Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:23

mylittlejoy schreef:
Maar dan kan jij, Dinopino, als waarlijke ziener van de waarheid, toch makkelijk even dat linkje aanreiken waar Pmarena om vraagt? Aangezien wij schaapjes allemaal in de propagandafuik zitten, is het voor ons niet zo makkelijk te vinden. O:)

Welke linkjes? Die zijn meestal niet voorhanden en vragen erover word vakkundig genegeerd.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 22:00

Sterker nog: in de aanloop naar de verkiezingen van 2016,
waarbij de meeste stemmen naar Clinton gingen,
maar Trump won ivm het districtenstelsel,
heeft Trump al dingen gezegd als dat hij niet zou aftreden na een naderlaag na zijn eerste termijn.

Gewoon in het openbaar.

En zijn tegenstrever heeft luid en duidelijk gezegd dat zij hem zag als een gevaar voor de republiek.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 09:28

bigone ik heb het opgegeven op jouw verzoekjes om links. Na je laatste opmerking Mosterd na de maaltijd.

Denk onafhankelijk wat je leest of ziet, kan me niet voorstellen dat een burger in de USA blij is,met de hoge brandstofprijzen. Of met de toename van de criminaliteit. Wanneer een groot bedrijf als John Deere, vertrekt uit New York vanwege de "sfeer" daar, dan lijkt me dat geen teken van een supertevredenheid over Biden.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:32

Dinopino schreef:
bigone ik heb het opgegeven op jouw verzoekjes om links. Na je laatste opmerking Mosterd na de maaltijd.

Denk onafhankelijk wat je leest of ziet, kan me niet voorstellen dat een burger in de USA blij is,met de hoge brandstofprijzen. Of met de toename van de criminaliteit. Wanneer een groot bedrijf als John Deere, vertrekt uit New York vanwege de "sfeer" daar, dan lijkt me dat geen teken van een supertevredenheid over Biden.


Heb je daar een link van? Dat John Deere vertrekt uit ontevredenheid over Biden?

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:12

Als ik even zoek op wat er lijkt te spelen rondom John Deere / regelgeving door het Biden-team, dan kom ik tegen dat team Biden vindt dat farmers het "right to repair" hebben, ofwel: het recht om zelf hun spullen te repareren en niet verplicht te worden om dat alleen door (dure) dealers te kunnen laten doen.

Dat lijkt MIJ iets dat een goede zaak "for the people" is :j

Sowieso hoor en lees ik van Biden allerlei praat over de macht van grote bedrijven een beetje terugdringen ten gunste van de bevolking. En niet langer accepteren dan Jan met de Pet meer belasting betaalt dan grote bedrijven (of figuren zoals Trump....niet voor niets dat die graag de macht naar zich toe trekt / vindt dat voor hem de regels niet gelden) .

En tja, zodra je wat zaken recht wilt trekken, gaat vertellen dat bedrijven hun klanten / gebruikers niet klem mogen zetten / niet op onnodige kosten mogen jagen / dat ze wat meer belasting moeten bijdragen net als de rest van de bevolking....dan worden ze pissig :j

Je wilt een bedrijf niet uit je land wegjagen. Maar je wilt ook niet dat zij oneerlijke voordelen krijgen t.o.v. je bevolking. Dat bedrijven zich verrijken over de rug van het volk.

Voor meer info over "right to repair":
https://www.agriculture.com/machinery/r ... john-deere

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:14

Dinopino schreef:
bigone ik heb het opgegeven op jouw verzoekjes om links. Na je laatste opmerking Mosterd na de maaltijd.

Denk onafhankelijk wat je leest of ziet, kan me niet voorstellen dat een burger in de USA blij is,met de hoge brandstofprijzen. Of met de toename van de criminaliteit. Wanneer een groot bedrijf als John Deere, vertrekt uit New York vanwege de "sfeer" daar, dan lijkt me dat geen teken van een supertevredenheid over Biden.


Ik kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde burger blij is met het toenemende, openlijke racisme en de polarisatie. Daarbij, hier zijn de brandstofprijzen ook veel duurder, dat ligt ook niet aan Biden. Al helemaal als die burger uit een minderheidsgroepering. Of dat vrouwen blij zijn met het feit dat abortus steeds moeilijker wordt. Of de ouders van de doodgeschoten kinderen tevreden zijn omdat er nog steeds geen fatsoenlijke wapenwetgeving is. Of dat burgers blij zijn dat betaalbare zorg voor iedereen beschikbaar is ipv alleen de rijken. OF dat ze blij zijn dat er héél veel meer mensen dood zijn gegaan aan Corona dan had gehoeven. Amerika is vooral beter geworden voor de conservatieve, witte man, níet voor de gemiddelde Amerikaanse burger.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:24

Volgens mij is alles op dit moment duurder geworden door dat ge-etter van Rusland.

