Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AppleSter schreef:Zo! Deze opvolgende posts zijn exact mijn punt waarom ik hier ben. En niet wegga.
Elke keer als we proberen er een eind aan te breien op dit onderwerp komt er weer iemand met wegzetten terug en worden daarna meteen weer de complimentjes aan de wegzetter over en weer gedeeld. Exact wat Bokt zo ongezellig maakt voor een aantal mensen. En wat nu maar eens klaar moet zijn. De arrogantie die ik al vanaf zo’n beetje de start van een topic als dit lees spat nog net niet van het scherm.
AppleSter schreef:Nu op de inhoud van @IMANDRA:
ik probeer zoveel mogelijk op de inhoud te gaan; maar gezien de rechtstreekse beschuldigingen, het samenspannen en het framen en wegzetten is het wel heel lastig om het goed te doen. Ik ga het proberen:
AppleSter schreef:-ik heb hetzelfde ervaren, dat er niet ingegaan wordt op onderbouwde posts. Echter, ik ben in m’n eentje en moet reageren op een zeer actief groepje. Ik heb meer te doen, doe dit naast mijn andere bezigheden (zolang nodig) en zie dus soms iets over het hoofd. Het groepje dat zich tegen mii blijft keren kan de taken verdelen, elkaar complimenteren met geduld of uitleg; ik niet. Geen probleem, maar wel een verklaring. Ik heb wel moeite met het continu samenspannen. We zijn VOLWASSENEN, geen kleuters.
AppleSter schreef:- Die defenitie mbt klimaatontkenner, staat die in de wet? Of is dit een vaste maatregel op Bokt waardoor je die schaamteloos mag gebruiken richting mensen die niet dezelfde mening delen? Is dat framen van mensen en ervan uitgaan dat een bepaald groepje alleen de waarheid in pacht heeft normaal?
AppleSter schreef:De wetenschap staat niet stil, zonder wrijving geen glans; dat heb ik nu al meermaals betoogd. En er zijn ook wetenschappers/stikstof experts die het totaal oneens zijn met deze “vaststaande wetenschap” die gecreëerd is en hier gehandhaafd wordt door een aantal mensen
Dit is mijn inziens gecreëerd (of ik kreeg dat door, misschien speelt dat wel al veel langer) in Coronatijd. Net als bij klimaat werden in Coronatijd vele wetenschappers en artsen weggezet als wappie, massaal uit de media geweerd en zelfs bijna het BIG register uitgezet.
AppleSter schreef:- “WE” weten helemaal niet zo zeker. Dat is jouw mening. Wellicht ook die van enkele anderen hier maar zoals gezegd; Er zijn wetenschappers die anders in deze wedstrijd staan en jouw “feiten” zijn niet de feiten van de ander. Niemand heeft duizenden jaren geleefd. Dus het blijft bij berekeningen en aannames, hoeveel onderzoek er ook naar gedaan wordt.
AppleSter schreef:-Nogmaals; Ik ontken geen feiten, het is niet aan jou om anderen de les te lezen mbt jouw waarheid, die voor een ander een totaal andere waarheid kan zijn.
AppleSter schreef:-Opgedrongen is zeer zeker iets heel slechts. Ben je de Coronatijd vergeten? De tijd waarin mensen bijna gedwongen werden (jonge mensen die niets van dat virus te vrezen hebben) om prikken te halen om naar naar een sportclub of Mc Donalds te mogen. De tijd waarin artsen bijna uit het BIG register werden gezet, wetenschappers werden weggezet als wappies en mensen uit vrienden groepen en families tegen elkaar werden opgezet. En nogmaals; jouw waarheid is niet die van een ander
AppleSter schreef:- Een overheid die steeds meer macht grijpt is mijn overheid niet meer.
