Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Minister van Defensie Reznikov publiceerde statistieken over precisieraketten die Rusland sinds het begin van de oorlog boven Oekraïne heeft afgevuurd. Kalibers werden het meest gebruikt
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 7577957376Citaat:De werkzaamheden aan de restauratie van de Krimbrug zullen naar verwachting uiterlijk op 1 juli 2023 zijn voltooid.
irmaz schreef:Waarom Ukraïne absoluut gaat winnen. Ze houden zelfs nauwkeurig bij hoeveel van welk type raketten er op hun grondgebied wordt afgeschoten.Citaat:Minister van Defensie Reznikov publiceerde statistieken over precisieraketten die Rusland sinds het begin van de oorlog boven Oekraïne heeft afgevuurd. Kalibers werden het meest gebruikt
[ Afbeelding ]
(de gekleurde cijfers zijn de aantallen die er volgens de telling nog over zijn van de betreffende raketten)
In totaal heeft Rusland inmiddels bijna 70% van zijn raketten afgeschoten.
nikkel schreef:Over het algemeen ligt het vermogen vast in aandelen bij het soort eigenaren als Musk. Je zal dus eerst een belang moeten verkopen, wil je aandelen van een ander bedrijf kunnen overnemen. De verkoop van aandelen kan inmiddels ook al lang hebben plaatsgevonden.
Wat betreft starlink, bijna niemand doet iets uit onzelfzuchtige overwegingen. Dat gezien zijn opmerkingen over Oekraïne er op een gegeven ogenblik een prijskaartje aan komt te hangen, vind ik niet raar.
nikkel schreef:martirchr; in dat geval stinkt het zaakje meer.
Ik zie het in i.v.m. de gemaakte opmerkingen van Musk over Oekraïne. Starlink werkt nu goed voor het doorgeven van posities e.d. Dat is niet in het belang van Rusland. Terwijl de opmerkingen van Musk over de Oekraïne zuiver Pro Russisch zijn.
irmaz schreef:Ik vond dit opmerkelijke bericht in een daglijkse uodate van de woordvoerder van Zelensky, Arestovych:https://wartranslated.com/day-232-octob ... broadcast/Citaat:Belgorod:
Gerapporteerde raketinslagen in Belgorod. vuurt niet op gebied. Het is mogelijk dat de Republiek Belgorod in oorlog is met de Republiek Koersk en de Republiek Voronezh. kan zo nodig assisteren bij vredeshandhaving.
Belgorod is een Russische stad die op ongeveer 30 km van de grens met Noord Ukraïne ligt. Het is een grote verzamelplaats van de Russische oorlogsmachine en al vanaf het begin van de oorlog ontploffen daar regelmatig zaken. Sommige veroorzaakt door het Ukraïnse leger, sommige door blunders van het Russische leger en sommige tot op heden nooit verklaard. Arestovich insinueert hier dat er een soort burgeroorlog intern de Russische federatie ontstaan is. Ik ben benieuwd of dit waar is en of we er dus meer van gaan horen.
Citaat:Desondanks heb ik nog geen enkele StarLink gezien die door de overheid of door SpaceX is gekocht. Alle Starlinks die ik heb gezien / gebruikt - werden gekocht door vrijwilligers zoals ikzelf, of soldaten staken er hun persoonlijke geld in
Citaat:Ik zou heel benieuwd zijn naar werkelijke transparantie over het proces om StarLinks in de Oekraïne te laten werken, alle verborgen kosten die Elon beweert. Want - Oekraïners betalen dezelfde prijs als iedereen, maar het is alleen Oekraïne dat onderwerp van discussie is voor @elonmusk
Citaat:Mijn vraag is, waarom is Oekraïne zo speciaal voor @elonmusk...
om @SpaceX
en StarLink? Ik krijg de antwoorden niet uit het interview dat hij deed met CNN exclusief, vooral gezien de cijfers die zij beweren.
Ik denk dat het ver van de werkelijkheid afstaat.
Citaat:Dus @elonmusk zeurt dat hij veel geld verliest aan Starlinks voor Oekraïne.
Mag ik u ondertussen fragmenten van mijn bankafschriften presenteren.
Duizenden Oekraïners, betalen zijn bedrijf maandelijks.
elnienjo schreef:Vredesonderhandelingen zijn toch in ons aller belang? Nu wordt er voor miljarden aan westers geld aan wapens en oorlogsvoering weggegooid. Vanuit de westerse leiders hoor je alleen oorlogshitserij ipv op vrede aan te willen sturen. Dát vind ik beangstigend.
elnienjo schreef:Vredesonderhandelingen zijn toch in ons aller belang? Nu wordt er voor miljarden aan westers geld aan wapens en oorlogsvoering weggegooid. Vanuit de westerse leiders hoor je alleen oorlogshitserij ipv op vrede aan te willen sturen. Dát vind ik beangstigend.
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:Vredesonderhandelingen zijn toch in ons aller belang? Nu wordt er voor miljarden aan westers geld aan wapens en oorlogsvoering weggegooid. Vanuit de westerse leiders hoor je alleen oorlogshitserij ipv op vrede aan te willen sturen. Dát vind ik beangstigend.
Dat is ook beangstigend elnienjo, en het siert je dat je dat ook zo beleefd.
Het probleem is alleen, dat Poetin zegt vredesonderhandelingen te willen, maar alle vredesonderhandelingen die er geweest zijn heeft 0.0 opgeleverd voor Oekraïne. Alle bombardementen op ziekenhuizen, infrastructuur etc gingen onverminderd door. DAT is de reden dat Zelensky weigert om nog te onderhandelen met Poetin. Want alle afspraken gemaakt werden 0,0 nageleefd, behalve de graanexport etc deal waar ERdogan mee te maken had wordt nageleefd.
De oorlogshitserij komt van Rusland, elke avond knalt "Gretchen" via de Russische Staatstelevisie de ene na de andere nucleaire dreiging in de huiskamers van de Russen met daarbij dat het Westen op het punt staat aan te vallen. Het is heel bizar, houd je ogen goed open met wat er werkelijk gebeurt.
BV Macron en andere westerse leiders hebben zelfs al gezegd, dat nucleaire geweld niet met nucleair geweld beantwoord zal worden maar dat het westen wel, alles dat daarmee te maken heeft met conventionele bommen gaat kapot maken in Rusland zelf.
martichr schreef:irmaz schreef:Ik vond dit opmerkelijke bericht in een daglijkse uodate van de woordvoerder van Zelensky, Arestovych:
Belgorod:
Gerapporteerde raketinslagen in Belgorod. vuurt niet op gebied. Het is mogelijk dat de Republiek Belgorod in oorlog is met de Republiek Koersk en de Republiek Voronezh. kan zo nodig assisteren bij vredeshandhaving.
Belgorod is een Russische stad die op ongeveer 30 km van de grens met Noord Ukraïne ligt. Het is een grote verzamelplaats van de Russische oorlogsmachine en al vanaf het begin van de oorlog ontploffen daar regelmatig zaken. Sommige veroorzaakt door het Ukraïnse leger, sommige door blunders van het Russische leger en sommige tot op heden nooit verklaard. Arestovich insinueert hier dat er een soort burgeroorlog intern de Russische federatie ontstaan is. Ik ben benieuwd of dit waar is en of we er dus meer van gaan horen.
Volgens mij was het sarcasme, 2 dagen geleden heeft Rusland zijn eigen raketten boven Belgorod uit de lucht lopen schieten. Daar werd nogal de draak mee gestoken online..
Citaat:de verschillende fronten millimeteren heen en weer in Oekraine, maar nu millimetert het toch meer in het voordeel van Rusland aldus Bernard Hammelburg, die dit weer vd Engelse geheime dienst had.
pien_2010 schreef:elnienjo, welke olie wordt door het westen gegooid?
Als reactie op alle nucleaire dreiging geeft het westen aan dat zij niet nucleaire gaan terug slaan, maar conventioneel gaan ze bij een nucleaire aanval van Rusland, alles kapot maken in Rusland wat ook maar enigszinds te maken heeft met de oorlogsindustrie cq nucleaire wapens.
Verder heeft het westen aangegeven, dat het Oekraïne gaat steunen niet laat vernietigen door de bommenregen van Poetin. Dat betekent, dat ze luchtafweergeschut gaan leveren en zelfs al geleverd hebben deze week, waardoor ongeveer de helft in het begin en nu iets meer in Oekraïne onderschept is.
Dus over welke olie op het vuur heb je het? We kunnen de Russen niet Oekraïne on der de voet laten lopen, want dan stoten ze door en gaat het =ook om de democratieën van andere Europa landen.
Het westen kan niet niets doen, want dan levert het 't visite kaartje af aan alle despoten in de wereld (China, Noord Korea en nog veel meer) dat ze hun gang kunnen gaan waardoor de democratie al vrij spoedig iets van de geschiedenis zal blijken te zijn daar het uitgestorven zal zijn.
Dus ik begrijp niet over welke olie je het hebt? Of vind je dat het westen Oekraïne en daarna de rest van Europa maar onder de voet moet laten lopen?
pien_2010 schreef:Op een ander forum over deze oorlog schrijft iemandCitaat:de verschillende fronten millimeteren heen en weer in Oekraine, maar nu millimetert het toch meer in het voordeel van Rusland aldus Bernard Hammelburg, die dit weer vd Engelse geheime dienst had.
Maar ik kan er weinig over vinden. Weet iemand hier meer over? En wie is die Bernard Hammelburg? Ik weet niet op dit moment hoe het gaat, want het is radiostilte maar dat is het wel vaker en dat is niet persé slecht geweest.
pien_2010 schreef:Op een ander forum over deze oorlog schrijft iemandCitaat:de verschillende fronten millimeteren heen en weer in Oekraine, maar nu millimetert het toch meer in het voordeel van Rusland aldus Bernard Hammelburg, die dit weer vd Engelse geheime dienst had.
Maar ik kan er weinig over vinden. Weet iemand hier meer over? En wie is die Bernard Hammelburg? Ik weet niet op dit moment hoe het gaat, want het is radiostilte maar dat is het wel vaker en dat is niet persé slecht geweest.
irmaz schreef:pien_2010 schreef:elnienjo, welke olie wordt door het westen gegooid?
Als reactie op alle nucleaire dreiging geeft het westen aan dat zij niet nucleaire gaan terug slaan, maar conventioneel gaan ze bij een nucleaire aanval van Rusland, alles kapot maken in Rusland wat ook maar enigszinds te maken heeft met de oorlogsindustrie cq nucleaire wapens.
Verder heeft het westen aangegeven, dat het Oekraïne gaat steunen niet laat vernietigen door de bommenregen van Poetin. Dat betekent, dat ze luchtafweergeschut gaan leveren en zelfs al geleverd hebben deze week, waardoor ongeveer de helft in het begin en nu iets meer in Oekraïne onderschept is.
Dus over welke olie op het vuur heb je het? We kunnen de Russen niet Oekraïne on der de voet laten lopen, want dan stoten ze door en gaat het =ook om de democratieën van andere Europa landen.
Het westen kan niet niets doen, want dan levert het 't visite kaartje af aan alle despoten in de wereld (China, Noord Korea en nog veel meer) dat ze hun gang kunnen gaan waardoor de democratie al vrij spoedig iets van de geschiedenis zal blijken te zijn daar het uitgestorven zal zijn.
Dus ik begrijp niet over welke olie je het hebt? Of vind je dat het westen Oekraïne en daarna de rest van Europa maar onder de voet moet laten lopen?
Elon Musk had geen vredesonderhandelingen voorgesteld maar gewoon een stel eisen van Rusland op tafel (Twitter) gelegd die Ukraïne maar moest slikken om "vrede" te krijgen.
Hoe kan iemand ooit serieus over vrede spreken met een buurland dat er zo duidelijk op uit is om jou in het gunstige geval ernstig te onderdrukken maar liever nog uit te moorden. Rusland bewijst het dag aan dag met bombardementen op burgerdoelen, met propaganda-shows op de Russische tv en desgevraagd in interviews met derden. Wat houden afspraken met zo'n land in dan? Alle afspraken die er in het verleden gemaakt zijn zijn allemaal stuk voor stuk geschonden.
Wie kan het mij uitleggen? Welke garanties krijgt Ukraïne ooit dat Rusland zich langer dan 24 uur aan een afspraak houdt?
Als je de incidenten van Russen op vakantie tegen gevluchte Ukraïners in de EU bekijkt dan zie je hoe diep die haat en verachting van Russen mbt Ukraïners inmiddels in de samenleving zit. Die kunnen nooit fatsoenlijk samenleven in 1 land, dus mijn conclusie is: Russen hebben niks in Ukraïne te zoeken want daar kan geen vrede van komen.
Citaat:Maar krijg je die garanties wel als je 'wint'? Want wat is winnen in dit geval? Heel Rusland kapot gebombardeerd of Poetin die zich overgeeft? Maar wie zegt dat ze het niet opnieuw zullen proberen?
elnienjo schreef:irmaz schreef:Elon Musk had geen vredesonderhandelingen voorgesteld maar gewoon een stel eisen van Rusland op tafel (Twitter) gelegd die Ukraïne maar moest slikken om "vrede" te krijgen.
Hoe kan iemand ooit serieus over vrede spreken met een buurland dat er zo duidelijk op uit is om jou in het gunstige geval ernstig te onderdrukken maar liever nog uit te moorden. Rusland bewijst het dag aan dag met bombardementen op burgerdoelen, met propaganda-shows op de Russische tv en desgevraagd in interviews met derden. Wat houden afspraken met zo'n land in dan? Alle afspraken die er in het verleden gemaakt zijn zijn allemaal stuk voor stuk geschonden.
Wie kan het mij uitleggen? Welke garanties krijgt Ukraïne ooit dat Rusland zich langer dan 24 uur aan een afspraak houdt?
Als je de incidenten van Russen op vakantie tegen gevluchte Ukraïners in de EU bekijkt dan zie je hoe diep die haat en verachting van Russen mbt Ukraïners inmiddels in de samenleving zit. Die kunnen nooit fatsoenlijk samenleven in 1 land, dus mijn conclusie is: Russen hebben niks in Ukraïne te zoeken want daar kan geen vrede van komen.
Maar krijg je die garanties wel als je 'wint'? Want wat is winnen in dit geval? Heel Rusland kapot gebombardeerd of Poetin die zich overgeeft? Maar wie zegt dat ze het niet opnieuw zullen proberen?
pien_2010 schreef:maar verliezen is ook geen optie.