Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:40

Over het algemeen ligt het vermogen vast in aandelen bij het soort eigenaren als Musk. Je zal dus eerst een belang moeten verkopen, wil je aandelen van een ander bedrijf kunnen overnemen. De verkoop van aandelen kan inmiddels ook al lang hebben plaatsgevonden.

Wat betreft starlink, bijna niemand doet iets uit onzelfzuchtige overwegingen. Dat gezien zijn opmerkingen over Oekraïne er op een gegeven ogenblik een prijskaartje aan komt te hangen, vind ik niet raar.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:42

Waarom Ukraïne absoluut gaat winnen. Ze houden zelfs nauwkeurig bij hoeveel van welk type raketten er op hun grondgebied wordt afgeschoten.

Citaat:
Minister van Defensie Reznikov publiceerde statistieken over precisieraketten die Rusland sinds het begin van de oorlog boven Oekraïne heeft afgevuurd. Kalibers werden het meest gebruikt

Afbeelding
(de gekleurde cijfers zijn de aantallen die er volgens de telling nog over zijn van de betreffende raketten)
In totaal heeft Rusland inmiddels bijna 70% van zijn raketten afgeschoten.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:53

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:12

irmaz schreef:
Waarom Ukraïne absoluut gaat winnen. Ze houden zelfs nauwkeurig bij hoeveel van welk type raketten er op hun grondgebied wordt afgeschoten.

Citaat:
Minister van Defensie Reznikov publiceerde statistieken over precisieraketten die Rusland sinds het begin van de oorlog boven Oekraïne heeft afgevuurd. Kalibers werden het meest gebruikt

[ Afbeelding ]
(de gekleurde cijfers zijn de aantallen die er volgens de telling nog over zijn van de betreffende raketten)
In totaal heeft Rusland inmiddels bijna 70% van zijn raketten afgeschoten.

Dit vind ik wel indrukwekkende aantallen. En die afgeschoten zijn en zowel het aantal dat nog over zou zijn. Dat zou goed nieuws zijn als dit klopt.

Precies en dan kunnen de Oekraïners de Krim bevrijden en die annexatie beëindigen. De brug ligt er dan al weer. :))

Die Musk, komt meer en meer in diskrediet, dus ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:38

nikkel schreef:
Over het algemeen ligt het vermogen vast in aandelen bij het soort eigenaren als Musk. Je zal dus eerst een belang moeten verkopen, wil je aandelen van een ander bedrijf kunnen overnemen. De verkoop van aandelen kan inmiddels ook al lang hebben plaatsgevonden.

Wat betreft starlink, bijna niemand doet iets uit onzelfzuchtige overwegingen. Dat gezien zijn opmerkingen over Oekraïne er op een gegeven ogenblik een prijskaartje aan komt te hangen, vind ik niet raar.

Er staan diverse berichten op Twitter van Oekraïense soldaten en burgers met daarop hun bankafschriften waaruit blijkt dat voor Starlink gewoon betaald wordt. Een samenvatting..

https://mobile.twitter.com/dim0kq/statu ... 1903635456

Het zaakje stinkt wat mij betreft.

nikkel

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:52

martirchr; in dat geval stinkt het zaakje meer.

Ik zie het in i.v.m. de gemaakte opmerkingen van Musk over Oekraïne. Starlink werkt nu goed voor het doorgeven van posities e.d. Dat is niet in het belang van Rusland. Terwijl de opmerkingen van Musk over de Oekraïne zuiver Pro Russisch zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:00

nikkel schreef:
martirchr; in dat geval stinkt het zaakje meer.

Ik zie het in i.v.m. de gemaakte opmerkingen van Musk over Oekraïne. Starlink werkt nu goed voor het doorgeven van posities e.d. Dat is niet in het belang van Rusland. Terwijl de opmerkingen van Musk over de Oekraïne zuiver Pro Russisch zijn.

