Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:21

pien_2010 schreef:
Jammer. Weer een goede bewindsvrouw die stopt. Ik begrijp het wel.

Ik vond haar tot nu toe vooral onzichtbaar, maar misschien heb ik iets gemist waaruit blijkt dat ze een goede bewindsvrouw is?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:28

Een vrouw met haar juridische achtergrond op hoog niveau daarvan denk ik dat zij terecht op het moeilijkste dossier is gezet (nl toeslagen affaire).
Ze is nog te kort bezig om het verschil te kunnen maken of als je goed bent veel op de voorgrond te treden (zoals bv minister Faber die niet goed is en alleen voor de bühne bezig is).

Ik baseer dit op haar CV. Dus het is in ieder geval een vrouw met heel veel kwaliteit en expertise en als zij, met haar kennis over wetgeving en rechtelijke achtergrond, zo'n stap neemt dan is er iets heel erg mis in dit kabinet. Zij weet als geen ander wat rascisme is zoals beschreven in onze grondwet.

Dat is mijn conclusie en ja ik vind het jammer dat een vrouw met deze kwaliteit weg is.

Voor CV lees

https://partijnieuwsociaalcontract.nl/o ... a-achahbar

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:31

Karl66 schreef:
pien_2010 schreef:
Jammer. Weer een goede bewindsvrouw die stopt. Ik begrijp het wel.

Ik vond haar tot nu toe vooral onzichtbaar, maar misschien heb ik iets gemist waaruit blijkt dat ze een goede bewindsvrouw is?

Gezien het feit dat de mensen die getroffen zijn door de toeslagenaffaire het ontzettend jammer vinden want ze hadden voor het eerst iemand die echt luistert de k ik dat ze meer gedaan heeft in die paar maanden dan de rest bij elkaar.
Ze snappen ook dat ze er mee kapt .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:37

pien_2010 schreef:
Aijaijai. Het verbaasd me niets. Ik volg alles veel minder omdat ik enorm geschokt ben hoe snel het rascisme vanuit de regering en het tegen elkaar opzetten van groepen, zo'n vaart nam.
Nu ik dit lees kan ik niet anders zeggen dat ik dit wel begrijp. Nl als er meer mensen zich voelen zoals ik me de laatste dagen voel, namelijk dat we enorm op een glijdende schaal naar beneden aan het gaan zijn ten koste van zowel de mensen met Joodse als met moslim achtergrond.

We wachten het af en ik ga de TV eens aanzetten.

Had je gisteren Bar Laat gezien Pien? Ramsey Nasr had een goede uitleg over wat er allemaal is gebeurd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:38

Alleen is politiek een vak en ook nog een behoorlijk ingewikkeld vak. Je moet een departement aansturen, je moet daarin met politieke gevoeligheden om kunnen gaan, je moet je beleid afstemmen met de kamer en daar kunnen verkopen. Je moet met mede- en tegenstanders kunnen wheelen en dealen. Als je dat je dat kan, dan ben je een goede bewindsvrouw. En daar heb ik haar niet in zien uitblinken. Dat ze een goede CV als jurist heeft, dat klopt, maar waarom is ze dan opeens een goede bewindspersoon?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:39

Loretta schreef:
En dat allemaal net nadat in Amerika Trump gekozen is.
Als er nieuwe verkiezingen komen schieten we daar naar alle waarschijnlijkheid geen zak mee op. PVV wederom de grootste.

Ik mag toch hopen dat veel mensen die de afgelopen week naar deze racisten heeft zitten kijken ( Incl BBB) een andere keuze gaat maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:43

Karl66 schreef:
Alleen is politiek een vak en ook nog een behoorlijk ingewikkeld vak. Je moet een departement aansturen, je moet daarin met politieke gevoeligheden om kunnen gaan, je moet je beleid afstemmen met de kamer en daar kunnen verkopen. Je moet met mede- en tegenstanders kunnen wheelen en dealen. Als je dat je dat kan, dan ben je een goede bewindsvrouw. En daar heb ik haar niet in zien uitblinken. Dat ze een goede CV als jurist heeft, dat klopt, maar waarom is ze dan opeens een goede bewindspersoon?

Knap dat jij iemand met die papieren, die net bezig is, dus nog aan het inventariseren op dit onmogelijke dossier, gelijk zo negatief kunt wegzetten met een oordeel "dat je haar daarin niet hebt zien uitblinken".

Heel bijzonder. Wat zegt dat van jou? Heeft het te maken dat ze een vrouw is? Niet van jouw partij is Karl? Of omdat de PVV meedoet bestaat het niet in jouw ogen dat er ook goede mensen rond lopen? Daar wordt ik toch wel nieuwsgierig naar.

