Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:16

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:
Pff, ik wil niet weten wat ze nog meer uitspookt om aan geld te komen.
Het maakt verder niet uit wat je tegen haar zegt, ze verdraaid het toch wel weer. Net een klein kind die geen gelijk krijgt.

Pardon Scheve mond

Ik denk dat excuses wel op zijn plaats zijn! Je hebt geen enkel benul van mijn situatie, ookal heb je alle posts gelezen...
Ik verdraai helemaal niks. Nooit gedaan. Misschien heb ik mij schuldig gemaakt aan foute formulering, maar jullie hebben je zeker schuldig gemaakt aan dingen zoeken die er gewoon NIET zijn Lachen

Ik bied nooit mijn excuses aan aan mensen die dat eisen, zoiets moet uit je eigen gevoel komen, dan pas meen je het!
Pfff, ik word moe van je, ik benje zat, je blijft dingen naar je eigen straatje zetten, maar wel op een stiekem manier, en maar wijzen naar de rest!
Ga toch terug naar de kleuterschool!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:19

Vanessa24 schreef:
Ik bied nooit mijn excuses aan aan mensen die dat eisen, zoiets moet uit je eigen gevoel komen, dan pas meen je het!
Pfff, ik word moe van je, ik benje zat, je blijft dingen naar je eigen straatje zetten, maar wel op een stiekem manier, en maar wijzen naar de rest!

Kom ik bij jou in de klas terecht zeker Nagelbijten / Gniffelen
Thanks, but no thanks.

Ik wijs helemaal niet stiekem. Ik wijs duidelijk, of ik wijs niet. Vork

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:21

Schimmelig, je wijst zoals het je uitkomt en aangezien jij zowel de TS bent van dit topic als dat jij ongeveer de helft van de posts (ok ik overdrijf een beetje Bloos ) in dit topic geplaatst hebt, is het logisch dat mensen jou aanspreken op wat jijzelf beweert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:24

Chiqa schreef:
faye schreef:
@Chiqa, als jouw uitkering wegvalt en je je spaarcentje op moet maken, ben ik benieuwd hoe jij er na een aantal jaar voor staat. Je hebt namelijk niet altijd de mogelijkheden en zekerheden vwb vermogen (tenzij je een paar miljoen op de bank hebt, maar dan is het diep triest dat je een uitkering trekt)
Misschien heb je mazzel gehad, maar dat garandeert niets voor de toekomst.

Mijn uitkering valt niet weg hoor Knipoog ben ervoor verzekerd, kostte een paar centen maar dan heb je wel wat.
Sja slim met geld omgaan he Knipoog

Whiz schreef:
Maar ik zie dit topic niet meer de goede weg opgaan. Iedereen reageerd hier steeds emotioneler en worden steeds hateljiker tegenover elkaar. .. Sterker nog.. ik denk dat dit zo wel de hele middag door kan gaan. Ik lees niks inhoudelijks meer hier.

Absoluut, laten we er maar mee stoppen, ieder zn ding.

ALs jij wordt goedgekeurd dan denk ik niet dat je verzekering zal uitbetalen. Die verzekeringen zijn er om je wao-gat op te vullen. Als de UWV zegt dat jij kan werken, dan valt je uitkering weg en zal je verzekering je geen cent betalen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:24

faye schreef:
ALs jij wordt goedgekeurd dan denk ik niet dat je verzekering zal uitbetalen. Die verzekeringen zijn er om je wao-gat op te vullen. Als de UWV zegt dat jij kan werken, dan valt je uitkering weg en zal je verzekering je geen cent betalen.

En ze worden steeds makkelijker met goedkeuren.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:25

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:

Kom ik bij jou in de klas terecht zeker Nagelbijten / Gniffelen
Thanks, but no thanks.

Ik wijs helemaal niet stiekem. Ik wijs duidelijk, of ik wijs niet. Vork

Zat ik nog maar op de kleuterschool, toen was mijn leven veel makkelijker.
Jij wijst met halve vingers, en als het tegen je wordt gebruikt, dan trek je het weer in.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:26

Karl66 schreef:
Schimmelig, je wijst zoals het je uitkomt en aangezien jij zowel de TS bent van dit topic als dat jij ongeveer de helft van de posts (ok ik overdrijf een beetje Bloos ) in dit topic geplaatst hebt, is het logisch dat mensen jou aanspreken op wat jijzelf beweert.

Ik geef enkel feedback op de mensen die blijven posten. Bloos
Niet goed?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:27

Quellian schreef:
faye schreef:

En ze worden steeds makkelijker met goedkeuren.

En dat komt ook niet altijd bij de juiste mensen op de deurmat vallen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:27

Vanessa24 schreef:
Jij wijst met halve vingers, en als het tegen je wordt gebruikt, dan trek je het weer in.

