Loretta schreef:IMANDRA schreef:Ik blijf me verbazen over dit soort opmerkingen. Aldus het CPB was GL/PvdA een van de betere opties geweest voor de gemiddelde Nederlander wbt. koopkracht, maar ook qua terugbrengen van armoede en werkloosheid.
En dit was dus precies de reden dat ik besloten heb er op te stemmen. Een groene agenda die ook nog eens goed was voor de economie en de bestaanszekerheid.
Helaas heeft het angst zaaien gewonnen.
Dat dus. Uit de berekeningen van het CPB bleek dat de koopkracht, oftewel wat je kan kopen van een x hoeveelheid geld , het meest zou stijgen bij GL/PvdA. De rekening komt niet bij de gemiddelde burger, maar bij de degenen die de lasten kunnen dragen (vervuilend bedrijfsleven, mensen met grote vermogens). Waar de burgers meer over zouden kunnen gaan betalen is over vervuilende of ongezonde dingen, maar dat is een compleet eigen keuze dus betekent niet per definitie dat je erop achteruit gaat.
Hoe de PVV en NSC de plannen gaan betalen is een volslagen raadsel. Volgens de hobby ex CPB’er die de plannen van de niet meedoende partijen doorrekende kwamen deze toch echt een paar miljard tekort.