Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:52

CarS schreef:
Als je vader er als onderzoeker bij betrokken is lijkt het me niet zo netjes om dan hier jouw versie(speculatie) weg te zetten over het in stukken bijten van het kindje

Je moet eens lezen wat er meer niet netjes is in dit topic...... en kan me indenken dat dit geen "staatsgeheim" is. En gelukkig maakte het een eind aan die dieptrieste speculaties van schuld naar de ouders toe.

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:53

Ik vindt dat degene die een kind en een hond hebben gewoon altijd alert moeten zijn met wat er gebeurd. Het is niet de fout van de hond maar de fout van de ouders. Wie laat nou zijn hond alleen met zijn kind? Dan ben je toch niet wijs of wel. Ookal is je hond 30 en aan twee poten verlamd nog laat je hem niet alleen bij je baby. Dan kan je een hondeeigenaar zijn of een ouder dat maakt niets uit. Je weet dat zoiets kan gebeuren hoe betrouwbaar je hond ook is. Ik vind het erg dom van de ouders dat ze ze samen hebben gelaten.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:54

Amnero schreef:

Wij geloven graag dat we van hoger rang zijn dan verschillende dieren, maar in werkelijkheid ligt dat heel anders hoor

In jouw geval misschien..... maar niet bij mij !!!!

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:55

Binckydenice schreef:
Ik vindt dat degene die een kind en een hond hebben gewoon altijd alert moeten zijn met wat er gebeurd. Het is niet de fout van de hond maar de fout van de ouders. Wie laat nou zijn hond alleen met zijn kind? Dan ben je toch niet wijs of wel. Ookal is je hond 30 en aan twee poten verlamd nog laat je hem niet alleen bij je baby. Dan kan je een hondeeigenaar zijn of een ouder dat maakt niets uit. Je weet dat zoiets kan gebeuren hoe betrouwbaar je hond ook is. Ik vind het erg dom van de ouders dat ze ze samen hebben gelaten.

Lees jij eerst maar eens het topic door......

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:55

slimmerik schreef:
Binckydenice schreef:

En hou jij je mond maar eens.

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:57

mijn vader is helaas in dat soort dingen een binnenvetter. Maar vandaag praatte hij er wel over dus het heeft wel aangegrepen. Mijn vader heeft er voor gekozen om morgen niet bij de autopsie te zijn van de kleine. Hij kan daar zeer slecht tegen. Meer omdat het komt omdat het kleine kinderen zijn. Daar heeft hij altijd al een zwak voor gehad.
Maar inderdaad het is voor iedereen aangrijpend, en deze dingen maken ze niet vaak mee en de manier waarop al helemaal niet. Dus ik ben zo wie zo al blij dat hij nu wel wilde praten, dan heeft hij een iets mindere last op zijn schouders.
En dat er word gezegt dat het niet zo netjes is dat ik het verhaal vertel over het in stukken bijten van het kind. Ik vindt het helemaal niet netjes van de rest dat er andere verhalen worden verteld die niet waar zijn. Dus wie ben ik dan om niet de waarheid te vertellen. En nee mijn verhaal is geen speculatie

LindaLinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:57

Erg triest dat dit is gebeurt !

Je hoort het toch wel vaker, dat honden jaloers worden op de baby omdat die meer aandacht krijgt dan hij ineens! de baby neemt de plaats van de hond in de hond reageerd hier op door z'n plaats te verdedigen!! ook iets wat in een roedel gebeurt

Ik toon mijn medeleven aan de nabestanden

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:58

slimmerik schreef:
CarS schreef:
Als je vader er als onderzoeker bij betrokken is lijkt het me niet zo netjes om dan hier jouw versie(speculatie) weg te zetten over het in stukken bijten van het kindje

Je moet eens lezen wat er meer niet netjes is in dit topic...... en kan me indenken dat dit geen "staatsgeheim" is. En gelukkig maakte het een eind aan die dieptrieste speculaties van schuld naar de ouders toe.

Je doet je naam eer aan

Malkesta

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:00

Ik lees de hele dag al mee maar erger me heel erg aan de mensen die het zzoooooo zielig vinden voor de hond.... en de ouders tja dat is minder triest want het is hun eigen schuld Triest heel triest......Een ongeluk zit helaas meestal in een klein hoekje....die ouders hadden het niet verwacht. Als het mijn kind zou zijn dan had ik niet voor mijn actie tegenover de hond ingestaan! Op de tv hoor je nu ook mensen ja hadden de ouders maar op moeten leten...ja hoor tuurlijk geef die mensen maar een schop na!! Vind ik zooo erg!! Die mensen dachten niet dat hun dit zou overkomen, jij denkt toch ook dat je 80 word maar voor hetzelfde geld kom je morgen onder een auto! Dat kan toch!!?? Een kind is van jou eigen dat heb je bij je gedragen en dat koester je meer dan alles en iedereen!!!! Maar ben bang dat de mensen zonder kinderen zich dat niet kunnen voorstellen.... achter die gevoelens kom je pas als je zelf ouder bent..

Ben het dus echt met Windhond eens...

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:06

ik ben het helemaal met eskadron eens. Het is hun eigen schuld geweest. Ze weten wat er kan gebeuren met een kind en een hond samen. En dat betekend niet dat ik het niet erg vindt voor het kindje. Tuurlijk is dat erg. Maar ze schuiven alles op dehond af terwijl het die ouders hun schuld is. En niet die van de baby of de hond......

En waarom moet ik mijn mond houden ik mag me mening toch wel geven of niet soms?

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:07

Ik had mijn hond ook in laten slapen, en puur alleen omdat hij een gevaar zou kunnen vormen voor anderen. Maat het is ook zielig voor de hond.

