Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:06

Bij ons worden parkeerkosten ook niet vergoed.
Dan zet je de auto maar bij een P+R en reis je het laatste stuk met OV.

Wij hebben veel studenten in Utrecht, parkeren is daar duur, dat wordt niet vergoed, behalve bij (medische) noodzaak.

Ik weet dat ambtenaren in Rotterdam het OV volledig vergoed krijgen en reiskosten met de auto maar gedeeltelijk, conform de regels van de Belastingdienst.
Parkeren is heel duur en wordt niet vergoed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:19

Popstra schreef:
Men kan minder dit men kan minder dat...

Waarom moeten wij de sjaak zijn als de overheid te laks is om ons eens tegemoet te komen? Al is het maar 2 maanden!

Waarom moet de overheid dit doen?
De oorzaak ligt ook totaal buiten de overheid om, zij zijn die oorlog in het Midden Oosten ook niet begonnen of aangegaan hè.

Een euro kan ook door de overheid maar 1x uitgegeven worden.

En door de mensen tegemoet te komen, is er geen enkele prikkel om zuinig te doen en wanneer er dan daadwerkelijk een te kort zal optreden, wat verwacht je dan van de overheid?
Dat ze benzine uit water weten te maken?

Popstra

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:23

Waarom kan het in duitsland dan wel? Is toch ook de overheid die daar het volk tegemoet komt!?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:24

Dat weet ik niet, ik woon in Nederland en niet in Duitsland.
Duitsland maakt andere keuzes.

Maar ik zie nog steeds niet in waarom we dat van onze overheid moeten verwachten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:27

Marije_jiplover schreef:
Dat weet ik niet, ik woon in Nederland en niet in Duitsland.
Duitsland maakt andere keuzes.

Maar ik zie nog steeds niet in waarom we dat van onze overheid moeten verwachten.

Omdat de boel betaalbaar moet blijven, voor iedereen. Daarnaast krijg je nu mega oneerlijke concurrentie voor tankstations aan de grens.

Ik denk dat daar alleen nog mensen tanken op kosten van de zaak want anders rij je echt wel die 2km verder voor 50ct verschil per liter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:33

Maar eerlijk hè, ik tank altijd in mijn eigen regio goedkoper dan in bijvoorbeeld de randstad. Ook zonder oorlog.
Moet de overheid dat dan ook subsidiëren om het eerlijk te houden voor iedereen?

Ik zie het echt niet, waarom er in dit geval, gecompenseerd moet worden.

Nogmaals: als het op is, is het op. Wat verwacht je dan van de overheid?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:38

Subsidieren????

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:39

De accijns en de belasting op brandstof ligt hier al flink hoger dan andere landen. Nederland is zichzelf voor andere landen en hun eugen bewoners uit de markt aan het werken. Veel toeristen komen al niet meer ivm te duur. Hoe minder mensen er komen van elders en hoe meer mensen over de grens tanken en dan hun boodschappen doen. Hoe minder er binnenkomt.

En leuk hierboven de 1/5 rijdt electrisch (de mensen met geld of leaseauto die er toch al geen last van hebben) de overige 4/5 heeft dat geld niet of de mogelijkheid niet en kan erin stikken. Mensen waar bij een best aantal de keuze nu is verwarmen, douchen, eten of naar de dokter of hun ouder of kind kunnen. Of naar hun werk.

Dure brandstof is duurder eten, is duurdere diensten, is een duurder leven voor iedereen. Ook de mensen die het nu al niet meer kunnen betalen. Diesel ben je al flink meer kwijt aan wegenbelasting (diesel is goedkoper tanken normaal) gas rijden is helemaal duur met wegenbelasting, electrische autos zijn zwaarder en betaal je ook inmiddels wegenbelasting. En ook laden wordt duurder en duurder. Alleen de zakelijke rijder heeft er minder hinder van. De baas betaald toch wel of via de zaak als kostenpost

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 12:57

Tsja maar een auto is ook een luxe product, wij hebben er 2 staan en ook nog 2 motoren maar dat moet niet he, net als al die enorm dikke auto's die overal voor de deur staan "omdat het kan".

