Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

chevax

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:10

Oké, dus jullie vinden Nederland te soft en alles moet maar harder worden. Denken jullie op die manier bijvoorbeeld criminaliteit terug te dringen, dat Nederland weer een leefbaar land wordt of dat wij allemaal als inwoners daar zoveel beter van zullen worden? Vergeet niet dat, als je eens een bepaald pad in wilt slaan, je zélf ook geconfronteerd zult worden met maatregelen die je niet leuk vind.
Als Wilders zo ontzettend gelijk heeft met alles wat hij zegt en dat alles zo onderbouwd en feitelijk weet te staven, tja, dan zou Wilders in de peilingen wel meer zetels hebben dan nu het geval is.
Maar AnneMieke_89, noem nu eens een aantal concrete voorbeelden van zaken waar je het zo mee eens bent?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:11

iew nee, zodra er hier campagnes gevoerd gaan worden vlucht ik tot na de verkiezingen lol

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:13

Ik kan echt verdrietig worden als mensen niet beseffen hoe goed je het hier eigenlijk hebt. Kijk eens naar het journaal, in hoeveel landen ter wereld zouden discussies als deze niet gevoerd mogen worden, worden mensen zonder opgaaf van redenen opgepakt en mishandeld, vaak tot de dood er op volgt? In hoeveel landen leven kinderen op straat en zijn gedwongen tot werken in fabrieken en in het ergste geval tot kinderprostitutie? Wees in vredesnaam eens blij met Nederland, zonder het zoveel te willen verharden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:15

Zolang het in Nederland nog gewoon mogelijk is om je 'broer' jou gevangenisstraf te laten uit zitten, zolang het nog mogelijk is dat tbs'ers tijdens verlof ontsnappen of tijdens een proefperiode mensen vermoorden/verkrachten, zolang het nog mogelijk is dat als je iemand vermoord je 2 jaar moet brommen en 2 jaar voorwaardelijk krijgt, zolang het mogelijk is om vrij uit te gaan ná seks met dieren of mishandeling van dieren, zolang het mogelijk is als pedofiel om als leraar aan de slag te gaan en zolang het mogelijk is dat je 6 maanden voorwaardelijk krijgt voor verkrachting, zolang het mogeljk is dat mensen die een schadevergoeding behoren te krijgen van de dader, maar dit nooit krijgen, zolang het mogelijk is als vaders en/of moeders hun eigen kroost omkunnen brengen terwijl er ettterlijke malen door derden aan de bel is getrokken maar daar niks aan wordt gedaan, terwijl ze bij een ander al bij een scheet die dwars zit aanbellen..

Ja dat vind ik het Nederlandse rechtssysteem te soft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:15

En je denkt dat dat door mensen als Wilders nu direct wordt veranderd?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:16

Ik vraag me ook af of Nederland te soft is hoor. Bijvoorbeeld met de criminaliteit. In sommige staten van amerika is er nog de doodstraf. Ik krijg nou niet het idee dat er daardoor minder misdrijven worden gepleegd. Volgens mij is het meer een ideaal beeld. Hogere straffen dus minder criminaliteit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:16

Heb je het tegen mij, chevax?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:17

Je kunt altijd excessen noemen en ik ben het absoluut met je eens dat de voorbeelden die je noemt, nooit zouden mogen gebeuren. Maar je mag niet doorslaan naar de andere kant.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:17

ja sammie, dat was een vraag aan jou.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:19

Sammie schreef:
Zolang het in Nederland nog gewoon mogelijk is om je 'broer' jou gevangenisstraf te laten uit zitten, zolang het nog mogelijk is dat tbs'ers tijdens verlof ontsnappen of tijdens een proefperiode mensen vermoorden/verkrachten, zolang het nog mogelijk is dat als je iemand vermoord je 2 jaar moet brommen en 2 jaar voorwaardelijk krijgt, zolang het mogelijk is om vrij uit te gaan ná seks met dieren of mishandeling van dieren, zolang het mogelijk is als pedofiel om als leraar aan de slag te gaan en zolang het mogelijk is dat je 6 maanden voorwaardelijk krijgt voor verkrachting, zolang het mogeljk is dat mensen die een schadevergoeding behoren te krijgen van de dader, maar dit nooit krijgen, zolang het mogelijk is als vaders en/of moeders hun eigen kroost omkunnen brengen terwijl er ettterlijke malen door derden aan de bel is getrokken maar daar niks aan wordt gedaan, terwijl ze bij een ander al bij een scheet die dwars zit aanbellen..

