Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronja schreef:Ik vind vaak ook wel dat Nederlanders geen rekening willen houden of zich niet open willen stellen voor de behoeften en overtuigingen van andere mensen, gewoon omdat ze zich principieel niet aan willen passen aan buitenlanders. Niet dat de aanpassing zo erg zou zijn, maar gewoon omdat het "buitenlanders" zijn.
En ik vind dat persoonlijk een beetje een raar principe.
Chubby schreef:Erleyne, je zult voor een definitie van NL ook eerst moeten afspreken vanuit welk standpunt je dit wilt bekijken (cultuur, landsgrenzen, politiek)..
erleyne schreef:Chubby schreef:Nederland en Belgie zijn nu eenmaal katholieke landen, zo is ook onze economie ingesteld. Zoals gezegd: voor andere feestdagen bestaan er snipperdagen..
Ik zou NL nou niet bepaald een katholiek land willen noemen ( en ik weet zeker heel wat bestuurders met mij ook niet ).
Chubby schreef:Ronja, geef toe... Ze ís wel anders dan de gemiddelde Moslim(a)...
runningkawa schreef:Maar ook daar doet de regering niks aan...kop in het zand steken..maar niet naar feiten kijken...niks doen...al jaren...niks doen....
Lynn_Nikita schreef:Nathachou schreef:Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...
helemaal mee eens
Castello schreef:Ik denk dat een heleboel mensen in dit topic eens goed moeten nadenken over de dingen die ze neerschrijven. Wilders begint imo een beetje te lijken op een klein mannetje die 50 jaar geleden ook met dit soort enge ideeën kwam! En ook toen waren er genoeg mensen die er achteraan liepen.
runningkawa schreef:Als ze zich niet geïntegreerd hebben niet nee, anders wel
Polen enz hierheen halen is de grootste onzin die er is...daarom komen nederlanders die zelfs willen niet eens meer aan de bak...nee het is waar...die werken geen 60 uur voor een 40 urig contract met bij behorend loon....dus wil men ze niet...
Maar ook daar doet de regering niks aan...kop in het zand steken..maar niet naar feiten kijken...niks doen...al jaren...niks doen....
Ronja schreef:Erleyne:![]()
![]()
Terwijl Wilders alleen maar een certificaat strafrecht heeft gehaald aan de vrije universiteiten niet eens een diploma.
Loooooosert!
Nikka schreef:Of iemand moslim is maakt mij weinig uit, ook niet waar iemand precies vandaan komt. Eigenlijk ook niet of iemand helemaal geintegreerd is. Kijk naar chinezen, vaak totaal niet geintegreerd. Werken hard, je hoort er weinig problemen van maar spreken amper een woord nederlands. Het gaat mij meer om de groep die misbruik maken van dit land en zijn mogelijkheden.
edit:typo
fransje23 schreef:runningkawa schreef:Als ze zich niet geïntegreerd hebben niet nee, anders wel
Polen enz hierheen halen is de grootste onzin die er is...daarom komen nederlanders die zelfs willen niet eens meer aan de bak...nee het is waar...die werken geen 60 uur voor een 40 urig contract met bij behorend loon....dus wil men ze niet...
Maar ook daar doet de regering niks aan...kop in het zand steken..maar niet naar feiten kijken...niks doen...al jaren...niks doen....
Aan die polen kunenn ze weinig doen, is EU geregeld.
Bovendien weet ik niet hoeveel nederlanders jij ken die graag op het land willen werken. Koolsnijden etc. ? Het zijn er bijzonder weinig.
Weet je,a l die mensen doen wat heel veel nederlanders in de jaren 50 ook gedaan hebben emigreren naar een land waar je waarschijnlijk een economisch betere toekomst hebt.
vayjoy schreef:Ja en ? zegt dit ietst over iemands verstand? Er zijn zat topmanagers die ook zonder dikke vette diploma's de top hebben bereikt. Beetje kortzichtig
erleyne schreef:....werkt ook meer dan 60 uur in de week voor loon van 36 uur....maar dat terzijde.....
Die zaken die jij nu opnoemt, die hebben werkelijk geen enkele invloed op de werkeloosheid cijfers, dus ik snap het verband niet helemaal. Dat tuinders de Polen blijkbaar uitbuiten ( en ja daar was ik wel van op de hoogte, en heel goed zelfs ), dat zegt meer over de Nederlandse tuinders dan over die Polen, zou ik zeggen.
Dat heeft het wel, want dat heb ik al gezegd, daardoor hoeven ze de nederlanders niet meer, want die laten zich niet uitbuiten...
De werkeloosheidscijfers dalen nog steeds ( in ieder geval vanaf tweede kwartaal 2005 tot eind 2006, nieuwe cijfers zijn mij nog niet bekend ), ondanks de vele Polen die hier werken. Dat zegt toch wel iets over de krapte op de arbeidsmarkt.
Dalen ze ook in de tuinbouw en andere sectoren van laag geschoold personeel?
Overigens dwalen we aardig af
@Fransje: inderdaad, hadden we maar voor een anti-Europa kabinet moeten kiezen, maar denk niet de tuinders dat zien zitten ( of welke andere branche die afhankelijk is van Europese subsidies).