steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:30

Voor diegene die vandaag de weg op moeten :
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:30

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:32

bigone schreef:
[ [url=m/7CZuyX.png]Afbeelding[/url] ]

Bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:33

Die is weer leuk met die hooibalen! Niemand tot last, wel je punt maken. De grotere media zouden dit soort acties ook zichtbaar moeten maken wat mij betreft.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:34

Die hooibalen stonden hier ook in de buurt op een rotonde zag ik gisteravond ja :)

bigone schreef:

Gelukkig niet hier in de regio, moet m'n vader uit het ziekenhuis halen vandaag dus moet toch de snelweg over

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:34

Mooie actie idd die hooibalen.
Bij mij in de buurt staat er op 'n uienveld al maanden een zwarte vlag met een bord waarop staat dat hun grond onteigend dreigt te gaan worden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:37

loriene schreef:
bigone schreef:
Denk dat het tijdstip is aangebroken dat de grote stille meerderheid van de boeren zich uit gaat spreken tegen die raddraaiers, politie bus aangevallen, taser ingezet, begint op een veldslag te lijken bij Stroe.
Hoe raak je de sympathie kwijt, zo oliedom.

En het wordt alleen maar erger.
Ik sta nog steeds achter de boeren.
Dit is een anti boeren topic geworden dus velen gaan hier niet meer reageren.
Dat gejammer over varkens die geen licht zien ed,jeetje dat heeft toch niets meer te maken met de titel van dit topic?
Velen die hier reageren kunnen alleen maar zeuren over wat de boeren verkeerd doen.En maar janken over de file`s die er staan en hoe gevaarlijk dat allemaal wel niet is!!
Komt er gewoon op neer dat het hele stikstof gebeuren alleen op papier bestaat.
Ze hebben gewoon de grond nodig van de boeren en daarna komt de gewone burger aan de beurt.
Zou maar gaan hamsteren want het wordt nog veel erger :D
Hier hangt de rode zakdoek in de auto!
Trots op de boeren *\o/*

Kijk eens bij jezelf in de koelkast en ga eens na wat er allemaal bij de boeren oorspronkelijk weg komt!
Straks de boeren weg gepest en wij moeten aan het vreten uit het buitenland.
Geen controle meer hoe het is gemaakt ed.
Volop bestrijdingsmiddelen gebruikt want dat mag allemaal in het buitenland.
Kippetjes vol gespoten met water om ze er dikker uit te laten zien.
Vlees vol met vet dat wanneer je het bakt dat de helft maar overblijft.
Wel eens foto`s gezien van de kalveren farm`s in amerika?
Daar komt dan ons vlees dan vandaan!
Groente zonder smaak,probeer de bloemkool uit het buitenland eens een keer,niet te vreten!
Ik vindt dat degene die zo tegen de boer zijn hun eigen topic maar moeten gaan beginnen,kunnen jullie daar zeuren over wat de boeren wel niet verkeerd doen!
Laat dit een topic blijven van mensen die voor de boeren zijn.

Zo sta ik er ook in.
Blijf ze steunen, deze regering heeft dit aan zichzelf te wijten.
Word tijd dat ze vertrekken.
Als men nu nog denkt dat de regering op democratische wijze is verkregen. Dan ben je echt naïef

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:39

bigone schreef:

Er moet toch een bron bij, dat is toch beleid?

ik heb nu.nl gecheckt en de twitter van FDF maar ik kan het zo snel niet vinden..?

En nog een artikel over de knotwilgen:
Boer heeft spijt, en de bomen waren van hem en konden zonder vergunning gekapt worden:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/459890 ... -van-actie

En nog een toevoeging (ook van omroepwest) over arrestaties gisteren:
"Vijf aanhoudingen, één persoon vanuit het boerenprotest en vier vanuit een anti-overheidsgroep"

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:50

Hoe werkte het dan bij de verkiezingen, olejon? Help mij even uit mijn naïviteit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:57

Cer schreef:
bigone schreef:

Er moet toch een bron bij, dat is toch beleid?

ik heb nu.nl gecheckt en de twitter van FDF maar ik kan het zo snel niet vinden..?

ik ook niet..
Ben ook benieuwd of het waar is en waar het vandaan komt..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:57

OleJon schreef:
Zo sta ik er ook in.
Als men nu nog denkt dat de regering op democratische wijze is verkregen. Dan ben je echt naïef

Stille meelezer hier.