Ik baal ook als mn pandaatje sta te tanken met deze prijzen maar ik geloof nog steeds dat de brandstof ook op kan en dat er dus best gemotiveerd mag worden om zuinig aan te doen, en dat voel je in je portemonnee.
Hoewel ik graag lagere prijzen zie vind ik niet dat de overheid in dit geval de prijzen moet verlagen, laat ze dat geld alsjeblieft gebruiken voor andere zaken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 13:07

Wat voor andere zaken? De oorlog in oekraine? Israhel??
Wanneer hebben wij nu eens een voordeel gehad?
Kan het mij niet herinneren! Alles word maar duurder en duurder.

Snap die steun voor onze roverheid werkelijk totaal niet in deze!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 13:11

purny schreef:
Er zijn al bedrijven die dit doen he...
Toen ik vorig jaar ergens anders ging solliciteren werd mij verteld dat wanneer je uit dezelfde stad kwam je niet met de auto mocht komen.

Zo’n bedrijf wil ik niet eens voor werken. Ik combineerde het altijd met direct daarna naar mijn paard gaan, boodschappen halen en dan naar huis. Was altijd blij als ik 20.00/20.30 thuis was en dan kon eten en wat tijd met mijn vriend had, nog steeds zo overigens en ik werk grotendeels vanuit huis tegenwoordig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 13:31

Electrisch rijden wordt niet almaar duurder. De korting op wegenbelasting wordt afgebouwd. Omdat mijn elektrische auto meer weegt dan een benzine variant krijg ik nu 30% korting op de wegenbelasting.

Ik laad thuis op aan de zonnepanelen, maar ook zonder zonnepanelen kun je tegenwoordig slim laden als de prijzen laag zijn.

Als ik tegen de tarieven moet laden die ik betaal buiten zonnepanelen, kost dat 28 cent per kwh.

Mijn auto verbruikt rond de 14 kwh per 100 km. Is 3.92 per 100km.
Onderhoud is ook goedkoper.

En nee ik kreeg geen subsidie voor mijn elektrische auto en heb er zelf voor gespaard.

Elektrische auto's zijn er tegenwoordig al in een redelijk goedkope prijsklasse. Zeker als je een benzine auto in kan ruilen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 13:40

Auto luxe product? In welke wereld leven sommigen? :')

Eens dat je niet voor elk dingetje de auto hoeft te pakken. Ik kan makkelijk fietsen naar mijn paard, maar pak de auto want dat vind ik sneller. Dat is luxe.
Maar dat ik 4 dagen in de week op mijn werk moet staan, om 7:00 moet vertrekken. Is geen luxe. Dan is mijn auto noodzaak.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:05

Marije_jiplover schreef:
Maar eerlijk hè, ik tank altijd in mijn eigen regio goedkoper dan in bijvoorbeeld de randstad. Ook zonder oorlog.
Moet de overheid dat dan ook subsidiëren om het eerlijk te houden voor iedereen?

Ik zie het echt niet, waarom er in dit geval, gecompenseerd moet worden.

Nogmaals: als het op is, is het op. Wat verwacht je dan van de overheid?

Het is toch niet op? Niet eens in de buurt van op.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:08

Wat goed dat het OV tegenwoordig ook aangemoedigd wordt. Ik weet nog dat mijn broer echt enorm heeft moeten onderhandelen voor een 100% ov abbo voor zijn werk. Hij mag niet autorijden ivm medische redenen dus enorm afhankelijk van ov.

Zelf tanken we in Belgie (altijd al), laatst keer voor 1.79 en gelukkig zuinig autootje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:19

Mijn paard staat op een halfuur rijden vanaf huis. Gelukkig heb ik een zuinige auto en is het op een twintig minuten van mijn werk als ik naar kantoor ga.

Ik kan dus niet echt minder gaan rijden. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:36

Zertab schreef:

Nou ja voor sommige mensen is een auto idd een luxe product.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:38

purny schreef:
Zertab schreef:

Nou ja voor sommige mensen is een auto idd een luxe product.

