Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Popstra schreef:Men kan minder dit men kan minder dat...
Waarom moeten wij de sjaak zijn als de overheid te laks is om ons eens tegemoet te komen? Al is het maar 2 maanden!
Marije_jiplover schreef:Dat weet ik niet, ik woon in Nederland en niet in Duitsland.
Duitsland maakt andere keuzes.
Maar ik zie nog steeds niet in waarom we dat van onze overheid moeten verwachten.
purny schreef:Er zijn al bedrijven die dit doen he...
Toen ik vorig jaar ergens anders ging solliciteren werd mij verteld dat wanneer je uit dezelfde stad kwam je niet met de auto mocht komen.

Marije_jiplover schreef:Maar eerlijk hè, ik tank altijd in mijn eigen regio goedkoper dan in bijvoorbeeld de randstad. Ook zonder oorlog.
Moet de overheid dat dan ook subsidiëren om het eerlijk te houden voor iedereen?
Ik zie het echt niet, waarom er in dit geval, gecompenseerd moet worden.
Nogmaals: als het op is, is het op. Wat verwacht je dan van de overheid?
purny schreef:Je kunt ook als bedrijf personeel verbieden tenzij ze een medische reden hebben om binnen een straal van bijvoorbeeld 25 km waar ze wonen met de auto te komen.
Marije_jiplover schreef:Popstra schreef:Men kan minder dit men kan minder dat...
Waarom moeten wij de sjaak zijn als de overheid te laks is om ons eens tegemoet te komen? Al is het maar 2 maanden!
Waarom moet de overheid dit doen?
De oorzaak ligt ook totaal buiten de overheid om, zij zijn die oorlog in het Midden Oosten ook niet begonnen of aangegaan hè.
Een euro kan ook door de overheid maar 1x uitgegeven worden.
En door de mensen tegemoet te komen, is er geen enkele prikkel om zuinig te doen en wanneer er dan daadwerkelijk een te kort zal optreden, wat verwacht je dan van de overheid?
Dat ze benzine uit water weten te maken?
extra geld voor isolatie uittrekken. Leuk voor mensen met een eigen huis, de meeste huurders schieten er niks mee op. De wegenbelasting voor grijs kenteken gaat omlaag dat scheelt misschien iets voor de zzp er maar heel veel is dat ook niet.
De rest heeft pech Urona447 schreef:De werkende mens heeft ook het meeste last van de verhoogde brandstofprijzen.
De gepensioneerden en niet werkenden kunnen in mijn ogen gemakkelijker keuzes maken om brandstof te besparen dan de werkenden die afhankelijk zijn van vaste werktijden.
Die 2 cent die de overheid nu extra vergoed zet ook niet direct zoden aan de dijk.
karuna schreef:Leuk voor de werkende mens dus. Die toch al een vergoeding kreeg. De niet werkenden of gepensioneerden die afhankelijk zijn van hun auto schieten er niks mee op.extra geld voor isolatie uittrekken. Leuk voor mensen met een eigen huis, de meeste huurders schieten er niks mee op. De wegenbelasting voor grijs kenteken gaat omlaag dat scheelt misschien iets voor de zzp er maar heel veel is dat ook niet.
Een pakket waar alleen werkenden en mensen met een eigen huis wat mee opschieten.De rest heeft pech