Klaar met nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:48

Ja ik ga dus niet mee in die continu slachtoffer rol. Zo zwart wit is het niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:49

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Dat inlevingsvermogen is ook wel iets wat van twee kanten mag komen.

Idd autochtonen moeten zich zéker wat meer inleven in vluchtelingen! Volkomen mee eens!

en dat lukt met steeds van dit soort opmerkingen heel goed :j Toppie +:)+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:53

Mooi, dat was ook het idee :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 16:57

Elisa2 schreef:
Ja ik ga dus niet mee in die continu slachtoffer rol. Zo zwart wit is het niet.

Welke slachtofferrol is dat precies?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:13

Is nou de strekking van dit topic dat jullie in het buitenland willen gaan wonen omdat er in Nederland te veel buitenlanders wonen... :o?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:20

Ja we generaliseren nog even door..
ik geef t op :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:21

Waar zie jij een generalisatie? Volgens mij heeft Kuggur het over de OP. Dat is exact 1 persoon.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:34

thequeensmum schreef:
thequeensmum schreef:
Sommige van je punten kan ik me goed voorstellen, andere helemaal niet. Maar wat bedoel je met ‘opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen ?

Ik quote mezelf nog even. Ben echt heel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Heb geen idee wat je bedoelt.

Het opdringen ervan.
Zoals barbies met borsten en een piemeltje.
Of transgenders of homo's en lesbiennes in tekenfilms personeren.
Laat Kinderen, kind zijn.
Deze onderwerpen komen vanzelf als ze ouder worden.
Een kind van 7 hoeft zich nog niet af te vragen, wat voor geaardheid ze hebben.
Of voor een ander geslacht door het leven te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 17:41

Gedurfd topic. Ik denk altijd maar: loslaten waar je geen invloed op hebt. Als je kijkt maar de agenda 2030 van Europa kan je een heleboel dingen al zien aankomen en er op anticiperen, zodat je er zelf niet heel veel minder van wordt. En dan doel ik met name op: zorg ervoor dat je je online identiteit waarborgt en positioneer jezelf financieel op een manier waardoor je niet afhankelijk bent van een of meerdere centrale banken en beleggingspartijen. Blijf kritisch en stel jezelf vragen en neem niet alles klakkeloos over uit de media of politiek. Dat zijn ook gewoon maar mensen met meningen die lang niet altijd sterk onderlegd zijn.

Of verhuizen het antwoord is vraag ik mij af. Elk land heeft wel voor en nadelen. En de koers die we nu varen op wereld niveau is richting een nieuwe indeling. Alles nog meer aangestuurd vanuit centrale partijen die op Europees of wereldniveau besluiten kunnen doordrukken. En Nederland gaat daar ook in mee. Zijn al verschillende wetten aangenomen die bepaalde stukjes nationaal regie uit handen geven.

Doe een stapje achteruit en je ziet dat veel genoemde onderwerpen uit de startpost op een bepaalde manier een connectie met elkaar hebben.

Thequeensmum:
Er zijn scholen waar ze de identiteit van personen open laten. Kinderen kunnen dan voor zichzelf nadenken hoe ze zich ‘identificeren’. Zijn ze wel een meisje? Of een jongetje? Misschien voelen ze zichzelf wel onzijdig… Google er maar eens op… er komen heel wat rare verhalen naar voren die op basisscholen en voortgezetonderwijs afspelen. 2 week geleden las ik nog iets over een meisje die zich als kat mocht identificeren en dat een ander kind straf kreeg omdat die het ‘niet waar’ vond := ….

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 18:04

Stephanie schreef:
Gedurfd topic. Ik denk altijd maar: loslaten waar je geen invloed op hebt. Als je kijkt maar de agenda 2030 van Europa kan je een heleboel dingen al zien aankomen en er op anticiperen, zodat je er zelf niet heel veel minder van wordt. En dan doel ik met name op: zorg ervoor dat je je online identiteit waarborgt en positioneer jezelf financieel op een manier waardoor je niet afhankelijk bent van een of meerdere centrale banken en beleggingspartijen. Blijf kritisch en stel jezelf vragen en neem niet alles klakkeloos over uit de media of politiek. Dat zijn ook gewoon maar mensen met meningen die lang niet altijd sterk onderlegd zijn.

