verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke politieke partij ga jij stemmen 22 november?

VVD
110 (11%)
D66
54 (5%)
Groenlinks/PvdA
179 (18%)
PVV
209 (21%)
CDA
8 (0%)
SP
34 (3%)
FvD
24 (2%)
PvdD
35 (3%)
CU
8 (0%)
Volt
57 (5%)
JA21
2 (0%)
SGP
3 (0%)
DENK
2 (0%)
50Plus
2 (0%)
BBB
116 (11%)
BIJ1
6 (0%)
Piratenpartij
3 (0%)
BVNL
7 (0%)
NSC
66 (6%)
Splinter
11 (1%)
LP
1 (0%)
LEF
Geen stemmen
Samen voor Nederland
Geen stemmen
Andere kleine partij
3 (0%)
Ik stem niet/mag nog niet stemmen/blanco
35 (3%)

Totaal aantal stemmen: 975

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:55

idylle schreef:
Sky schreef:

Ik ook. Mijn vriend wilt nu emigreren :+

[ [url=m/ijsQXC.jpg]Afbeelding[/url] ]
:+

Dat is ook omdenken!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:55

Wauw vind de linkse partijen ook wel hatend praten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:56

Janinevv schreef:

Die vielen me ook erg tegen, laten zich wel erg kennen. Begrijp dat het je misschien niet helemaal past, maar breng het met een rechte rug.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: verkiezingspoll 2e kamerverkiezing 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:56

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:57

Janinevv schreef:

Dat is ook niet heel gek. De idealen van een linkse partij liggen het verste weg van de PVV.

Als een links linkse partij zou winnen weet ik zeker dat je dat van de andere kant ook haat praat krijgt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:57

Nikass schreef:
Berdien schreef:
Ik ben echt verbijsterd. Zoveel stemmen voor de PVV. Hoe dan. Hóe dan.

Ja hóe dan, vraag ik me ook af. Maar ja, beter dan de VVD..

MWM: en wat heb je nu dan? :=

MarlindeRooz: de Hema _O-

Bijstand := Vandaar dat de keuze lastig was, want een aantal politici en partijen denken dat dat allemaal mensen zijn die gewoon niet willen, ipv een grote groep die niet kan,maar door het uwv geweigerd is.
Ik ben het er echt mee eens dat werken moet lonen, maar ook dat je mensen moet helpen die het werken niet kunnen. En zo voelt het niet altijd op dit moment. Tuurlijk is het beter als andere landen, maar het moet ook nog veel beter en menselijker.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met de formatie en sowieso de komende jaren := Ik heb idd veel mensen gehoord die pvv gestemd hebben vandaag, ook mensen waar ik het totaal niet van verwacht had. Bij de vvd vandaan, maar ook bij links vandaan en echt hele wisselende achtergronden en milieus.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:58

PSvanLot schreef:
Janinevv schreef:

Die vielen me ook erg tegen, laten zich wel erg kennen. Begrijp dat het je misschien niet helemaal past, maar breng het met een rechte rug.

Nou dat dus, begrijp dat je baalt als partij. Maar kom op zeg, je moet het met elkaar gaan doen.

Dan vind ik Wilders vvd leider bbb en omzigt zoveel netter reageren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:02

PSvanLot schreef:
fransje23 schreef:
Zonder arbeidsmigranten ligt er veel werk stil. Zelfs met arbeidsmigranten is er al een enorm personeelstekort.

Maar een arbeidsmigrant is geen asielzoeker. Wij hebben hier in het dorp een aardige groep arbeidsmigranten. Zij worden gehuisvest door het bedrijf waar ze werken en wonen niet in een AZC.

Nee, uiteraard niet!

Het probleem met de asielopvang is verschrikkelijk voor alle mensen, omwonenden maar ook de mensen in het AZC zelf.

Ter Apel heeft echt mensonterende omstandigheden gehad waar het kabinet zich diep voor had moeten schamen.

Teveel asielzoekers op een kluitje bij de kleine dorpskernen is natuurlijk ook niet de oplossing.

Hier vlakbij mij zitten nu 80 asielzoekers. Dat is een beter aantal, ook voor iedereen te overzien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:12

Ja dat is het hele probleem.

Asielzoekers zijn het probleem niet. De verdeling wel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:22

Ik ken gewoon Turken en Marokkanen die overtuigd PVV stemmen. En toen ik hun argumentatie hoorde waarom snapte ik ze volledig. Ze worden aangesproken op de klaplopers met hetzelfde paspoort terwijl zij als 2e generatie gewoon een plek in de samenleving tussen de rest van de bevolking hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:27

Wat mij trouwens ook elke keer weer verbaasd:

De opkomst!
Ik vind dat voor iets wat zo ontzettend leeft er maar weinig mensen naar de stembus gaan.