Misschien ook de rest lezen en citeren van mijn tekst ;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:46

purny schreef:
Je kunt ook als bedrijf personeel verbieden tenzij ze een medische reden hebben om binnen een straal van bijvoorbeeld 25 km waar ze wonen met de auto te komen.

Dan zoekt ie maar een andere werknemer. Naar werk reizen, is in eigen tijd. Dat is niet aan de werkgever te bepalen.
Dat bepaalt diegene zelf wel.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 14:51

Marije_jiplover schreef:
Popstra schreef:
Men kan minder dit men kan minder dat...

Waarom moeten wij de sjaak zijn als de overheid te laks is om ons eens tegemoet te komen? Al is het maar 2 maanden!

Waarom moet de overheid dit doen?
De oorzaak ligt ook totaal buiten de overheid om, zij zijn die oorlog in het Midden Oosten ook niet begonnen of aangegaan hè.

Een euro kan ook door de overheid maar 1x uitgegeven worden.

En door de mensen tegemoet te komen, is er geen enkele prikkel om zuinig te doen en wanneer er dan daadwerkelijk een te kort zal optreden, wat verwacht je dan van de overheid?
Dat ze benzine uit water weten te maken?

Dan geeft de overheid maar eens wat minder uit aan Oekraïne en vluchtelingen.
Voor Sinterklaas spelen kunnen ze als de beste, behalve voor eigen burgers

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 17:47

Er komt ook een steunpakket in NL.

Alleen geen korting op brandstof.
Wel gaat oa de km vergoeding omhoog.

https://nos.nl/l/2610433

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 17:51

Leuk voor de werkende mens dus. Die toch al een vergoeding kreeg. De niet werkenden of gepensioneerden die afhankelijk zijn van hun auto schieten er niks mee op. :n extra geld voor isolatie uittrekken. Leuk voor mensen met een eigen huis, de meeste huurders schieten er niks mee op. De wegenbelasting voor grijs kenteken gaat omlaag dat scheelt misschien iets voor de zzp er maar heel veel is dat ook niet.

Een pakket waar alleen werkenden en mensen met een eigen huis wat mee opschieten. -O- De rest heeft pech

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 18:15

De werkende mens heeft ook het meeste last van de verhoogde brandstofprijzen.

De gepensioneerden en niet werkenden kunnen in mijn ogen gemakkelijker keuzes maken om brandstof te besparen dan de werkenden die afhankelijk zijn van vaste werktijden.

Die 2 cent die de overheid nu extra vergoed zet ook niet direct zoden aan de dijk.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 18:17

Urona447 schreef:
De werkende mens heeft ook het meeste last van de verhoogde brandstofprijzen.

De gepensioneerden en niet werkenden kunnen in mijn ogen gemakkelijker keuzes maken om brandstof te besparen dan de werkenden die afhankelijk zijn van vaste werktijden.

Die 2 cent die de overheid nu extra vergoed zet ook niet direct zoden aan de dijk.

En de zzp-ers dan die moeten rijden? Maar weer doorberekenen aan de klant zoals dat zo makkelijk gezegd wordt? Dat houdt ook een keer op hè.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-26 18:26

karuna schreef:
Leuk voor de werkende mens dus. Die toch al een vergoeding kreeg. De niet werkenden of gepensioneerden die afhankelijk zijn van hun auto schieten er niks mee op. :n extra geld voor isolatie uittrekken. Leuk voor mensen met een eigen huis, de meeste huurders schieten er niks mee op. De wegenbelasting voor grijs kenteken gaat omlaag dat scheelt misschien iets voor de zzp er maar heel veel is dat ook niet.

Een pakket waar alleen werkenden en mensen met een eigen huis wat mee opschieten. -O- De rest heeft pech

Jij zit tegenwoordig in Frankrijk toch (of heb ik een update gemist?) hoe is het daar geregeld? Puur interesse hoor, ik heb nml geen idee.