Ja dat vind ik het Nederlandse rechtssysteem te soft.

Helemaal mee eens! Dat bedoelde ik dus ook!
Ik voel me 's avonds op straat ook niet echt bepaald veilig...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:20

@chevax Ik reageer op je vraag of 'wij' Nederland te soft vinden. Hierbovenstaande heb je mijn antwoord, ik heb het niet over Wilders gehad. Maar wil hier best antwoord op geven, nee. Wilders vind ik te extreem (te eenzijdig) en ik verwacht dat mócht hij ooit een kamermeerderheid behalen dat hij vanzelf wel wat 'inbindt'. Zo niet verwacht ik eigenlijk dat hij de 4 jaar niet vol zal maken, hetzij door ontbinding, hetzij door een kogel. (god/allah, zonnegod ect. verhoede).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:22

In iedere maatschappij zul je altijd problemen houden, welke kant je ook opgaat. Maar moet je problemen oplossen door verharding? Dat geloof ik niet. Maar dat kan ook te idealistisch zijn. Ik vind ook dat op bepaalde punten dingen absoluut anders moeten.
Mocht Wilders ooit in de kamer komen, zal hij wel móéten inbinden, want hij kan nooit waarmaken wat hij zegt.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:24

Ik zal wat punten noemen die ik het meest waardeer:

- Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
- Heel punt 2 (Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme) van het verkiezingspamflet
- Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen
- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
- Geen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders
- Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
- Geheel punt 9 (Dierenrechten/dierenwelzijn) van het verkiezingspamflet

chevax schreef:
En je denkt dat dat door mensen als Wilders nu direct wordt veranderd?

Natuurlijk veranderd 1 mens Nederland niet in een keer, maar denk je dat een ander dat wel zal doen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:26

chevax schreef:
Nog even een aanvulling: de maatschappij is enorm verhard de laatste jaren en de tolerantie waarom Nederland bekend stond in het buitenland, bestaat niet meer. Mijn angst is dat het door mensen als Wilders alleen nog maar harder kan worden. En volgens mij is dat een kant die we niet uit moeten gaan en die we ook niet uit moeten WILLEN gaan.

sorry maar dit vind ik echt onzin, uiteraard verandert er een hoop, maar ieder voor zich is verantwoordelijk voor haar of zijn gedrag. dat we verhard zijn, heeft veel meer oorzaken denk ik, hoewel ik mezelf nog steeds beschouw als softy, ik trek het me altijd erg aan hoe het een ander vergaat en sta altijd klaar als iemand mij nodig heeft, ook onbekenden. dat ik dan op wilders stem is volgens jouw aanleiding tot de groei van mijn a-sociale gedrag etc????? nee hoor, ik ben wie ik ben en daar verandert een kabinetje niks aan hoor! Lachen
het is maar net wat jij denkt dat goed of slecht is, ik of iemand anders denkt daar weer anders over, vandaar dat meningen verschillen, welke de goede weg is, dat weet niemand, daar kom je enkel achter wanneer er een besluit komt. jij wil niet die kant op maar velen weer wel, dat moet je respecteren en niet alleen maar roepen wat volgens jouw het beste is, daar mag ieder voor zichzelf over beslissen lijkt me, dus met andere woorden, waarom moeten wij dat niet WILLEN? waarom is jouw keuze beter dan een ander zijn keuze? juist...jouw prioriteiten liggen ergens anders en hebt andere ideeen over bepaalde punten. (en dat is toch prima? anders hoefden we niet te stemmen, toch? Lachen )

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:30

@Klomp: inderdaad, het zou maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten! Knipoog Discusseren is alleen maar goed, maar als het heel erg rechts of wilders wordt, dan vind ik het al wat minder plezierig worden.
!AnneMieke_89: het duurde zo lang voor je reageerde? Eerste even snel op de Wilders-site gaan kijken? Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:33

chevax schreef:
@Klomp: inderdaad, het zou maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten! Knipoog Discusseren is alleen maar goed, maar als het heel erg rechts of wilders wordt, dan vind ik het al wat minder plezierig worden.
!AnneMieke_89: het duurde zo lang voor je reageerde? Eerste even snel op de Wilders-site gaan kijken? Knipoog

