Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:41

Misschien wel omdat Nederland op de kop staat als twee syrisch/nederlandse kinderen worden ontvoerd door de vader en weggerukt uit hun omgeving worden. En alles op alles wordt gezet (terecht) om die kinderen terug te krijgen.

En een deel van Nederland de andere kant uit kijkt als groepen kinderen die in Nederland geboren en opgevoed zijn, de grens over gekieperd worden omdat de ouders 'uitgeprocedeerd' zijn terwijl wij (ons juridisch systeem) het zover heeft laten komen dat die mensen hier ook jaren konden zitten. Voor die groepen moeten wij iets doen.

Voor nieuwe asielzoekers moet de procedure gewoon veel korter en duidelijker zijn. Dat gebeurt nu al. Daarom geloof ik ook die honderdduizenden nieuwe gevallen niet waar iedereen hier aan refereert. Dat is een bangmakerij getal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:16

Caira schreef:
hahhaa geweldig! Dit is echt super, hoe bedoel je een tik op de vingers.

Ik vond de zogenaamde verontwaardiging van Zalm zo grappig om te zien. Ook zijn argumenten hij deed het voor het land, de soldaten kunnen niet zonder Kamp etc.
De arrogantie ten top, de verkiezingsuitslag is nog niet helemaal doorgedrongen.

Anya je verwoord het weer prima, dat soort argumenten zijn idd kul.

Men verwijst nu naar de PVDA omdat die dit beleid niet uitgevoerd heeft. Dat klopt niet het PVDA heeft dit uitzettingebeleid in gang gezet en daarna hebben eerst Nawijn en vervolgens Rita het uitgevoerd, helaas met een andere visie dan was bedoelt. Maar wanneer zij dat goed gedaan hadden zouden nu veel meer mensen of weg zijn of een verblijfsvergunning hebben en had dit probleem nu niet zon ophef veroorzaakt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:26

De VVD heeft het wel zwaar de laatste tijd zeg. Eerst die volkomen uit de hand gekomen lijsttrekkersverkiezing, toen de verkiezingsnederlaag, vervolgens de 'coupe' van Verdonk en nu dit weer....

Ik zou bijna medelijden krijgen. Haha!

Ik ben blij met de uitzetstop, opeens kon het wél!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:46

Ik ben er ook blij mee Ja

Over die cijfers gesproken: daar wordt inderdaad lekker mee gegoocheld...Bij de IND is wel het een en ander te vinden, bijvoorbeeld hier onder terugkeer http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/overdein ... /index.asp daar kan ik dan alleen weer niet vinden hoeveel er nog 'over' zijn.
Ik krijg ook wel eens het idee dat niemand het precies weet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:50

Nienke schreef:
Ik krijg ook wel eens het idee dat niemand het precies weet.

Er is nog wat bijgeboren in die 10 jaar dat ze van hot naar her gesleept zijn, die kinderen worden bij de een wel en bij de ander niet meegeteld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:02

wat ik gewoon erg jammer vind is dat deze hele kwestie zo nodig aangepakt moest gaan worden terwijl er geen functionerend kabinet was/is
er zit een demissionair kabinet, een kudde patrijen die uit de laatste verkiezingen zijn komen rollen, maar geen in werking gesteld kabinet.....
ze hadden met deze beerput moeten wachten tot er daadwerkelijk een kabinet was gevormd
op deze manier worden bepaalde mogelijkheden van coalitie steeds moeilijker en moeilijker
en bedankt links..... (en ja ik heb links, sp gested, maar ben in deze niet blij met ze )

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:09

Hoho, het kabinet koos er ook zélf voor om verder te gaan met controversiële onderwerpen, wat te denken van de JSF?