AppleSter schreef:Wij oriënteren ons vanaf morgen in het land waar we mogelijk gaan wonen. De Nederlandse overheid heeft dan niets te zeggen over ons en aangezien Nederland altijd voorop wil lopen en ze daar nog wat minder ver zijn zitten we daar voorlopig zeker goed.
AppleSter schreef:En partijprogramma’s zijn leuk vermaak, maar de echte standpunten zie je pas als je de stemmingen nagaat.
Ik ben overigens benieuwd hoe lang je “gelukkig” blijft noemen als je het hebt over een dwingende overheid.
AppleSter schreef:- Als ik kijk naar mijn omgeving, de boeren om ons heen, het geringe aantal mensen dat namens IR op de snelweg ging zitten, dan geloof ik niet dat de klimaat critici in de minderheid zijn. Mensen haken stuk voor stuk af door de eenzijdige visie op onderwerpen die vooral ook politiek worden opgedrongen. sommigen door de extreem vrijheidsbeperkende coronamaatregelen, anderen door Oekraïne, weer anderen door de asielinstroom en weer anderen door bijvoorbeeld het wolven gedoe.
Volkskrant schreef:Het percentage dat ontkent dat klimaatverandering plaatsvindt was al zeer klein en is dat nog steeds’, constateert onderzoeker Yvonne de Kluizenaar van het Sociaal- en Cultureel Planbureau (SCP)
Niet geloven dat het klimaat überhaupt verandert, doet nog maar een op de vijftig (2 procent).
AppleSter schreef:-nogmaals (laatste keer nu echt) ik ben geen ontkenner met betrekking tot klimaatverandering en ik laat me zo niet wegzetten. Lees maar ff terug.
AppleSter schreef:Citaat:Jouw mening is, in feite, dat die feitelijke waarheid niet klopt. Maar dat is niet meer dan dat: een mening.
De waarheid ligt dus anders.
Dit zinnetje; dat continu claimen van de waarheid, er spreekt voor mij erg veel dominantie en intelorantie van uit. Ik zou dat persoonlijk nooit zo brengen bij mensen. Ik wil niet eens zo denken.
AppleSter schreef:Er is geen “feitelijke waarheid” al claim je die steeds: De wetenschap ligt niet vast.
AppleSter schreef:Voorbeeld/ in Coronatijd kwam uit onderzoek naar voren dat je, als je 2x gevaccineerd was, je niemand anders kon besmetten. Daarna had je al 3 prikken nodig om niemand anders te besmetten en een tijdje later bleek dat hele groepen volledig gevaccineerden toch flinke besmettingsbronnen waren. Dit werd door experts en wetenschappers die weggezet waren als wappie al aangegeven, maar deze werden niet gehoord.
Citaat:Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.
AppleSter schreef:En nogmaals; de 15 zonnepanelen liggen hier puur op het dak omdat we de energieprijzen zagen stijgen en net in die tijd ons zwembad met verwarming werd aangelegd. Niet omdat we er zo in geloven.
De elektrische auto kwam ons (bijna) aanwaaien en die kans hebben we (omdat het een mooie auto is en de bijtelling nog lekker gunstig is) gegrepen. We zijn er veel mee op pad geweest, tot aan Italië toe, maar de nieuwe auto is bewust geen stekkerauto.
Oh… Ik ga ook nog eens morgen op vliegvakantie
AppleSter schreef:De heer Timmermans had gewoon, net als velen hebben gedaan, zonnepanelen op z’n tuinhuis dak of op zijn landgoed kunnen leggen. Het is niet te verkopen dat iemand die zo hard roept om klimaatregels voor anderen zelf niet eens 1 zonnepaneel heeft liggen.
AppleSter schreef:Annemiek, de “fabeltjesfuik” “misleiden” “meer uitkeringen vangen” “alle leugens” “alles en iedereen met een kleurtje of hoofddoek wordt hardop uitgescholden” “extreem anti overheid” “Poetin een geweldige vent” … Over vooroordelen gesproken
AppleSter schreef:Een laatste vraag nog, met dat stukje over uitkeringstrekkers en hand ophouden in mijn achterhoofd; Hoe kwamen die mensen van ER aan zoveel vrije dagen dat ze dagelijks de tijd hadden, wekenlang de A12 te bezetten? Hebben die überhaupt een baan?
verootjoo schreef:Ik ken steeds meer mensen die bij XR zitten. Ik krijg ook steeds meer sympathie sinds ik dus mensen spreek die bij die club horen.
De mensen die ik ken zijn artsen, psychologen, verpleegkundigen. Hoogopgeleide slimme werkende mensen dus. Die geven om onze gezondheid.
Ze hebben vrij genomen om te demonstreren. In de zorg is het enorm druk, ze doen dit in hun schaarse vrije tijd.
AppleSter schreef:Voor het vergaan van de aarde maken ze ons ook al heel lang bang, kijk naar het zure regen verhaal uit mijn jeugd, maar ook naar hoe de weerkaarten in het weerbericht nu al rood uitslaan alls het ergens in het zuiden 35 graden is in de zomer. Dat was een paar jaar geleden wel anders.
Bangmaken helpt, want als mensen bang zijn doen ze alles. Prikken halen, extra belastingen betalen, alles
Ik lees de angst in de laatste alinea van de post van Lies. Erg naar.
prompter schreef:Ik ben minder te spreken over de actie van xr in Den Haag, omdat ik daar daadwerkelijk last van had en heb, qua vertraging tijdens de acties en qua stijging van de gemeentelijke lasten door de inzet van hulpdiensten en het steeds weer moeten schoonmaken van het wegdek en de muren van de Utrechtse baan, waar door de weg ook weer moet worden afgesloten.
En er zal best kennis in die club zitten, maar als ik dan op de muren "fossielle subsidies" zie staan met dubbel l, dan ga ik daar toch aan twijfelen![]()
.
verootjoo schreef:Nee het is idd een hele fijne groep naar wat ik hoor, met respect voor een ieder en ze demonstreren vreedzaam.
Ik denk erover me aan te sluiten bij het zorgblok. Ze hebben afdelingen voor allerlei beroepsgroepen. Op die manier krijg je ook allerlei kennis vanuit verschillende werkvelden.
En reken maar dat daar de onderbouwing goed is. Er zit zoveel kennis en ervaring in die groep, ook op wetenschappelijk niveau.
AppleSter schreef:Eelmo schreef:Mods, kan dit topic misschien gesplitst worden (dat kan soms, toch?) zodat het hier weer over de verkiezingen kan gaan en de klimaatdiscussie elders verder gezet kan worden?
Waarom splitsen? Klimaat is een belangrijk thema rondom de verkiezingen, het is belangrijk om dit hier ook te bespreken. De enige reden dat we ellenlang doorgaan over dit onderwerp is omdat hier een groepje Bokkers direct los gaat als iemand een andere zienswijze heeft over het klimaat en dat kenbaar durft te maken hier. En elkaar hierin steunt, aanvult of complimenteert.
Dat zag ik in dit topic gebeuren en daarom (en zeker omdat ik van discussie hou én de politiek nauw volg) ben ik in deze leeuwenkuil gesprongen.
Ik zag gebeuren (niet alleen in dit topic trouwens, het is iets dat ik vaker zie en ervaren heb) dat iemand die een andere zienswijze plaatst A) direct monddood wordt gemaakt of B) continu door meerdere Bokkers tegelijk wordt overspoeld met berichten tot diegene het wel zat is. Nou, ik ben het niet snel zat, dat is wel gebleken.
Ik heb zowel naar aanleiding van dit topic als in een (veel) eerder Corona topic meermaals pb’s gehad van mensen die zeiden, “laat ze maar” “ze vallen je continu aan als je hun mening niet deelt” “begin er maar niet aan, hou maar op want het heeft geen zin” Ik zeg niet dat dit exact hetzelfde groepje weer is, verre van dat zelfs, want dat weet ik niet meer. Maar ik ben het wel heel beu om maar m’n mond te houden in zo’n situatie. Iedereen mag z’n mening of zienswijze delen, dus de mensen die anders denken ook.