Als je überhaupt een Amerikaanse president daar de schuld van wilt geven dan ligt deze zwaarder bij Trump dan bij Biden: Putin heeft de afgelopen jaren gezien hoe makkelijk het is een groot deel van de USA (en de rest van de wereld) te manipuleren. Met als grootste "succes" het bespelen van het volk door Trump, die de Amerikanen zelfs zover kreeg om te proberen hun eigen gekozen regering omver te werpen.... en dat die gek nog steeds los rondloopt, nog steeds zijn ophitsende leugens loopt te roepen, nog steeds een flinke groep volgelingen heeft....zelfs nog in het Capitool!

Als na zo'n intens vergaande streek DIT het effect is in de USA zelf.... het land zó overhoop ligt dat dit niet massaal verguisd wordt....nou dan is dit toch wel hèt moment om ook onder valse voorwendselen je slag proberen te slaan *\o/*

En die enge Trump sprak als reactie op de inval nog zijn bewondering voor Putin zijn aanpak uit ook.... :r

Janneke2 schreef:
Sterker nog: in de aanloop naar de verkiezingen van 2016,
waarbij de meeste stemmen naar Clinton gingen,
maar Trump won ivm het districtenstelsel,
heeft Trump al dingen gezegd als dat hij niet zou aftreden na een naderlaag na zijn eerste termijn.

Gewoon in het openbaar.

En zijn tegenstrever heeft luid en duidelijk gezegd dat zij hem zag als een gevaar voor de republiek.


Destijds dacht ik nog dat dat verkiezingspraat was en Hillary een beetje overdreef :=

Maar dat Trump alles gewoon publiekelijk heeft gezegd wat er zou gebeuren, en hij dat uitgevoerd heeft.
Dat is het bizarre. Hoe kan het dat zo'n gek nog vrij rondloopt en gewoon weer een dergelijke machtspositie in denkt te kunnen gaan nemen :n

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:25

Hadden ze zes jaar geleden maar niet op trump moeten stemmen.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:52


Foaly

Berichten: 5028
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:55

bigone schreef:
Hadden ze zes jaar geleden maar niet op trump moeten stemmen.


Hebben ze ook niet, de popular vote was voor Clinton. Alleen door dat stomme kiesmannensysteem is het Trump geworden, maar hij had niet de meerderheid van de stemmen.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:56

Foaly schreef:
bigone schreef:
Hadden ze zes jaar geleden maar niet op trump moeten stemmen.


Hebben ze ook niet, de popular vote was voor Clinton. Alleen door dat stomme kiesmannensysteem is het Trump geworden, maar hij had niet de meerderheid van de stemmen.

Klopt.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:15

bigone schreef:
Hadden ze zes jaar geleden maar niet op trump moeten stemmen.


Makkelijk gezegd. Zo hadden de Britten maar niet voor de Brexit moeten stemmen, zo moeten we als Nederlanders maar niet op de populisten stemmen. Er wordt handig ingespeeld op onderbuikgevoelens. Mensen zijn en blijven hier heel gevoelig voor helaas en geloven maar al te graag wat ze lezen op Twitter of het Internet.

En inderdaad, er hebben meer mensen op Clinton gestemd. Ik ben benieuwd wat de Amerikanen zelf zouden vinden van een vrijer partijensysteem, zoals we hier hebben bijvoorbeeld.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 12:26

Ben benieuwd wanneer de oorlog was uitgebroken, of je dan ook zou zeggen dat het niet de schuld van Trump zou zijn, wanneer hij nog "in" het Witte Huis had gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:26

De tendens binnen dit topic is nog niet veranderd:
Alles dat goed ging onder Trump kwam door Obama, alles dat fout ging onder Trump kwam door Trump.
Alles dat fout gaat onder Biden komt door Trump, en mocht er ooit wat goed gaan onder Biden dan komt het door Biden.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:31

enzino schreef:
De tendens binnen dit topic is nog niet veranderd:
Alles dat goed ging onder Trump kwam door Obama, alles dat fout ging onder Trump kwam door Trump.
Alles dat fout gaat onder Biden komt door Trump, en mocht er ooit wat goed gaan onder Biden dan komt het door Biden.