Of verhuizen het antwoord is vraag ik mij af. Elk land heeft wel voor en nadelen. En de koers die we nu varen op wereld niveau is richting een nieuwe indeling. Alles nog meer aangestuurd vanuit centrale partijen die op Europees of wereldniveau besluiten kunnen doordrukken. En Nederland gaat daar ook in mee. Zijn al verschillende wetten aangenomen die bepaalde stukjes nationaal regie uit handen geven.

Doe een stapje achteruit en je ziet dat veel genoemde onderwerpen uit de startpost op een bepaalde manier een connectie met elkaar hebben.

Thequeensmum:
Er zijn scholen waar ze de identiteit van personen open laten. Kinderen kunnen dan voor zichzelf nadenken hoe ze zich ‘identificeren’. Zijn ze wel een meisje? Of een jongetje? Misschien voelen ze zichzelf wel onzijdig… Google er maar eens op… er komen heel wat rare verhalen naar voren die op basisscholen en voortgezetonderwijs afspelen. 2 week geleden las ik nog iets over een meisje die zich als kat mocht identificeren en dat een ander kind straf kreeg omdat die het ‘niet waar’ vond := ….

Dit is weer een mooi draai terug on topic, al zijn de andere reacties ook goede aanvullingen.

Mbt de discussie over integreren die ik hier las, moest ik denken aan een beeld wat een aantal weken terug op tv was.
Islamitische jongeren (volgens mij over het algemeen 2e generatie, of misschien ook wel 3e, dus echt opgegroeid in NL) werd gevraagd wat ze van NL vinden.
Een van de jonge mannen gaf een antwoord waarvan ik echt met mij oren stond te klapperen. Ik bedoel, wij moeten natuurlijk hun geloof en normen en waarden respecteren,maar dat werkt 2 kanten op.
De jongeman zei dat de NL vrouwtjes zo lekker waren, dat hij ze allemaal wel wilde pakken, en daarna zouden ze vanzelf islamitisch worden. Heel NL moet islamitisch worden werd er gezegd.
En nog wat van dergelijke uitspraken. Dat soort gasten zullen nooit willen integreren in NL. Terwijl hun pa en ma waarschijnlijk hun uiterste best gedaan hebben om ze hier een goede toekomst te geven. Waar gaat het dan mis?
De denkwijze van dit soort gasten vind ik best link.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:08

Agenda 2030 een draai terug naar je topic? Blijven weinig landen over, misschien heeft Klaus geen invloed in Rusland, China ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:11

Stephanie schreef:
Gedurfd topic. Ik denk altijd maar: loslaten waar je geen invloed op hebt. Als je kijkt maar de agenda 2030 van Europa kan je een heleboel dingen al zien aankomen en er op anticiperen, zodat je er zelf niet heel veel minder van wordt. En dan doel ik met name op: zorg ervoor dat je je online identiteit waarborgt en positioneer jezelf financieel op een manier waardoor je niet afhankelijk bent van een of meerdere centrale banken en beleggingspartijen.

Ehm...
Weet je nog van de bank IceSave?
Die was niet bepaald safe (net zoals het piramidespel van Dirk Scheringa).
Dan ben je blij met de centrale bank, die garant staat tot 100.000 euro.
Anders betekent een bank-krach gewoon dat je geld verdampt is.

Citaat:
Blijf kritisch en stel jezelf vragen en neem niet alles klakkeloos over uit de media of politiek. Dat zijn ook gewoon maar mensen met meningen die lang niet altijd sterk onderlegd zijn.

In principe prima.

Citaat:
En de koers die we nu varen op wereld niveau is richting een nieuwe indeling. Alles nog meer aangestuurd vanuit centrale partijen die op Europees of wereldniveau besluiten kunnen doordrukken.

Behalve dat gezeur over "doordrukken" (en jezelf machteloos voelen)
sinds de uitvinding van de luchtballon zijn landsgrenzen in feite achterhaald.
Een probleem als klimaatverandering moet je mondiaal aanpakken.
Citaat:
En Nederland gaat daar ook in mee. Zijn al verschillende wetten aangenomen die bepaalde stukjes nationaal regie uit handen geven.

:(:)
Eh, we leven in 2023.
In 1982 werden er al wetten aangepast vanwege Europa.

Dus kom op, waar gaat dit toch over?!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:16

Stephanie schreef:
2 week geleden las ik nog iets over een meisje die zich als kat mocht identificeren en dat een ander kind straf kreeg omdat die het ‘niet waar’ vond

Broodje aap.

https://www.cbc.ca/news/canada/montreal ... -1.6832710

OleJon schreef:
Het opdringen ervan.

Want LHBT-mensen komen niet in het dagelijks leven voor? Laat kinderen alsjeblieft leren dat het gewoon erbij hoort, dat je op andere jongens kan vallen, maar ook op meisjes, en op allebei. En dat er soms mensen geboren worden in een lijf dat niet bij ze past.
Kinderen hebben daar veel minder moeite mee dan volwassenen.

Overigens zijn barbies met borsten niet echt nieuw :')

OleJon schreef:

Kinderen van 5 weten dat al. Als de rest van de maatschappij daar nu eens een stuk relaxter in zou zijn, werd het leven voor iedereen een stuk leuker.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:30

Juist goed om kinderen te leren dat je kunt zijn wie je wilt zijn. Kinderen staan veel meer open voor dingen die ‘anders’ zijn. Sterker nog, zij vinden het (nog) niet anders. Als ze er mee opgroeien (ipv met de standaard rolverdeling) zal de wereld een stuk toleranter worden. Die standaard rolverdeling is in bijvoorbeeld moslim landen nog extremer dan de westerse landen. Maar daar ageren wij (de westerse wereld) dan weer wel tegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:40

OleJon schreef:
thequeensmum schreef:
Ik quote mezelf nog even. Ben echt heel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Heb geen idee wat je bedoelt.

Het opdringen ervan.
Laat Kinderen, kind zijn.
Deze onderwerpen komen vanzelf als ze ouder worden.

Ik heb nog nooit een Barbie met borsten en een piemel gezien :?

En kinderen van 7 zijn juist erg bezig met verliefdheid en wat dat is en op wie je verliefd kunt worden. Helemaal prima om in die ontwikkeling uit te leggen dat sommige mensen op vrouwen verliefd worden en sommige mensen op mannen en dat allebei helemaal goed is.
Mijn kind van 7 weet dit gewoon en is niet getraumatiseerd of in een gendercrisis beland.

Ik snap ook niet wat er mis mee is om tekenfilms wat inclusiever te maken. Kinderen van homostellen identificeren zich ook graag met televisieprogramma’s.
Wat is er raar of bijzonder aan homo’s of lesbiennes of transgenders dat zij niet in een tekenfilm te zien mogen zijn :?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:14

veneri schreef:
Islamitische jongeren (volgens mij over het algemeen 2e generatie, of misschien ook wel 3e, dus echt opgegroeid in NL) werd gevraagd wat ze van NL vinden.
Een van de jonge mannen gaf een antwoord waarvan ik echt met mij oren stond te klapperen. Ik bedoel, wij moeten natuurlijk hun geloof en normen en waarden respecteren,maar dat werkt 2 kanten op.
(...) Heel NL moet islamitisch worden werd er gezegd.
En nog wat van dergelijke uitspraken. Dat soort gasten zullen nooit willen integreren in NL. Terwijl hun pa en ma waarschijnlijk hun uiterste best gedaan hebben om ze hier een goede toekomst te geven. Waar gaat het dan mis?
De denkwijze van dit soort gasten vind ik best link.

Hier een stevige calviniste.

1) Ik heb een sexistische opmerking weggehaald.
Sexisme komt helaas overal voor, in elke cultuur en iedere godsdienst.
Op zich zorgelijk 'help alle sexisme de wereld uit om te beginnen uit Nederland' ;).
(Voor wie het citaat herkent.)
Maar ook niet direct erg nieuw en daarmee weinig verontrustend.