Dat is dus de reden dat ik blijf reageren op dat vaste clubje Bokkers, want het kan niet zo zijn dat een paar mensen bepalen wat een ander mag plaatsen, laat staan wat een ander mag denken.
Wat mij betreft is deze hele discussie nu klaar, maar wanneer ik opnieuw wordt uitgedaagd zal ik toch weer reageren
Fitzroy schreef:XR is helemaal niet zorgvuldig. De manier waarop zij geselecteerde filmpjes plaatsen ten koste van de politie, daar walg ik van.
Citaat:ik moest echt op mijn handen gaan zitten, wat een onzin verkondigen die lui.
Citaat:En een minachting naar de politie, ik vind het gênant.
Citaat:Maar kunnen we dan nu eindelijk eens terug, naar waar dit topic mee begon? De Tweede Kamerverkiezingen?
8nnemiek schreef:AppleSter schreef:Annemiek, de “fabeltjesfuik” “misleiden” “meer uitkeringen vangen” “alle leugens” “alles en iedereen met een kleurtje of hoofddoek wordt hardop uitgescholden” “extreem anti overheid” “Poetin een geweldige vent” … Over vooroordelen gesproken
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoeld?AppleSter schreef:Een laatste vraag nog, met dat stukje over uitkeringstrekkers en hand ophouden in mijn achterhoofd; Hoe kwamen die mensen van ER aan zoveel vrije dagen dat ze dagelijks de tijd hadden, wekenlang de A12 te bezetten? Hebben die überhaupt een baan?
Bij XR zaten dagelijks andere mensen te protesteren. Er zullen wellicht ook beroepsdemonstranten tussen hebben gezeten, geen idee. Maar ik zag (op het nieuws?) dat mensen vertelden dat ze bv een of twee keer per week vrij namen en elkaar afwisselden.
Het was ook gewoon een kleine groep de meeste dagen. Waarschijnlijk gewoon omdat de meeste mensen inderdaad moeten werken.
Verder vind ik het jammer dat je corona zo onderschat. Er ZIJN heel veel mensen op de IC beland, en er ZIJN heel veel mensen overleden aan corona.
Verder was het een compleet nieuw virus en niemand wist exact het verloop, dus dan ben je extra voorzichtig en neemt liever iets te veel dan te weinig maatregelen.
Meerdere mensen in mijn persoonlijke omgeving zijn overleden, en je mag vooral van geluk spreken dat het jouw familie en omgeving heeft overgeslagen.
AppleSter schreef:Even heel kort op je eerste vraag; dat was een kleine opsomming van vooroordelen richting mensen die wat anders denken dan jij, die ik uit je post(s) heb samengevat.
8nnemiek schreef:AppleSter schreef:Even heel kort op je eerste vraag; dat was een kleine opsomming van vooroordelen richting mensen die wat anders denken dan jij, die ik uit je post(s) heb samengevat.
Dan moet je mijn post nog eens lezen, want dan heb je het niet begrepen.
De lockdowns waren voor sommige mensen niet fijn uiteraard, maar je onderschat het drama wat er zónder lockdowns zou zijn ontstaan.
Iedereen tegelijkertijd corona had de zorg volledig uit z'n voegen doen barsten (en dat gebeurde zelfs mét lockdowns al). We hebben allemaal de beelden gezien uit het buitenland van doodzieke en dode patiënten die in de ziekenhuisgangen op bedden lagen, en het tekort aan IC bedden en zuurstofapparatuur..
