Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:13

Ronja, geef toe... Ze ís wel anders dan de gemiddelde Moslim(a)...

Erleyne, je zult voor een definitie van NL ook eerst moeten afspreken vanuit welk standpunt je dit wilt bekijken (cultuur, landsgrenzen, politiek)..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:15

Om over de koloniën nog maar niet te praten ( of ben je wel blij met de Surinamers en Antillianen hier )....maar nu gaan we specifiek op één iemand in, lijkt me niet de bedoeling van dit topic.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:16

Ronja schreef:
Ik vind vaak ook wel dat Nederlanders geen rekening willen houden of zich niet open willen stellen voor de behoeften en overtuigingen van andere mensen, gewoon omdat ze zich principieel niet aan willen passen aan buitenlanders. Niet dat de aanpassing zo erg zou zijn, maar gewoon omdat het "buitenlanders" zijn.

En ik vind dat persoonlijk een beetje een raar principe.

Waarom moeten wij ons nou eigenlijk aanpassen aan buitenlanders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:16

Als ze zich niet geïntegreerd hebben niet nee, anders wel

Polen enz hierheen halen is de grootste onzin die er is...daarom komen nederlanders die zelfs willen niet eens meer aan de bak...nee het is waar...die werken geen 60 uur voor een 40 urig contract met bij behorend loon....dus wil men ze niet...

Maar ook daar doet de regering niks aan...kop in het zand steken..maar niet naar feiten kijken...niks doen...al jaren...niks doen....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:17

Chubby schreef:
Erleyne, je zult voor een definitie van NL ook eerst moeten afspreken vanuit welk standpunt je dit wilt bekijken (cultuur, landsgrenzen, politiek)..

En dus zul je nooit tot 1 definitie kunnn komen, precies mijn punt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:18

erleyne schreef:
Chubby schreef:
Nederland en Belgie zijn nu eenmaal katholieke landen, zo is ook onze economie ingesteld. Zoals gezegd: voor andere feestdagen bestaan er snipperdagen..

Ik zou NL nou niet bepaald een katholiek land willen noemen ( en ik weet zeker heel wat bestuurders met mij ook niet ).

Haha!

Nederland is ontzettend calvinistisch

Haha!

hahaha, toen mijn ouders jong waren moest mijn tante haar verkering met een christelijke jongen echt uitmaken omdat zij katholiek was. Tja, 2 geloven op 1 kussen...daar slaapt de duivel tussen...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:19

Chubby schreef:
Ronja, geef toe... Ze ís wel anders dan de gemiddelde Moslim(a)...

Er is een hele Moslimvereniging op onze universiteit. De meesten haar vrienden en vriendinnen zitten op HBO of universiteit. Vooral de meiden werken keihard en willen afstuderen voordat ze gaan trouwen. Haar familie (en die is GROOT) werkt en heeft een gewaardeerde positie binnen de gemeente. En dat geldt voor de vrienden en familie van andere Moslim-studiegenoten van mij ook. Dus nee, ik geloof niet dat ze anders is dan gemiddeld Lachen

In haar omgeving zijn de opleidingsniveau's niet anders verdeeld dan de mijne (over MBO HBO en universitair). Buiten religie zie ik geen verschil.

De Moslim-meiden van mijn leeftijd die ik ken hebben zelfs meer ambitie van veel van mijn nederlandse vriendinnen, in de zin van het opstarten van een eigen zaak, iets betekenen in je toekomstige baan voor de gemeenschap, in tegenstelling tot sommige NL meiden die elke baan prima vinden als het maar verdient, en niet kunnen wachten tot ze getrouwd zijn en een kind hebben, zolang ze elke zaterdag maar kunnen stappen in hun stamkroeg.

Maar ik generaliseer niet hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 21-09-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:20

runningkawa schreef:
Maar ook daar doet de regering niks aan...kop in het zand steken..maar niet naar feiten kijken...niks doen...al jaren...niks doen....

Blijkbaar ben jij wel op de hoogte van alle feiten.....vind ik toch knap. Sorry hoor, maar wat een ondoordachte uitspraak. Wanneer is de laatste keer dat jij een verslag van de werkgelegendheid van het CBS hebt doorgeworsteld. Het is mij nog nooit gelukt in ieder geval. Als je het over feiten wilt hebben, dan moet je dan ook kunnen onderbouwen,met meer dan een persoonlijke ervaring/gedachte.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:22

@Ronja Doei! Knipoog

Ook hier op de universiteit genoeg moslims, een heleboel zelfs. Dus die mogen dan zeker wel blijven Haha! Gelukkig maar, toch handig om in 2010 ook nog wat nieuwe aanwas van wetenschappers te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:23

Die feiten heeft het CBS niet....
Denk jij dat bijvoorbeeld tuiners gaan vertellen dat de Polen 60 uur werken voor een loon van 40 uur?

