Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:10

Chiqa schreef:
Lara_Silver schreef:
Omdat je in eerdere post iets heel anders zei, maar goed dan deze post is nu niet meer toepasselijk op jou echter op alle andere rokers die dus niet zo denken als jij.

Kan je even duidelijker zijn? Snap geen bal van deze zin eigenlijk wat wil je nu zeggen?

Dat ik jou of verwisseld heb met iemand anders of een van jou eerdere post fout geinterpreteerd heb. (waar ik eigenlijk aan twijfel maar goed) Wat ik wil zeggen is dat mijn eerdere post (niet de quote hierboven) toepasselijk zijn op alle rokers die niet zo denken als in die post beschreven is. Beter uitgelegd?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:12

Cool ben benieuwd naar hoe uitgaan ook al weer is, als het straks rookvrij is dan kan ik ook weer eens gaan stappen!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:16

Ik teken niet, ondanks dat ik zelf rook. Op m'n werk moet ik ff naar buiten om een sigaretje te roken en bij ons favo. restaurant moet ik ook ff naar buiten (wel overdekt) om te roken. Vind dit persoonlijk geen probleem en ik kan me echt wel voorstellen dat mensen er last van kunnen hebben als er binnen gerookt wordt. Houdt er ook rekening mee als er bezoek komt wat niet tegen roken kan. ga ik toch ff naar de keuken! Ik kan me er echt niet druk om maken. Vindt het wel heel hinderlijk als voormalige rokers weer eens zonodig een opmerking moeten plaasten over hoe ongezond het wel niet is. Ik houdt rekening met anderen en als ik mezelf wil verkankeren?? dan maak ik altijd nog zelf wel uit.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:24

Chiqa schreef:
Al in het stenen tijdperk werd er al grookt, en tot ver in de jaren 90 werd er nooit een woord over gerept, ook niet door de mensen met astma en longaandoeningen, roken was gewoon iets wat
erbij hoorde, en ze hadden er oook geen last van, althans er werd iig nooit iets van gezegt.

Belachelijke opmerking. Ik ben dus zo iemand met een longaandoening, heb er vanaf mijn jonge jaren behoorlijk veel last van als er om mij heen gerookt wordt en heb dat ook altijd duidelijk aangegeven naar rokers toe. En ik stam echt van ver voor de jaren 90. Ik ken ook legio mensen van mijn leeftijd, maar ook ouder en jonger die altijd al hebben aagegeven last van rook te hebben.
Discussies tussen rokers en niet-rokers zijn dus echt al zo oud als de wereld. Alleen worden door de toegenomen welvaart en de toegenomen bevolkingsdichtheid horecagelegenheden tegenwoordig drukker bezocht dan enkele decennia geleden. En dat tesamen met de uitkomsten van onderzoeken die de mogelijke schadelijke gevolgen van passief meeroken aantonen maakt dat er nu pas maatregelen worden genomen. En die zijn gewoon terecht.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 02:34

ik heb wel getekend. Ik ben erg blij met mijn sigaretje als ik een kroeg sta.

Verder ben wel voor betere voorzieningen hiervoor. Bepaalde ruimte waar je wel mag roken met goede afzuiging en ventilatie en dat soort dingen. Het lijkt me voor in een dorpscafe bijvoorbeeld voor de buren ook geen uitkomst als de halve kroeg buiten op straat aan het roken is. Het lijkt mij dat er ook een mooie midden weg te vinden moet zijn als iedereen maar zijn best doet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:29

Opzich vind ik in een kroeg/discotheek niet zo erg als er gerookt word.. maar in een restaurant vind ik het erg vies en vind ik dat het per direct verboden mag worden!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:29

Chiqa schreef:
Gut, ik vraag altijd vriendelijk of ze er last van hebben als ik er eentje opsteek in een openbare gelegenheid of verjaardag, maar als ze para gaan lopen doen, zal ik er geen peuk minder om roken.

Jij loopt heel het restaurant / cafe af of iemand er bewaar tegen heeft? Sorry, geloof er geen bal van.