Probeer ik politiek correct te blijven, is het weer niet goed Haha! Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:30

Vanessa24 schreef:
En dat komt ook niet altijd bij de juiste mensen op de deurmat vallen.

Klopt.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:30

Schimmelig schreef:
Vanessa24 schreef:

Probeer ik politiek correct te blijven, is het weer niet goed Haha! Tong uitsteken

Zeggen wat ze denken, en als ze daar weer op gewezen worden, ineens gaan roepen dat ze dat nooit zo hebben bedoeld..... Dat doe jij, en niets anders.
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:32

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:

Ik geef enkel feedback op de mensen die blijven posten. Bloos
Niet goed?

Alleen pas je je feedback aan aan de post waar je op reageert in plaats van recht door zee te zijn. Of het nu gaat om wat jij armoede vindt, of het nu gaat om wat jouw financieële situatie ies, of het nu gaat om waar je wel of niet recht op hebt, Of het nu gaat om mazzel hebben of je kansen grijpen. Je verhaal verandert voortdurend, blijkbaar wil jij koste wat het kost altijd jouw gelijk behalen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:34

Vanessa24 schreef:
Zeggen wat ze denken, en als ze daar weer op gewezen worden, ineens gaan roepen dat ze dat nooit zo hebben bedoeld..... Dat doe jij, en niets anders.
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

Zo doe ik het helemaal niet. Dat is jouw interpretatie van het geen. Ik heb misschien een vervelende woordkeus soms, daarvoor mijn excuses.
Ik heb nu een aantal keer gezegd wat IKZELF onder armoede versta:
Rekeningen van dure bedrijven hebben en dan klagen dat je geen cent te makken hebt. Lachen

Ik vraag mij enkel af wat de rest onder armoede verstaat, want je hebt er klaarblijkelijk vele definities van.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:35

Schimmelig, je zei alleen een aantal keren verschillende dingen

Karl66 schreef:
Schimmelig schreef:
Armoede zien veel mensen tegenwoordig als: klagen over de Neckerman rekeningen
Ik bedoel echter, armoede als in bv. 'moeten besparen op je dagelijkse voorzieningen, eindjes aan elkaar moeten knopen, een laag bedrag te besteden in de maand aan bv. eerste levensbehoefte zoals eten'

Dit bedoel je met je verhaal niet aanpassen Verward

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:37

Karl66 schreef:
Alleen pas je je feedback aan aan de post waar je op reageert in plaats van recht door zee te zijn. Of het nu gaat om wat jij armoede vindt, of het nu gaat om wat jouw financieële situatie ies, of het nu gaat om waar je wel of niet recht op hebt, Of het nu gaat om mazzel hebben of je kansen grijpen. Je verhaal verandert voortdurend, blijkbaar wil jij koste wat het kost altijd jouw gelijk behalen.

Dat zei ik op pagina 7 al Ja

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:37

karl dat is geen aanpassing van het verhaal.

dat is een uitleg van het begrip.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:38

Karl66 schreef:

Een mens heeft sowieso het recht om van gedachten te veranderen (ik vind overgens niet dat ik dat doe). Ik vind dat mijn woordkeus te wensen over laat. Goed, je leert wel wat op dit forum.
Ik vind sowieso dat je je kansen moet grijpen, maar dat hoeven niet altijd onrechtmatige kansen te zijn. Ook is het een feit dat ik geen fraude pleeg, alleen wil niemand dat nog horen. Dit topic ging in de eerste instantie niet over mijn persoonlijke situatie, maar omdat er allerhande voorbeelden werden voorgedragen voelde ik mij verplicht ook een voorbeeld te geven (en wat is er correcter, dan een beeld van mijn eigen situatie weergeven). Ikzelf zeur niet over armoede hoewel ik het ook moeilijk heb, terwijl er genoeg zijn die dat wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:40

faye schreef:

Faye kan wel merken dat je niet weet waar je over kletst, ik béngedeeltelijk afgekeurt en zal dat ook blijven, die jalve uitkering wórdt mn leven lang aangevult door die verzekering, dus er valt niets te vervallen.

Ik heb inkomen verlies door de WAO, maar omdat ik een verzekering had wordt die gewoon aangevult voor 100%
mn leven lang.
Als ik weer ga werken voor 100% staa ik gelijk aan het inkomen wat ik nu heb.

En helemaal goedkeuren, daar ga ik me n iet over pirjs geven, dat is iets voor deskunidgen, vidn niet dat jij de aangwezenn persoon bent daarvoor Knipoog Je heb geen idee waar ik voor afgekeurt ben dus denk even na vóór je kletst.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:41

Whiz schreef:

Nee, deze definitie staat diametraal tegenover de latere definitie.

Hier zegt Schimmelig dat het niet om de mensen met "Neckermann-schulden" gaat maar om mensen die een laag bedrag te besteden hebben voor de eerste levensbehoeften.

