Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:25

anjali schreef:
verootjoo schreef:

Hoe zijn Oekraïense vluchtelingen anders dan de andere tientallen nationaliteiten die hierheen vlucht?

Dat dat echte vluchtelingen zijn, geen "gelukszoekers" uit veilige landen die hier uit dank voor de opvang crimineel gedrag vertonen.

Wil je dit onderbouwen met een bron?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:28

Anjali, alsjeblieft. Houd op te blaten zonder dat je ook maar enig idee hebt waar je over praat.

Bovendien was er helemaal geen protest. Als Faber er zelf geen heisa over had gemaakt, had er geen haan naar dit dagje Efteling gekraaid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:30

verootjoo schreef:
Laten we trouwens niet vergeten dat Faber behalve asielzoekers het verder wel heel normaal vindt om de kosten voor haar kapper van 400€ voor op de video door de belastingbetaler te laten betalen :+

Dan zou ik denken dat op zich zo’n uitje er wel vanaf kan, maar goed, wie ben ik hè.

Ik had eerlijk gezegd altijd het idee dat minister Faber een type is die echt niks om haar uiterlijk geeft. Maar ja dan komt ze in the picture en iedereen gaat over haar uiterlijk vallen!.Tja dan heb je kans dat ze geld gaat uitgeven om een meer "mainstream" gladgestreken uiterlijk te krijgen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:38

rien10 schreef:
Potentiële messentrekkers? Bah!
Als je handen hebt ben je een potentiële messentrekker. Ik. Jij. Iedereen.

Je weet best dat dat onzin is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 12:49

anjali schreef:
verootjoo schreef:
Laten we trouwens niet vergeten dat Faber behalve asielzoekers het verder wel heel normaal vindt om de kosten voor haar kapper van 400€ voor op de video door de belastingbetaler te laten betalen :+

Dan zou ik denken dat op zich zo’n uitje er wel vanaf kan, maar goed, wie ben ik hè.

Ik had eerlijk gezegd altijd het idee dat minister Faber een type is die echt niks om haar uiterlijk geeft. Maar ja dan komt ze in the picture en iedereen gaat over haar uiterlijk vallen!.Tja dan heb je kans dat ze geld gaat uitgeven om een meer "mainstream" gladgestreken uiterlijk te krijgen.

Das natuurlijk prima. Maar dat ga je dan toch niet declareren bij de staat :+

Ik had trouwens van mijn medechristenen toch wat meer menselijkheid verwacht. Naastenliefde enzo.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-05-25 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:49

Nee. Is geen onzin. Totdat ik moeder werd riep ik altijd “ik zou niemand kunnen doden”. Nu weet ik beter. Ik zou de verkrachter van mijn kind kunnen doden. Ik schiet er niks mee op, dat niet. Maar kunnen? Ik denk het wel.
Of in een “Hij of ik” situatie, dan toch liever hij dan ik. Dus ja, ik ben een potentiële messentrekker.
Mijn drempel ligt wel heel hoog. Andere mensen hun drempel ligt wellicht lager.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:05

anjali schreef:
Dat dat echte vluchtelingen zijn, geen "gelukszoekers" uit veilige landen die hier uit dank voor de opvang crimineel gedrag vertonen.

En wat voor nationaliteit had de "damsteker"? Degene die op de Dam 5 willekeurige mensen neer heeft neergestoken?
Laatst bijgewerkt door purny op 03-05-25 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:05

deksel schreef:
anjali schreef:

Wil je dit onderbouwen met een bron?

Feit blijft wel zo dat een bepaald type asielzoekers voor overlast zorgt. En meestal zijn dit jonge mannen. Heel jammer want die verpesten het ook voor de asielzoekers die zelf dus niet zo in elkaar zitten.

https://www.adviesraadmigratie.nl/actueel/weblog/blogseries-en-commentaren/2023/asielzoekers-en-overlast-de-feiten-op-een-rij

Ik zou denken bij een ernstige overtreding 1 waarschuwing, want iedereen kan een fout maken, maar bij een tweede overtreding geen kans meer op asiel. Als je kans wil hebben in de maatschappij zul je toch echt fatsoenlijk gedrag moeten vertonen.