Niet alle mensen zitten naar hun beeldscherm te staren, om direct te reageren.
Ik zit op stage en zit ondertussen ook te werken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:37

chevax schreef:

ik vind TE links ook niet goed, dus hoop dat er een middenweg komt, maar zo met bijvoorbeeld qua criminaliteit ed, wil ik ook niet verder. wellicht is het in andere delen van het land minder, maar hier is het vaak geen pretje! de gevangenisstraffen mogen van mij ook omhoog. hoe dan ook, er moet gewoon iets gebeuren in nederland en ik denk ook niet dat iedereen die wilders stemt extreem rechts is, maar dat er eerder een statement mee gemaakt wordt, wellicht om de rest van het kabinet eens wakker te schudden. tja je blijft er over nadenken het hoe en wat in nederland Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:03

Jenna schreef:
Goh ik twijvelde echt heel hard. Was echt zevende;)
Nu twijvel ik alleen nog tussen Groen Links en de SP. Sp trekt me op dit moment meer omdat ze ook hele goede plannen hebben voor de zorg en voor dierenrechten.

nou ik ben ook heel meegaant met dieren én ook de zorg uiteraard. maar als je moet kiezen tussen een wereld die dalijk kapot is van alle uitlaatgassen of goed verzorgde dieren en goede zorg nú? dan kies ik toch voor die wererld. want dalijk ís er helemaal geen wereld meer om iets te doen voor dieren of zorg.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:06

Bokt een goede doelgroep voor een partij die tegen sport met dieren is Verward

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:22

Ja ik wou al zeggen, ik denk niet dat die de paardensport echt waarderen..
Ik weet ook nog wel hoe hard de dierenbescherming bezig geweest tegen de eventing!
Ik denk dat je met de Partij voor de Dieren niet echt voordeel hebt met de sport hoor.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:16

chevax schreef:
@AnneMieke_89: ik denk dat je vaak negatieve reacties krijgt omdat Wilders vanalles in zijn verkiezingsprogramma zet wat hij toch niet waar kan maken. Het is natuurlijk de meest veilige plaats die iemand als Wilders heeft, vanaf de zijlijn, zonder ook maar enig zicht op een rol in het nieuwe kabinet, vanalles te roepen wat nu eenmaal goed ligt bij veel mensen. In principe zegt hij gewoon wat een grote groep mensen heel graag wil horen, maar of het uitvoerbaar is wat hij zegt, daar hoeft hij zich niet druk over te maken.
Maar in welk opzicht vind jij het dan zo positief dat Wilders zijn bek durft los te trekken (en dat vraag ik puur belangstellend en niet aanvallend)? Volgens mij had hij van de week in een tv-programma de kans zijn woordje te doen en is hij niet komen opdagen.

Mee eens. Dit is wat ik ongeveer heb gezegd een aantal pagina's geleden.

Ik ben het overigens ook met Sammie eens dat het Nederlandse Rechtssysteem niet spoort.
Maar ook ik vind Wilders geen oplossing.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:30

AnneMieKe_89 schreef:
Ja ik wou al zeggen, ik denk niet dat die de paardensport echt waarderen..
Ik weet ook nog wel hoe hard de dierenbescherming bezig geweest tegen de eventing!
Ik denk dat je met de Partij voor de Dieren niet echt voordeel hebt met de sport hoor.

Bokt wordt toch louter bevolkt door (al dan niet overjarige) penny's? Tong uitsteken
Die hebben toch niks met paardensport Clown

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:46

Ze zijn ook tegen verhuur van dieren, dus dan kunnen al die pennies straks niet meer naar de manege Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:51

Karl66 schreef:
Ze zijn ook tegen verhuur van dieren, dus dan kunnen al die pennies straks niet meer naar de manege Haha!

Dan wordt het louter manenvlechten en knuffelen Lovers Clown

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:15

He dit is een keihard discussie topic (we gaan er geen huiskamer Lingh verhaal van maken he!).