Musk stelt dure sateliet ter beschikking aan Oekraïne
Musk stelt vredesonderhandelingen voor
Oekraïne zegt fiets off
Musk zegt dat er betaald moet gaan worden
Hoe is dat pro Russisch?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:01

irmaz schreef:
Ik vond dit opmerkelijke bericht in een daglijkse uodate van de woordvoerder van Zelensky, Arestovych:
Citaat:
Belgorod:
Gerapporteerde raketinslagen in Belgorod. vuurt niet op gebied. Het is mogelijk dat de Republiek Belgorod in oorlog is met de Republiek Koersk en de Republiek Voronezh. kan zo nodig assisteren bij vredeshandhaving.
https://wartranslated.com/day-232-octob ... broadcast/

Belgorod is een Russische stad die op ongeveer 30 km van de grens met Noord Ukraïne ligt. Het is een grote verzamelplaats van de Russische oorlogsmachine en al vanaf het begin van de oorlog ontploffen daar regelmatig zaken. Sommige veroorzaakt door het Ukraïnse leger, sommige door blunders van het Russische leger en sommige tot op heden nooit verklaard. Arestovich insinueert hier dat er een soort burgeroorlog intern de Russische federatie ontstaan is. Ik ben benieuwd of dit waar is en of we er dus meer van gaan horen.

Volgens mij was het sarcasme, 2 dagen geleden heeft Rusland zijn eigen raketten boven Belgorod uit de lucht lopen schieten. Daar werd nogal de draak mee gestoken online..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:02

Dat riep bij vanochtend de vraag op toen ik al die twitter berichten las: "heeft Poetin hem een beter bot gedaan?" "Zit hij op de een of andere manier in de zak bij Poetin?
Of is het een "der Faust " verhaal. (Een verhaal van Goethe waarin De duivel heeft met God een weddenschap afgesloten dat de duivel in staat zou zijn om Faust tot het kwade te verleiden. Faust wil namelijk het werkelijke leven leren kennen).

Ik weet het niet. Ik vind het heel opmerkelijk dit gedoe, namelijk die satelliet is een game changer voor de oorlog. Ook Yullia doet er aan mee, of anders gezegd echt heel heel veel Oekraïners betalen dit met elkaar, dus waar heeft Musk last van? En waarom juist nu, nu Oekraïne het eigenlijk nog steeds heel erg goed doet?

Het roept bij mij zoveel vragen op, al vanaf gisteren, dat ik er hier nog niets over gepost had, omdat ik zelf niet weet hoe ik dit moet interpreteren en wat er aan de hand is. Want waarom gaat Musk opeens met Poetin overleggen? Waarom opeens die vraag voor vredesbesprekingen door Musk? Ik vind het gewoon heel raar allemaal, überhaupt dat hij opeens een rol speelt in deze oorlog die verder gaat als die satelliet voor wiens diensten betaald worden.

Het twitter draadje is een hele interessante, waarvoor dank.
Hier al zijn draadjes op een rijtje
https://mobile.twitter.com/dim0kq/statu ... 1903635456

Opmerkelijk
Citaat:
Desondanks heb ik nog geen enkele StarLink gezien die door de overheid of door SpaceX is gekocht. Alle Starlinks die ik heb gezien / gebruikt - werden gekocht door vrijwilligers zoals ikzelf, of soldaten staken er hun persoonlijke geld in

Citaat:
Ik zou heel benieuwd zijn naar werkelijke transparantie over het proces om StarLinks in de Oekraïne te laten werken, alle verborgen kosten die Elon beweert. Want - Oekraïners betalen dezelfde prijs als iedereen, maar het is alleen Oekraïne dat onderwerp van discussie is voor @elonmusk

Citaat:
Mijn vraag is, waarom is Oekraïne zo speciaal voor @elonmusk...
om @SpaceX
en StarLink? Ik krijg de antwoorden niet uit het interview dat hij deed met CNN exclusief, vooral gezien de cijfers die zij beweren.

Ik denk dat het ver van de werkelijkheid afstaat.

Citaat:
Dus @elonmusk zeurt dat hij veel geld verliest aan Starlinks voor Oekraïne.

Mag ik u ondertussen fragmenten van mijn bankafschriften presenteren.
Duizenden Oekraïners, betalen zijn bedrijf maandelijks.

En andere opmerkingen hierover in zijn zeer uitgebreide tweet
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-10-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:04

Vredesonderhandelingen zijn toch in ons aller belang? Nu wordt er voor miljarden aan westers geld aan wapens en oorlogsvoering weggegooid. Vanuit de westerse leiders hoor je alleen oorlogshitserij ipv op vrede aan te willen sturen. Dát vind ik beangstigend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:10

elnienjo schreef:
Vredesonderhandelingen zijn toch in ons aller belang? Nu wordt er voor miljarden aan westers geld aan wapens en oorlogsvoering weggegooid. Vanuit de westerse leiders hoor je alleen oorlogshitserij ipv op vrede aan te willen sturen. Dát vind ik beangstigend.

