Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardenfann4 schreef:https://nos.nl/artikel/2420062-veel-gro ... dwarsbomen
Blijkbaar hebben de Groningers er zelf niet zo heel veel problemen mee om de gaskraan weer open te draaien.
Benzz schreef:We kunnen ook alle afgekeurde mensen een euthanasie spuit geven. Dat scheelt een bult in de kosten ( sorry MWM, niet voor jou bedoelt)
Qerty schreef:Dan nog, de gaswinning is daar niet zonder reden en veel te laat teruggeschroefd.
Nu heel NL gaan voorzien van Gronings gas is de ene crisis met de andere bestrijden.
germie schreef:De aardgasbaten zijn zo hoog dat ze elke Groninger 1 miljoen euro kunnen geven. Dus herbouw kan dan echt eenvoudig. Ja, het levert wel vervelende dingen op als tijdelijk moeten verhuizen, maar als je tenminste een fatsoenlijke vergoeding en schadeloosstelling belooft scheelt dat ook weer psychische schade. Van mij mag de grond leeg, mits ik maar gewoon een goed huis er voor terug krijg.
Nu zit ik al jaren met scheuren en heb 1 compleet door plafond en een zijmuur lopen in de woonkamer, maar het oplossen ho maar. Ook zou mijn woning onderzocht worden of herbouw noodzakelijk was, maar de uitslag laat al 5 jaar op zich wachten, ondanks wob verzoeken. Daar zit dus het probleem.
Als het financieel voor ons gewoon beter wordt om het gas er uit te halen, dan mag dat van mij, maar het mag niet zo zijn dat we dan met de rotzooi van onbewoonbare huizen blijven zitten. Dat moet zeker opgelost worden en niet met getouwtrek van jaren en dan nog nul op het rekest krijgen.
8nnemiek schreef:Dat was een reactie op elnienjo die het empathisch vermogen van een baksteen heeft als het op oa vluchtelingen enzo aankomt, en niet serieus bedoeld. No worries
germie schreef:Qerty schreef:Dan nog, de gaswinning is daar niet zonder reden en veel te laat teruggeschroefd.
Nu heel NL gaan voorzien van Gronings gas is de ene crisis met de andere bestrijden.
De aardgasbaten zijn zo hoog dat ze elke Groninger 1 miljoen euro kunnen geven. Dus herbouw kan dan echt eenvoudig. Ja, het levert wel vervelende dingen op als tijdelijk moeten verhuizen, maar als je tenminste een fatsoenlijke vergoeding en schadeloosstelling belooft scheelt dat ook weer psychische schade. Van mij mag de grond leeg, mits ik maar gewoon een goed huis er voor terug krijg.
Nu zit ik al jaren met scheuren en heb 1 compleet door plafond en een zijmuur lopen in de woonkamer, maar het oplossen ho maar. Ook zou mijn woning onderzocht worden of herbouw noodzakelijk was, maar de uitslag laat al 5 jaar op zich wachten, ondanks wob verzoeken. Daar zit dus het probleem.
Als het financieel voor ons gewoon beter wordt om het gas er uit te halen, dan mag dat van mij, maar het mag niet zo zijn dat we dan met de rotzooi van onbewoonbare huizen blijven zitten. Dat moet zeker opgelost worden en niet met getouwtrek van jaren en dan nog nul op het rekest krijgen.