Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:53

chevax schreef:
@terorita: wees blij? beetje ongepaste opmerking als je mijn reactie op jouw verhaal hebt gelezen.
@AikePeer: iemand postte een reactie en daar reageerde ik weer op.

ik weet niet of je op mijn post reageerde maar mijn zwangerschap overkwam me dus wel ondanks anticonseptie,en daardoor word ik gesterriliseerd zodat het nooooooit weer gebeurt,en dat doen ze niet zo 1 2 3 als je jong bent heb ik lang voor moeten vechten

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:53

Ik (vrouw 18 jaar) denk niet dat ik een kindje zou kunnen laten aborteren. Maar vind wel dat de mogelijkheid er moet zijn voor extreme gevallen (zoals verkrachting). Abortus is wel echt een laatste redmiddel, en niet iets wat je zomaar even laat doen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:54

chevax schreef:
nee, maar je kan wel de reacties op jouw verhaal lezen.

heb je gelijk in ,
in dat geval bied ik mijn excusses aan

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:54

@terorita: is goed, hoor. opgelost! Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:58

ik vrouw 41

tegen abortus!

ben zelf bijna 10 bezig geweest om zwanger te worden.
en ik vind dat je dan maar goed op moet letten,als je wel sex wilt maar niet zwanger wilt worden gebruik dan wat!! Clown er is genoeg!!!!!
ik had een vriendin die vreemd ging,en een condoom zat zo strak en omdat ze geen pil slikte kon ze dat nu ook niet stiekum doen want stel dat haar man [die geholpen was Haha! ] de pilstrip zou zien Clown
ze raakte dus zwanger,en heeft abortus laten doen en praatte daar heel makkelijk over,en dat terwijl wij toen al een paar jaar bezig waren om zwanger te worden.
onze vriendschap voorbij en ook haar huwelijk was over.

ik vind wel dat abortus mag bij bv verkrachting of als het kindje zo erg gehandicapt is dat normaal leven niet mogelijk is.

en verder doen mensen maar wat ze willen zolang ze het mij maar niet vertellen!

wij hadden nl graag nog kinderen gewild,maar helaas kan dat nu niet meer Huilen

maar ik kan erg boos worden op de dames die erg makkelijk praten over `ik laat het dan wel even weghalen mocht ik zwanger raken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:00

brendalevita schreef:

ik weet niet of je op mijn post reageerde maar mijn zwangerschap overkwam me dus wel ondanks anticonseptie,en daardoor word ik gesterriliseerd zodat het nooooooit weer gebeurt,en dat doen ze niet zo 1 2 3 als je jong bent heb ik lang voor moeten vechten

en dat heb ik dus ook gehad, vechten om je te laten stereliseren
en dat snap ik niet, een keuze wat abortus betrefd laten ze je pak hem beet 2/4 weken over doen
en een sterrelisatie daarbij sturen ze je van het kastje naar de muur.
heb bij het laatste gesprek bij de dokter gezegd, dat mocht ik weer zwanger worden, ik het bij haar neerleg met een strik d'r om heen. (sorry voor de botheid)
dokter begon te stoteren, kwam weer met andere optie's eeehhmmm spiraaltje, eehmmm prikpil
neee die troep will ik niet, ik wil een sterrelisatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:01

Dat is idd te triest voor woorden terorita
Kun je echt niet snappen zoiets

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:02

(Vrouwelijk 23 jaar) ben voor en tegen abortus maar niet meer na de 12 weken dan word het al echt een kindje..
Als je het kind geen leven kan bieden dan jah abortus.. Ik zelf zou nooit abortus plegen.. Het zou bij mij van harte welkom zijn en alle liefde van de wereld krijgen.. Maar zoals bijv bij een junky of iemand die niet voor zichzelf kan zorgen of iemand die verkracht is jah dan kan ik het me voorstellen.. Alleen bijv bij een junky of iemand die zich zelf niet kan verzorgen vind ik alleen het feit al dom dat ze zwanger raken en is het soms erg frustrerend voor mensen die niet zwanger kunnen worden.. En de jeugd die er wat te makkelijk over denkt.. Ach ik word vader(zit in een cel ) ow ik zeg leuk van je vriendin.. Ehm ja maar niet die van vorige keer hoor heb al weer een ander.. Net 5 weken.. Kijk dat vind ik gewoon dom en dan ben ik tegen abortus.. Het moet niet te makkelijk worden.. ( werk af en toe op een cellencomplex en dat kan soms best frustrerend zijn wat er binnen word gebracht dat zwanger is.. dan denk ik soms ze had beter abortus kunnen plegen was beter geweest voor het kind..) heb veel van dit soort dingen mee gemaakt en kinderen die worden af genomen van de kinder bescherming.. dit kan je beter voorkomen dan met een abortus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:02

mirgino schreef:
maar ik kan erg boos worden op de dames die erg makkelijk praten over `ik laat het dan wel even weghalen mocht ik zwanger raken

Ik vind het jammer dat je mensen die een abortus plegen op deze manier over 1 kam scheert

Moet iemand die voorbehoedmiddelen met zorg gebruikt, en toch onbedoeld zwanger raakt, haar hele leven dan maar omgooien "omdat ze maar beter op had moeten passen"? Ik dacht het dus niet