Ze hebben het net over de opkomst bij RTL4 vandaar dat ik er nu aan denk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:29

Wauw, de PVV wint.. Dat geeft wel aan hoe gemiddeld Nederland over het huidige asielzoekersbeleid denkt..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:30

Cayenne schreef:
Wauw, de PVV wint.. Dat geeft wel aan hoe gemiddeld Nederland over het huidige asielzoekersbeleid denkt..

Nee. Dat denk ik niet.
Ik denk dat veel mensen stemmen op PVV omdat ze over het algemeen heel ontevreden zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:34

Anne_GTI schreef:
Ik ken gewoon Turken en Marokkanen die overtuigd PVV stemmen. En toen ik hun argumentatie hoorde waarom snapte ik ze volledig. Ze worden aangesproken op de klaplopers met hetzelfde paspoort terwijl zij als 2e generatie gewoon een plek in de samenleving tussen de rest van de bevolking hebben.

Ik ken vanuit mijn werk beste een grote groep mensen met een migratie achtergrond die PVV stemmen. Die zetten letterlijk: Wilders heeft het niet over ons, wij zijn net zo goed Nederlander als dat jij dat bent. En wij kunnen ons prima in zijn standpunten vinden’.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:37

Cayenne schreef:

Nou als je regelmatig gevraagd wordt hoe je in Ter Apel of de IND moet komen met de hulp van googletranslate op de nieuwste IPhone snap je het misschien een beetje... en dan vervolgens gaan ze kwartetten met allerlei OV kaarten voor de incheckpaal. En dan gewoon verder lopen zonder correcte incheck. Succes dan om ze er weer uit te krijgen en ook de bus op tijd te laten rijden...

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:38

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:38

Cayenne schreef:

Laten we wel wezen: PVV representeert niet de standpunten van gemiddeld Nederland.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:39

Anne_GTI schreef:
Cayenne schreef:

Nou als je regelmatig gevraagd wordt hoe je in Ter Apel of de IND moet komen met de hulp van googletranslate op de nieuwste IPhone snap je het misschien een beetje... en dan vervolgens gaan ze kwartetten met allerlei OV kaarten voor de incheckpaal. En dan gewoon verder lopen zonder correcte incheck. Succes dan om ze er weer uit te krijgen en ook de bus op tijd te laten rijden...

Dat is wel een selectere groep.

Die zullen daarom wellicht op Wilders stemmen.
Maar die stemmen al langer op Wilders.
En eerlijk snap ik die mensen.

Maar het grootste gros van de mensen stemmen op de PVV omdat ze in het geheel mega ontevreden zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:41

Doubtless schreef:
Cayenne schreef:

Laten we wel wezen: PVV representeert niet de standpunten van gemiddeld Nederland.

Zeker niet. Zoals hier al eerder in het topic genoemd werd 77 procent heeft niet op de PVV gestemd.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:07

FVD gestemd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:18

Anne_GTI schreef:
Cayenne schreef:

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen idd!
En idd is de gemiddelde Nederlander ook gewoon helemaal klaar met het huidige kabinet en is dit ook een duidelijk signaal dat het anders moet.
Maar sommige standpunten van de PVV (zoals een verbod op de Koran of op moskeeën) gaan wel erg ver. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 01:51

mvdende schreef:
Gisteren weer een stemwijzer ingevuld. Zoals bijna altijd kwam daar pvv uit. Nooit eerder op gestemd, omdat ik die partij véél te extreem vond. Andere keren altijd SP gestemd, maar die komen nooit in een kabinet terecht op één of andere manier. Gisteren het verkiezingsprogramma van de pvv doorgelezen en daarin stond deze keer niets over een Nexit, gulden terug of andere extreme dingen. Sommige punten gaan nog steeds wat ver: verbod op islamitisch onderwijs hoeft van mij niet en een volledige asielstop gaat toch ook niet gebeuren. Maar met veel punten ben ik het wél eens: tandarts terug in het basispakket, minimumloon en uitkeringen omhoog, geen rekeningrijden, salderingsregeling behouden, huurtoeslag omhoog, véél minder asielinstroom en uitgeprocedeerde asielzoekers geen bedbadbrood, maar terug naar land van herkomst enz. Vluchtelingen opvangen in de eigen regio.