Later zijn het juist de mensen met "Neckermann-schulden" die als armoedig gedefinieerd worden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:41

Whiz, in de openingspost zegt Schimmelig dat mensen ALTIJD wat kunnen doen aan armoede. Volgens Schimmelig is het altijd een keus.

Inmiddels gaat het niet meer over AOW-ers, mensen die arbeidsongeschikt zijn, mensen die studeren, mensen die buiten hun schuld in de schulden komen, mensen die alleen worden gelaten door hun man met 3 kindertjes, etc. Nee, nu gaat het alleen om mensen die een Neckermann rekening hebben liggen die ze niet kunnen betalen.
Dat heeft toch helemaal niets meer met ALTIJD te maken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:43

Chiqa schreef:
Faye kan wel merken dat je niet weet waar je over kletst, ik béngedeeltelijk afgekeurt en zal dat ook blijven, die jalve uitkering wórdt mn leven lang aangevult door die verzekering, dus er valt niets te vervallen.

Hier ga je dus al de fout in. Je geeft hier aan dat je voor altijd gedeeltelijk een uitkering zult ontvangen, maar vergis je niet in de veranderende wetten. Ze laten de meest vreselijke zieke mensen werken hoor, dus onderschat dit alsjeblieft niet!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:44

lies schreef:
Whiz, in de openingspost zegt Schimmelig dat mensen ALTIJD wat kunnen doen aan armoede. Volgens Schimmelig is het altijd een keus.

Inmiddels gaat het niet meer over AOW-ers, mensen die arbeidsongeschikt zijn, mensen die studeren, mensen die buiten hun schuld in de schulden komen, mensen die alleen worden gelaten door hun man met 3 kindertjes, etc. Nee, nu gaat het alleen om mensen die een Neckermann rekening hebben liggen die ze niet kunnen betalen.

Er staat echter niet in mijn openingspost dat ik het specifiek over DAT geval van armoede had Knipoog
Ik heb het nu wel voldoende toegelicht en als het aankomt op DAT specifieke hokje armoede. Ben ik het met je eens. Mensen die niks aan hun situatie kunnen veranderen hebben te maken met overmacht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:46

Schimmelig schreef:
Karl66 schreef:

Een mens heeft sowieso het recht om van gedachten te veranderen (ik vind overgens niet dat ik dat doe). Ik vind dat mijn woordkeus te wensen over laat. Goed, je leert wel wat op dit forum.
Ik vind sowieso dat je je kansen moet grijpen, maar dat hoeven niet altijd onrechtmatige kansen te zijn. Ook is het een feit dat ik geen fraude pleeg, alleen wil niemand dat nog horen. Dit topic ging in de eerste instantie niet over mijn persoonlijke situatie, maar omdat er allerhande voorbeelden werden voorgedragen voelde ik mij verplicht ook een voorbeeld te geven (en wat is er correcter, dan een beeld van mijn eigen situatie weergeven). Ikzelf zeur niet over armoede hoewel ik het ook moeilijk heb, terwijl er genoeg zijn die dat wel doen.

Mensen mogen van gedachten veranderen, maar wees dan eerlijk en zeg dat je geen gelijk had in plaats van te roepen dat je verkeerd begrepen bent of dat jouw nederlands zo krom is dat als je links zegt je rechts bedoeld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:47

Schimmelig schreef:
lies schreef:

Er staat echter niet in mijn openingspost dat ik het specifiek over DAT geval van armoede had Knipoog
Ik heb het nu wel voldoende toegelicht en als het aankomt op DAT specifieke hokje armoede. Ben ik het met je eens. Mensen die niks aan hun situatie kunnen veranderen hebben te maken met overmacht.

Misschien zou je een keer moeten reageren op jouw quote die ik nu al twee keer aangehaald heb Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:50

Karl66 schreef:
Whiz schreef:

Nee, deze definitie staat diametraal tegenover de latere definitie.

Hier zegt Schimmelig dat het niet om de mensen met "Neckermann-schulden" gaat maar om mensen die een laag bedrag te besteden hebben voor de eerste levensbehoeften.

Later zijn het juist de mensen met "Neckermann-schulden" die als armoedig gedefinieerd worden.

Heb ik al niet gezegd dat dat een BAD CHOICE OF WORDS was Lachen
Ik bedoelde het niet zo. Misschien in een opwelling het verkeerde stuk tekst getikt.
Wat ik bedoelde was:
Dat mensen door toedoen van schulden bij de Neckerman de eindjes aan elkaar moeten knopen.
Dat is wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen en snap ook niet dat ik dat stuk tekst zo heb kunnen neerzetten. Blijkbaar heb ik het niet goed terug gelezen.

Maar goed, dit zullen jullie wel weer niet pikken. Ookal heb ik nu zo'n 15 keer gezegd, hoe ik over dat specifieke geval van armoede denk Ja