Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:31

Welshcobfan schreef:
Die mensen help ik liever (in de gevangenis natuurlijk Knipoog ) dan dat ik ze martel...

Denk dat niemand hier gaat martellen hoop ik Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:31

hahaha hypothetisch gezien Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:38

grrr een heel stuk geschreven valt bokt weg.

Terug opnieuw, ik denk dat de problemen hier onstaan niet aan de hand van verschillende meningen, maar door de definities die men gebruikt. Wanneer begint komt iemand in aanmerking, maar vooral wat versta je onder testen, de één ziet het vroeger, ik zie het bv in het laatste stadium.
En sommige maken hun oordeel, aan de hand van eigen definitie om iemand te veroordelen, en dat is eigelijk fout want dan sluit je eigelijk erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:38

Idd katia, goed gesproken Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:40

Mensen laten zich te snel leiden door hun gevoel Lachen zetten daarbij het rationele overboord en kijken vaak niet verder dan hun eigen visie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:45

katiavl schreef:
Er staan boven jou wel drie mooie voorbeelden Lachen

Maar is dat jouw keuze van wat een zware crimineel is of heb je dat ergens gelezen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:50

Ik vind president Bush ook een zware crimineel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:53

Hey, da's nou ook een mooi voorbeeld inderdaad, verfrissende invalshoek!
Ik ga met je mee, Sizzle, vind hem neit veel minder ziek dan Bin Laden op basis van wat ik alleen al zie in het nieuws en heb destijds de film Fahrenheit 9/11 gezien, dat was ook om misselijk van te worden.

Heeeel naar mannetje! heb wel eens Amerikanen gesproken in het vliegtuig naar Spitsbergen(was vakantiebestemming) en ze vertelden me heel eerlijk dat ze zich ervoor SCHAAMDEN wat Bush aanrichtte alleen al in Irak, ze vond de man echt vreselijk. Ze was vrij emotioneel. De ander niet minder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:54

Ik heb ook nooit kunnen snappen dat hij is herkozen...na 1 periode weet je toch wel dat die niet spoort?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:58

Mijn punt is eigenlijk, kun je je de wereld oorlog al voorstellen als we op hem (zo'n nette beschaafde politicus) proeven gaan doen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:58

Welshcobfan schreef:
Mensen laten zich te snel leiden door hun gevoel Lachen zetten daarbij het rationele overboord en kijken vaak niet verder dan hun eigen visie.

Dat idee heb ik niet zo als je de reacties goed doorleest, hoor!
Er zitten best wat mensen bij die wetenschappelijk aardig onderlegd zijn voor wat betreft dierproeven, heb inmiddels wel wat bijgeleerd (al is mijn visie neit echt veranderd, vrees is.. Bloos _..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:00

Detour ik had duidelijker moeten zijn: vraag een gemiddeld mens wat er zou moeten gebeuren met zware criminelen (vooruit: en bush) en krijg je nou niet bepaald een rationeel antwoord Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:03

detour schreef:
katiavl schreef:
Er staan boven jou wel drie mooie voorbeelden Lachen

Maar is dat jouw keuze van wat een zware crimineel is of heb je dat ergens gelezen?

Ze vroeg toch persoonlijke keuze Lachen btk vind ik toch een topvoorbeeld persoonlijk, en is waard om over te lezen als je discussie voert wie is geschikt
Vind het ook leuker om concrete voorbeelden te horen, dat is makkelijk begrijpbaar

btk : modus operandi waar veel nachtmerries van krijgen, en trots plus sensatiebelust.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:06

Welshcobfan schreef:
Detour ik had duidelijker moeten zijn: vraag een gemiddeld mens wat er zou moeten gebeuren met zware criminelen (vooruit: en bush) en krijg je nou niet bepaald een rationeel antwoord Lachen

Ik zou zeggen helpen, maar niet door mij respect voor die psychiaters die het durven Bloos , maar als je mij proeven vraagt heb ik het ook over degene die in de krant staan of op de universiteit uithangen. Of eventueel degene waarvoor men nu naar india gaat, mits jurycontrole bestaand uit buitenstaanders.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:09

Welshcobfan schreef:

Oke, da's waar. In die zin denk ik dat (ff van Bush uitgaande) mensen heel duidelijk recht hebben op emotionele reacties, zeker de ouders van kinderen die onder het mom van een lokkertje naar Irak zijn gehaald...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:11

bush is een geval apart en ik zou zeggen: hijs hem in een legerpakje en laat hem maar mooi meevechten in irak Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:15

Tsjakka. daar ga je, da's idd een soort van emotionele wraak reactie. Of zie ik dat verkeerd? Wat kan hij nog leren? Hij is stronteigenwijs, gek op struisvogelpolitiek, egoistisch en dom.

Doodeng. Ik denk dat hij gillend om zijn mammie roept als er iemand op hem afkomt die verdacht lijkt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:16

daarom zeg ik: bush is een geval apart. Hoewel onder zijn commando veel mensen zijn vermoord is hij niet strafbaar bezig. Hij valt dus eigenlijk buiten het plaatje 'crimineel'.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:19

Eigenlijk zot he? Dis een politiek leider kan van alles uitspoken, in hoeverre valt hij onder het kopje strafrecht?..
Hij kan gewoon doorgaan met wat hij aanricht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:27

Maar dat is toch met meer politieke piefen?
Die zijn toch op bepaalde gebieden onschendbaar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:28

In amerika ben je als politieke hoge pief inderdaad (politiek) onschendbaar...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-09-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:33

Welshcobfan schreef:
bush is een geval apart en ik zou zeggen: hijs hem in een legerpakje en laat hem maar mooi meevechten in irak Clown

Daar ga ik in mee, maar goed tis nogaltijd het volk dat deels de schuld heeft, wie is er nu meest populair om te winnen, een vrouwelijke presidente en dan nog eens wie zijn vrouw, met name een popetje om terug aan de macht te komen. Maar goed dat word allemaal geslikt, maar goed off topic
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-09-07 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:47

Ik ben het eens met wat Banjer op pagina 1 zegt. Mensen die moorden plegen/verkrachten/dergelijke hebben écht hun kans op genade of een eerlijke behandeling verspeelt.
Snap overigens niet dat sommige mensen zeggen 'nee, want het is in strijd met de internationale mensenrechten'. Dingen als moord en verkrachting niet dan? Als jij niet wilt luisteren, dan wordt er ook niet geluisterd naar jou. It's that easy.
En dan denk ik vooral aan daders van dingen als verkrachting, moord, etc. En dan moet het natuurlijk wel helemaal bewezen zijn.

Kan me trouwens kwaad maken over mensen die denken dat ze beter zijn dan een dier. Zo verschrikkelijk egoïstisch ook, bah. Net alsof wij zo superieur zijn, toevallig omdat wij machtiger zijn... We leven in een gekke wereld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:44

kunnen we de crimelen ook gebruiken voor orgaandonaties? Is imo ook een besparing op proefdieren aangezien het onderzoek naar het gebruik van varkens organen dan kan worden stopgezet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:46

Dat zou ideaal zijn natuurlijk, maar wat is de kans dat een crimineel tijdens zijn celverblijf in een hersendode toestand komt?