Dat is ook beangstigend elnienjo, en het siert je dat je dat ook zo beleefd.

Het probleem is alleen, dat Poetin zegt vredesonderhandelingen te willen, maar alle vredesonderhandelingen die er geweest zijn heeft 0.0 opgeleverd voor Oekraïne. Alle bombardementen op ziekenhuizen, infrastructuur etc gingen onverminderd door. DAT is de reden dat Zelensky weigert om nog te onderhandelen met Poetin. Want alle afspraken gemaakt werden 0,0 nageleefd, behalve de graanexport etc deal waar ERdogan mee te maken had wordt nageleefd.
De oorlogshitserij komt van Rusland, elke avond knalt "Gretchen" via de Russische Staatstelevisie de ene na de andere nucleaire dreiging in de huiskamers van de Russen met daarbij dat het Westen op het punt staat aan te vallen. Het is heel bizar, houd je ogen goed open met wat er werkelijk gebeurt.

BV Macron en andere westerse leiders hebben zelfs al gezegd, dat nucleaire geweld niet met nucleair geweld beantwoord zal worden maar dat het westen wel, alles dat daarmee te maken heeft met conventionele bommen gaat kapot maken in Rusland zelf.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:16

elnienjo schreef:

Ik vind het veel beangstigender dat er mensen zijn die een voorstel waarbij de agressor zijn zin krijgt als een oplossing voor een conflict zien. Dat hield Musks zogenaamde voorstel namelijk in. In 2014 heeft nietsdoen en wegkijken niet geholpen, ik zie geen reden om dat nog eens dunnetjes over te doen met over 8 jaar weer hetzelfde gedonder. Binnen een jaar verliest Rusland deze oorlog volgens de verwachting van velen, geen idee of ze gelijk krijgen, maar het lijkt er nu wel op. Je gaat geen remise aanbieden als je een gewonnen stelling hebt, dat doe je als je verliest.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:20

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

Dat is ook beangstigend elnienjo, en het siert je dat je dat ook zo beleefd.

Het probleem is alleen, dat Poetin zegt vredesonderhandelingen te willen, maar alle vredesonderhandelingen die er geweest zijn heeft 0.0 opgeleverd voor Oekraïne. Alle bombardementen op ziekenhuizen, infrastructuur etc gingen onverminderd door. DAT is de reden dat Zelensky weigert om nog te onderhandelen met Poetin. Want alle afspraken gemaakt werden 0,0 nageleefd, behalve de graanexport etc deal waar ERdogan mee te maken had wordt nageleefd.
De oorlogshitserij komt van Rusland, elke avond knalt "Gretchen" via de Russische Staatstelevisie de ene na de andere nucleaire dreiging in de huiskamers van de Russen met daarbij dat het Westen op het punt staat aan te vallen. Het is heel bizar, houd je ogen goed open met wat er werkelijk gebeurt.

BV Macron en andere westerse leiders hebben zelfs al gezegd, dat nucleaire geweld niet met nucleair geweld beantwoord zal worden maar dat het westen wel, alles dat daarmee te maken heeft met conventionele bommen gaat kapot maken in Rusland zelf.

Ja die Russen zijn zelf ook zo bezig maar waarom doen wij olie op het vuur gooien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:31

pien_2010 schreef:
Als dit zo is, dan gaat dit heel erg ver, .....te ver dus!

en wat niet dan aan deze oorlog?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:35

elnienjo, welke olie wordt door het westen gegooid?

Als reactie op alle nucleaire dreiging geeft het westen aan dat zij niet nucleaire gaan terug slaan, maar conventioneel gaan ze bij een nucleaire aanval van Rusland, alles kapot maken in Rusland wat ook maar enigszinds te maken heeft met de oorlogsindustrie cq nucleaire wapens.
Verder heeft het westen aangegeven, dat het Oekraïne gaat steunen niet laat vernietigen door de bommenregen van Poetin. Dat betekent, dat ze luchtafweergeschut gaan leveren en zelfs al geleverd hebben deze week, waardoor ongeveer de helft in het begin en nu iets meer in Oekraïne onderschept is.

