Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Zolang het in Nederland nog gewoon mogelijk is om je 'broer' jou gevangenisstraf te laten uit zitten, zolang het nog mogelijk is dat tbs'ers tijdens verlof ontsnappen of tijdens een proefperiode mensen vermoorden/verkrachten, zolang het nog mogelijk is dat als je iemand vermoord je 2 jaar moet brommen en 2 jaar voorwaardelijk krijgt, zolang het mogelijk is om vrij uit te gaan ná seks met dieren of mishandeling van dieren, zolang het mogelijk is als pedofiel om als leraar aan de slag te gaan en zolang het mogelijk is dat je 6 maanden voorwaardelijk krijgt voor verkrachting, zolang het mogeljk is dat mensen die een schadevergoeding behoren te krijgen van de dader, maar dit nooit krijgen, zolang het mogelijk is als vaders en/of moeders hun eigen kroost omkunnen brengen terwijl er ettterlijke malen door derden aan de bel is getrokken maar daar niks aan wordt gedaan, terwijl ze bij een ander al bij een scheet die dwars zit aanbellen..
Ja dat vind ik het Nederlandse rechtssysteem te soft.
chevax schreef:En je denkt dat dat door mensen als Wilders nu direct wordt veranderd?
chevax schreef:Nog even een aanvulling: de maatschappij is enorm verhard de laatste jaren en de tolerantie waarom Nederland bekend stond in het buitenland, bestaat niet meer. Mijn angst is dat het door mensen als Wilders alleen nog maar harder kan worden. En volgens mij is dat een kant die we niet uit moeten gaan en die we ook niet uit moeten WILLEN gaan.
chevax schreef:@Klomp: inderdaad, het zou maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten!Discusseren is alleen maar goed, maar als het heel erg rechts of wilders wordt, dan vind ik het al wat minder plezierig worden.
!AnneMieke_89: het duurde zo lang voor je reageerde? Eerste even snel op de Wilders-site gaan kijken?
chevax schreef:@Klomp: inderdaad, het zou maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten!Discusseren is alleen maar goed, maar als het heel erg rechts of wilders wordt, dan vind ik het al wat minder plezierig worden.
!AnneMieke_89: het duurde zo lang voor je reageerde? Eerste even snel op de Wilders-site gaan kijken?
Jenna schreef:Goh ik twijvelde echt heel hard. Was echt zevende;)
Nu twijvel ik alleen nog tussen Groen Links en de SP. Sp trekt me op dit moment meer omdat ze ook hele goede plannen hebben voor de zorg en voor dierenrechten.
chevax schreef:@AnneMieke_89: ik denk dat je vaak negatieve reacties krijgt omdat Wilders vanalles in zijn verkiezingsprogramma zet wat hij toch niet waar kan maken. Het is natuurlijk de meest veilige plaats die iemand als Wilders heeft, vanaf de zijlijn, zonder ook maar enig zicht op een rol in het nieuwe kabinet, vanalles te roepen wat nu eenmaal goed ligt bij veel mensen. In principe zegt hij gewoon wat een grote groep mensen heel graag wil horen, maar of het uitvoerbaar is wat hij zegt, daar hoeft hij zich niet druk over te maken.
Maar in welk opzicht vind jij het dan zo positief dat Wilders zijn bek durft los te trekken (en dat vraag ik puur belangstellend en niet aanvallend)? Volgens mij had hij van de week in een tv-programma de kans zijn woordje te doen en is hij niet komen opdagen.
AnneMieKe_89 schreef:Ja ik wou al zeggen, ik denk niet dat die de paardensport echt waarderen..
Ik weet ook nog wel hoe hard de dierenbescherming bezig geweest tegen de eventing!
Ik denk dat je met de Partij voor de Dieren niet echt voordeel hebt met de sport hoor.
Karl66 schreef:Ze zijn ook tegen verhuur van dieren, dus dan kunnen al die pennies straks niet meer naar de manege