Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:bigone schreef:Denk dat het tijdstip is aangebroken dat de grote stille meerderheid van de boeren zich uit gaat spreken tegen die raddraaiers, politie bus aangevallen, taser ingezet, begint op een veldslag te lijken bij Stroe.
Hoe raak je de sympathie kwijt, zo oliedom.
En het wordt alleen maar erger.
Ik sta nog steeds achter de boeren.
Dit is een anti boeren topic geworden dus velen gaan hier niet meer reageren.
Dat gejammer over varkens die geen licht zien ed,jeetje dat heeft toch niets meer te maken met de titel van dit topic?
Velen die hier reageren kunnen alleen maar zeuren over wat de boeren verkeerd doen.En maar janken over de file`s die er staan en hoe gevaarlijk dat allemaal wel niet is!!
Komt er gewoon op neer dat het hele stikstof gebeuren alleen op papier bestaat.
Ze hebben gewoon de grond nodig van de boeren en daarna komt de gewone burger aan de beurt.
Zou maar gaan hamsteren want het wordt nog veel erger![]()
Hier hangt de rode zakdoek in de auto!
Trots op de boeren![]()
Kijk eens bij jezelf in de koelkast en ga eens na wat er allemaal bij de boeren oorspronkelijk weg komt!
Straks de boeren weg gepest en wij moeten aan het vreten uit het buitenland.
Geen controle meer hoe het is gemaakt ed.
Volop bestrijdingsmiddelen gebruikt want dat mag allemaal in het buitenland.
Kippetjes vol gespoten met water om ze er dikker uit te laten zien.
Vlees vol met vet dat wanneer je het bakt dat de helft maar overblijft.
Wel eens foto`s gezien van de kalveren farm`s in amerika?
Daar komt dan ons vlees dan vandaan!
Groente zonder smaak,probeer de bloemkool uit het buitenland eens een keer,niet te vreten!
Ik vindt dat degene die zo tegen de boer zijn hun eigen topic maar moeten gaan beginnen,kunnen jullie daar zeuren over wat de boeren wel niet verkeerd doen!
Laat dit een topic blijven van mensen die voor de boeren zijn.
bigone schreef:Voor diegene die vandaag de weg op moeten :
[ [url=m/7CZuyX.png]Afbeelding[/url] ]
Cer schreef:bigone schreef:Voor diegene die vandaag de weg op moeten :
[ [url=m/7CZuyX.png]Afbeelding[/url] ]
Er moet toch een bron bij, dat is toch beleid?
ik heb nu.nl gecheckt en de twitter van FDF maar ik kan het zo snel niet vinden..?
OleJon schreef:Zo sta ik er ook in.
Blijf ze steunen, deze regering heeft dit aan zichzelf te wijten.
Word tijd dat ze vertrekken.
Als men nu nog denkt dat de regering op democratische wijze is verkregen. Dan ben je echt naïef
IMANDRA schreef:OleJon schreef:Zo sta ik er ook in.
Blijf ze steunen, deze regering heeft dit aan zichzelf te wijten.
Word tijd dat ze vertrekken.
Als men nu nog denkt dat de regering op democratische wijze is verkregen. Dan ben je echt naïef
Stille meelezer hier.
De regering is op democratische wijze verkregen. Groot deel van Nederland vond echter blijkbaar andere dingen belangrijker. Dat jij met hun van mening verschilt maakt het nog niet ondemocratisch en het zonder enige onderbouwing roepen van dit soort leuzen is gevaarlijk voor de democratie omdat het 't vertrouwen in het stemrecht / kiesproces ondermijnt. Best arrogant om te denken dat jij / jouw visie de meerderheid van Nederland zou representeren.
Is op dit moment de verdeling anders waardoor -als er nu verkiezingen zijn- er een hele andere regering zou zitten? Dat geloof ik zo. Maar we hebben nu eenmaal een regering voor vier jaar, dus we zullen het er mee moeten doen en onze mening in 2025 weer laten horen om die verdeling opnieuw te bepalen. Tot dan kunnen we onze mening laten horen dmv. acties, (nette!) protesten en het aanschrijven van volksvertegenwoordigers.
Aan de rest: bedankt voor alle info, ik lees graag mee en vind het heel fijn dat beide kanten goed worden beschreven door een paar mensen hier. Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen.
IMANDRA schreef:Stille meelezer hier.
De regering is op democratische wijze verkregen. Groot deel van Nederland vond echter blijkbaar andere dingen belangrijker. Dat jij met hun van mening verschilt maakt het nog niet ondemocratisch en het zonder enige onderbouwing roepen van dit soort leuzen is gevaarlijk voor de democratie omdat het 't vertrouwen in het stemrecht / kiesproces ondermijnt. Best arrogant om te denken dat jij / jouw visie de meerderheid van Nederland zou representeren.
Is op dit moment de verdeling anders waardoor -als er nu verkiezingen zijn- er een hele andere regering zou zitten? Dat geloof ik zo. Maar we hebben nu eenmaal een regering voor vier jaar, dus we zullen het er mee moeten doen en onze mening in 2025 weer laten horen om die verdeling opnieuw te bepalen. Tot dan kunnen we onze mening laten horen dmv. acties, (nette!) protesten en het aanschrijven van volksvertegenwoordigers.
Aan de rest: bedankt voor alle info, ik lees graag mee en vind het heel fijn dat beide kanten goed worden beschreven door een paar mensen hier. Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen.
OleJon schreef:Peiling gisteren avond, zegt genoeg.
[ [url=m/ICPXKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
rien10 schreef:"De Peiling" Onder wie is deze peiling gehouden, door wie en op welk moment? Als ik ga peilen bij mijn achterban kom is op precies de tegenovergestelde cijfers uit.
rien10 schreef:Dat is het lastige en soms het nare van democratie. Het gaat traaaaaaag.
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.
Loretta schreef:rien10 schreef:Dat is het lastige en soms het nare van democratie. Het gaat traaaaaaag.
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.
Ik heb me echt al jarenlang verbaast over het feit dat zoveel MKBers en boeren denken dat de VVD hun partij is.
De VVD is er enkel en alleen maar voor de allergrootste bedrijven.
Feitelijk hebben vele boeren gewoon hun eigen graf gegraven.
bigone schreef:De boeren zijn niet alleen het slachtoffer door de regeringsbesluiten van de afgelopen 30,40 jaar want zolang is er al verkeerd beleid gevoerd.
Ook de Rabobank , de andere grote spelers die het meeste verdienen aan de boeren hebben evenveel schuld. Groter, meer want we kunnen exporteren.
Ik snap heel goed dat veel boeren daar in mee zijn gegaan maar nu zijn ze de pineut . En hoor je de grote jongens niet behalve dat ze geld schuiven om de legale demonstraties te houden.
Dus de boeren zijn terecht kwaad , maar ze zouden ook naar zichzelf kunnen kijken in een aantal gevallen. Waarom staken ze niet met melk leveren om de grote jongens te dwingen een betere melkprijs te krijgen bvb?