Stond er helaas wel in. Verkapt weliswaar. Ze willen een bindend referendum houden voordat er daadwerkelijk gekozen wordt, maar als ik de stemwijzers moet geloven stemmen ze onder de streep voor een Nexit. En we kunnen allemaal zien hoe goed de Brexit verloopt. :=

Anyhow, ik heb totaal de andere kant gestemd, maar ik snap alle PVV stemmers volledig. Als je het partijprogramma leest staan er echt veel goede punten op. Het is zo zonde van die extreme standpunten die er tussendoor verweven staan. En het is erg zonde dat er gewoon 0,0 rekening gehouden wordt met het klimaat. Wat hoe veel je ook je eigen volk voorop wilt zetten, die wonen toch echt op dezelfde planeet, dus je zult er iets aan moeten doen, juist ook voor je eigen volk. Ik denk dat als ze wel de armen ineen zouden kunnen slaan met een linkse partij en daardoor de laatste ruwe kantjes van hun programma bijschaven je helemaal niet zo'n gekke regering krijgt. Maar dat zullen ze vast niet gaan doen. :+

Ik denk dat ik als stemmer eigenlijk exact in het midden tussen rechts en links in zit waardoor stemmen dit jaar vreselijk lastig was. Beide kanten zijn iets te extreem en een goede midden partij is er nog niet. Tenminste, de kleine nieuwere partijtjes misschien wel, maar daar kon ik ook nog niet veel wijzer uit worden. Strategisch stemmen tussen PVV vs GroenLinks/PvdA lijkt dan voor die middenmoot de beste optie dit jaar en ik snap het wel. Het is dan maar net waar het kwartje naar valt voor jou als persoon.

Ben in ieder geval heel benieuwd wat dit gaat doen. Ook qua veiligheid inderdaad voor Wilders en omstanders. Zie hem nog niet als internationaal boegbeeld ook, maar de tijd zal het leren. Nederland kennende zijn ze over 4 jaar nog aan het steggelen hoe ze de kamer gaan verdelen en kunnen we weer opnieuw gaan stemmen. :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:14

Als je het hebt over klimaat, dan is dat gewoon een drama. Nederland zorgt voor 0,4% van de uitstoot van de wereld. Gemiddeld per persoon is het wel meer dan bv China, maar het is nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.
Het idee om hier de veestapel te verkleinen (even afgezien van dierenleed etc) gaat nergens over. We moeten nog steeds eten, alleen dan dus ons eten importeren. De uitstoot is gelijk, alleen in een ander land, plus de uitstoot van het transport.

De zonnepanelen, windmolens en elektrische auto’s zijn een leuk idee, maar die productie en afvoer (het recyclen van die dingen is een crime) levert weer zoveel belasting op dat je winst zowat nul is.
De mens gaat de wereld gewoon slopen, want we willen altijd meer meer meer. We blijven maar huizen bouwen, maar zo lang de wereldbevolking blijft groeien blijft ook het probleem groeien. Het gaat een keertje ophouden.
Dit is een heel andere discussie dan weer, maar de mensen hier hebben nu behoefte aan iets wat het op korte termijn beter gaat maken. Geld om de kachel aan te doen, zorgmedewerkers die onder normale omstandigheden kunnen werken, betere regelingen voor asielzoekers zodat zij hier geen (bewust of onbewust) overlast veroorzaken en ook comfortabel een nieuw bestaan op kunnen bouwen. Normale huizenprijzen of een inkomen wat in verhouding staat tot het aanbod in koop en huur woningen.
Vroeger was alles beter, en dat is wat we zoeken denk ik. Voor veel mensen weer een leefbaar leven en niet dat paniekvoetbal van nu.

Maar ik zie het allemaal nog niet echt gebeuren. Denk dat we binnenkort weer mogen stemmen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:50

xDenies schreef:
Wauw.. ik vind het heel bijzonder hoe er gedacht en getypt wordt over mensen die PVV zouden hebben gestemd. Wat een opmerkingen worden hier gemaakt zeg...

Bah.

Ja bijzonder hè? Zijn 2,5 miljoen mensen en hier op Bokt in de poll ook al 189.
Vind je het gek dat maar weinig hier durven uitspreken dat ze PVV stemmen. Is echt te triest. Tot zover de linkse verdraagzaamheid.

Ik vind de uitslag fantastisch. Het is hem gegund.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 23-11-23 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:53

Suzanne F. schreef:
xDenies schreef:
Wauw.. ik vind het heel bijzonder hoe er gedacht en getypt wordt over mensen die PVV zouden hebben gestemd. Wat een opmerkingen worden hier gemaakt zeg...

Bah.

Ja bijzonder hè? Zijn 2,5 miljoen mensen en hier op Bokt in de poll ook al 166.
Vind je het gek dat maar weinig hier durven uitspreken dat ze PVV stemmen. Is echt te triest. Tot zover de linkse verdraagzaamheid.

Ik vind de uitslag fantastisch. Het is hem gegund.

Precies en nu vind ik dat hij ook moet gaan regeren.

Wel ben ik zo realistisch dat ik denk dat we over 2 jaar weer naar de stembus gaan. Maar PVV niet laten regeren is de kiezer een dolk in de rug steken. Dat kun je niet maken. Dan komt er zeker meer onrust.