Eelmo schreef:Je gaat enorm prat op 'doe wat je zegt'. Je haalt steeds Timmermans aan omdat hij geen zonnepanelen zou hebben. Prima, ik denk dat hij simpelweg door de European Green Deal erdoor te krijgen al meer voor het klimaat heeft betekend dat de gemiddelde zonnepanelen-en-EV Nederlander. Hoekstra vind ik een kwal. Dat vond ik bij het CDA in de regering al, en nu zijn geveinsde 'klimaatbewustheid' al helemaal. Nee danku. Maar, ik ben nog steeds benieuwd (heb het al een aantal keer gevraagd) wie jij dan wel ziet als een geschikte politicus die wel doet wat hij/zij zegt. Je stemwijzer zegt BVNL, wat vindt je dan van van Haga? Kom eens met een alternatief voor Timmermans/Jetten? En ik ben vooral benieuwd naar waarom je iemand een beter alternatief vindt (en of die persoon doet zoals hij/zij zegt). Kom maar door
AppleSter schreef:Ondertussen was er ook veel meer data mbt Corona bekend. En lieten machtige mensen zien dat ze zichzelf niet aan maatregelen hielden; Trouwfeesten als die van Grapperhaus, ( https://nos.nl/artikel/2346429-trouwfee ... fwaardiger ) de feestjes van Obama (https://www.the-sun.com/news/3434572/ba ... -birthday/ ) en Johnson (https://www.bbc.co.uk/newsround/60129719 )vakantie en feest bij de Oranjes (https://www.nu.nl/koningshuis/6173388/a ... -fout.html ) mondkapjes op grote tops voor de foto en dan snel weer af, etc etc
Uit die data werd langzaamaan steeds duidelijker dat het virus minder gevaarlijk was dan verwacht. Dat bleek ook wel uit het gedrag van de personen hierboven beschreven. Toch bleven we pushen met prikken (ook richting jongeren en mensen die al antistoffen hadden) en in lockdown gaan. Logisch dat er dus paniek was die eerste tijd, want we wisten niet met wat voor virus we te maken hadden, maar ze gingen veel te lang door en heel veel mensen hebben meer schade (kinderen, jongeren, ouderen) van de gevolgen van die maatregelen (eenzaamheid, alleen sterven, achterstanden op scholen) dan van het virus zelf.
Eelmo schreef:Dit is een uitnodiging voor iedereen overigens, niet alleen voor Applester. Ik ben oprecht benieuwd namelijk
Roodvos schreef:Eelmo schreef:Dit is een uitnodiging voor iedereen overigens, niet alleen voor Applester. Ik ben oprecht benieuwd namelijk
Ik heb de laatste paar verkiezingen PvdA gestemd. Mede vanwege hun programma over leefbaarheid van het platteland. OV, scholen, zorg.
Nu ze samen zijn gegaan met GroenLinks is dat voor mij geen optie meer.
Ik denk dat ik nu SP ga stemmen. Hoewel ik qua sociale status eigenlijk VVD zou moeten stemmen.
Ik maak mij zorgen over de verharding in het asieldebat. En nadat recent mijn werkgever failliet ging werd het belang van bestaanszekerheid en ons sociale vangnet nog maar weer overduidelijk. We zijn allemaal zo goed opgevangen door het UWV.
Ik had binnen een week ander werk gevonden maar voor veel collega's zal het lastiger worden.
En onder het motto "als de buren honger hebben smaakt mij het brood ook niet" dus een sociale stem van mij.
verootjoo schreef:Geen idee hoe het had gemoeten. Ben ook best blij dat ik niet in die schoenen stond.
Ik zie de mentale problemen tijdens/na Corona ook wel als een uiting van hoe slecht de Nederlandse mentale gezondheid en flexibiliteit al was. Dat kwam toen juist erg naar voren.
Eelmo schreef:HelderDankjewel! Waarom is de gedeelde PvdA/GL geen optie meer voor jou? Misschien heb je dat al eerder uitgelegd en is het een beetje verloren gegaan in de discussie, if so: sorry voor de herhaling