Wil niet zeggen dat dit niet de normaalste zaak van de wereld is....

Denk jij dat die mensen gaan vertellen dat ze de Polen wijs maken dat als je ziek bent, dus de griep dat je daarvoor niet in de ziektewet mag. Ziekte wet is voor erge dingen Ja
En gaan ze daar tegen in...doei...volgende...

En ja dat zijn feiten....alleen dan moet je ff in dat wereldje kruipen...in de beokjes staat het niet...uiteraard...omdat het niet mag...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:24

Erleyne: Doei! Haha!

Terwijl Wilders alleen maar een certificaat strafrecht heeft gehaald aan de vrije universiteit ROFL en niet eens een diploma.

Loooooosert!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:25

Of iemand moslim is maakt mij weinig uit, ook niet waar iemand precies vandaan komt. Eigenlijk ook niet of iemand helemaal geintegreerd is. Kijk naar chinezen, vaak totaal niet geintegreerd. Werken hard, je hoort er weinig problemen van maar spreken amper een woord nederlands. Het gaat mij meer om de groep die misbruik maken van dit land en zijn mogelijkheden.

edit:typo
Laatst bijgewerkt door Nikka op 21-09-07 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

07_Calimero

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:26

Lynn_Nikita schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

helemaal mee eens

Sluit mij hier ook bij aan.

Om nog even te reageren op het allereerste bericht, de groep of die mensen waar je over spreekt zijn trouwens zowel autochtonen als allochtonen die graag liever profiteren thuis dan hun handen uit de mouwen te steken.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:26

Ik denk dat een heleboel mensen in dit topic eens goed moeten nadenken over de dingen die ze neerschrijven. Wilders begint imo een beetje te lijken op een klein mannetje die 50 jaar geleden ook met dit soort enge ideeën kwam! En ook toen waren er genoeg mensen die er achteraan liepen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:28

Castello schreef:
Ik denk dat een heleboel mensen in dit topic eens goed moeten nadenken over de dingen die ze neerschrijven. Wilders begint imo een beetje te lijken op een klein mannetje die 50 jaar geleden ook met dit soort enge ideeën kwam! En ook toen waren er genoeg mensen die er achteraan liepen.

Moeten we daar weer over beginnen jah, lekker verknoeing van een topic waar normaal gediscussieerd word

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:28

runningkawa schreef:

Polen enz hierheen halen is de grootste onzin die er is...daarom komen nederlanders die zelfs willen niet eens meer aan de bak...nee het is waar...die werken geen 60 uur voor een 40 urig contract met bij behorend loon....dus wil men ze niet...

Aan die polen kunenn ze weinig doen, is EU geregeld.
Bovendien weet ik niet hoeveel nederlanders jij ken die graag op het land willen werken. Koolsnijden etc. ? Het zijn er bijzonder weinig.

Weet je,a l die mensen doen wat heel veel nederlanders in de jaren 50 ook gedaan hebben emigreren naar een land waar je waarschijnlijk een economisch betere toekomst hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:29

idd....ik vind juist die uitspraak pas eng....Wilders heeft het niet over de hele groep, maar over de groep die vertikt te werken, vertikt aan te passen...is heel wat anders dan 50 jaar terug...

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:30

Ronja schreef:
Erleyne: Doei! Haha!

Terwijl Wilders alleen maar een certificaat strafrecht heeft gehaald aan de vrije universiteit ROFL en niet eens een diploma.

Loooooosert!

Ja en ? zegt dit ietst over iemands verstand? Er zijn zat topmanagers die ook zonder dikke vette diploma's de top hebben bereikt. Beetje kortzichtig Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:30

....werkt ook meer dan 60 uur in de week voor loon van 36 uur....maar dat terzijde.....

Die zaken die jij nu opnoemt, die hebben werkelijk geen enkele invloed op de werkeloosheid cijfers, dus ik snap het verband niet helemaal. Dat tuinders de Polen blijkbaar uitbuiten ( en ja daar was ik wel van op de hoogte, en heel goed zelfs ), dat zegt meer over de Nederlandse tuinders dan over die Polen, zou ik zeggen.

De werkeloosheidscijfers dalen nog steeds ( in ieder geval vanaf tweede kwartaal 2005 tot eind 2006, nieuwe cijfers zijn mij nog niet bekend ), ondanks de vele Polen die hier werken. Dat zegt toch wel iets over de krapte op de arbeidsmarkt.

