hier zelf geen stelling over innemen want echt te weinig kennis, maar dit lijkt me wel een onderwerp waarbij je korte termijn en lange termijn góéd tegen elkaar moet afzetten. En soms zijn minder populaire keuzes op de korte termijn, wel de beste keuzes op de lange termijn (of dat hier zo is, ga ik geen uitspraak over doen).

OleJon schreef:
Peiling gisteren avond, zegt genoeg.

[ [url=m/ICPXKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit is natuurlijk een hele stellige statement. En wollig.
Wat is 'te ver'? Iedereen kan een andere interpretatie hebben. En bovendien heb je dan de doelgroep 'boeren', vs. de extremisten die wél te ver gaan. Wat schaar je onder 'de boeren'?

M.i. zegt deze poll dus niet zo veel, zelfs al was die representatief.

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, dan kan ik weer lezen en leren over wat anderen zoals Tiepfout, Exitium, Mizora etc. te zeggen hebben :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:07

Spenk, maar nu heb je nog geen antwoord gegeven, want na halvering veehouderij, halvering industrie en halvering verkeer en.........als we zelfs geen stikstofdepositie meer zouden hebben dan worden de KDW's nog niet gehaald! Hoe gaan we dan verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:10

Kinke schreef:
Spenk, maar nu heb je nog geen antwoord gegeven, want na halvering veehouderij, halvering industrie en halvering verkeer en.........als we zelfs geen stikstofdepositie meer zouden hebben dan worden de KDW's nog niet gehaald! Hoe gaan we dan verder?

Is dat een reden om het maar niet te doen? Onder het mom van helpt toch niet genoeg dan vervuilen we lekker verder? Volgensmij gaat het beleid van EU verder dan enkel de KDW's halen.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:16

Spenk schreef:
Nee het houdt na de halvering van de veestapel niet op dat moge duidelijk zijn. Op alle fronten zal er fors moeten worden ingeperkt. Zie maar aan de klimaatdoelen waar de EU zojuist mee ingestemd heeft.

Dus Nederland gaat zelf geen stikstofdepositie meer veroorzaken? Anders komen we in de verste verte niet in de buurt van de doelen die gesteld worden.

Spenk schreef:
Maar ik vind een reden als we halen de normen toch niet geen reden om te denken ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

Voor de zoveelste keer is de KDW is als uitgangspunt geïmplementeerd in de Wet stikstofreductie en natuurherstel. Zolang we die normen niet halen, kan er dus feitelijk niets. Overigens voor de veehouderij niet eens het grootste probleem, want het zijn andere sectoren die willens en wetens moeten blijven uitbreiden omwille van het groeiende aantal Nederlanders.

Conclusie: herijken van Natura2000-gebieden en níet blindstaren op KDW als startpunt om uit de stikstofcrisis te komen. Te meer omdat staat van de natuur niet slechts afhankelijk is van alleen stikstof. Was het maar zo simpel. Ik vind het bijna arrogant om te denken dat het wel zo is, want Moedertje natuur zit wel ietsjes complexer in elkaar dan dat.

Overigens ben ik benieuwd onder welke steen jij leeft, maar er staat al een waslijst met aanpassingen klaar voor de veehouderij om stikstof te reduceren. Anders dan inkrimping veestapel, dus voor sommige mensen daardoor per direct onacceptabel. Weinig constructief als je het mij vraagt, want alles blijft helemaal niet zoals het was.

Spenk schreef:
We kunnen heel wat minderen in onze vlees en zuivel consumptie zoveel als je nu gebruikt wordt is volstrekt onnodig. Maar dat is een hele andere discussie.

Eens. Maar het gebeurt niet. Dus kieperen we de problemen/vervuiling/uitdagingen die gepaard gaan met voedselproductie over de schutting bij andere landen. Iedereen blij, behalve Moeder Aarde.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:18

Ik ben in ieder geval niet van plan om minder vlees en zuivel te gaan eten :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:21

Dat zeg ik ook al steeds, hier minderen is elders op grotere schaal doorgaan met minder welzijn en milieu regels.
Maar dat is niet erg, als het hier niet meer is bestaat het niet meer.
*mis telkens de app smiley van het aapje met de handen voor de ogen*
Voor moeder aarde maakt het geen klap uit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:22

Boras schreef:
Steun de politie! Blijf van onze politiemensen af.

En ook van onze minister. Ondanks alles een vrouw met ballen.

Het volgende dieptepunt: oproepen tot burgeroorlog, er moet bloed vloeien.

Dit is niet de juiste manier.

Mens waar heb je het over!
Blijf van onze burgers af kun je beter zeggen!!
Minister een vrouw met ballen? }:0
Mens durft niet eens naar brussel om de nederlandse boeren te helpen!
Minister van niks!
Zit daar alleen voor het geld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:22

Sabri schreef:
Ik vraag me ondertussen wel af wanneer men het leger gaat inzetten. Traangas, oppakken en snelrecht toedienen, etc.
Is dit omdat de boeren sterk materieel heeft en dus alles kunnen maken?

Mensen zeggen boeren met hooivorken maar ik heb echt boeren gisteren gezien met grote bijlen flink hard op politieauto's zien inhakken. Ja dat zijn wel onze belastingcenten mensen!
Dan de agenten moesten rennen voor hun leven? Waarom hebben deze agenten niet geschoten?

Waar een eenling anders met een bijl staat te zwaaien worden deze toch ook getaserd? Of zelfs op geschoten?
En hier kan het wel allemaal?
Want het zijn boeren en deze mogen meer? Of wat is dit? Iemand die dit weet?

Dan roept de koning ook op dat hij de boeren steunt. Ja deze woont ook fijn op onze belastingcenten en heeft zelfs een groot kroondomein die hij even voor zichzelf afsluit, reist geregeld naar zijn dure speedboot etc.

Die minister is vorige keer zelfs uit haar woonhuis gegaan om het gesprek aan te gaan. Dan denk ik ook, waarom bel je niet gelijk de politie???
Zo geef je ook wel aan als minister nou prima als je thuis komt? Dan kom je toch niet naar buiten??
Toch niet vreemd dat ze nu denken nou kunnen we daar ook nog even thuis heen? Want de ministers komen hun huis uit en praten dan met ons.

Het zou wat zijn als mensen uit Groningen, de toeslagenaffaire, mensen die al meer dan 10 jaar wachten op een woonhuis ook allemaal politici thuis opzoeken en het land zouden ontregelen door snelwegen te blokkeren, brand te stoken etc.

De koning zou wat mij betreft nu een staatsgreep moeten plegen en Rutte en consorten af moeten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:25

Nouja het grootste klimaatprobleem zijn wij :+ dat heb ik eerder al gezegd een halvering van de mensenstapel zou het beste idee zijn, geboortebeperking maarja :+ dat mag niet gezegd worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:27

Spenk schreef:
Nouja het grootste klimaatprobleem zijn wij :+ dat heb ik eerder al gezegd een halvering van de mensenstapel zou het beste idee zijn, geboortebeperking maarja :+ dat mag niet gezegd worden.

Dan lees je echt met je ogen dicht

Heel veel mensen zeggen dat het aantal mensen het probleem is.
In Nederland zowel wereldwijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:28

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:

Dan lees je echt met je ogen dicht

Heel veel mensen zeggen dat het aantal mensen het probleem is.
In Nederland zowel wereldwijd.

Maar daar mag niks aan gedaan worden daar doel ik op. Geboortebeperking zoals in china geweest is gaat echt niet op de agenda komen. Of denk jij van wel?

Van mij mag het maar ik denk niet dat dat ooit bespreekbaar gaat worden.