Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Ronnie26

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:49

Whiz schreef:
@ ronnie.. Nou dat moet je dat er gelijk bijzetten!!!!! Ook al heb je het niet over alle allochtonen.. dan blijft de opmerking toch nog behoorlijk kortzichtig.

Oke

Lest

KsVrPy schreef:

@Lest nee ze zijn het niet allemaal, oke Knipoog maar als er buitenlanders weg zouden moeten dan geen of allemaal.

zoals iemand heeft gezegd (weet ff niet wie) Zouden wij welkom zijn in hun land? (niet dat ik erheen zou gaan)

Edit
rissa Lachen

Geen id, waarschijnlijk als we gewoon een hoofddoekje dragen en ons aanpassen aan de cultuur is er waarschijnlijk geen probleem. Dat vind ik dus ook hier, degene die zich aanpassen zijn geen probleem.

"als de buitenlanders weg zouden moeten dan geen of allemaal" vind ik eigenlijk wel een heel erge uitspraak, de mens is toch niet verdeelt in rassen maar in individuen ik dacht dat we t daar wel over eens waren na de tweede wereldoorlog.
[/quote]
nee, maar zou jij het leuk vinden, weet ik veel jij bent een turk en je hebt 10 beste vrienden die ook turken zijn en jij moet weg en die andere mogen blijven? sorry hoor maar dat vind ik ook raar.... ik zeg niet dat ze weg MOETEN!
[/quote]

als ik mij niet aanpas, als ik me niet gedraag dan is het alleen maar redelijk dat alleen ik weg moet. Als de andere 10 zich aanpassen, moeten ze dan alle 10 weg omdat ik met niet aanpas??

Anoniem

Lest schreef:
Ik vind dat alle meisjes met blond haar en blauwe ogen het land uitmoeten... en ik zal eens uitleggen waarom.
als ik een leuke jongen versier wordt hij ALTIJD afgepakt door een dun meisje met blond haar en blauwe ogen. Soms zijn het meisjes met bruine ogen maar het meer en deel dunne meisjes met blond haar en blauwe ogen en daarom allemaal het land uit.

ben ik even blij dat ik daar niet bij hoor Tong uitsteken maar blonde meisjes zijn hier geboren en dus nederlander, dus daar heeft het niets mee te maken, jullie hebben nu de gek met ons, maar iedereen heeft zijn/haar mening en als je daar mee wil spotten prima, maar dan lijkt het me onnodig om nog langer te discussieren..

Ronnie26

xMarleeNx schreef:
Lest schreef:
Ik vind dat alle meisjes met blond haar en blauwe ogen het land uitmoeten... en ik zal eens uitleggen waarom.
als ik een leuke jongen versier wordt hij ALTIJD afgepakt door een dun meisje met blond haar en blauwe ogen. Soms zijn het meisjes met bruine ogen maar het meer en deel dunne meisjes met blond haar en blauwe ogen en daarom allemaal het land uit.

*pakt spullen op en rent het land uit*

Rolleyes

Doei!

marielle787

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:50

Ja ze kenne niet van je afblijven en als je doorloopt zonder ze aandacht te geven dan ben je ineens arrogant en een paasei prutsmuts, ja amahoela ze bekijken het maar ff! Dan gaan ze maar iemand zoeken van hun eigen cultuur

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:50

mijn computer ontploft Tong uitsteken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:51

*pakt spullen op en rent het land uit*

Rolleyes
[/quote]

Doei!
[/quote]
zielig Rolleyes

Lest

KsVrPy schreef:
mijn computer ontploft Tong uitsteken

anders die van mij wel Clown

marleen_88

Whiz, nu ben jij lekker tegenstrijdig bezig zeg! Scheve mond

Je zegt nu zelf dat iedereen die zich niet aanpast het land uit moet... Koe

Anoniem

marielle787 schreef:
Ja ze kenne niet van je afblijven en als je doorloopt zonder ze aandacht te geven dan ben je ineens arrogant en een paasei prutsmuts, ja amahoela ze bekijken het maar ff! Dan gaan ze maar iemand zoeken van hun eigen cultuur

AMEN!! en kijk eens hoe snel ze weg zijn als er een vriend aan komt lopen met lonsdale kleren, hoezo discriminatie? dan discrimineren hun de nederlanders met lonsdale kleren ook als ze er meteen vanuit gaan dat het nazi's zijn..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:52