Dus over welke olie op het vuur heb je het? We kunnen de Russen niet Oekraïne on der de voet laten lopen, want dan stoten ze door en gaat het =ook om de democratieën van andere Europa landen.
Het westen kan niet niets doen, want dan levert het 't visite kaartje af aan alle despoten in de wereld (China, Noord Korea en nog veel meer) dat ze hun gang kunnen gaan waardoor de democratie al vrij spoedig iets van de geschiedenis zal blijken te zijn daar het uitgestorven zal zijn.

Dus ik begrijp niet over welke olie je het hebt? Of vind je dat het westen Oekraïne en daarna de rest van Europa maar onder de voet moet laten lopen?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:45

martichr schreef:
irmaz schreef:
Ik vond dit opmerkelijke bericht in een daglijkse uodate van de woordvoerder van Zelensky, Arestovych:

Belgorod:
Gerapporteerde raketinslagen in Belgorod. vuurt niet op gebied. Het is mogelijk dat de Republiek Belgorod in oorlog is met de Republiek Koersk en de Republiek Voronezh. kan zo nodig assisteren bij vredeshandhaving.

Belgorod is een Russische stad die op ongeveer 30 km van de grens met Noord Ukraïne ligt. Het is een grote verzamelplaats van de Russische oorlogsmachine en al vanaf het begin van de oorlog ontploffen daar regelmatig zaken. Sommige veroorzaakt door het Ukraïnse leger, sommige door blunders van het Russische leger en sommige tot op heden nooit verklaard. Arestovich insinueert hier dat er een soort burgeroorlog intern de Russische federatie ontstaan is. Ik ben benieuwd of dit waar is en of we er dus meer van gaan horen.

Volgens mij was het sarcasme, 2 dagen geleden heeft Rusland zijn eigen raketten boven Belgorod uit de lucht lopen schieten. Daar werd nogal de draak mee gestoken online..

Er is later nog een "suiker"fabriek de lucht in gegaan, waarbij de explosies veel weg hadden van een ontloffend munitiedepot.
Maar het kan sarcasme zijn hoor, die kans is best wel groot ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:54

Op een ander forum over deze oorlog schrijft iemand
Citaat:
de verschillende fronten millimeteren heen en weer in Oekraine, maar nu millimetert het toch meer in het voordeel van Rusland aldus Bernard Hammelburg, die dit weer vd Engelse geheime dienst had.

Maar ik kan er weinig over vinden. Weet iemand hier meer over? En wie is die Bernard Hammelburg? Ik weet niet op dit moment hoe het gaat, want het is radiostilte maar dat is het wel vaker en dat is niet persé slecht geweest.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:03

pien_2010 schreef:

Als reactie op alle nucleaire dreiging geeft het westen aan dat zij niet nucleaire gaan terug slaan, maar conventioneel gaan ze bij een nucleaire aanval van Rusland, alles kapot maken in Rusland wat ook maar enigszinds te maken heeft met de oorlogsindustrie cq nucleaire wapens.
Verder heeft het westen aangegeven, dat het Oekraïne gaat steunen niet laat vernietigen door de bommenregen van Poetin. Dat betekent, dat ze luchtafweergeschut gaan leveren en zelfs al geleverd hebben deze week, waardoor ongeveer de helft in het begin en nu iets meer in Oekraïne onderschept is.

Dus over welke olie op het vuur heb je het? We kunnen de Russen niet Oekraïne on der de voet laten lopen, want dan stoten ze door en gaat het =ook om de democratieën van andere Europa landen.
Het westen kan niet niets doen, want dan levert het 't visite kaartje af aan alle despoten in de wereld (China, Noord Korea en nog veel meer) dat ze hun gang kunnen gaan waardoor de democratie al vrij spoedig iets van de geschiedenis zal blijken te zijn daar het uitgestorven zal zijn.

Dus ik begrijp niet over welke olie je het hebt? Of vind je dat het westen Oekraïne en daarna de rest van Europa maar onder de voet moet laten lopen?

Elon Musk had geen vredesonderhandelingen voorgesteld maar gewoon een stel eisen van Rusland op tafel (Twitter) gelegd die Ukraïne maar moest slikken om "vrede" te krijgen.

