Nee iedereen moet gewoon lekker zijn eigen noodpakket betalen. We betalen al genoeg voor anderen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Ik heb de noodradio die ik hier eerder vandaag postte zojuist besteld, ben benieuwd of het wat is.
Als het goed is is het een spatwaterdichte radio, zaklamp, leeslamp, bluetooth speaker, alarm (lees, geen fluitje nodig), en powerbank (telefoon opladen, yay) in 1. Oplaadbaar met een zonnepaneeltje, zwengel, en kabel. De accu is maar 5000mah, maarja voor die prijs lijkt mij dat prima, het is ook weer geen topmodel. 440 gram dus ook niet heel zwaar om mee te slepen.
Als alle functies netjes werken dan ben ik al tevreden.
mvdende schreef:Ik vind dat als de overheid het z'n noodzakelijk iets vind, z'n noodpakket, dat de overheid dan in ieder geval een aantal basis benodigdheden gratis verschaft....
Heb toen ik in m'n huidige dorp kwam wonen óók jodiumtabletten gekregen, want Doelen ligt hemelsbreed maar een paar km hiervandaan. De kans op een kernramp is véél kleiner dan op dit moment de kans dat er iets dusdanig mis gaan dat je z'n. Noodpakket nodig hebt, dus waarom als overheid dan niet óók die noodzakelijke dingen verschaffen?
Nee, in plaats daarvan wordt eenieder op flinke kosten gejaagd...
mvdende schreef:Ik vind dat als de overheid het z'n noodzakelijk iets vind, z'n noodpakket, dat de overheid dan in ieder geval een aantal basis benodigdheden gratis verschaft....
mvdende schreef:Ik vind dat de rest van NL voor iedereen z'n noodpakket moet betalen...
Dan gaat er maar een x miljoen/ miljard minder naar het buitenland.....
kiki1976 schreef:Voor de paarden is er ook ruim voldoende Eten. En anders ook nog overal gras te vinden.
Water voor de dieren is ook in waterrijk NL makkelijk te vinden gelukkig.
purny schreef:mvdende schreef:Ik vind dat als de overheid het z'n noodzakelijk iets vind, z'n noodpakket, dat de overheid dan in ieder geval een aantal basis benodigdheden gratis verschaft....
Heb toen ik in m'n huidige dorp kwam wonen óók jodiumtabletten gekregen, want Doelen ligt hemelsbreed maar een paar km hiervandaan. De kans op een kernramp is véél kleiner dan op dit moment de kans dat er iets dusdanig mis gaan dat je z'n. Noodpakket nodig hebt, dus waarom als overheid dan niet óók die noodzakelijke dingen verschaffen?
Nee, in plaats daarvan wordt eenieder op flinke kosten gejaagd...
En wie gaat dat allemaal betalen dan? Niet jij hoor, want je betaald maar een klein beetje belasting in vergelijking met de werkende mens.
Nee je mag best zelf iets investeren in je noodpakket.
Dan moet je maar een dagje minder op vakantie gaan.
Ir111 schreef:kiki1976 schreef:Voor de paarden is er ook ruim voldoende Eten. En anders ook nog overal gras te vinden.
Water voor de dieren is ook in waterrijk NL makkelijk te vinden gelukkig.
Ik vind het voor de paarden lastiger in te schatten wat ik moet voorbereiden dan voor mezelf merk ik.
Voor hoelang heb jij (ruw)voer op voorraad?
Wij hebben een schrikdraad omheining. Ik overweeg een mobiel zonnepaneeltje aan te schaffen zodat ik altijd stroom heb op het draad. Kan evt ook dienen voor andere elektrische apparaten.
Ir111 schreef:Nog terugkomend op wat de overheid noodzakelijk vindt; ze adviseren een noodpakket. Meer niet. Je mag zelf kiezen wat je met dat advies doet. De een kiest er voor om zijn geld aan vakantie uit te geven, de ander geeft het (deels) uit aan een noodpakket.