Over een streng geloof gesproken... Hebben jullie er al eens over nagedacht dat NL net zo streng gelovigen heeft? Wij mogen bv de was niet op zondag buiten hangen van de buren... Pas ik me ook maar aan. Ik ben de moeilijkste niet hoor

Ronnie26

marielle787 schreef:

Inderdaad, als je s'avonds over t station alkmaar loopt dan ben je niet
meer veilig. Geld wel voor meer steden.
verkrachten blijkt er tegenwoordig ook gewoon bij te horen. Of aanranden

marielle787

Ja dan ken ik ook vertrekken, nou dacht het niet, dan moet je die meisjes voor zijn he!!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:53

KsVrPy: Was als grapje tegen marleen bedoelt hoor Tong uitsteken Maar dat
snapt ze zelf ook wel Tong uitsteken Dat uitzwaaien Tong uitsteken

Whiz

xMarleeNx schreef:

Heerlijk als sarcasme niet gewaardeerd wordt. Vork

Lest

dees_daan schreef:
Lest schreef:

ben ik even blij dat ik daar niet bij hoor Tong uitsteken maar blonde meisjes zijn hier geboren en dus nederlander, dus daar heeft het niets mee te maken, jullie hebben nu de gek met ons, maar iedereen heeft zijn/haar mening en als je daar mee wil spotten prima, maar dan lijkt het me onnodig om nog langer te discussieren..

Oké dat was misschien flauw van mij, maar zo komen sommige post over "de buitenlanders" op mij over. Zo erg als je je ergert aan die post van mij, zo erg erger ik me aan de kortzichtige post over allochtonen.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:54

verootjoo schreef:
Over een streng geloof gesproken... Hebben jullie er al eens over nagedacht dat NL net zo streng gelovigen heeft? Wij mogen bv de was niet op zondag buiten hangen van de buren... Pas ik me ook maar aan. Ik ben de moeilijkste niet hoor

Ja maar wij zijn gelofig in ons eigen landje Haha! , btw niet dat ik gelofig ben
maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:54

verootjoo schreef:

maar je ziet er overdag niets van.. we lopen niet met ons gezicht verstopt e.d, ik geloof niet, maar pas me wel aan, terwijl ik hier toch al mn hele leven woon Knipoog

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:55

Nou Marielle787, dan gaan we samen denk. Clown

@ Whiz, nee jij bent gewoon dom bezig. Slapen
Maar geeft niet hoor, iedereen is wel eens tegenstrijdig bezig Ja

Peuk

TOCH! vraag ik me af, waarom kunnen bokkers nooit discusseren zonder ruzie?? Rolleyes

Ontopic:
iedereen die zich niet aanpast moet het land uit?
NEE! dan allemaal, omdat je miss 1x iets verkeerd hebt gedaan word je land uitgezet? er komt een hele lelijke gedachte in me op maar die zeg ik maar niet....

marielle787

Jawoor, dat vind ik echt een totaal andere vergelijking, een vriendje afpakken is wel totaal iets anders als aan iemand zitten of rare dingen na schreeuwen, dus niet echt te vergelijken he???

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:56

ik ben niet gelovig met V maar als ander mensen hun geloof willen uit oefenen vind ik het prima.. Als ze mij er maar niet actief mee lastig vallen. En dat geld voor alle geloven.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:56

xMarleeNx schreef:
Nou Marielle787, dan gaan we samen denk. Clown

@ Whiz, nee jij bent gewoon dom bezig. Slapen
Maar geeft niet hoor, iedereen is wel eens tegenstrijdig bezig Ja

Nou de pot verwijt de ketel tot tie zwart ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:57

@ lest, ik heb ''de buitenlanders'' ook tussen haakjes omdat het niet voor alle geld, zo ken ik dus een chinees meisje van een jaar of 8 dat al super fries spreekt!! bijna beter dan mij, dat vind ik wel knap, en heb daar ook veel respect voor.
en wij hebben de gek niet met jullie posts Knipoog niet dat ik me heel erg aan je post erger hoor Knipoog

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:57

xMarleeNx schreef:

Sarcastisch bedoeld van haar of niet haha