ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:29

Ik neem aan dat die weken al geboekt waren en wie houdt er nou rekening met een kidnapping? Bovendien zijn er drie dagen lang sporen verzameld en blijkbaar dacht men dat het daarmee wel af was. Kan ik me ook wat bij voorstellen. Het appartement is van een oudere engelse dame, maar die zal wel niet zelf de boekingen regelen.

De politie tast niet geheel in het duister, ik heb zelf het idee dat de waarheid toch wel boven water komt.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:33

zoals het spreekwoord zegt.
al is de leugen nog zo snel....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:39

De waarheid achterhaalt men wel Tong uitsteken
Wel raar dat ze toen geen bloed gevonden hebben, vind wel bijzonder. Rare werking daar.

Als de ouders er tussen zitten is het wel een schandaal al dat geld, de andere kinderen die opzij geschoven werden.

Als dat niet is, verschrikkelijk voor die ouders. Alleen de gedachten al. Maar goed waar rook is, is vuur. Veel mensen hadden van het begin af aan al het gevoel dat er iets niet klopte, dan is deze gedachten voor veel mensen sneller en beter aan te nemen.

Ze gaan trouwens terug naar engeland las ik in de krant dus het blijft toch wel in het nieuws

Allebei moeilijke zaken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:48

Wat bedoel je met ze zijn nooit opgestaan? dat die ober beweerde

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:59

Van de tafel om naar de kinderen te gaan kijken, wat ze beweerden elke 20 of 30 (verschillenden tijden hebben ze genoemd) minuten te hebben gedaan, evenals hun vrienden die ook kinderen alleen hadden achtergelaten en beweerden af en toe te kijken. De obers zeggen dat ze gewoon de hele avond aan tefel hebben gezeten. Daarom heeft de politie erg doorgevraagd wie wanneer is wezen kijken en daar kregen ze steeds verschilende antwoorden op, zodat ze feitelijk nog niet weten wie haar nou voor het het laatst levend gezien heeft en hoe laat......

Dat het bloed niet accuut gevonden was, is niet zo vreemd. Het was niet met het blote oog te zien, er is gewerkt met ultra violet maar blijkbaar werd het daarmee ook niet zichtbaar, of ze hebben gewoon weg niet op die plekken gekeken. Ze waren natuurlijk heelmaal niet op zoek naar bloed, maar meer naar vinger afdrukken enzo, omdat ze in beginsel geroepen waren vor een ontvoering, vergeet dat niet. Het onderzoek heeft een paar weken geleden een andere wending genomen, omdat er getuigenissen niet kloppen met wat de McCanns en hun vrienden beweren. En wat de McCans en hun vrienden beweren is weer té kloppend, alsof het afgesproken is (en dat is het waarschijnlijk ook).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:17

Ze mogen in elk geval niet vóór dinsdag het land verlaten. dan worden de rest van de resultaten van d elabonderzoeken verwacht. Ook wordt er een engelse bovenbuurvrouw verhoord, waarvan men denkt dat die iets gehoord heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:20

Een bovenbuurvrouw uit engeland?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:48

Nee, een Engelse die ten tijden van de verdwijning van Maddie het appartement boven die van de MCCanns huurde...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:56

ik volg het nu al langer maar begin steeds meer een rare bijsmaak aan het hele verhaal te krijgen
ben benieuwd wanneer de echte waarheid boven tafel komt
ik gok dat we daar niet al te lang meer op hoeven wachten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:59

ow jah daar heb je gelijk in, daar word niet direct naar bloed gezocht! Was ik eigelijk vergeten.
Hopelijk komt er iets uit, zelfs als de ouders het hebben gedaan.
Ook al is ze overleden, ze verdiend gerechtigheid. Maar heb liever dat ze alsnog terug gevonden word, en zo snel mogelijk niet zestien jaar na de feiten in één of ander bordeel zoals je zoveel hoort Boos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:09

Het laatste nieuws is dat ze naar Engeland terug gaan omdat ze blut zijn en nu dus 5000 euro betalen voor huis in portugal en een hypotheek hebben in Engeland van ik weet niet hoeveel (zoeken we op, maar veel) en dat ze zich buitengesloten en gekwetst voelen door het portugese volk.