Hoe kan iemand ooit serieus over vrede spreken met een buurland dat er zo duidelijk op uit is om jou in het gunstige geval ernstig te onderdrukken maar liever nog uit te moorden. Rusland bewijst het dag aan dag met bombardementen op burgerdoelen, met propaganda-shows op de Russische tv en desgevraagd in interviews met derden. Wat houden afspraken met zo'n land in dan? Alle afspraken die er in het verleden gemaakt zijn zijn allemaal stuk voor stuk geschonden.
Wie kan het mij uitleggen? Welke garanties krijgt Ukraïne ooit dat Rusland zich langer dan 24 uur aan een afspraak houdt?
Als je de incidenten van Russen op vakantie tegen gevluchte Ukraïners in de EU bekijkt dan zie je hoe diep die haat en verachting van Russen mbt Ukraïners inmiddels in de samenleving zit. Die kunnen nooit fatsoenlijk samenleven in 1 land, dus mijn conclusie is: Russen hebben niks in Ukraïne te zoeken want daar kan geen vrede van komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:04

pien_2010 schreef:
Citaat:
de verschillende fronten millimeteren heen en weer in Oekraine, maar nu millimetert het toch meer in het voordeel van Rusland aldus Bernard Hammelburg, die dit weer vd Engelse geheime dienst had.

Maar ik kan er weinig over vinden. Weet iemand hier meer over? En wie is die Bernard Hammelburg? Ik weet niet op dit moment hoe het gaat, want het is radiostilte maar dat is het wel vaker en dat is niet persé slecht geweest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Hammelburg

Hij zal wel wat contacten hebben gok ik.....

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:07

pien_2010 schreef:
Citaat:

Momenteel maakt Oekraïne nog steeds vorderingen in het Oosten bij Luhansk waar ze bezig zijn Rusland weer in de tang te nemen. In Cherson worden nog steeds dorpen veroverd, maar ze zijn vooral bezig de afgesloten Russische eenheden letterlijk uit te hongeren. Er wordt nu gevochten om MyLOve (geen geintje) daarna staan ze al snel bij de dam. Er wordt alleen in het voordeel van Rusland gemillimeterd bij Bakhmut, maar dat kost Wagner nogal wat personeel voor iedere m2 en het strategisch belang is nul nu Oekraïne Lyman verovert heeft. Overigens heeft Rusland naar eigen zeggen Bakhmut nu al 126 keer volledig verovert,.. :D

Het enige wat hard gaat bij Rusland zijn de gesneuvelden.. dit aantal gaat sinds de mobilisatie richting 500 per dag volgens Oekraïne, dit aantal is echter nauwelijks te verifiëren , het aantal filmpjes met gesneuvelde Russen neemt echter wel hard toe. Bij Bakhmut is het net WOI doordat wagner alle gerekruteerden de gehaktmolen in mikt..
Laatst bijgewerkt door martichr op 14-10-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:08

irmaz schreef:
pien_2010 schreef:

Elon Musk had geen vredesonderhandelingen voorgesteld maar gewoon een stel eisen van Rusland op tafel (Twitter) gelegd die Ukraïne maar moest slikken om "vrede" te krijgen.

Hoe kan iemand ooit serieus over vrede spreken met een buurland dat er zo duidelijk op uit is om jou in het gunstige geval ernstig te onderdrukken maar liever nog uit te moorden. Rusland bewijst het dag aan dag met bombardementen op burgerdoelen, met propaganda-shows op de Russische tv en desgevraagd in interviews met derden. Wat houden afspraken met zo'n land in dan? Alle afspraken die er in het verleden gemaakt zijn zijn allemaal stuk voor stuk geschonden.
Wie kan het mij uitleggen? Welke garanties krijgt Ukraïne ooit dat Rusland zich langer dan 24 uur aan een afspraak houdt?
Als je de incidenten van Russen op vakantie tegen gevluchte Ukraïners in de EU bekijkt dan zie je hoe diep die haat en verachting van Russen mbt Ukraïners inmiddels in de samenleving zit. Die kunnen nooit fatsoenlijk samenleven in 1 land, dus mijn conclusie is: Russen hebben niks in Ukraïne te zoeken want daar kan geen vrede van komen.

