Ik vind het grappig dat de hele discussie gaat over de wel of niet expansiedrift van de EU of Rusland. Terwijl ik het idee heb dat de rellen in Oekraine en demonisering van Rusland daar helemaal niks mee te maken hebben.
Je kunt het complottheorieën noemen, maar de geschiedenis herhaald zich gewoon en we leren blijkbaar niet van het verleden.
De USA (of beter gezegd, poppetjes die de touwtjes in handen hebben d.m.v. de dollar) doet er alles aan om de dollar als handels valuta te behouden en alle landen die dat willen ondermijnen (en hun bondgenoten) worden onder mom van een excuus aangevallen. Daar zijn zat bronnen over te vinden met duidelijke bewijzen. Rusland is één van de landen die los wil komen van de dollar. Dus het zat er aan te komen dat ze een keer de boeman zouden worden en zwartgemaakt zouden worden door de USA (met vage toespelingen die ze niet willen of kunnen bewijzen) Dat de USA niet wil dat de dollar valt is logisch, want daarmee zal ook hun hele economie instorten. Dat de dollar een vodje met een waarde van een zeepbel is, is ook al jaren bekend (door o.a. meerdere onafhankelijke economen). De USA heeft heel strategisch de dollar aan olie gekoppeld, dus de sancties van de USA op de olie en gas van Rusland was ook te voorspellen…
De rellen in Oekraïne hebben niet de oorsprong dat ze perse bij Rusland wilden horen (of Rusland dat deel van Oekraïne). Wat ik als typische USA-fobie zag, blijkt door meerdere niet usa-bronnen te worden herhaald. Namelijk dat de (door dubieuze wijze) gekozen regering van Oekraïne nogal ehm.. extreem rechts is (De termen neo-nazies en fascisten komt regelmatig voorbij) De bevolking van de Krim, wil daar niet bij horen/onder vallen. Of dat het enige deel is, of het enige wat er tegenin durft te gaan weet ik niet, ik ben geen Oekraïne expert. Dus komen ze tegen de regering in opstand. Niet omdat ze perse bij Rusland willen horen, maar ze willen in ieder geval niet onder de regering van Oekraïne vallen. Ze worden gesteund (en ik weet niet in welke mate, want daarin gaan veel verschillende verhalen de ronde) door Rusland tegen het fascisme. Je kunt dit makkelijk omschakelen dat Rusland ze steunt om zich af te splitsen/aan Rusland toe te voegen. Maar dit is wederom een interpretatie van de zaken. Naar aanleiding van de link van pmarena speelt er dus wel wat mee (een Russische Unie, maar niet zoals de media ons wil geloven. Want een Russische Unie of Oost-europees is toch echt wat anders dan een land wat probeert landen op te slokken.
Vervolgens komt het verschrikkelijke nieuws dat het vliegtuig is neergestort (later blijkt een raketinslag toch hoogstwaarschijnlijk) en wordt eigenlijk gelijk naar de rebellen gewezen en de schuld bij Rusland gelegd, met wat vage bewijzen en beschuldigingen. Verdraaide interviews/uitspraken, filmpjes en foto’s maken gelijk de rebellen tot afschuwelijke lijkenpikkers, waarbij ik het ook een zeer kwalijke zaak vind dat Timmermans zijn bronnen niet even goed onderzocht heeft voordat hij zijn speech maakte. Maar ook dat hij nu nog steeds de schuld bij Rusland (vecht die mee dan?) legt dat ze niet bij de crashsite kunnen komen terwijl notabene Oekraïne de gevechten in dat gebied weer begonnen is. En ondertussen dikke krokodillen tranen huilen. Tja, ik geloof hem niet meer. Hij weet in ieder geval hoe hij op het publiek kan inspelen.
En steeds vaker komt de USA met beschuldigingen zonder duidelijke bewijs en gaan wij (EU) sancties opleggen waarmee we de kloof alleen maar groter maken.
Het beloofde filmpje van de professor over “waarom moeten wij de media niet geloven” De moeite van het kijken waard. Zoals aangegeven gaat het niet over het hele Krim/Oekraïne/Rusland gebeuren. Maar zet je wel aan het denken.
http://www.universiteitvannederland.nl/ ... ant-staat/
Ik geloof best dat het misschien tot een kwalijke zaak kan uitlopen. Maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat Rusland daar niet de aanstichter/veroorzaker voor is. Maar net zoals in WO2 hoef je maar 1 “schuldige” te hebben die toch al niet erg gelieft is. Een hoop massamedia (propaganda) en voor je het weet zeggen we met zijn allen “wir haben es nicht gewust” en is de USA een tegenstander minder kwijt en zitten wij nog dieper in hun aars.En ja, ik ben me er tegen van bewust dat mijn laatste alinea bij enkelen in het verkeerde keelgat gaat schieten. Maar ik zeg het juist omdat ik wil dat we er met zijn allen voor zorgen dat we niet achter de media en grote scheeuwers aan lopen, om juist zoiets te voorkomen!