2) Als calviniste maak ik regelmatig mee dat mensen werkelijk he-le-maal niets weten of begrijpen van het verschijnsel godsdienst.
Voor alle duidelijkheid: het christendom waar ik dus toe behoor heeft sloten, zo niet rivieren bloed op haar geweten.
Toch zijn de meeste christenen best leuke mensen. 0:) 0:) O:) :')
... zowel christenen als moslims kennen het zogenaamde zendingsgebod. De woorden' Heel Nederland moet rooms/ gereformeerd /islamitisch worden' klinken mij bekend in de oren en in praktijk valt het heel erg mee.
(Soms ontsporen er mensen, dat wel. Maar dit hoeft echt niets te betekenen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:49

Janneke, je hoeft mijn wereldbeeld niet te delen. Betreft financiën heb ik het over zilver, goud, bitcoin en andere manieren waarbij je jouw assets en geld in eigen beheer hebt in plaats van een ‘vertrouwde centrale partij’’. Cbdc komt eraan, rekeningen blokkeren van mensen die niet de juiste uitleg bij een aankoop hebben gaat de alledaagse gang van zaken worden. Mensen kunnen zich dit nu absoluut niet voorstellen, hoewel het bij dnb al gebeurt hoor. Was laatst nog een uitzending over op radar… al je geld bij 1 bank hebben is in deze tijd gewoon niet meer verstandig te noemen. En dit staat nog helemaal los van de inflatie die nog steeds oploopt. Jouw referentie naar de IJslandse bank is trouwens ook een centraal orgaan. Dat demonstreert precies waarom je niet al je geld daar wilt hebben. Recente failliete banken in US idem….

Dat je refereert aan landsgrenzen maakt mij duidelijk dat we over twee verschillende dingen praten. Een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel is dat het WHO bv kan bepalen of Nederland een lockdown moet doen mbt een toekomstige gezondheidscrisis. Lijst van bedreigde diersoorten in EU wordt ook volgens Europese regels nageleefd en heeft op het moment in NL ook veel impact…. Zo zijn er verschillende onderwerpen die terugleiden naar Europa als regievoerder ipv Nederland als nationaliteit. Op monetair vlak werkt Europa bv nu aan de MiCaR, dit is ook iets waar NL straks aan te conformeren heeft. Net als de wet gegevensbescherming die in EU geldt. Ik zeg absoluut niet dat dit allemaal slecht is. Het gebeurd gewoon en het maakt niet uit wie je de eerste of tweede kamer in stemt. Deze dingen worden op Europees niveau besloten en samengesteld in samenwerking met grote centrale partijen waar veel geld achter zit.

Jij vraagt waar dit over gaat? Heel simpel. Onze toekomst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:16

Stephanie schreef:
Janneke, je hoeft mijn wereldbeeld niet te delen.

?
We zijn hier een discussie forum.
Het gaat dus juist over verschillende visies.
Citaat:
Betreft financiën heb ik het over zilver, goud, bitcoin en andere manieren waarbij je jouw assets en geld in eigen beheer hebt in plaats van een ‘vertrouwde centrale partij’’.

Bitcoin etc is idd buiten toezicht van elke centrale bank, dat klopt.
(Persoonlijk vind ik het een leuk spelletje. Verder doe ik niet zo aan spaargeld. Calviniste, hè. Ik beleg mijn geld 'rente maakt de rijken rijker en de armen armer' - dus ik heb er liever niet mee te maken.)
De goudprijs wordt wel door hotemetoten over gesteggeld.
Citaat:
Cbdc komt eraan, rekeningen blokkeren van mensen die niet de juiste uitleg bij een aankoop hebben gaat de alledaagse gang van zaken worden.

.....
Toe maar.

Citaat:
Mensen kunnen zich dit nu absoluut niet voorstellen, hoewel het bij dnb al gebeurt hoor.

1) Ik kan mij toevallig erg veel voorstellen, oa vanwege wat historische kennis.
2) Als jij je dit soort zorgen maakt: neem een goede advocaat in de arm en maak gebruik van je burgerrechten.
Citaat:
Was laatst nog een uitzending over op radar… al je geld bij 1 bank hebben is in deze tijd gewoon niet meer verstandig te noemen. En dit staat nog helemaal los van de inflatie die nog steeds oploopt.

Als je een veelvoud van 100.000 euro bezit, is risicospreiding zo stom nog niet.

Citaat:
Jouw referentie naar de IJslandse bank is trouwens ook een centraal orgaan. Dat demonstreert precies waarom je niet al je geld daar wilt hebben. Recente failliete banken in US idem….

Leg mij dit maar eens uit.
(Volgens mij was het een particuliere bank - en kregen mensen hun geld terug dankzij de DNB.)

Citaat:
Dat je refereert aan landsgrenzen maakt mij duidelijk dat we over twee verschillende dingen praten. Een duidelijk voorbeeld van wat ik bedoel is dat het WHO bv kan bepalen of Nederland een lockdown moet doen mbt een toekomstige gezondheidscrisis.

1)???
... ik zei dat landsgrenzen na de uitvinding van de luchtballon laten we dan maar zeggen tamelijk symbolisch zijn.

Hoezo praten we dan over iets anders?
2) De WHO kan niet bepalen of we in lockdown moeten, hoor.
Gewoon een goede krant lezen.
Maar als de WHO alarm slaat, is het misschien wel nodig dat we opnieuw in lockdown gaan.
(Nul garantie in het leven.
Er was een akelige pandemie in 1919, in 2020 - maar de volgende KAN volgend jaar zijn als het vogelgriepvirus akelig muteert. Liefst hoop ik op geen pandemie tot 2121, maar je weet het niet.)
Citaat:
Lijst van bedreigde diersoorten in EU wordt ook volgens Europese regels nageleefd en heeft op het moment in NL ook veel impact…

Ja.
Terecht.
Dierenbescherming, juist voor 'wilde' dieren kun je maar beter in samenwerking 'met een groot oppervlakte' doen.

Citaat:
Zo zijn er verschillende onderwerpen die terugleiden naar Europa als regievoerder ipv Nederland als nationaliteit.

... dat is oud nieuws.

Citaat:
Op monetair vlak werkt Europa bv nu aan de MiCaR, dit is ook iets waar NL straks aan te conformeren heeft.

... en dat is een sprookje van luie politici.
Waar helaas veel mensen invliegen.
Jij ook.
ALS wij er ons aan conformeren, is dat wel nadat we er zelf ellenlang bij zijn geweest.

Luie politici zeggen bij nare maatregelen 'dat het moet van Brussel'.
En verzwijgen dat ze het zelf hebben besloten.

Helaas zijn er mensen die er in trappen.
Citaat:
Net als de wet gegevensbescherming die in EU geldt. Ik zeg absoluut niet dat dit allemaal slecht is. Het gebeurd gewoon en het maakt niet uit wie je de eerste of tweede kamer in stemt.

;(
Wat een nonsens.
Lees liever een goed boek over hoe onze democratie wel en niet werkt.

Het is net niet zo dat 'Den Haag' alles alleen kan beslissen,
is al tientallen jaren zo,
maar machteloos zijn ze niet.
Het maakt dus wel degelijk uit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:28

Janneke, geen aandacht aan besteden, is gewoon een wappie. Feiten kun je een mening over hebben, maar over complottheorieën valt niet te discussiëren. Nonsens is gewoon wat het is: nonsens.

Waar je het wel over kunt hebben is wat mensen bezielt dat ze het nodig vinden elkaar zo bang te maken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:33

Ja, met uitspraken als 'is gewoon een wappie' komen we dus ook nergens hè. Dan is het dus wél een belediging ipv gewoon een term wat je eerder zei.

Iedereen verdient het om gehoord te worden in beginsel. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Met de rest van je post wel eens, ik overweeg komend jaar een vak 'Complottheorieën' te volgen wat precies hierover gaat. Ben heel benieuwd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:38

Nee hoor, is gewoon een descriptie, geen vleiende, maar complot-theoristen hebben er sowieso wat moeite mee als het beestje bij de naam genoemd wordt, dus beledigd zijn ze toch wel.
Ik vind niet dat iedereen maar gehoord moet worden. Misinformatie moet je geen podium geven. Mensen als Trump en andere rechts-extremisten zijn dól op misinformatie en maken er grof misbruik van, en de gevolgen zijn er ook naar.