Met 'sobere' opvang is niets mis, maar deze moet natuurlijk wel aan de basiseisen voldoen. Dat betekent in mijn optiek ook ruimte voor (vrijwilligers) werk, hobby of sport. Dus ook zorgen dat mensen zich kunnen bezig houden, al is het maar met spelletjes, boeken, voetbal, tennis, breiclubje of wandel en fietstochten. Hele dagen niets doen is gewoon niet gezond.

Verder snap ik het dagje efteling als oplossing ook niet helemaal. De kermis duurt immers 4 dagen. Wat zijn ze die andere 3 dagen dan van plan, de mensen binnen opsluiten?

rien10

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:07

@Verootjoo. Christendom en naastenliefde is niet per definitie een echte/hechte combinatie. Christendom en kuddegedrag, domheid, egoïsme komt ook allemaal voor. Het zijn net mensen, die christenen, geen heiligen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:21

purny schreef:
anjali schreef:

En wat voor nationaliteit had de "damsteker"? Degene die op de Dam 5 willekeurige mensen neer heeft neergestoken?

Dat was een Oekraïner, maar volgens mij geen asielzoeker. Dan had hij waarschijnlijk niet met valse identiteitsbewijzen rondgelopen. Deze meneer wordt overigens berecht voor het plegen van een aanslag met terroristisch motief. Dus ik verwacht niet dat hij er met een tik op de vingers vanaf komt.

https://www.powned.tv/article/dam-steker-is-30-jarige-roman-d-uit-oosten-van-oekraine~3492/

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/347210/verdachte-steekpartij-amsterdam-langer-vast

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:29

Als degenen die zich hier hardmaken voor problematische asielzoekers, nu eens deze mensen gezellig bij hen thuis zouden gaan uitnodigen. Voor een integrerend bezoekje. Daar zou ik respect voor hebben. En niet bij anderen "over de schutting te gooien" en o wee als iemand dan klaagt over overlast. Heel veel Oekraieners zijn wel bij mensen thuis opgevangen, dat vind ik knap. Maar dat waren merendeels vrouwen en kinderen ,toch een andere groep.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:33

Pinacolada schreef:
Wel duidelijk dat jullie niet uit deze regio komen en er geen last van hebben.

Als je er in wil verdiepen lees dan eens de verhalen van de winkeliers, de ouders die hun dochters niet meer alleen door het dorp kunnen laten gaan, de buschauffeurs..

Het zijn jonge mannen en tot je 18de ben je kind ja, maar zo jong zijn deze niet meer. Maar
Het is maar net wat je wil lezen en welke bril je op hebt.

Denk dat de meeste mensen helemaal niks tegen asielzoekers hebben, maar deze groep is overgeplaatst uit ter Apel omdat ze daar niet te handhaven waren en zetten nu hier de boel op stelten. Dat zijn geen zielige mensen..

Want elders in het land zijn geen azc’s denk je?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:34

rien10 schreef:
@Verootjoo. Christendom en naastenliefde is niet per definitie een echte/hechte combinatie. Christendom en kuddegedrag, domheid, egoïsme komt ook allemaal voor. Het zijn net mensen, die christenen, geen heiligen.

In elk geval krijg je van Christenen geen fatwa aan je broek voor belediging...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:37

anjali schreef:
rien10 schreef:

In elk geval krijg je van Christenen geen fatwah aan je broek voor belediging...

Nee, die tijd is voorbij. Maar lag het aan de sgp dan gingen we daar ook naar terug. En dat zeg ik als christen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:42

anjali schreef:
Als degenen die zich hier hardmaken voor problematische asielzoekers, nu eens deze mensen gezellig bij hen thuis zouden gaan uitnodigen. Voor een integrerend bezoekje. Daar zou ik respect voor hebben. En niet bij anderen "over de schutting te gooien" en o wee als iemand dan klaagt over overlast. Heel veel Oekraieners zijn wel bij mensen thuis opgevangen, dat vind ik knap. Maar dat waren merendeels vrouwen en kinderen ,toch een andere groep.