Overigens toonde de "lijklucht opspoorhond" zich zeer nerveus bij de auto van de MCCanns, op zich vreemd omdat ze die pas drie dagen later gehuurd hebben. Maar, omdat iederen er van uit ging dat het kind geroofd is, hebben ze het lijkje natuurlijk wel ergens een paar dagen kunnen houden, theoretisch.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:09

Blut?
Ik dacht dat ze heel rijk waren, maar dat valt dus ook wel mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:11

Ja inderdaad het geld dat ze gekregen hebben dan?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:06

Dus de toestroom aan geld vanuit het fonds mag/kan niet meer privé gebruikt worden? Zal ze wel tegenvallen dan gok ik zo..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:44

Kimberley77 schreef:
Dus de toestroom aan geld vanuit het fonds mag/kan niet meer privé gebruikt worden? Zal ze wel tegenvallen dan gok ik zo..

Best kans dat er al een tijdje geen geld meer gegeven wordt. En eens is het natuurlijk een keer op. Misschien sneller dan verwacht, maar wat wil je als je een huis huurt van 5000 euro per maand.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:45

Ja dat vind ik nou enorm zonde he, 5000 p.m, hoeveel dingen daarmee gheregeld konden worden, ook voor de andere vermiste kinderen..maargoed..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:07

Ze zijn nooit van plan geweest om het voor andere vermiste kinderen te spenderen. Vanaf het begin hebben ze laten weten het geld eerst zelf te gebruiken en mocht er onverhoopt geld overblijven dan wilde ze het wel voor andere gebruiken.

Maar vanaf dag 1 smeten ze al met het geld, zodat je er vergif op kon innemen dat ze geen cent over zouden houden voor andere hulpbehoevenden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:09

Mistic schreef:
Ze zijn nooit van plan geweest om het voor andere vermiste kinderen te spenderen. Vanaf het begin hebben ze laten weten het geld eerst zelf te gebruiken en mocht er onverhoopt geld overblijven dan wilde ze het wel voor andere gebruiken.

Maar vanaf dag 1 smeten ze al met het geld, zodat je er vergif op kon innemen dat ze geen cent over zouden houden voor andere hulpbehoevenden.

Was het niet als ze teruggevonden was ging de rest naar de andere kinderen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:23

Ja, welke rest?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:54

hahaha, zo stom zijn ze niet hoor

Een weekendje suite in hilton plus dat huis plus vliegtuig, plus hotel in rome, plus voeding in het hotel en huis, en auto daar

Gezonde mensen maken al snel de rekensom dat er niet lang mee gedaan kon worden, maar mischien hadden ze extra geld verwacht ofzo

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:52

is er al wat meer bekend over het bloed en de lijkenlucht in de Mcanns auto Lusitana ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:10

Nee, voor zover ik weet, niet, er is nog niks bekend gemaakt.

Wel stond er in de krant dat ze wettelijk niet zomaar het geld voor het fonds voor privé kunnen gebruiken, maar dat "hulp aan de familie" wel onder de mogelijkheden valt als ze daarvoor aanvraag doen.
De reisjes enzo gaan natuurlijk onder het mom van "zoeken naar Maddie en contact met organisaties die kunnen helpen"

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:58

Las nu toch wel een openbarende reconstructie:
Aan tafel zaten die avond:
~Kate en Gerry, waarvan Gerry beweert om 21.05 naar de kinderen gekeken te hebben.
~Rachel en Matthew, waarvan Matthew beweerd even na Gerry te zijn opgestaan en (ook? Ik meen dat die ook eigen kinderen hebben die lagen te slapen)naar de kinderen van de McCanns heeft gekeken.
~Fiona en David, die de reis georganiseerd hadden. Dianne, moeder van Fiona, beweert dat elk naar eigen kinderen keek, en dat ze dus niet in elkaars appartementen zijn geweest....
~Jade en Russel o´Brien.Waarvan Jade beweert om 22.00u een man gezien te hebben die Maddie droeg.
O´Brien is volgens ober lang van tafel geweest omdat zijn dochter had overgegeven in bed, wat ober vreemd vond, omdat er niet om schone lakens is gevraagd, waarop de verdediging is dat er een wasmachine was (een betere verdediging zou zijn dat er meerdere schone lakens in het appartement waren, maar ik neem aan dat ze dat er bij in bedoelen....)
Deze O´Brien is opgepakt geweest en heeft een paar dagen vastgezeten, maar is op het moment weer vrij.