Wat betreft de coalitie-moelijkheden ben ik het niet met je eens. Het CDA trad vrij gemakkelijk de kamer tegemoet en ook bij de achterban zie je steun voor een pardon (zie ook Twentse burgemeesters). Alleen de VVD lag 'wat' dwars.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 14-12-06 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:12

draumpje schreef:
wat ik gewoon erg jammer vind is dat deze hele kwestie zo nodig aangepakt moest gaan worden terwijl er geen functionerend kabinet was/is
er zit een demissionair kabinet, een kudde patrijen die uit de laatste verkiezingen zijn komen rollen, maar geen in werking gesteld kabinet.....
ze hadden met deze beerput moeten wachten tot er daadwerkelijk een kabinet was gevormd
op deze manier worden bepaalde mogelijkheden van coalitie steeds moeilijker en moeilijker
en bedankt links..... (en ja ik heb links, sp gested, maar ben in deze niet blij met ze )

Het kabinet is heel wel in staat gebleken andere onderwerpen wel te stoppen. Denk aan nieuwe huurstelsel om maar een voorbeeld te noemen. Dat toch ook ingezette kabinetsbeleid kon zonder broblemen in de ijskast.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:16

Wilders ook gisteren, die was op iedereen boos. Boos omdat het uitzetten stopgezet wordt, boos omdat de VVD zo slap is..

Die man praat over asielzoekers alsof hij het over ongedierte heeft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:17

Ja, andere zaken konden zonder ophef. Maar als het gaat om asielzoekers, dán wordt 't voor Verdonk een prestige-strijd. En natuurlijk ook een hele populistische strijd. Want kijk alleen maar eens hier op Bokt, als er een topic was geopend nav bijv. de JSF of andere beslissingen die door ons demissionair kabinet zijn gemaakt, dan waren er misschien eens een paar pagina's gevuld. Maar nu beginnen er plots allemaal mensen te roepen, zoals bijvoorbeeld "bedankt, links". Probeer je toch eens ergens in te verdiepen voor je gaat roepen.

En over deze beerput, we hebben het hier wél over mensen (veelal met kinderen) die op uitzetting zitten te wachten. Het enige wat is gevraagd is om het uitzetten tijdelijk op te schorten.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:42

Als je hier komt en je vraagt een verblijfsvergunning aan en dit wordt afgewezen dan weet je dat je moet vertrekken. Hierop teken je weer beroep aan en ondertussen ben je zwanger. Bij wie ligt dan de fout?
Verdonk had het al een week opgeschort, dan is ze de kamer toch al tegemoet gekomen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:45

Mijn buurvrouw was al zwanger toen ze uit Bosnie vluchtte Jaantsje. Haar familie was vermoord. Het ongeboren kind was alles wat ze nog had.

En moeten die kinderen daar dan de dupe van worden? Schuld van de ouders.... Geboren in Nederland is Nederlands Staatsburger. We hebben niet een beetje Nederlanderschap.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:46

jaantsje schreef:
Als je hier komt en je vraagt een verblijfsvergunning aan en dit wordt afgewezen dan weet je dat je moet vertrekken. Hierop teken je weer beroep aan en ondertussen ben je zwanger. Bij wie ligt dan de fout?
Verdonk had het al een week opgeschort, dan is ze de kamer toch al tegemoet gekomen?

Dus een familie die hier jaren verblijft mag geen kinderen krijgen?????

Het gaat over mensen, dat lijkt heel moeilijk te begrijpen Verdrietig

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:55

daar wil ik toch wel even op reageren. tuutrlijk kan je er niets aan doen als je al zwanger bent, maar in moeilijke situaties/ tijden kun je er wel voor kiezen om je zwangerschap uit te stellen. bijvoorbeeld als je als jong stel aan een koopwoning begint, dan weet je dat er kosten aankomen en dat het financieel soms niet haalbaar is om een kind te verwachten. in een situatie als asielzoeker zou ik persoonlijk (let op het woordje persoonlijk!) zo'n zwangerschap uitstellen tot ik weet war ik terecht kom. maar goed, zoals ik al zei, dit is mijn mening

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:02

klomp schreef:
daar wil ik toch wel even op reageren. tuutrlijk kan je er niets aan doen als je al zwanger bent, maar in moeilijke situaties/ tijden kun je er wel voor kiezen om je zwangerschap uit te stellen. bijvoorbeeld als je als jong stel aan een koopwoning begint, dan weet je dat er kosten aankomen en dat het financieel soms niet haalbaar is om een kind te verwachten. in een situatie als asielzoeker zou ik persoonlijk (let op het woordje persoonlijk!) zo'n zwangerschap uitstellen tot ik weet war ik terecht kom. maar goed, zoals ik al zei, dit is mijn mening