De regering is op democratische wijze verkregen. Groot deel van Nederland vond echter blijkbaar andere dingen belangrijker. Dat jij met hun van mening verschilt maakt het nog niet ondemocratisch en het zonder enige onderbouwing roepen van dit soort leuzen is gevaarlijk voor de democratie omdat het 't vertrouwen in het stemrecht / kiesproces ondermijnt. Best arrogant om te denken dat jij / jouw visie de meerderheid van Nederland zou representeren.

Is op dit moment de verdeling anders waardoor -als er nu verkiezingen zijn- er een hele andere regering zou zitten? Dat geloof ik zo. Maar we hebben nu eenmaal een regering voor vier jaar, dus we zullen het er mee moeten doen en onze mening in 2025 weer laten horen om die verdeling opnieuw te bepalen. Tot dan kunnen we onze mening laten horen dmv. acties, (nette!) protesten en het aanschrijven van volksvertegenwoordigers.

Aan de rest: bedankt voor alle info, ik lees graag mee en vind het heel fijn dat beide kanten goed worden beschreven door een paar mensen hier. Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen :roll:.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:59

IMANDRA schreef:
Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen :roll:.

Dat is ondertussen ook onderdeel van de samenleving.. en dit is net een afspiegeling... :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:03

OleJon is een soort van VeriSure. Een keer iets zeggen en de tegenpartij zegt: "Oh, ja! Je hebt gelijk!" :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:05

Cer schreef:
IMANDRA schreef:
Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen :roll:.

Dat is ondertussen ook onderdeel van de samenleving.. en dit is net een afspiegeling... :+

Helaas wel, maar het blijft jammer als je meeleest voor info en om te snappen hoe of wat :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:26

IMANDRA schreef:
OleJon schreef:
Zo sta ik er ook in.

Stille meelezer hier.

De regering is op democratische wijze verkregen. Groot deel van Nederland vond echter blijkbaar andere dingen belangrijker. Dat jij met hun van mening verschilt maakt het nog niet ondemocratisch en het zonder enige onderbouwing roepen van dit soort leuzen is gevaarlijk voor de democratie omdat het 't vertrouwen in het stemrecht / kiesproces ondermijnt. Best arrogant om te denken dat jij / jouw visie de meerderheid van Nederland zou representeren.

Is op dit moment de verdeling anders waardoor -als er nu verkiezingen zijn- er een hele andere regering zou zitten? Dat geloof ik zo. Maar we hebben nu eenmaal een regering voor vier jaar, dus we zullen het er mee moeten doen en onze mening in 2025 weer laten horen om die verdeling opnieuw te bepalen. Tot dan kunnen we onze mening laten horen dmv. acties, (nette!) protesten en het aanschrijven van volksvertegenwoordigers.

Aan de rest: bedankt voor alle info, ik lees graag mee en vind het heel fijn dat beide kanten goed worden beschreven door een paar mensen hier. Alleen jammer dat er van die conspiracy posts tussendoor komen :roll:.

Het verbaasde me al dat je nog niet in dit topic zat

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:27

IMANDRA schreef:
Stille meelezer hier.

Staatsrechtelijk heb je natuurlijk wel gelijk.
Alleen snap ik ook wel dat de frustraties enorm diep zitten.
Daarbij heeft de VVD en het CDA natuurlijk gewoon hun boeren achterban bedrogen. Dit was enkel wat er in het verkiezi gsprogramma van D66 stond.

De frustraties zitten al jaren enorm diep. En dat is niet alleen bij boeren. Alleen zijn boeren wel tot nu toe de enige groep die het niet meer pikken. Hoe verkeerd dit rellen dan ook is en hoe erg ik ook bang ben dat dit juist een averechts effect gaat hebben. Het is uiteindelijk oorzaak en gevolg.

Niet iedereen die enorme onrecht ervaart denk. Ach, dit is democratisch bepaald. Dat kun je ook wel tegen de ouders van de toeslagenaffaire en de Groningers zeggen. Uw ellende is dan wel erg. Maar kijk eens, dit is democrarisch bepaald.

Ik hoop echter wel dat dit nu eens een keer het democratische begin van het einde van de VVD betekend. Want MKBers en boeren hebben niets bij de VVD te zoeken. Met VVD en CDA verwacht ik dat aan het eind van de rit de allergrootste mega bedrijven mogen blijven. Daar horen de meeste boeren dus niet bij. Niks extensieve veehouderij, niks natuurherstel. ,aar gewoon een paar stallen met een paar 1000 koeien ver van een natura 2000 gebied en verder geen boeren meer. Maar ja, dan mogen we van jou niet zeuren. Want dat is allemaal democratisch besloten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:29

Dat is het lastige en soms het nare van democratie. Het gaat traaaaaaag.
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:31

Peiling gisteren avond, zegt genoeg.

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:32

"De Peiling" Onder wie is deze peiling gehouden, door wie en op welk moment? Als ik ga peilen bij mijn achterban kom is op precies de tegenovergestelde cijfers uit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:32

OleJon schreef:
Peiling gisteren avond, zegt genoeg.

[ [url=m/ICPXKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals ik eerder al zei, dit soort polls zeggen niet zoveel. Wil je een goed resultaat krijgen, dan moet je onderzoeken uit laten voeren door bureaus als Ipsos en I&O.

rien10 schreef:
"De Peiling" Onder wie is deze peiling gehouden, door wie en op welk moment? Als ik ga peilen bij mijn achterban kom is op precies de tegenovergestelde cijfers uit.

Dit is gewoon een poll op een website, net als dat je een poll op Bokt in kan voegen als je een topic maakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:34

rien10 schreef:
De Nederlandse bevolking kan de VVD bij de eerstvolgende verkiezingen terug brengen tot een minimum. Dat duurt nog lang, I know.
Maar kennelijk had men er geen behoefte aan, bij de vorige verkiezingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Ideaal? Nee, dat vind ik niet. Zou ik een ander systeem willen? Nee. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, in de Nederlandse democratie.

Ik heb me echt al jarenlang verbaast over het feit dat zoveel MKBers en boeren denken dat de VVD hun partij is.
De VVD is er enkel en alleen maar voor de allergrootste bedrijven.
Feitelijk hebben vele boeren gewoon hun eigen graf gegraven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:34

Precies, dat bedoel ik. Het zegt helemaal niets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:35

De boeren zijn niet alleen het slachtoffer door de regeringsbesluiten van de afgelopen 30,40 jaar want zolang is er al verkeerd beleid gevoerd.
Ook de Rabobank , de andere grote spelers die het meeste verdienen aan de boeren hebben evenveel schuld. Groter, meer want we kunnen exporteren.
Ik snap heel goed dat veel boeren daar in mee zijn gegaan maar nu zijn ze de pineut . En hoor je de grote jongens niet behalve dat ze geld schuiven om de legale demonstraties te houden.
Dus de boeren zijn terecht kwaad , maar ze zouden ook naar zichzelf kunnen kijken in een aantal gevallen. Waarom staken ze niet met melk leveren om de grote jongens te dwingen een betere melkprijs te krijgen bvb?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:35

Loretta schreef:
rien10 schreef:

Ik heb me echt al jarenlang verbaast over het feit dat zoveel MKBers en boeren denken dat de VVD hun partij is.
De VVD is er enkel en alleen maar voor de allergrootste bedrijven.
Feitelijk hebben vele boeren gewoon hun eigen graf gegraven.

Klopt, wat dat betreft is de draai van het CDA verrassender te noemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:37

bigone schreef:
De boeren zijn niet alleen het slachtoffer door de regeringsbesluiten van de afgelopen 30,40 jaar want zolang is er al verkeerd beleid gevoerd.
Ook de Rabobank , de andere grote spelers die het meeste verdienen aan de boeren hebben evenveel schuld. Groter, meer want we kunnen exporteren.
Ik snap heel goed dat veel boeren daar in mee zijn gegaan maar nu zijn ze de pineut . En hoor je de grote jongens niet behalve dat ze geld schuiven om de legale demonstraties te houden.
Dus de boeren zijn terecht kwaad , maar ze zouden ook naar zichzelf kunnen kijken in een aantal gevallen. Waarom staken ze niet met melk leveren om de grote jongens te dwingen een betere melkprijs te krijgen bvb?

Heb je nog een update over de wegafsluitingen? Ik zag er wat tussen staan waar ik straks moet zijn..