Nu dacht ik zelf altijd dat Gerry en Kate samen ontdekt had dat Maddie weg was, rond negen uur. Maar nu heeft Gerry Maddie dus nog na negenen gezien en een vriend al of niet ook nog ná hem, of beweert dat althans. Ik snap nu waarom de politie er zo´n punt van maakt wie haar het laatst gezien heeft en hoe laat....
Naar mijn weten kwamen zeiden ze er bij thuiskomst om half tien achter te zijn gekomen dat ze weg was, en is er over tienen alarm geslagen. Waarom iemand die een man ziet met, waarvan je denkt, Maddie op de arm, die man dan niet aanspreekt of volgt is me ook een raadsel... en die is dus gezien toen iedereen al in rep en roer was omdat ze verdwenen was, dan ben je daar toch extra alert op? Of waren ze niet in rep en roer en met andere dingen bezig, de politie is immers pas kwart over tien ingelicht ofzo. Het klopt gewoon niet.

De politie vind het vreemd dat de McCanns juist nu de zaak opgelost lijkt te worden, aangeven te willen vertrekken, terwijl ze al de tijd juist beweerden te blijven omdat ze alles van dichtbij wilden meemaken...
Er is contact met autoriteiten, maar er is niet officieel gezegd dat ze het land niet kunnen verlaten, daar ze officieel nog geen verdachten zijn.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:02

pffffffff hoe erg he,heb er even geen woorden voor

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:18

ik vind het steeds frappanter worden

nu snap ik ook waarom daar zo op gehamerd word wie haar het laatst heeft gezien
vind het zaakje steeds meer stinken

als je weet dat het bijna opgelost word wees dan ook zo mans om te blijven
en als de ouders er niks mee te maken hadden gehad dan waren ze ook wel gebleven

voor mij is het eigenlijk wel duidelijk wat er gebeurt is
maar goed........

als die ouders er echt wat mee te maken hebben hoop ik dat ze op de zwaarst mogelijke manier worden gestraft

ergens hoop ik dat het een ongelukje is geweest
en ze in paniek zijn geraakt
ze hadden toch behoorlijk wat aanzien??
dat zal wel dalen als blijkt dat je kind door een ongeluk om het leven is gekomen
ze zouden beticht worden van slechte ouders
vooral ook omdat ze waarschijnlijk helemaal niet bij de kinderen zijn gaan kijken
als dat zo uitgekomen was dan zal al hun aanzien weg zijn
dat zal op dat moment wel het belangrijkste zijn geweest voor hun
een verdwijning is natuurlijk een veel mooier verhaal en interessanter misschien
en zo kunnen ze niet beschuldigd worden van slecht ouderschap
in ieder geval niet zo erg als dat Maddie door een ongeluk om het leven zou zijn gekomen door nalatigheid van hun
misschien zijn ze zelf ook wel zo hard gaan geloven in hun eigen verhaal
dat ze het daadwerkelijk ook geloven
het is natuurlijk ook zo dat hun kind waarschijnlijk dood is
misschien niet vermoord door hun maar wel door nalatigheid waarschijnlijk
en het feit dat je kind dood is is natuurlijk al een hele schok
misschien willen ze dat niet geloven en houden ze voorzichzelf dit verhaal vast
(snap ik nog niet dat je met het lijk van je kind zou kunnen slepen en verbergen en zo'n verhaal ophangen
dat wil ik ook niet begrijpen)
maar ja mensen kunnen rare dingen doen in paniek

ergens (misschien wel heel ziek hoor ) hoop ik dat dat gebeurt is
dan zijn de ouders in ieder geval niet in staat geweest om hun eigen kind te vermoorden
dat zou het aller ergst zijn

ik praat het absoluut niet goed zeker n iet
maar ik zou kunnen snappen dat het zo gegaan is
het blijft ziek , maar Maddie zou dan niet vermoord zijn
of in een pedofielen netwerk zitten
maar het zou dan een stom ongeluk zijn geweest
wel door nalatigheid en schuld dan natuurlijk
maar misschien heeft het meisje in ieder geval rust dan