Maar krijg je die garanties wel als je 'wint'? Want wat is winnen in dit geval? Heel Rusland kapot gebombardeerd of Poetin die zich overgeeft? Maar wie zegt dat ze het niet opnieuw zullen proberen?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:11

pien_2010 schreef:
Citaat:

Ik weet niet wie Bernard Hammelburg is maar het verhaal dat Rusland in het voordeel is komt waarschijnlijk van het verhaal rondom Bakhmut. De Z-aanhang laat al een paar dagen speculatieve kaartjes zien dat er terrein is gewonnen ten noorden en zuiden van Bakhmut maar er zijn geen bewijzen van. Gisteren ging er ineens het verhaal rond dat het Ukraïnse leger zich zou hebben teruggetrokken uit Bakhmut.
Vanochtend bleek het echter om een rotatie van troepen te gaan, dus geen terugtrekken maar verse manschappen ;)
Verder heb ik nergens iets gehoord van voordeel voor de Russen. Zij zijn zich op verschillende lokaties aan het ingraven en als ik de oorlogsstrategici mag geloven zijn dit 1:niet erg logische plekken en 2: is dit een 1e of 2e WO tactiek en in tijden van drones niet heel zinvol.

Meer weet ik er niet van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:18

Super bedankt voor jullie berichten.

Citaat:
Maar krijg je die garanties wel als je 'wint'? Want wat is winnen in dit geval? Heel Rusland kapot gebombardeerd of Poetin die zich overgeeft? Maar wie zegt dat ze het niet opnieuw zullen proberen?

Als OekraÏne wint dan kan Oekraïne zsm opgebouwd worden en bij de NAVO. Dan is dat in elk geval klaar. Garanties krijg je nooit, maar verliezen is ook geen optie.

Poetin geeft zich nooit over, althans dat denk ik, dus dan wordt hij vervangen in eigen land. Maar zover lijkt het nog lang niet te zijn.

Hoezo heel Rusland kapot gebombardeerd?
Er zijn op dit moment door Oekraïne twee keer in Rusland bombardementen geweest op een wapendepot cq bevoorrading of zo.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-10-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:32

elnienjo schreef:
irmaz schreef:

Helemaal winnen zoals in de middeleeuwen zal er wel niet meer bij zijn. Maar zolang Rusland meent dat ze eisen kunnen stellen zullen ze altijd terugkomen voor meer. Rusland kent geen onderhandelen zoals wij dat kennen, waar je om tafel gaat zitten en allebei een stukje winst en verlies neemt (polderen in goed Nederlands) en vervolgens tevreden naar huis gaat. Rusland kent alleen chantage en blufpoker. Ze gaan voor alles of niks en alles daar tussenin is slechts een tijdelijke aangelegenheid of een tactiek om meer te krijgen.

De winst (en de garantie dat het voorlopig niet opnieuw gebeurd) moet komen dat Rusland zichzelf te klein voelt om meer te willen hebben, de grootheidswaanzin moet er dus uit. 1 van de manieren daarvoor is de isolatie op het wereldtoneel zoals nu gebeurd. Militair is Rusland zelf al door het ijs gezakt en ik denk dat dat besef langzaam door begint te dringen bij veel mensen intern Rusland. De laatste schakel is nog dat Rusland wil proberen te bewijzen dat ze een groter uithoudingsvermogen hebben om tegenslagen te dragen. Dit laatste is iets dat veel respect in de Russische cultuur heeft. Helaas is dat laatste stukje moeilijk om aan te zien. Het feit dat veel jonge mannen de grens zijn over gevlucht voor mobilisatie is best wel een deuk in het ego van Putins' Rusland.
Helaas geen kort antwoord

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:43

pien_2010 schreef:
maar verliezen is ook geen optie.

Hoe kom je dáár nu weer bij. Natuurlijk is dat een optie. Of/dat het een onacceptabele is of niet is een heel ander aspect.
Dat is net als het gewraakte liever russisch dan een atoombom.
Het is maar net hoeveel burgers, leed je prefereert boven landjepik, door wie je wordt geëploiteerd en of idealen.
Daar is een oud Nederlands gezegde over; ´liever blode Jan dan dode Jan´.
In dit geval is Jan, de oekraïnse burger en Jan Soldaat aan beide kanten.