Twiggy2008 schreef:
Dát vraag ik mij ook af. (Mega)Stallen vliegen WEKELIJKS in de fik en dat is al jaren zo en waar zijn al die boeren dan met een structurele oplossing??? Daar gebeurt niets aan, waar ik mij kapot aan erger.
Maar owee, als er een wolf komt.
Overigens zou ik mijn dieren zeker verdedigen, maar die worden ook niet opgegeten en ik verdien geen geld aan ze. Ik eet ook geen beesten overigens. Ik heb jarenlang gezien hoe de lammetjes opgehaald werden, de schapenboer zijn zakken vulde. Niets meer, niets minder. Dus het heeft bar weinig met dierenliefde te maken.
Alsof dit enkel prof boeren betreft zeg
En daar komt men weer met de bio industrie, ook zo een fijne en zolang men zelf vlees haalt bij de supermarkt of reguliere slager, houdt men dat zelf fijn in stand
Ach en de boeren worden vergoed, dan is het een stuk minder erg dat die dieren hebben liggen creperen gansch de nacht en uit elkaar zijn gereten na zoveel stress, serieus? Denkt men echt dat een vergoeding helpt, als je je dieren veilig probeert te houden, voor bakken geld wolfwerend raster plaatst en dan de wolf er door heen komt en je dan in de ochtend je schapen in stukken bij elkaar moet rapen? Of je kuddeverdedigingshond, je pony, je kalveren, je paard of je geiten?
En verder kun je het bij de boeren leggen dat lammeren naar de slachtbank gaan of varkens in megastallen worden gehouden, maar waar ligt dat nu eigenlijk werkelijk aan. Aan die boer die zijn boterham probeert te verdienen of aan de consument die vindt dat ie recht heeft op een goedkoop stukje vlees, maar een grote mond heeft over de bio-industrie.