Jij staat alleen met Dinopino met jullie love voor Trump.
Persoonlijk kan ik niet begrijpen, dat iemand vóór Trump is.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 12:42

Ik ben niet voor Trump hoor. Wat moet ik met die man:-). Ik ben voor een betere wereld en iemand die maatregelen neemt voor de bevolking en duurzaamheid. Gelijke verdeling voor iedereen en daarbij de natuur niet vergeten. Iemand die zorgt dat ze veilig kunnen leven in hun land en er genoeg werk is. En ook een betaalbaar systeem voor de ziektekosten.

Mexico is blij met een deel van John Deere in 2024 en de amerikanen zijn blij met hun baanverlies.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:47

Dinopino schreef:
Ik ben niet voor Trump hoor. Wat moet ik met die man:-). Ik ben voor een betere wereld en iemand die maatregelen neemt voor de bevolking en duurzaamheid. Gelijke verdeling voor iedereen en daarbij de natuur niet vergeten. Iemand die zorgt dat ze veilig kunnen leven in hun land en er genoeg werk is. En ook een betaalbaar systeem voor de ziektekosten.

Mexico is blij met een deel van John Deere in 2024 en de amerikanen zijn blij met hun baanverlies.


Jouw berichten zijn niet te begrijpen.
Ik ga er dan ook geen moeite meer voor doen. :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 13:07

Waarom stel je mij dan een vraag? Wanneer je mijn berichten niet begrijpt? Die logica ontgaat mij.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 13:28


pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:54

Dinopino schreef:
Ik ben niet voor Trump hoor. Wat moet ik met die man:-). Ik ben voor een betere wereld en iemand die maatregelen neemt voor de bevolking en duurzaamheid. Gelijke verdeling voor iedereen en daarbij de natuur niet vergeten. Iemand die zorgt dat ze veilig kunnen leven in hun land en er genoeg werk is. En ook een betaalbaar systeem voor de ziektekosten.

[knip]


Maar je beseft niet dat alles dat je hier boven opnoemt, nou net juist datgene is dat Trump NIET wil...?
Betere wereld zal hem aan zijn bips oxideren, als HIJ het maar zo goed mogelijk heeft :=
Duurzaamheid vind hij maar voor pussies, hij wil dwars door alles heen olieleidingen aanleggen, geen klimaat maatregelen nemen, lekker door blijven gaan met energie door verbranding opwekken.

Veilig leven in hun land.... :? Door de bevolking zó voor te liegen dat zijn voetvolk zelfs probeert een democratisch gekozen regering tegen te houden....? Door het steeds dwars te zitten van enig beleid om verantwoordelijker met wapens om te gaan en daardoor niks doen om wat shootings te voorkomen?

En betaalbaar systeem voor ziektekosten...? Ze proberen juist Obamacare initiatieven om zeep te helpen....

Als je daadwerkelijk voor al deze dingen bent dan moet je NIET bij de Republikeinen zijn en al helemaal niet bij "ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken" Trump....

Hoe cijfers zich ontwikkelen is altijd lastig om te doorgronden. Voorgangers zetten altijd dingen in werking die wel of niet goed uit kunnen pakken, niet altijd meer goed bij te sturen zijn indien nodig (kijk naar het terugtrekken uit Afghanistan...) en waar soms ook wel wat geluk of pech bij komt kijken.

Zo had Trump pech dat Corona kwam, maar is het zijn eigen domme rotschuld dat hij het niet serieus genoeg nam. Had Biden de pech dat hij Trump zijn rotzooi mocht opruimen. En dan wel weer het geluk dat de pharma inmiddels met goed bruikbare vaccins kwam. Waar Trump natuurlijk gráág van beweert dat hij die persoonlijk heeft staan brouwen :=

Trumps number van FactCheck:
https://cdn.factcheck.org/UploadedFiles ... -draft.png

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:21

enzino schreef:
De tendens binnen dit topic is nog niet veranderd:
Alles dat goed ging onder Trump kwam door Obama, alles dat fout ging onder Trump kwam door Trump.
Alles dat fout gaat onder Biden komt door Trump, en mocht er ooit wat goed gaan onder Biden dan komt het door Biden.



En dat is dus hoe polarisatie werkt met twee kampen :). Zo doe jij enorm je best om Biden af te schilderen als een seniele oude man die vanalles loopt te verklooien en kan Trump niks kwaads doen in jouw ogen (en heeft hij ook niks fout gedaan). Biden kan niks goed doen, Trump was een held. En dat relletje in het Capitool met die paar dooien? Mwoah, vreedzaam protestje wat door de grote boze media he-le-maal uit zijn verband is getrokken.

In Nederland zijn we - grotendeels- een stuk liberaler en socialer ingesteld, denk ook op het gebied van zorg en milieu. Het is dus niet zo gek dat het gros van de Nederlanders meer heeft met Democratisch gedachtengoed dan met het conservatiever Republikeinse.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:24

pmarena schreef:
Dinopino schreef:
Ik ben niet voor Trump hoor. Wat moet ik met die man:-). Ik ben voor een betere wereld en iemand die maatregelen neemt voor de bevolking en duurzaamheid. Gelijke verdeling voor iedereen en daarbij de natuur niet vergeten. Iemand die zorgt dat ze veilig kunnen leven in hun land en er genoeg werk is. En ook een betaalbaar systeem voor de ziektekosten.

[knip]


Maar je beseft niet dat alles dat je hier boven opnoemt, nou net juist datgene is dat Trump NIET wil...?
Betere wereld zal hem aan zijn bips oxideren, als HIJ het maar zo goed mogelijk heeft :=
Duurzaamheid vind hij maar voor pussies, hij wil dwars door alles heen olieleidingen aanleggen, geen klimaat maatregelen nemen, lekker door blijven gaan met energie door verbranding opwekken.

Veilig leven in hun land.... :? Door de bevolking zó voor te liegen dat zijn voetvolk zelfs probeert een democratisch gekozen regering tegen te houden....? Door het steeds dwars te zitten van enig beleid om verantwoordelijker met wapens om te gaan en daardoor niks doen om wat shootings te voorkomen?

En betaalbaar systeem voor ziektekosten...? Ze proberen juist Obamacare initiatieven om zeep te helpen....

Als je daadwerkelijk voor al deze dingen bent dan moet je NIET bij de Republikeinen zijn en al helemaal niet bij "ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken" Trump....

Hoe cijfers zich ontwikkelen is altijd lastig om te doorgronden. Voorgangers zetten altijd dingen in werking die wel of niet goed uit kunnen pakken, niet altijd meer goed bij te sturen zijn indien nodig (kijk naar het terugtrekken uit Afghanistan...) en waar soms ook wel wat geluk of pech bij komt kijken.

Zo had Trump pech dat Corona kwam, maar is het zijn eigen domme rotschuld dat hij het niet serieus genoeg nam. Had Biden de pech dat hij Trump zijn rotzooi mocht opruimen. En dan wel weer het geluk dat de pharma inmiddels met goed bruikbare vaccins kwam. Waar Trump natuurlijk gráág van beweert dat hij die persoonlijk heeft staan brouwen :=

Trumps number van FactCheck:
https://cdn.factcheck.org/UploadedFiles ... -draft.png

Had hij die olieleidingen maar aangelegd, dan was Amerika minder afhankelijk van de hoge prijzen uit Rusland...

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:41

Amerika haalde maar 8 % uit Rusland . 50 % uit Canada vandaar dat trump die pijplijn wilde. Tijdens de testfase van deze lijn lekte er op diverse plekken al olie terwijl het dwars door een waardevol natuurreservaat ging en een van oudsher zeer belangrijk gebied van de indianen. Groot gelijk dat het is afgeblazen.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:11

Biden is dan wel een ouwe knar, maar hij heeft wel gewoon de ballen om knopen door te hakken van zaken die eigenlijk MOETEN gebeuren als je aan de toekomst van je bevolking en de rest van de wereld wilt denken.

En misschien is het dan juist wel weer goed om zo'n oudere president te hebben om dit soort zaken gewoon gedaan te krijgen. Die man hoeft zich ook geen zorgen te maken over het te vriend houden van machtige bedrijven, want hij staat toch aan het eind van zijn carrière.

Hij is absoluut niet perfect, maar durft wel door te pakken en accepteert het dat dan maar HIJ degene is die het gezeik krijgt over het er doorheen duwen van zaken die allang geregeld hadden moeten worden.

Liever iemand die het presidentschap ziet als "wat kan ik doen voor mijn land / de wereld" dan zo'n Trump die alleen maar kijkt naar hoe hij er zelf zoveel mogelijk voordeeltjes uit kan halen...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 17:03

Moet toch maar eens nieuws gaan kijken, om te begrijpen dat jullie die seniele man als een normale man zien. Vraag me echt af hoe dat in de media getoond wordt. Komt in de media überhaupt het nieuws van zijn zoon en dat ze eindelijk hebben toegegeven dat er daadwerkelijk biolabs in de Oekraïne waren. Heb zomaar een flauw vermoeden dat daar niets van op het nieuws komt.

Nog altijd kan mij niemand uitleggen waarom in Amerika zoveel mensen Trump en zijn ideeën aanhangen?