Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:hahhaa geweldig! Dit is echt super, hoe bedoel je een tik op de vingers.
Nienke schreef:Ik krijg ook wel eens het idee dat niemand het precies weet.
draumpje schreef:wat ik gewoon erg jammer vind is dat deze hele kwestie zo nodig aangepakt moest gaan worden terwijl er geen functionerend kabinet was/is
er zit een demissionair kabinet, een kudde patrijen die uit de laatste verkiezingen zijn komen rollen, maar geen in werking gesteld kabinet.....
ze hadden met deze beerput moeten wachten tot er daadwerkelijk een kabinet was gevormd
op deze manier worden bepaalde mogelijkheden van coalitie steeds moeilijker en moeilijker
en bedankt links..... (en ja ik heb links, sp gested, maar ben in deze niet blij met ze )
jaantsje schreef:Als je hier komt en je vraagt een verblijfsvergunning aan en dit wordt afgewezen dan weet je dat je moet vertrekken. Hierop teken je weer beroep aan en ondertussen ben je zwanger. Bij wie ligt dan de fout?
Verdonk had het al een week opgeschort, dan is ze de kamer toch al tegemoet gekomen?
klomp schreef:daar wil ik toch wel even op reageren. tuutrlijk kan je er niets aan doen als je al zwanger bent, maar in moeilijke situaties/ tijden kun je er wel voor kiezen om je zwangerschap uit te stellen. bijvoorbeeld als je als jong stel aan een koopwoning begint, dan weet je dat er kosten aankomen en dat het financieel soms niet haalbaar is om een kind te verwachten. in een situatie als asielzoeker zou ik persoonlijk (let op het woordje persoonlijk!) zo'n zwangerschap uitstellen tot ik weet war ik terecht kom. maar goed, zoals ik al zei, dit is mijn mening
klomp schreef:daar wil ik toch wel even op reageren. tuutrlijk kan je er niets aan doen als je al zwanger bent, maar in moeilijke situaties/ tijden kun je er wel voor kiezen om je zwangerschap uit te stellen. bijvoorbeeld als je als jong stel aan een koopwoning begint, dan weet je dat er kosten aankomen en dat het financieel soms niet haalbaar is om een kind te verwachten. in een situatie als asielzoeker zou ik persoonlijk (let op het woordje persoonlijk!) zo'n zwangerschap uitstellen tot ik weet war ik terecht kom. maar goed, zoals ik al zei, dit is mijn mening
krackertje schreef:klomp schreef:daar wil ik toch wel even op reageren. tuutrlijk kan je er niets aan doen als je al zwanger bent, maar in moeilijke situaties/ tijden kun je er wel voor kiezen om je zwangerschap uit te stellen. bijvoorbeeld als je als jong stel aan een koopwoning begint, dan weet je dat er kosten aankomen en dat het financieel soms niet haalbaar is om een kind te verwachten. in een situatie als asielzoeker zou ik persoonlijk (let op het woordje persoonlijk!) zo'n zwangerschap uitstellen tot ik weet war ik terecht kom. maar goed, zoals ik al zei, dit is mijn mening
Een deel van deze mensen weten maar amper wat anticonceptie betekent ik denk dat het handig is als dit meegenomen wordt in het verhaal.
klomp schreef:@sarabande; tja, maar je weet dat je hier tijdelijk bent, hoe lang dit ook is, je leeft in onzekerheid dus een zwangerschap lijkt mij dan niet gewenst. ik neem aan dat jijzelf in een onzekere tijd ook niet aan kinderen zou beginnen.
wat betreft anticonceptie, die worden gewoon uitgedeeld hoor! tenminste het asielzoekerscentrum waarmee ik heb gewerkt toendertijd wel
chevax schreef:Ondanks wat Verdonk en anderen ons nu willen doen geloven, zit er geen lijn in het asielbeleid dat ze heeft gevoerd. Nu wordt er gezegd :als je bent uitgeprocedeerd, word je uitgewezen". Maar in het verleden heeft Verdonk al een aantal maal de regels/eisen aangepast, waardoor mensen die eerst weg moesten, mochten blijven en vice versa.
En over kinderne krijgen: tja, moet je 11 jaar wachten? Want in sommige gevallen duurde het zo lang voor mensen duidelijkheid kregen.
Maar nog eens voor de goede orde: beseffen jullie wel over wat voor relatief kleine groep mensen we nu spreken? Werkelijk niemand zou er last van hebben als zij zouden blijven.
sarabande schreef:
Als jij in een asielzoekers centrum gewerkt hebt heb je erg weinig inzicht in andere culturen meegekregen, want daar wordt totaal anders gedacht over het krijgen van kinderen. Kinderen zijn voor hen een zegen, niet iets dat je even naast je carrierre erbij doet zoals in de westerse wereld.
klomp schreef:oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou inderdaad ook geen last van ze hebben, de meeste zijn erg vriendelijk! MAAr, je moet ergens een grens trekken, je kunt nueenmaal niet alle mensen opvangen en hier houden, dat gaat gewoonweg niet. bovendien mogen asielzoekers niet werken in eerste instantie, dus er moet toch geld over de brug komen. die mensen moeten immers ook in hun levensbehoefte worden voorzien....logisch! maar kijk wat daar allemaal bij komt kijken; huisvesting, kleding, voedsel, fietsen e.d., interieur, ziektenkosten, opleidingen, taalcursussen, etc...dat moet ook worden opgehoest voor al die mensen. ook helemaal prima, maar waarom niet eerst de problemen in eigen land oplossen bijvoorbeeld wat betreft criminaliteit en eigen armoede? natuurlijk mogen we niet mopperen met de dingen die we hier allemaal hebben, maar lang niet iedereen kan dat zeggen. dus zowel allochtonen die nu hier wonen en blijven plus de nederlanders moeten eerst tot vrede komen en de armoede ertussen moet ook opgelost worden...daarna kan je weer verder gaan kijken. first things first...om het zo maar te benoemen.
klomp schreef:oh nee begrijp me niet verkeerd, ik zou inderdaad ook geen last van ze hebben, de meeste zijn erg vriendelijk! MAAr, je moet ergens een grens trekken, je kunt nueenmaal niet alle mensen opvangen en hier houden, dat gaat gewoonweg niet.