Klopt BigOne dat de toeslagen slachtoffers het heel jammer vinden.
Dus blijkbaar heeft ze daar iets laten zien wat die mensen hoop heeft gegeven.

Gisteren lag ik vroeg in bed, dus geen bar laat gekeken.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:48

ik moet eerlijk bekennen dat ik haar ook niet ken, of heb zien optreden. En ik kijk toch heel regelmatig de live debatten etc.
Ik kan niets zeggen over haar kwaliteiten verder uiteraard.

het kabinet heeft de termijn voor maximaal wachtgeld wel volgemaakt iig. :))

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:49

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:59

Karl66 schreef:

En de rest van al die nieuwe pareltjes kan dat wel?
Karl66 zoals jij het beschrijft was vroeger, nu ben je een goede bewindspersoon als je met je grote voeten eerst de porseleinkast intrapt om vervolgens alles te ontkennen roepen dat je beleid hebt en met de vuist op tafel gaat slaan en wekenlang melden dat je een plan hebt en er alleen nog maar wat puntjes op de i hoeven te worden gezet. Om alles nog wat kracht bij te zetten zeg je dan dat mensen waarvan de voorouders uit Marokko kwamen het in hun erfelijk materiaal hebben dat ze andere groepen haten.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die wel meer dan 2 hersencellen hebben daar bij afhaken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:02

Kabinet staat op ploffen en Omtzigt is er niet bij. Tegenvaller.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:04

-O-
Benzz schreef:
pien_2010 schreef:
Gisteren lag ik vroeg in bed, dus geen bar laat gekeken.

Even voor je opgezocht, het staat op youtube, dus niet gelijk de gehele uitzending

https://www.youtube.com/watch?v=zFXSLziBnIc

Dank je wel. Fijn dat we dit soort mensen hebben die tegengas geven en zo rustig ondanks diepe gekwetsheid op deze verbindende rustige manier dit rascisme veroordelen. Chapeau!!!! En ik ben het 100% met hem eens.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:04

_San87_ schreef:

Citaat:
Ook Omtzigt betrokken bij overleg
Ook Pieter Omtzigt is betrokken bij het overleg in het Catshuis, bevestigen bronnen van NU.nl. Het is niet duidelijk op wat voor manier de NSC-oprichter erbij betrokken is. Wel is duidelijk dat hij niet in het Catshuis zelf is.

volgens nu.nl is hij wel betrokken bij het overleg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:07

juval schreef:
_San87_ schreef:

Citaat:
Ook Omtzigt betrokken bij overleg
Ook Pieter Omtzigt is betrokken bij het overleg in het Catshuis, bevestigen bronnen van NU.nl. Het is niet duidelijk op wat voor manier de NSC-oprichter erbij betrokken is. Wel is duidelijk dat hij niet in het Catshuis zelf is.

volgens nu.nl is hij wel betrokken bij het overleg.

Ah, die update heeft de NOS niet.

Maar dan nog vind ik het een tegenvaller dat hij er zelf niet is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:07

Karl, volgens mij is ze advocaat en geen jurist.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:16

BigOne schreef:

Advovaat, officier van justitie, vervangende rechter etc . Een top CV.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:19

Van mij mag de boel vallen. Wat ik vd week heb gezien zijn het gewoon een stel racisten zonder enig fatsoen. Bah...incl Schoof, Yesulguz en Vd Plas.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:20

Benzz schreef:
Van mij mag de boel vallen. Wat ik vd week heb gezien zijn het gewoon een stel racisten zonder enig fatsoen. Bah...incl Schoof, Yesulguz en Vd Plas.

prima.
maar dan? Ik vrees dat de pvv alsnog de grootste blijft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:22

Daar ben ik ook bang voor of een kabinet met fvd ja21 sgp en misschien nog wat meer kleine sprokkelpartijen die graag de macht willen krijgen met wilders als premier aan het hoofd :x

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:22

BigOne schreef:

Alle advocaten zijn jurist, maar niet alle juristen zijn advocaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:29

juval schreef:
prima.

Mag toch hopen dat Henk en Ingrid nu wel inzien dat dit een grote ellende is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:30

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:31

Benzz schreef:
juval schreef:
prima.

Nu hun eigen risico niet afgeschaft werd en ze 21% btw over een weekendje Preston Palace moeten betalen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:32

Omtzigt was onderweg zeiden ze.
juval schreef:
Benzz schreef:

prima.

Er hoeven niet persé nieuwe verkiezingen gehouden te worden als het kabinet valt. Het is mogelijk met de PvdA/GL een meerderheidskabinet te vormen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:34

Benzz schreef:
juval schreef:
prima.

Op Facebook zag ik juist al gejuich om nieuwe verkiezingen, zodat de PVV nog veel groter kon worden en er een echt rechtse regering kon komen.