/ Binckydenice was niet tegen jou.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:07

xx_Horsiex schreef:

[/quote]

En hou jij je mond maar eens.
[/quote]

Waar slaat dit nu weer op. Uit haar post blijkt duidelijk dat ze helemaal niet weet waar het over gaat. En gezien jouw reactie weet jij het ook niet. Misschien heb je hier nog wat aan??:
Wendel schreef:
jullie speculeren in het wilde weg mensen. Ik weet uit betrouwbare bron dat het verhaal anders is gegaan. Dat het de schuld is van de ouders. Laat me heel hard lachen. Ik word heel erg boos als mensen dit zeggen, terwijl er niemand is die hier de feiten kent.
De ouders hebben het kind wel beschermd. Kind sliep boven in een kamer met de deurklink omhoog gedraait. Honden zijn zo slim om deuren zelf open te maken. En husky's zijn erg slimme honden. En tja de ouders die sliepen zelf ook en niet voor de tv! Wat er door sommigen word beweerd. De mensen lagen net als jullie op bed.
Zoals ook al word gezegt je word moe van dag en nacht op je kleintje letten. Dus dan slaap je dieper. Ook is er geen sprake van 7 honden in de tuin maar van 2 husky's.
De hond is nog niet afgemaakt. De hond is naar Utrecht gebracht zodat ze eerst gaan onderzoeken waarom hij het kind heeft vermoord. Daarna word het afgemaakt. Want ik kan me voorstellen dat je zo'n hond niet weer in huis neemt. Hoe zielig het dan ook mag zijn voor de hond. En vergeet niet dat dieren ( lees katten en honden) erg jaloers worden als er plotseling een huileding in hun huis komt wat erg veel aandacht nodig heeft. Ze worden dan zo jaloers dat ze die huiledingen dan wat aan doen. Ook is er al een een baby vermoord toen een kat bovenop een baby is gaan liggen en zo het kind smoorde. En ook is dit niet per ongeluk gebeurd.
Heb niet het hele topic gelezen want werd echt boos na een paar berichten omdat altijd de verhalen zo verdraait worden.
En dan nog een feit. Het kind is aan stukken gebeten. Dus niet zachtjes in de nek.

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:08

HET IS ABSOLUUT NIET HUN EIGEN SCHULD WAAR ZIE JIJ DAT STAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:09

Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

Ik ga helemaal met je mee

Wat natuurlijk niets afdoet van het feit dat het voor de ouders ook verschrikkelijk is!

edit, lees net dat de hond zelf de deur heeft opengemaakt.
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 09-06-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:10

Binckydenice schreef:
ik ben het helemaal met eskadron eens. Het is hun eigen schuld geweest. Ze weten wat er kan gebeuren met een kind en een hond samen. En dat betekend niet dat ik het niet erg vindt voor het kindje. Tuurlijk is dat erg. Maar ze schuiven alles op dehond af
terwijl het die ouders hun schuld is
. En niet die van de baby of de hond......

En waarom moet ik mijn mond houden ik mag me mening toch wel geven of niet soms?

Je mag je mening geven ja......Maar jij geeft je mening zonder de feiten te kennen.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:11

Ik hoorde het net van mijn vader, wat erg! Is hier in de buurt, kom er regelmatig.

Niet normaal. Hond en baby kwijt

Malkesta

Re:

Wij hebben ook een hond en ja die is ook weleens alleen geweest met ons zoontje, misschien niet slim maar dat was onze keuze!! Je verwacht gewoon niet dat er wat gebeurd!! Die hond kan me wat, ik vind het erg triest dat iedereen het zielig vind voor de hond en niet voor de ouders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dat bedoelde ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Binckydenice

Re:

Dus jullie beweren nu dat het de schuld van de hond is?
Van wie is dat kind?
Wie heeft die hond opgevoed?
Wie heeft de verantwoordelijkheid genomen van het begin af aan?
Wie neemt er een Husky en een baby???????

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:12

Bnckydenice, lezen is blijkbaar moeilijk.. je inleven in een ander zonder diegene nog verder de grond in te trappen ook

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:13

oh en je neemt geen baby. je krijgt een baby.

Kelly_Taco

Re:

Binckydenice schreef:
Dus jullie beweren nu dat het de schuld van de hond is?
Van wie is dat kind?
Wie heeft die hond opgevoed?
Wie heeft de verantwoordelijkheid genomen van het begin af aan?
Wie neemt er een Husky en een baby???????

Niemand heeft hier schuld aan.
De ouders kiezen er niet voor dat de baby wordt doodgebeten en de hond kiest er niet voor dat er uberhaupt een baby in huis komt.
De hond heeft roedel gedrag vertoont.

Manderino

Re:

Heeel erg !
maar die hond kan er ook niets aan doen ,het was volgens mij niet de bedoeling om het kindje dood te bijten .maar het heeft met de rangorde te maken de baby staat onder de hond , en mischien heeft het wel met jaloezie te maken .

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:14

Onze hond maakt ook deuren op, daarom hebben wij dus een ronde klink, maar dat terzijde.

Ik heb helemaal niet gezegd dat het de schuld van de ouders is, of een van die andere dingen klaar. Ik heb alleen gezegd dat de schuld niet, en zelfs nooit alleen bij een dier kan liggen. Er komen altijd wel mensen aan te pas, en vaak ongewild, en hier dus ook.

Inderdaad Taaclover.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:14

Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond
. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

Tjonge jonge wat gaat er in je koppie om......

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:16

Die ouders zullen het maar te lezen krijgen en die mailen jou Binckydenice WAT ga jij dan zeggen tegen die mensen die net hun baby hebben begraven!!!!!!!!!! Je moet je rot schamen!!!!!!!!