Een deel van deze mensen weten maar amper wat anticonceptie betekent ik denk dat het handig is als dit meegenomen wordt in het verhaal.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:03

Ondanks wat Verdonk en anderen ons nu willen doen geloven, zit er geen lijn in het asielbeleid dat ze heeft gevoerd. Nu wordt er gezegd :als je bent uitgeprocedeerd, word je uitgewezen". Maar in het verleden heeft Verdonk al een aantal maal de regels/eisen aangepast, waardoor mensen die eerst weg moesten, mochten blijven en vice versa.
En over kinderne krijgen: tja, moet je 11 jaar wachten? Want in sommige gevallen duurde het zo lang voor mensen duidelijkheid kregen.
Maar nog eens voor de goede orde: beseffen jullie wel over wat voor relatief kleine groep mensen we nu spreken? Werkelijk niemand zou er last van hebben als zij zouden blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:05

klomp schreef:

Je zegt het zelf je weet dat er kosten aankomen, deze mensen weten vaak jarenlang niets over hun lot.

Heb jij ooit de omstandigheden gezien waarin zulke gezinnen leven hier in Nederland en nee ze krijgen geen geld voor anticonceptie
Dus gewoon een van de vormen van troost en warmte die dit leven biedt maar jarenlang niet doen????

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:06

krackertje schreef:
klomp schreef:

Een deel van deze mensen weten maar amper wat anticonceptie betekent ik denk dat het handig is als dit meegenomen wordt in het verhaal.

uiteraard, dit is dan zaak voor nederlanders om ze dat aan hun verstand te brengen....lijkt me alleen wel erg beroerd als ze niet eens weten wat een condoom is Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:08

@sarabande; tja, maar je weet dat je hier tijdelijk bent, hoe lang dit ook is, je leeft in onzekerheid dus een zwangerschap lijkt mij dan niet gewenst. ik neem aan dat jijzelf in een onzekere tijd ook niet aan kinderen zou beginnen.

wat betreft anticonceptie, die worden gewoon uitgedeeld hoor! tenminste het asielzoekerscentrum waarmee ik heb gewerkt toendertijd wel Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:11

klomp schreef:
@sarabande; tja, maar je weet dat je hier tijdelijk bent, hoe lang dit ook is, je leeft in onzekerheid dus een zwangerschap lijkt mij dan niet gewenst. ik neem aan dat jijzelf in een onzekere tijd ook niet aan kinderen zou beginnen.

wat betreft anticonceptie, die worden gewoon uitgedeeld hoor! tenminste het asielzoekerscentrum waarmee ik heb gewerkt toendertijd wel Knipoog

Als jij in een asielzoekers centrum gewerkt hebt heb je erg weinig inzicht in andere culturen meegekregen, want daar wordt totaal anders gedacht over het krijgen van kinderen. Kinderen zijn voor hen een zegen, niet iets dat je even naast je carrierre erbij doet zoals in de westerse wereld.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:15

chevax schreef:
Ondanks wat Verdonk en anderen ons nu willen doen geloven, zit er geen lijn in het asielbeleid dat ze heeft gevoerd. Nu wordt er gezegd :als je bent uitgeprocedeerd, word je uitgewezen". Maar in het verleden heeft Verdonk al een aantal maal de regels/eisen aangepast, waardoor mensen die eerst weg moesten, mochten blijven en vice versa.
En over kinderne krijgen: tja, moet je 11 jaar wachten? Want in sommige gevallen duurde het zo lang voor mensen duidelijkheid kregen.
Maar nog eens voor de goede orde: beseffen jullie wel over wat voor relatief kleine groep mensen we nu spreken? Werkelijk niemand zou er last van hebben als zij zouden blijven.

oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou inderdaad ook geen last van ze hebben, de meeste zijn erg vriendelijk! MAAr, je moet ergens een grens trekken, je kunt nueenmaal niet alle mensen opvangen en hier houden, dat gaat gewoonweg niet. bovendien mogen asielzoekers niet werken in eerste instantie, dus er moet toch geld over de brug komen. die mensen moeten immers ook in hun levensbehoefte worden voorzien....logisch! maar kijk wat daar allemaal bij komt kijken; huisvesting, kleding, voedsel, fietsen e.d., interieur, ziektenkosten, opleidingen, taalcursussen, etc...dat moet ook worden opgehoest voor al die mensen. ook helemaal prima, maar waarom niet eerst de problemen in eigen land oplossen bijvoorbeeld wat betreft criminaliteit en eigen armoede? natuurlijk mogen we niet mopperen met de dingen die we hier allemaal hebben, maar lang niet iedereen kan dat zeggen. dus zowel allochtonen die nu hier wonen en blijven plus de nederlanders moeten eerst tot vrede komen en de armoede ertussen moet ook opgelost worden...daarna kan je weer verder gaan kijken. first things first...om het zo maar te benoemen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:18

sarabande schreef:

Als jij in een asielzoekers centrum gewerkt hebt heb je erg weinig inzicht in andere culturen meegekregen, want daar wordt totaal anders gedacht over het krijgen van kinderen. Kinderen zijn voor hen een zegen, niet iets dat je even naast je carrierre erbij doet zoals in de westerse wereld.

ik heb niet in een asielzoekerscentrum gewerkt, ik heb ermee samengewerkt Knipoog
bovendien (misschien is het voor hun inderdaad ook een zegen) is het krijgen van kinderen ook gewoon omdat ze vaak vanwege geloofsovertuigingen niet acceptabel om anticonceptie te gebruiken.

edit; ik vind een kind krijgen nou niet bepaald iets om even naast je carriere te doen..dat jij de westerse wereld er zo op aan kijkt vind ik nogal vreemd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:25

klomp schreef:
oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou inderdaad ook geen last van ze hebben, de meeste zijn erg vriendelijk! MAAr, je moet ergens een grens trekken, je kunt nueenmaal niet alle mensen opvangen en hier houden, dat gaat gewoonweg niet. bovendien mogen asielzoekers niet werken in eerste instantie, dus er moet toch geld over de brug komen. die mensen moeten immers ook in hun levensbehoefte worden voorzien....logisch! maar kijk wat daar allemaal bij komt kijken; huisvesting, kleding, voedsel, fietsen e.d., interieur, ziektenkosten, opleidingen, taalcursussen, etc...dat moet ook worden opgehoest voor al die mensen. ook helemaal prima, maar waarom niet eerst de problemen in eigen land oplossen bijvoorbeeld wat betreft criminaliteit en eigen armoede? natuurlijk mogen we niet mopperen met de dingen die we hier allemaal hebben, maar lang niet iedereen kan dat zeggen. dus zowel allochtonen die nu hier wonen en blijven plus de nederlanders moeten eerst tot vrede komen en de armoede ertussen moet ook opgelost worden...daarna kan je weer verder gaan kijken. first things first...om het zo maar te benoemen.

Wederom worden asielzoekers vergeleken met groepen allochtonen die problemen binnen de samenleving opleveren, maar waar noch Rita noch Wilders wat aan kan doen omdat deze een Nederlands paspoort hebben.
Alle vluchtelingen in asielzoekercentra waar ik mee te maken heb gekregen willen graag en liefst direkt aan de slag, velen zijn hoog opgeleid, de meeste meer dan gemotiveerd om oprecht Nederlander te worden en bij te dragen aan de samenleving.
Ze mogen dat helaas maar beperkt en dus kunnen alleen klusachtige dingen vinden waar ze hun advocaat etc van betalen. Geef ze een plek in de maatschappij en deze groep zal voor het grootste deel geruisloos intregeren.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:25

En na zo'n pardon kan die groep dus gewoon aan het werk, bovendien scheelt het de IND ook bergen werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:37

klomp schreef:
oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou inderdaad ook geen last van ze hebben, de meeste zijn erg vriendelijk! MAAr, je moet ergens een grens trekken, je kunt nueenmaal niet alle mensen opvangen en hier houden, dat gaat gewoonweg niet.

Je hebt werkelijk geen flauw idee over wat voor mensen dat generaal pardon nu eigenlijk gaat he??