Overigens dwalen we aardig af Haha!

@Fransje: inderdaad, hadden we maar voor een anti-Europa kabinet moeten kiezen, maar denk niet de tuinders dat zien zitten ( of welke andere branche die afhankelijk is van Europese subsidies).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:31

Precies!

Nikka schreef:
Of iemand moslim is maakt mij weinig uit, ook niet waar iemand precies vandaan komt. Eigenlijk ook niet of iemand helemaal geintegreerd is. Kijk naar chinezen, vaak totaal niet geintegreerd. Werken hard, je hoort er weinig problemen van maar spreken amper een woord nederlands. Het gaat mij meer om de groep die misbruik maken van dit land en zijn mogelijkheden.

edit:typo

Anoniem

fransje23 schreef:
runningkawa schreef:

Aan die polen kunenn ze weinig doen, is EU geregeld.
Bovendien weet ik niet hoeveel nederlanders jij ken die graag op het land willen werken. Koolsnijden etc. ? Het zijn er bijzonder weinig.

Weet je,a l die mensen doen wat heel veel nederlanders in de jaren 50 ook gedaan hebben emigreren naar een land waar je waarschijnlijk een economisch betere toekomst hebt.

Weinig???
Ik ken er dus echt enorm veel Ja
Heeeeel veel.

Nu is het EU, helaas...maar dat was het niet....
En nogmaals, pak het eens aan dat mensen worden uitgebuid...nee, staat 40 uur op papier dus dat wordt klakkeloos aangenomen?
Laar zo'n pakkie op kantoor die er over gaat en dat geloofd 1 maand meedraaien...en hij weet ook anders...

Klopt die mensen doen dat...maar wat worden ze bedrogen...en dat berog wordt alleen maar groter

lies

En toch zit er een kern van waarheid in (Hitler/Wilders vergelijking). Zien jullie dan niet dat Wilders haat zaait tegen een bevolkingsgroep? En er lopen HEEL veel mensen achter hem aan, die continu aan het schelden zijn op allochtonen. Ook al ga je uit van de allerbeste bedoelingen, hij zorgt voor een enorme kloof tussen allochtonen en autochtonen en daarmee ga je de problemen niet oplossen, maar maak je ze alleen maar groter.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:32

vayjoy schreef:
Ja en ? zegt dit ietst over iemands verstand? Er zijn zat topmanagers die ook zonder dikke vette diploma's de top hebben bereikt. Beetje kortzichtig Knipoog

Nee hoor Jan Marijnissen heeft volgens mij niet eens gestudeerd. Het was even in het licht van het grote aantal Moslims dat aan de universiteit studeert en dus niet onderaan de maatschappij bungelt. En die groep wordt heel vaak vergeten, ookal zijn ze nog zo gelovig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:33

erleyne schreef:
....werkt ook meer dan 60 uur in de week voor loon van 36 uur....maar dat terzijde.....

Die zaken die jij nu opnoemt, die hebben werkelijk geen enkele invloed op de werkeloosheid cijfers, dus ik snap het verband niet helemaal. Dat tuinders de Polen blijkbaar uitbuiten ( en ja daar was ik wel van op de hoogte, en heel goed zelfs ), dat zegt meer over de Nederlandse tuinders dan over die Polen, zou ik zeggen.

Dat heeft het wel, want dat heb ik al gezegd, daardoor hoeven ze de nederlanders niet meer, want die laten zich niet uitbuiten...

De werkeloosheidscijfers dalen nog steeds ( in ieder geval vanaf tweede kwartaal 2005 tot eind 2006, nieuwe cijfers zijn mij nog niet bekend ), ondanks de vele Polen die hier werken. Dat zegt toch wel iets over de krapte op de arbeidsmarkt.

Dalen ze ook in de tuinbouw en andere sectoren van laag geschoold personeel?
Overigens dwalen we aardig af Haha!

@Fransje: inderdaad, hadden we maar voor een anti-Europa kabinet moeten kiezen, maar denk niet de tuinders dat zien zitten ( of welke andere branche die afhankelijk is van Europese subsidies).

Nee de tuiners zien dat niet zitten...die willen oogsten voor niks als het kan...en Nl laat dat toe...dat is toch van de zotte??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:33

Ik zie de problemen niet komen hier door achteraan lopen van iemand, maar wel door de criminaliteit, en dat vind ik normaal.
De mensen die op unief, of zoals veel van mijn buren, of zelf de metaalophaler heeft niemand problemen mee. Ook de personen niet die zich zorgen maken Lachen