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:05

Nee, dat vind ik ook iets te zwart/wit. Al kan ik me haar verdriet heel goed voorstellen. Het lijkt me vreselijk om te moeten zien dat veel mensen 'makkelijk' zwanger raken en het bij haar niet lukt.
Alles heeft meerdere kanten.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:06

terorita schreef:
brendalevita schreef:

en dat heb ik dus ook gehad, vechten om je te laten stereliseren
en dat snap ik niet, een keuze wat abortus betrefd laten ze je pak hem beet 2/4 weken over doen
en een sterrelisatie daarbij sturen ze je van het kastje naar de muur.
heb bij het laatste gesprek bij de dokter gezegd, dat mocht ik weer zwanger worden, ik het bij haar neerleg met een strik d'r om heen. (sorry voor de botheid)
dokter begon te stoteren, kwam weer met andere optie's eeehhmmm spiraaltje, eehmmm prikpil
neee die troep will ik niet, ik wil een sterrelisatie

Precies ben je je bewust dit niet te willen,doen ze moeilijk mijn huisarts stond gelukkig wel achter me.
En nog heeft het veel moeite gekost om het voorelkaar te krijgen,vindt maar een gynecoloog die het wil doen als je zoals ik 26 was toen de tijd ik ben bijna 3 jaar verder en heb groen licht das toch bespottelijk.
Waren er maar meer die het verstand hadden dit te doen,

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:09

moet je nagaan ik was al in de 30

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:11

Jeetje niet best!!

Ben je bewust dat je geen kinderen meer wilt,helpen ze je ook niet,nee maar lekker je het uit laten zoeken,hopelijk gebeurt het nog voor eind dit jaar zodat ik weer normaal kan functioneren

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:13

heb hier wel eindelijk het lichtpuntje
man lief gaat zich begin volgend jaar laten helpen
en dan zijn we pak hem beet een jaar of 4 verder

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:37

mirgino schreef:
ben zelf bijna 10 bezig geweest om zwanger te worden....

Maar ben je nu vooral tegen abortus omdat zelf kinderen krijgen niet gelukt is?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:41

odetteke schreef:
mirgino schreef:
ben zelf bijna 10 bezig geweest om zwanger te worden....

Maar ben je nu vooral tegen abortus omdat zelf kinderen krijgen niet gelukt is?

nou nee hoor,dat zou wel krom zijn Cool
maar het is wel een LEVEN dat je kapot maakt
ik heb het nu kunnen volgen vanaf dag 1,en echt het is al heel snel een mensje in wording Ja
ik ben altijd al tegen abortus geweest,allang voordat wij kinderen wilden Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:43

mirgino nooit adoptie overwogen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:44

Maar Mirgino, waarom zou je dan uberhaupt aan geboortebeperking doen? Want een zaadcel is technisch gezien 'een half mensje' en een eicel ook.... Ook leven dat je verspilt/sloopt toch?

Ik zie niet in waarom een klompje gedeelde cellen niet geaborteerd zou mogen worden? Dat het zou 'leven' vind ik geen goede reden. Alles leeft namelijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:45

terorita schreef:
mirgino nooit adoptie overwogen

Dat wilde ik ook zeggen, maar dat vond ik iets te brutaal Bloos

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:46

Ik ben tegen abortus. Jij maakt de fout dat je zwanger raakt, en daar mag het kleine wezen in je buik voor boeten. Hoe oud de embryo ook is, het is en blijft oneerlijk om abortus te plegen. Zulke problemen mag je gewoonweg niet van je af schuiven...

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:48

vindt ik dus niet , maar goed das mijn mening en meningen verschillen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:50

Siets schreef:
Ik ben tegen abortus. Jij maakt de fout dat je zwanger raakt, en daar mag het kleine wezen in je buik voor boeten. Hoe oud de embryo ook is, het is en blijft oneerlijk om abortus te plegen. Zulke problemen mag je gewoonweg niet van je af schuiven...

Denk je ook niet een beetje dat het kind boet met ouders die hem/haar niet wenselijk vinden?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:50

Siets schreef:

En je denkt dat een kind er niet voor boet als het niet op een normale manier kan opgroeien???

edit: @Schimmelig, je was me voor Knipoog

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:09

mirgino schreef:

nou nee hoor,dat zou wel krom zijn Cool
maar het is wel een LEVEN dat je kapot maakt
ik heb het nu kunnen volgen vanaf dag 1,en echt het is al heel snel een mensje in wording Ja
ik ben altijd al tegen abortus geweest,allang voordat wij kinderen wilden Knipoog

Het is maar net wanneer je een foetus 'leven' vindt.
Ik vind het bijvoorbeeld pas heel laat 'leven', dat een hart klopt of wanneer het beweegt, duimt zuigt, whatever, dat vind ik niet terzake doen.
Het is dus maar net welke definitie je hanteert.
Je kunt imo dan ook niet spreken van een leven dat je kapot maakt.
En dat is net de kern van de hele discussie.

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:18

Ik ben tegen abortus vanwege religieuze overtuiging.
ik ben ook tegen seks voor het huwelijk, dus dan komen er ook geen 'ongewilde' kinderen meestal.
ik denk dat als er een kindje in jouw buik groeit, dat dat het plan is van God en dat je niet het recht hebt om dat weg te halen. dan had je maar je verantwoordelijkheid moeten nemen. ik snap dat dit niet het geval is bij een verkrachting