Het is toch juist fijn dat het niet zo slecht gaat als dat het wordt voorgesteld.

De cijfers liegen niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Cijfers liegen toch niet?
BaileyMix schreef:Ik vind het vooral het ontkennen van de werkelijkheid. Op basis van een flutje van de Telegraaf. Nee, bedankt, die vertrouw ik het weergeven van de staat van de Nederlandse natuur niet toe.
BaileyMix schreef:juval schreef:Cijfers liegen toch niet?
Het gaat niet om de cijfers, het gaat om zijn niet-kloppende conclusie. Van een sowieso al erg dubieus persoon.
Voor wie het interesseert, een recensie over het extremistische boek: https://sanderwieringa.nl/documenten/de ... censie.pdf
juval schreef:Zou je get wel serieus nemen als dezelfde column in trouw of nrc zou staan vraag ik me af?
Of als jesse klaver of frans timmermans dit verkondigt?
juval schreef:Dubieus persoon, dubieuze krant....
Maar het gaat verd*mme WEL om de cijfers!
85% van het oppervlakte natuur staat NIET op omvallen.
BaileyMix schreef:mce schreef:doe ik regelmatig, kan het iedereen aanbevelen, maar zie ook het achterstallige onderhoud en verwaarlozing, prive bezit incluis.
SleutelwoordStikstof is wel degelijk een probleem. Net als veel andere dingen, maar zeker óók stikstof. Dat de natuur niet in slechte staat is, zoals de column zegt, is uiteraard niet waar.
BaileyMix schreef:juval schreef:Dubieus persoon, dubieuze krant....
Definitie van 'op omvallen'? Je kan toch niet ontkennen dat het slecht gaat met de natuur in Nederland? Daar verandert de interpretatie van cijfers over stikstof niks aan, hoor.
BaileyMix schreef:juval schreef:Dubieus persoon, dubieuze krant....
Definitie van 'op omvallen'? Je kan toch niet ontkennen dat het slecht gaat met de natuur in Nederland? Daar verandert de interpretatie van cijfers over stikstof niks aan, hoor.
mce schreef:BaileyMix schreef:Ga vooral eens met je lokale ecoloog mee de natuur in, en kijk hoe het daadwerkelijk gesteld is met de natuur. Spoiler: niet zo best.
Fijn dat Ronald Plasterk denkt het beter te weten
Dan kunnen we constateren dat het onderhoud niet op orde is en er nog veel achterstallig onderhoud is.
prachtige oude bomen die gewurgd worden door klimop b.v., niet door de stikstof alleen,
juval schreef:Cijfers liegen toch niet?
Citaat:Het boek ‘De stikstoffuik’ valt in vruchtbare aarde. Wat vinden experts ervan?
lies schreef:
Cer schreef:[ [url=m/2KR08m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze laatst tegen op Twitter.. toen dacht ik “Hm, dat valt dan mee”, maar eigenlijk had ik geen context .. is het zo dat NL de laagste uitstoot heeft?
Cer schreef:[ [url=m/2KR08m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze laatst tegen op Twitter.. toen dacht ik “Hm, dat valt dan mee”, maar eigenlijk had ik geen context .. is het zo dat NL de laagste uitstoot heeft?
IMANDRA schreef:Cer schreef:[ [url=m/2KR08m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm per eenheid landbouwproductie is dat. Als je obv oppervlakte doet ziet het er wellicht anders uit? Met wat je meet en vergelijkt maakt veel uit.
Statistiek is zo te verdraaien helaas