dat hebben nederlands niet graag.
jaja door bokt is mijn nederlands beter geworden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronja schreef:Oh nog een vraagje over iets wat ik niet begrijp...
Wie of wat zijn/is de Bond zonder Naam en waarom zetten ze rare spreuken op je treinkaartje?!
NessaX schreef:dat ik geen 'ge' en 'u' mag zeggen op bokt
dat hebben nederlands niet graag.
jaja door bokt is mijn nederlands beter geworden
Biepje schreef:Oehoe nee, helemaal niet hoor, dat is alleen bij het Hof van Assisen (doet uitspraak over moord en politieke misdrijven, ook nog wat andere dingen, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen).
Ronja schreef:Het rechtssysteem is toch ook anders?
Hebben ze in belgië niet ook zo'n jury-systeem, zoals in de VS?
katiavl schreef:Biepje schreef:Oehoe nee, helemaal niet hoor, dat is alleen bij het Hof van Assisen (doet uitspraak over moord en politieke misdrijven, ook nog wat andere dingen, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen).
Mag je eigenlijk wel, want ik als belg snap het systeem wanneer en waarom niet.En hoe de jury word gekozen, en in welke mate ze invloed hebben.
katiavl schreef:Dus een jury mag zeggen of die schuldig is of niet, vind dat toch maar raar. Want veel zullen niet professioneel maar uit gevoelens beslissing maken.
Wel erg interessant tantjeuhik wil best een jurylid zijn
Misser schreef:Grappig topic.
Nav een topic ooit op een ander forum kreeg ik het idee dat het in België veel normaler is dat moeders vrij snel weer gaan werken en de kinderen 5 dagen per week op een KDV gedropt worden?
Midasje schreef:wij zijn slim hun niet
sorry had ik niet mogen zeggen maar kon het niet laten
tantjeuh schreef:Ronja schreef:Oh nog een vraagje over iets wat ik niet begrijp...
Wie of wat zijn/is de Bond zonder Naam en waarom zetten ze rare spreuken op je treinkaartje?!
"De bond zonder naam is een maatschappij-kritische organisatie die uitnodigt tot reflectie.
Zij is pluralistisch en werkt zonder politieke, filosofische of religieuze bindingen.
Bond zonder naam doet een oproep om op te komen voor een meer leefbare en zorgzame samenleving.
Bond zonder Naam zet via talrijke initiatieven en projecten ook woord om in daad." (eventjes van hun site geplukt)
http://www.bzn.be/nl/index.php
Ze hebben trouwens véél meer acties (sociale en culturele projecten) lopen dan alleen de spreuken op de treinkaartjes (die trouwens wel erg leuk zijn)
"Je glimlach: de beste cosmetica!"
poes schreef:De KDV zitten idd erg vol en zijn ook prijzig, soms haalt het niet zoveel uit dat je blijft werken.
tantjeuh schreef:Ronja schreef:"De bond zonder naam is een maatschappij-kritische organisatie die uitnodigt tot reflectie.
Zij is pluralistisch en werkt zonder politieke, filosofische of religieuze bindingen.
Bond zonder naam doet een oproep om op te komen voor een meer leefbare en zorgzame samenleving.
Bond zonder Naam zet via talrijke initiatieven en projecten ook woord om in daad." (eventjes van hun site geplukt)
http://www.bzn.be/nl/index.php
Ze hebben trouwens véél meer acties (sociale en culturele projecten) lopen dan alleen de spreuken op de treinkaartjes (die trouwens wel erg leuk zijn)
"Je glimlach: de beste cosmetica!"
Zoiets als Loesje?