En je draait er wel een mooie punt aan met je stenen tijdperk Gaaaap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:30

@chica

Citaat:
Hoe slecht is meerokenDe Nederlandse Gezondheidsraad heeft meeroken onderzocht. De kans op longkanker neemt door meeroken toe met 20%. Dit betekent dat ieder jaar tweehonderd meerokers doodgaan aan die ziekte. Bovendien heb je als meeroken 20-30% meer kans op een ziekte aan je hart. Er gaan hier zelfs duizenden mensen te vroeg dood omdat ze meerookten. Als je vaak in een rokerige ruimte zit dan kun je problemen met je ademhaling krijgen. Dat geldt zeker voor kinderen. (linken naar roken en kinderen)

De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) is een onderdeel van de Verenigde Naties. De WHO houdt zich bezig met de gezondheid van mensen. De WHO zegt dat roken en meeroken voor de meeste zieken en doden zorgen op de hele wereld. En dat dit helemaal niet nodig is.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:26

Ik teken absoluut niet. Lijkt mij heerlijk als er straks niet meer gerookt wordt!
Woensdagavond nog een sigaret in mijn gezicht gekregen van zo'n rook-alleen-met-uitgaan-muts Boos!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:31

Ik teken ook niet, ik ben er juist erg blij mee dat het rookverbod wordt ingesteld.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:35

Ik ga dus ook niet tekenen.
Ik heb geen problemen met roken, maar vind het heerlijk dat ik niet meer stinkend thuis hoef te komen van een avondje stappen.
Gister gegeten in een tapasrestaurant, zitten er 4 meiden uitgebreid te roken. Lekker is dat als je aan het eten bent. Ik vind het ronduit asociaal als mensen in een restaurant gaan roken.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:40

ik teken ook niet.
ik heb niks tegen roken, maar ik heb begrip voor de mensen die er niet tegen kunnen, het vies vinden, of astma oid hebben.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:44

Ik heb getekend!

Als er een rook verbod komt, dan gaan er owh zoveel rokers niet meer uit eten en/of naar een kroeg..
Dan komt er minder belasting geld binnen die op de drank zit.. en vervolgens kan iedereen maar weer meer gaan spekken..

De rokers zijn altijd de l*l.. maak dan een deel rook vrij.. en niet meteen alles..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:48

En dan gaan juist de niet rokers die nu van ellende thuis blijven weer uit..dus hoezo minder omzet? Haha!

En het is toch niet zo gek dat de roker zich aan moet passen?
Dat is ook degene die de overlast veroorzaakt....het is van de zotte dat er niet veel eerder wat aan gedaan is Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:48

Op het nieuw zeiden ze juist dat er meer verdiensten waren, omdat de mensen die geforceerd waren thuis te blijven nu ook komen. Roken vind ik niet erg, maar niemand moet er mee van genieten en das is in een kroeg discotheek wel zo. Net alsof het zo erg is om even buiten te staan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:53

Mijn moeder kan bijvoorbeeld niet gezellig met carnaval naar het cafe, ze heeft nog maar 1 werkende long, na 5 minuten kan ze al piepend naar buiten rennen. Nu kan zij mischien weer eens gezellig uit gaan...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:57

Ik zal mijn mening er ook weer eens tussengooien Haha!

Ik vind het helemaal niet erg als ik buiten moet gaan staan om te roken, maar net als ieder ander mens sta ik ook liever niet in de regen, wind, sneeuw, enz.

Als de overheid hier over na gaat denken en de horeca daar de gelegenheid toe geeft, mag dat verbod er van mij best komen.

Maar liever nog zit ik gewoon binnen bij de kachel natuurlijk Lachen en ook daar kunnen oplossingen voor gevonden worden. Als de grijze massa in het grijze den haag maar draait....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:02

Maar waarom zouden er zo een aanpassingen moeten komen voor iets dat zo ongezond is?
En dan moet je nog werknemers vinden die zelf ook roken

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:07

amberp schreef:
Ik heb getekend!

Als er een rook verbod komt, dan gaan er owh zoveel rokers niet meer uit eten en/of naar een kroeg..
Dan komt er minder belasting geld binnen die op de drank zit.. en vervolgens kan iedereen maar weer meer gaan spekken..

De rokers zijn altijd de l*l.. maak dan een deel rook vrij.. en niet meteen alles..

Rokers zijn de l*l?? Ik maar denken dat ik de l*l was omdat ik zit mee te roken en dat slecht voor me is..

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:11

amberp schreef:

Laten die rokers zich daar nooit aan gehouden hebben, want dat was al Knipoog . Nee, de niet rokers zijn en waren de l*l en dat wordt hoog tijd dat dat eens veranderd. Zonder rokers hoefden we misschien maar de helft van de ziektekosten te betalen. Boos!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:17

Mensen rustig blijven, dan kan de discussie op een fatsoenlijke manier gevoerd blijven zonder elkaar op een agressieve toon verwijten te maken...

