
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik denk dat hier en daar ook de werkgever eens aan zet is. Willen ze hun personeel niet kwijt, dan zullen ze wat meer vergoeding moeten gaan geven. Sowieso belachelijk dat sommige werkgevers minder dan 19 cent uitkeren. Goed personeel is lastig te vinden, dus uiteindelijk moeten ze wel.
8nnemiek schreef:Ik denk dat hier en daar ook de werkgever eens aan zet is. Willen ze hun personeel niet kwijt, dan zullen ze wat meer vergoeding moeten gaan geven. Sowieso belachelijk dat sommige werkgevers minder dan 19 cent uitkeren. Goed personeel is lastig te vinden, dus uiteindelijk moeten ze wel.
Citaat:Na bijna drie weken waarin de benzine en dieselprijzen dag na dag zijn gestegen, is er vrijdag voor het eerst een kleine daling van de benzineprijs aan de pomp. Volgens UnitedConsumers is de gemiddelde adviesprijs van benzine 2,492 euro, een eurocent lager. De dieselprijs stijgt nog wel en kost 2,379 euro, 0,4 cent meer dan vandaag.
"Het hoogtepunt is voorlopig geweest", zegt Paul van Selms van UnitedConsumers. De gemiddelde landelijke adviesprijs wordt berekend aan de hand van de adviesprijzen van de vijf grootste oliemaatschappijen (BP, Shell, Esso, Texaco en Total).
De adviesprijs van benzine en diesel volgt daarmee de prijsdaling van ruwe olie, al is de daling minder fors. De olieprijs daalde gisteren zo'n 15 procent. Vandaag schommelde de olieprijs rond 112 dollar voor een vat Brent.
Loretta schreef:8nnemiek schreef:Als ze wat geld kunnen missen dan kunnen ze dat m.i. beter in het OV stoppen, het OV betaalbaar maken, in plaats van in de brandstof. Dat is ook nog eens goed voor de energietransitie. Het is natuurlijk bizar dat voor veel mensen het OV nog steeds duurder is dan de auto.
Niet alleen betaalbaar. Ook dat je overal met goed fatsoen kunt komen. Lijkt me logistiek nog niet zo makkelijk maar wel noodzakelijk.
Het probleem is gewoon dat als jouw werk woon verkeer niet op de gangbare routes ligt dat je helemaal niets aan het OV hebt.
zonnebloem18 schreef:Ik werk maar 6km verderop, maar omdat ik vaak late diensten heb ga ik vaak met de auto. Nu maar besloten toch de fiets te pakken ondanks dat ik om 2 uur 's nachts pas vrij ben. De auto is nu 2 weken niet van de plek geweest.
SophievdV schreef:zonnebloem18 schreef:Ik werk maar 6km verderop, maar omdat ik vaak late diensten heb ga ik vaak met de auto. Nu maar besloten toch de fiets te pakken ondanks dat ik om 2 uur 's nachts pas vrij ben. De auto is nu 2 weken niet van de plek geweest.
2 uur s nachts op de fiets zou ik dus doodeng vindenHelemaal als vrouw zijnde. Het is stom, ik weet het, maar wel realiteit.
Zelf probeer ik de auto ook zoveel mogelijk te laten staan. Ben voornemens om fietstassen te kopen zodat ik ook op de fiets boodschappen kan doen. Dan moet ik wel 8 km fietsen, maar dat is ook goed voor de gezondheid denk ik dan maar
8nnemiek schreef:Ik zou in ieder geval veel en veel liever met een EV zo'n lange reis maken dan met een ICE auto,
purny schreef:karuna schreef:Beter iets dan niets maar waarom pas over zo n enorme tijdtegen die tijd zijn veel mensen of failliet of werkloos omdat ze de reiskosten niet meer kunnen betalen of de prijzen zijn weer lager
Omdat accijnzen en belastingen alleen op 1 januari en 1 juli kunnen worden gewijzigd
Huertecilla schreef:Maar goed, jij beweert ook dat range anxiety met EV juist niet meer bestaat
Huertecilla schreef:8nnemiek schreef:Ik zou in ieder geval veel en veel liever met een EV zo'n lange reis maken dan met een ICE auto,
Beter duur dan niet te koop in dit geval. Het punt is dat je geen EV reis door het binnenland kán maken.
Bovendien tellen de noodgedwongen verblijfskosten met EV ook op![]()
Blijkbaar is het níet zo bekend dat het in Spanje een drama is.
En nee, dat gaat zich niet vanzelf oplossen noch snel. Dat is een simpel rekensommetje op vingers. Buiten de steden is het gewoon héél lastig vanwege de grote afstanden en steile hellingen, daarbij niet rendabel vanwege de lage bevolkingsdichtheid.
Britse kennissen die hier vorig jaar zijn komen wonen hebben een topmodel Audi E-tron stattionwagen en een Clioootje op benzine voor locaal. Rijden nu met de UAdi locaal en met de Clio naar Sevilla of Gib.![]()
![]()
Maar goed, jij beweert ook dat range anxiety met EV juist niet meer bestaat![]()
Interessant om de artikelen daarover te lezen trouwens. De uitleg over de verschillende ´oplossingen´ is als je íets van de techniek begrijpt juist een onderbouwing ervoor.
Toyota en Yamaha zijn gezamelijk een V8 die op waterstof loopt aan het ontwikkelen. Dat is realistischer voor grote afstanden en een netwerk heel wat sneller/goedkoper aan te leggen.
Ondertussen na twee jaar opgelegde bewegingsvrijheid nu ´vrijwillige´ beperking ervanwaarbij door de snelheid van veranderingen je nauwelijks/geen strategische beslissingen kan nemen.
8nnemiek schreef:Huertecilla schreef:Maar goed, jij beweert ook dat range anxiety met EV juist niet meer bestaat
Ik? Waar heb ik dat ooit beweerd?