Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:BeFunny schreef:Eens @ _San87_. Maar hier is er wel al heel veel veranderd.
De Asielzoekers komen letterlijk uit een land waar onderdrukking gaande is. Waar ze niet beter weten dan vrouwen zijn eigenlijk slaven en hebben maar te doen wat de man zegt. Ze weten niet beter. Of ze weten het wel maar hebben zo altijd geleefd. En komen hier en moeten zich hier aanpassen aan de westerse cultuur. Wat voor jou en mij logisch is. Maar als je gewend bent om je vrouw te slaan of erger dan veranderd dat niet in 1 keer
Er is zeker veel veranderd. Maar veel ook niet. Echt genoeg westerse mannen die niet netjes met hun vrouwen omgaan thuis. In een Blijf van mijn lijf huis zitten niet enkel Moslima's.
Cer schreef:Ik weet niet precies waarom moslima’s genoemd worden, maar in het verlengde daarvan vraag ik me af of vrouwen uit een andere cultuur die bv binnen moeten blijven en/of de taal niet spreken… überhaupt weten hoe ze in een Blijf van mn Lijf huis moeten komen want ergens denk ik dat het voor hun nóg ingewikkelder is…
Electra63 schreef:Waarom was die discussie er niet een paar weken geleden? Toen Driekus zijn ex-vrouw op klaarlichte dag doodschoot onder de ogen van zijn kinderen?
friezenfan2 schreef:Een wildvreemde op een winkelcentrum? Daar zeg ik geen hoi tegen en die deden dat niet voor de leuk. Rare lichaamstaal. 1 andere vrouw keek me ook aan goed dat je weg ging.
Maar dan moeten we die culturen aan laten passen. Het zou niet normaal moeten zijn dat een vrouw klappen krijgt als ze iets fout doet.
BeFunny schreef:Eens @ _San87_. Maar hier is er wel al heel veel veranderd.
De Asielzoekers komen letterlijk uit een land waar onderdrukking gaande is. Waar ze niet beter weten dan vrouwen zijn eigenlijk slaven en hebben maar te doen wat de man zegt. Ze weten niet beter. Of ze weten het wel maar hebben zo altijd geleefd. En komen hier en moeten zich hier aanpassen aan de westerse cultuur. Wat voor jou en mij logisch is. Maar als je gewend bent om je vrouw te slaan of erger dan veranderd dat niet in 1 keer
BeFunny schreef:_San87_ schreef:
Er is zeker veel veranderd. Maar veel ook niet. Echt genoeg westerse mannen die niet netjes met hun vrouwen omgaan thuis. In een Blijf van mijn lijf huis zitten niet enkel Moslima's.
Dat is ook waar hoor. Vaak wel vanuit een ander perspectief.
Ik heb nooit slaag gehad van een man. Ik ben zo opgevoed van je slaat gewoon terugEn de mannen die ik ken hebben respect voor vrouwen (Allochtoon en autochtoon btw) en hadden dat al voor bijvoorbeeld hun moeder
Maar in bepaalde andere culturen is dat niet. De vrouw is er om haar man te plezieren, baard de kinderen en kookt en verder zit ze bedekt onder een hoop stof. Als ze iets fout doet krijgt ze klappen. En in bepaalde culturen is dat toegestaan.
Cer schreef:Ik weet niet precies waarom moslima’s genoemd worden, maar in het verlengde daarvan vraag ik me af of vrouwen uit een andere cultuur die bv binnen moeten blijven en/of de taal niet spreken… überhaupt weten hoe ze in een Blijf van mn Lijf huis moeten komen want ergens denk ik dat het voor hun nóg ingewikkelder is…
friezenfan2 schreef:Dan begint Nederland en hopelijk volgen er andere landen. Ergens moet iemand beginnen laten wij dat als Nederland dan zijn.
_San87_ schreef:Babootje schreef:Ik ook. Hoop dat ze er echt iets zinnigs mee doet, want deze dame is niet onomstreden. En zoals gezegd, dit soort psychopaten bereik je daar niet mee natuurlijk
Ik ken haar niet, wat is er omstreden aan haar?
BeFunny schreef:_San87_ schreef:
Dat is ook waar hoor. Vaak wel vanuit een ander perspectief.
Ik heb nooit slaag gehad van een man. Ik ben zo opgevoed van je slaat gewoon terugEn de mannen die ik ken hebben respect voor vrouwen (Allochtoon en autochtoon btw) en hadden dat al voor bijvoorbeeld hun moeder
Maar in bepaalde andere culturen is dat niet. De vrouw is er om haar man te plezieren, baard de kinderen en kookt en verder zit ze bedekt onder een hoop stof. Als ze iets fout doet krijgt ze klappen. En in bepaalde culturen is dat toegestaan.
Nu grijp je weer naar bepaalde culturen. Seksueel grensoverschrijdend gedrag (naar vooral vrouwen en kinderen van beide geslachten) is niet gebonden aan een bepaalde cultuur, het is verweven in alle culturen. Er zijn door de geschiedenis legio voorbeelden van Westerse culturen waar seksueel grensoverschrijdend gedrag naar boven komt, diverse incestschandalen in de 19e en 20e eeuw, het misbruik onder priesters van de Rooms-Katholieke kerk, grensoverschrijdend gedrag bij de publieke omroep, misbruik in de sportwereld.
Ik zei hier al eerder, ik ben nooit aangerand door Mohammed. Wel door een Christiaan. Die vervolgens door een Mohammed op zijn bek werd geslagen, dat dan weer wel.
Dit is, nogmaals, een mannenprobleem. Waarvan asielzoekers onderdeel zijn.
BeFunny schreef:Eens en oneens.
Je hebt het nu over seksueel geweld Lisa is niet verkracht "De vermeende dader" bleek wel kort ervoor zich seksueel te hebben vergrepen aan een andere vrouw.
Deze man noem ik een gek. Eentje die niet vrij los had moeten kunnen lopen. En Lisa had de pech tegen hem aan te lopen. Dit heeft niks met Asielzoekers of afkomst te maken. Dat heb ik al eerder gezegd.
Maaaaar als je het breder trekt wat sommigen doen en kijken naar Genocide dan is het zo dat in de westerse cultuur nu hedendaags er veel positief veranderd is. Ook nog heel veel wat mis is.
Maar hedendaags in andere culturen is geweld tegen vrouwen "Normaal" en het doden van een vrouw "eervraak" ook.
friezenfan2 schreef:En deze actie leidt nu nog tot niets toch? Als je geld op wil halen laat dan weten wat er met dat geld gedaan wordt.
rien10 schreef:Freya6 schreef:Het is ook geen mannen probleem, het is een cultureel, trauma of stoornis probleem.
Bij mannen.