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:22

Ik teken ook niet. In restaurants en andere openbare gelegenheden waar ik zit rook ik toch al niet meer, ik vind het zelf ook vies als ik eet en ik een wolk rook in mijn gezicht krijg.

Als ik uitga is het misschien wel iets lastiger, maar aangezien de helft van de kroeg/discotheek dan naar buiten moet om te roken zullen ze met jassen ed wel oplossingen bedenken zodat dat allemaal lekker verloopt en je niet telkens opnieuw hoeft te betalen.
Al vraag ik me wel af hoe ze dat gaan doen mbt overlast van rokers die toch enigzins aangeschoten buiten even verder feesten als ze hun peuk aan het roken zijn. Maargoed, dat is dan wel weer een probleem wat veroorzaakt word door een ander probleem in de kiem te smoren.

Ik kies er zelf voor om te roken en ik wil niet rokers niet lastig vallen. Zelf roken wij thuis wel binnen, al vind ik dat eigenlijk best vies. Toen ik een tijd terug visite had van een niet roker heb ik gewoon telkens buiten gerookt.

Bij mijn vriend thuis mag je ook niet binnen roken en ik merk dat ik daardoor een stuk minder rook.

Dus al met al denk ik dat het even wennen is maar dat er ook voor beide partijen een groot voordeel aan zit: de roker rookt minder en de niet roker word niet meer lastig gevallen en kan er zelf voor kiezen of ze erbij komen staan.

Eigenlijk snap ik het hele discriminatie gebeuren ook niet, het is niet alsof je niet naar binnen mag als je rookt, ze vragen je alleen om rekening met anderen te houden. En aangezien dat door de meeste rokers niet geaccepteerd word maken ze er een wet van. Prima toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:24

Wow plien4tarzan dat vind ik nu een super mentaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:30

IKbenEllen schreef:
Jij loopt heel het restaurant / cafe af of iemand er bewaar tegen heeft? Sorry, geloof er geen bal van.

Jammer dat je het niet geloofd, zegt meer over jou dan over mij maar ik vraag het dus wel vriendelijk, verassend he? Knipoog
Maar zoals ik al zei als ze spastisch gaan lopen doen zal ik er geen peuk minder om roken nu het nog mag.
Als de horeca rookvrij wordt verwacht ik een complete leegloop.
Wie wil er nu rookloos bij een stelletje zuurpruimen staan. Knipoog

Zammie schreef:
Vindt het wel heel hinderlijk als voormalige rokers weer eens zonodig een opmerking moeten plaasten over hoe ongezond het wel niet is. Ik houdt rekening met anderen en als ik mezelf wil verkankeren?? dan maak ik altijd nog zelf wel uit.

Dat zijn de allerergste... Koe

RK ik ben niet zo onder de indruk van dat soort onderzoekjes, kan ik ook wel wat onderzoekjes gaan plaatsen dat roken en meeroken eigenlijk helemaal niet zo schadelijk is als men denkt...
Maar dat doe ik niet omdat ik hiermee mn argumenten niet mee wil versterken als je het niet erg vindt...

amberp schreef:

O en het gaat al zo slecht met de economie van Nederland....

runningkawa schreef:
En dan gaan juist de niet rokers die nu van ellende thuis blijven weer uit..dus hoezo minder omzet?

Het aantal rokers in de kroeg is altijd nog velen malen meer dan de niet rokers, dus men verwacht een extreme leegloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:35

Citaat:
Het aantal rokers in de kroeg is altijd nog velen malen meer dan de niet rokers, dus men verwacht een extreme leegloop.

goh...verassend...
Hoe zou dat nu komen dat er nu momenteel minder rokers zijn??
Als je het topic doorleest heb jeje antwoord Ja

Mocht je het niet kunnen vinden:
Omdat veel mensen er ziek van worden...die blijven nu thuis...dus hou je de groep rokers over.....
In andere landen is ook gebleken dat de omzet alleen de eerste maanden is gedaald, daarna weer gewoon werd.

En die onderzoekjes zijn gewoon weteschappelijk bewezen..dat jij er geen waarde aan hecht...prima...
Maar ik doe dat wel...vele met mij ook...
Het is toch echt je kop in het zand steken door te zeggen dat het niet schadelijk is.
En dat jij rookt, prima...maar niet openbaar Lachen
Je mag mensen gewoon je eigen ding niet opdringen...wat er nu wel gebeurd.

Jij zou het ook maar vervelend vinden dat ik mijn gewoontes waar jij niet van houd toch aan je opgedrongen worden, zelfs op een manier dat je er ziek van wordt...zou je dat willen?
Zeg eens eerlijk?? Lachen