Een persoonlijk relaas van iemand wier dieren slachtoffer zijn geworden van de wolf
Locatie niet nader genoemd.
Citaat:
23 januari 2025
Ingezonden
---
Oh mensen, wat moeten we hier toch allemaal van vinden mijn 2 ponys en 5 schapen zijn in hun schuilstal (65m2) naast mijn huis aangevallen door wolven. 5 meter naast mijn huis! 3 jonge schaapjes ben ik kwijt, ze zijn helemaal opgegeten, over mijn terrein, elzenbroekbos ( 1,5 ha zeer drassig en moeilijk begaanbaar ), liggen overal plukjes wol, ingewanden en botjes verspreid.
Overal pootafdrukken en tientallen meters sleepsporen van de wolven. Sommigen zijn over 2 houten hekken, 2 takkenrillen en een sloot gesleept naar het berkenperceel van de buren. Ik heb uren lopen zoeken of ik nog een verdwaald schaapje tegen kwam, maar niks helaas alleen maar dit soort ‘stukjes’. Ik kan mijn schaapjes niet eens identificeren.
De Veeschade taxateur had dit niet eerder gezien, het was nogal ingewikkeld om de dna testen uit te voeren… en dan krijg ik vanzelf wel een keer een vergoeding. Bah, ik vind het echt belachelijk altijd maar weer dat geld, weer een ‘potje’ waar ik zelf waarschijnlijk aan meehelp om het te vullen met belastinggeld…
Ik was zo trots om mijn jonge schaapjes met prachtige vachtjes voor het vilten en dan ook nog zo’n supergezellig knuffelschaapje erbij.
Ik durf mijn 2 overgebleven schapen niet meer buiten te laten. Mijn pony’s zijn ontzettend bang en ze eten amper. Kan ik überhaupt nog wel eens een buitenrit met ze rijden want wat gebeurt er als ze de wolf ruiken?
Kunnen mijn kinderen nog wel in de tuin in een tent slapen van de zomer?
Ik ben niet snel bang van de natuur om ons heen en probeer graag hier in mee te bewegen maar dit voelt zeer onveilig.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/152UCTgkpb/?