Ik maak me niet hard voor problematische asielzoekers. Ik maak me hard tegen generalisme.
Zoiets als “alle christenen zijn hypocriet en vertonen kuddegedrag.”

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:13

@Anjali: Jij bent toch christen? Dan zou je er voor mijn gevoel anders in moeten staan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:15

purny schreef:
@Anjali: Jij bent toch christen? Dan zou je er voor mijn gevoel anders in moeten staan.

Christen zijn EN intolerant zijn gaat al eeuwen prima samen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:27

@Blue Eyes: Wat heeft de SGP nou weer misdaan? Ik weet nergens van, stem er wel op en krijg berichten van hen. Maar, wat mij betreft mag iedereen vinden wat hij wil.Het zou wel mooi zijn als dat dan ook in positief gedrag naar buiten komt, zoals, zo ik al zei, neem zelf eens wat van diegenen waarvan jij vindt dat ze hulp nodig hebben, op in je eigen huis of eigen kring.Heel wat beter voor die personen ook want het lijkt mij niet prettig om ergens te moeten zitten waar je weet of voelt dat je niet echt welkom bent. Mijn eigen R.K.Kerk is trouwens bijzonder internationaal- in mijn eigen parochie zijn zelfs 3 van de 4 priesters uit India en Afrika, en van de parochianen is ook zeker 50% uit het (soms heel verre) buitenland afkomstig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:43

anjali schreef:

Dat heb ik zo apart gevonden. Doen alsof je je huis en hart open stelt voor vluchtelingen om ze in huis op te vangen.
Maar de vluchtelingen uit Syrië en andere landen mogen op het gras in een uitgepuilde ter Apel blijven.
Als je echt voor opvang thuis van vluchtelingen bent dan vang je iedereen op.
Ik heb dat nooit gesnapt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:44

En hier in huize Rien10 wordt er vrijwilligerswerk gedaan in het plaatselijke AZC. Het zou je sieren niet zo veroordelend te zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:47

Katholieke priesters: brrr. Potentiële kinder verkrachters.

Nee. Natuurlijk niet. Ja er zijn klootzakken van katholieke priesters, sadistische eikels. Maar dat zijn ze niet allemaal.
Net zo min als alle azielzoekers potentiële messentrekkers zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:50

Wat jammer dat als het over vluchtelingen gaat dat het net lijkt of je of helemaal voor of helemaal tegen bent.

Waarom is het zo moeilijk het gewoon bij de feiten te houden. Ja er zijn raddraaiers onder de vluchtelingen. Dt hoef je niet te ontkennen. Tegelijkertijd geeft de meerderheid dan weer geen problemen. En jonge mannen zijn zo of zo vaker bij agressie betrokken. Maar dat geldt dan voor alle jonge mannen ongeacht de kleur.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:00

anjali schreef:

Als mensen die zich profileren als christelijk nu eens eindelijk! gaan doen wat er in hun heilige boeken beschreven wordt. En dan wel het nieuwe testament want het oude testament is niet zo vriendelijk, integendeel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:02

purny schreef:
anjali schreef:

Dat heb ik zo apart gevonden. Doen alsof je je huis en hart open stelt voor vluchtelingen om ze in huis op te vangen.
Maar de vluchtelingen uit Syrië en andere landen mogen op het gras in een uitgepuilde ter Apel blijven.
Als je echt voor opvang thuis van vluchtelingen bent dan vang je iedereen op.
Ik heb dat nooit gesnapt.

Als jij nu eens het goede christelijke voorbeeld gaat geven dan kan ik je houding misschien beter begrijpen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:10

Ooohhh ik heb zo'n moeite met de term "gelukzoekers". Wat is er in 'S hemelsnaam mis met het zoeken van geluk??? Wat heeft de Nederlander ook alweer gedaan in de geschiedenis? Wat doet menig Nederlander nu nog steeds? Verhuizen/emigreren...vanwege het weer of weet ik het. Stellen diegenen die zo neerbuigend over asielzoekers praten, straks, als Nederland onder water loopt, zich eens voor ook als oud vuil worden behandeld....
Laatst bijgewerkt door dems75 op 03-05-25 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt