Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esperanza schreef:Ik weet niet of ik het ooit zo met jou eens geweest ben Moniek!
Citaat:Citaat:prima als je wilt geloven in allah maar dring dat een ander niet op.
Mooi, dan mogen wij onze overtuigingen dus ook niet aan anderen opdringen, je eist nu van anderen dat ze dingen niet doen die we zelf wel doen.... dat heet krom.
Citaat:Citaat:Moslimgeleerden stellen echter dat deze Boeken aan tahrif lijden, dat wil zeggen dat de betekenis of woorden zijn gewijzigd, dat sommige passages worden genegeerd en dat andere passages er later aan toegevoegd zijn. De oorspronkelijke Boodschap zou dus in deze Boeken niet zuiver overgeleverd zijn.
Dit is met de bijbel ook het geval, zoals ik eerder al zei, is het altijd al een kwestie van interpretatie geweest, daar ligt ook de oorzaak van dit soort problemen, als je kwaad wilt, dan is alles krom te praten.
Citaat:Citaat:Haha, dus ik moet me in die cultuur verdiepen voordat ik er een mening over mag geven? Dat kun jij wel zo stellen, maar zo werkt het niet. Helaas dus. Zij horen zich aan te passen, ik niet. Zo werkt dat nou eenmaal. Dat is het leven. Je kunt niet naar anderen blijven kijken om goede kansen in het leven te krijgen. Moet je zelf doen.
En daar zit 'm juist de oorzaak, IEDEREEN moet zich aanpassen aan anderen, dat is de realiteit, en jij valt ook onder iedereen. Je spreekt jezelf ook tegen, je zegt dat je niet naar anderen kunt kijken om kansen te krijgen, maar ondertussen zeg je zelf dat anderen zich aan moeten passen, niet jij. Dus zul jij je ook moeten aanpassen, je kunt het niet van 1 partij eisen, waar 2 vechten hebben 2 schuld, dus beide partijen zullen concessies moeten doen, zo werkt dat in een democratie. Als je dat niet acceptabel vindt, dan zul je naar een land met een dictatuur moeten verhuizen, dan is er altijd maar 1 manier. Maar dan nog zul jij je moeten aanpassen...
Citaat:Citaat:Kun je wel weer over de CHristenen beginnen, maar daar gaat het hier toch niet over? Is zo´n dooddoener... En dat Christenen niet heilig zijn praat het gedrag van moslimextremisten toch niet goed? Heb ik gezegd dat Christenen geweldig zijn? Nee, ik heb met de meeste geleoven weinig op. Dat geneuzel daar in Ierland is ook te gek voor woorden. Ben ik met je eens, maar hebben we het daar nu over?
Het feit dat christenen verre van heilig zijn praat niets goed, maar zet dingen wel in perspectief. Ieder geloof heeft zijn extremisten, maar nu wordt er maar 1 kant uitvergroot en uit het verband gerukt. Zoals nu wordt gereageerd lijkt het alsof extremisten alleen maar binnen de Islam voorkomen en dat is pertinent niet het geval. Je kunt het een niet los van het ander zien.
Citaat:Citaat:Dit topic gaat over het feit dat Wilders wordt bedreigd om een stomme film die nog niet eens uit is. Over moslims die bij voorbaat al op hun pik getrapt zijn omdat... om wat eigenlijk? Schelden doet niet zeer zei men vroeger wel eens. En de waarheid is hard? Als het niet waar zou zijn, waar maak je je dan druk over? Maar iemand met zijn leven bedreigen dat doen we hier niet..... hier hebben we vrijheid van meningsuiting. En dus ook de mening van Wilders!
Ondertussen heeft het zich toch aardig bewezen dat schelden wel degelijk zeer doet, dus waarom zou je er dan mee doorgaan? Die film wekt frustratie op, omdat de hele insteek van die film is om agressie uit te lokken.
Als ik tegen jou zeg dat paardenmensen alleen maar domme penny's zijn, zich asociaal gedragen als ze buiten rijden, geen rekening houden met andere mensen en maar verwachten dat de rest van de wereld zich aanpast omdat ze hun paard niet eens onder controle hebben aangezien het aan de kletter kan gaan. En dat ik het absurd vind dat automobilisten zich op de weg maar aan moeten passen omdat die ruiters per se langs de weg moeten rijden, of dat hardlopers niet eens op het ruiterpad kunnen trainen omdat die paarden er per se moeten rijden. Dat alle ruiters sowieso dierenmishandelaars zijn omdat een paard helemaal niet gemaakt is om te berijden? Dat 'Normals' alleen maar egoïstisch bezig zijn en helemaal niet aan het welzijn van hun paard denken (en zo kan ik er nog wel meer bedenken).
Merilyn schreef:@Hypollyte: ik wil even reageren op het laatste. stukje. Ik ken geen paardeneigenaren die op basis van dat stuk tekst bommen gaan plaatsen en bedreigingen uitten van die omvang en vlaggen verbranden. Nu ben ik niet tegen gewone normale moslims. maar de reacties van de extreme moslims zijn echt absurt. of de film nu tot haar aanzet of niet. die films zijn er ook over het christendom en die doen dit soort dingen echt niet (ik ben zeker GEEN christen ik geloof zowieso niet in een god, maar respecteer mensen daar wel in)
Moniek schreef:de koran word ook velen maler meer misbruikt dan dat de bijbel op dit moment.
jameyskatje schreef:Pakistaanse politie stopt anti-Wildersprotesten
Uitgegeven: 12 maart 2008 12:29
Laatst gewijzigd: 12 maart 2008 12:37
PESHAWAR - De Pakistaanse politie heeft woensdag wapenstokken en traangas ingezet om een protest van honderden studenten de kop in te drukken.
De studenten protesteerden tegen de anti-Koranfilm van de Nederlandse politicus Geert Wilders en de Deense Mohammed-cartoons, aldus getuigen.
Een lokale leider van de studententak van de Jamaat-e-Islami partij (JI) had drie protesten in verschillende delen van Peshawar aan de Afghaanse grens op touw gezet. De studenten riepen de Pakistaanse regering op om de banden met Denemarken te verbreken en verbrandden enkele vlaggen.
Mag ik vragen hoe jij aankijkt tegen nederland en waar de nederlander voor staat.
Ik lees namenlijk een ander topic dat jij erg tegen overtollig naakt bent zoals reclames etc.
is dit vanwege je geloofs overtuiging,sorry maar mijn vraagteken icoontje doet het niet dus kan het niet netjes als een vraag stellen.
Qazi Hussain Ahmed
Vorige week organiseerde de omstreden JI-leider Qazi Hussain Ahmed een protest in Islamabad, waaraan enkele tientallen mensen deelnamen.
Op enkele honderden mensen en de regering na lijken de overige 160 miljoen mensen in Pakistan zich nauwelijks druk te maken over de cartoons en de film van Wilders.
http://www.nu.nl/news/1475552/23/Pak...protesten.html
het valt allemaal wel mee als je het mij vraagt..
wanneer kwam die film nu? morgen toch?? zoiets las ik in de spits. maarja, we zullen zien![]()
serieus kan ik de film niet nemen. een niet-moslim die moslims haat komt in mijn ogen niet geloofwaardig over wanneer deze een film maakt over de Koran.
sarabande schreef:Moniek schreef:de koran word ook velen maler meer misbruikt dan dat de bijbel op dit moment.
Als je dat weet, en je weet ook dat je dat niet 1 2 3 kan veranderen, waarom stel je dan alles in het werk om verharding en polarisatie uit te lokken???
sarabande schreef:Moniek schreef:de koran word ook velen maler meer misbruikt dan dat de bijbel op dit moment.
Als je dat weet, en je weet ook dat je dat niet 1 2 3 kan veranderen, waarom stel je dan alles in het werk om verharding en polarisatie uit te lokken???
merel_gomez schreef:Mystica schreef:Ik blijf liever ook gewoon leven hoor. Wie niet?Maar als echt iets gaat gebeuren, dan sta ik liever achter Wilders dan te buigen voor een stelletje egocentrische varkens. En idd. Als je dit terecht vind, wordt lid van de Taliban
Even wat anders, wanneer wordt de film nou gepresenteerd? Kan het niet terug vinden in het topic of op internet.
26 of 27 maart meen ik
Redrumfox schreef:Zou Wilders nou nog steeds niet doorhebben dat hij zijn eigen graf graaft (wat al vrijwel helemaal gegraven is..) en dat het niet kan wat er zo gebeurd.
Als het zo doorgaat dan zal Nederland helemaal afgemaakt worden door de moslims (waar ik me wel in kan vinden: je moet niet spotten met andermans geloof, en al helemaal niet op zo'n brute manier als dit), dan hoeven jullie allemaal ook niet meer bang te zijn dat de Islam ons land over zal nemen en we ons allemaal aan hun regels en kledingvoorschriften moeten houden: als je niet meer leeft kun je helemaal geen hoofddoeken dragen en hoef je je daar dus ook niet druk om te maken.
Dit is natuurlijk extreem gezegt, maar ik wil maar even aangeven dat Wilders niet alleen zijn éigen graf graaft maar ook die van anderen. En daar heeft hij het recht niet toe; daar heeft niemand het recht toe.