Dit soort mensen verspreidt namelijk ook afschuwelijke misinformatie over transgender mensen, holebi's en meer. En als daar echt naar geluisterd wordt heeft het afschuwelijke gevolgen voor onschuldige mensen. Intolerantie moet je niet tolereren, leugens ook niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:54

Dit soort mensen. Wappies.
Sorry hoor.
En dan ondertussen wel respect willen...

Ik ben het niet met haar eens maar toch: ik ontstip.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 20:56

Met dat argument vind ik het juist bewonderenswaardig van Janneke dat ze erop in gaat en het tegenspreekt. Van negeren gaan dingen niet weg. Wat ik nu al wel weet (o.a. door onderzoeksrapporten die in opdracht van de overheid zijn uitgevoerd) is dat een groot deel van de bevolking zich totáál niet gehoord voelde door de regering tijdens corona en dat er daardoor natuurlijk verzet en verharding plaatsvond waar de gevolgen nog niet helemaal van te overzien zijn. Een open wond moet je ook niet negeren, dat gaat nooit mooi helen dan. En wat je daarvan vind is een tweede, maar feit is dat deze denkwijzen niet weggaan door ze te negeren en al helemaal niet door hen volledig de mond te snoeren. Dan bereik je helemaal niks, óf een bak woede aan alle kanten.

Maar Trump mag een klif in storten. Dat dan weer wel.

EDIT: Het gebeurt écht niet vaak, maar hierin snap ik DP. Respect eisen en dan de 'andere partij' dusdanig bejegenen is natuurlijk gek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:06

Avalanche schreef:
Nee hoor, is gewoon een descriptie, geen vleiende, maar complot-theoristen hebben er sowieso wat moeite mee als het beestje bij de naam genoemd wordt, dus beledigd zijn ze toch wel.
Ik vind niet dat iedereen maar gehoord moet worden. Misinformatie moet je geen podium geven. Mensen als Trump en andere rechts-extremisten zijn dól op misinformatie en maken er grof misbruik van, en de gevolgen zijn er ook naar.

Dit soort mensen verspreidt namelijk ook afschuwelijke misinformatie over transgender mensen, holebi's en meer. En als daar echt naar geluisterd wordt heeft het afschuwelijke gevolgen voor onschuldige mensen. Intolerantie moet je niet tolereren, leugens ook niet.

Wow wat een hoop oordelen, vooroordelen en aannames in een post. Ik schrik hier gewoon van.

Iedereen heeft recht op zijn/ haar mening. Ookal ben je het er niet mee eens dan kun je het alsnog respecteren.

En mensen in hokjes stoppen en labeltjes opplakken is niet bepaald een vorm van emotioneel volwassen discussiëren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:07

Getuige de vele corona-topics heeft het nul nut om ermee in discussie te gaan. Plus dat je dit soort theorieën een podium blijft geven.

En zoals ik al eerder zei: je kunt het prima serieus nemen door te kijken waarom mensen het nodig vinden elkaar zo bang te maken.

Maar getuige de vele ellende die dit soort nonsens heeft aangericht, lijkt het me niet wijs om aan de complot theorieën zelf aandacht te geven. Overigens heeft niemand recht op een podium. Je hebt recht op het uiten van je mening, niet op het verspreiden van misinformatie. Overigens zit er in Nederland een duidelijke grens aan de vrijheid van meningsuiting en dat is wat mij betreft een goed iets.

Wat betreft respect: sorry, maar dat is onzin. Ik kan mensen prima respecteren, maar wat ze roepen gewoon noemen wat het is: bullshit.

Elisa2 schreef:
Iedereen heeft recht op zijn/ haar mening. Ookal ben je het er niet mee eens dan kun je het alsnog respecteren.

Een mening is prima. Een mening gaat over wat je ergens van vindt. Maar misinformatie is geen mening. En daar heb je dus geen recht op.