Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:47

Sizzle schreef:
Dat is wel hoe ik denk inderdaad :j
Ik hoef domweg geen groter huis of duurdere auto.

Wel ben ik ontzettend gedreven en snel verveeld en als ik geen gezin had dan zou ik zeer waarschijnlijk voor een intensieve internationale positie gegaan zijn. Echter NIET in het management van grote dure bedrijven want daar is het beslissingsproces voor mij veel te traag.

Het schijnt dat het sowieso steeds moeilijker om goede mensen aan zo‘n beleid tafel te krijgen (ook mannen) las ik recentelijk. Wellicht moet er gewoon een algemene hervorming komen in de starre ouderwetse politische manier van bedrijfsvoering.

En daarom zijn er dus juist vrouwen nodig. Volgens mij was dat pas op de radio, dat vrouwen voor een efficiëntieslag kunnen zorgen. (Die bedreigend kan zijn voor mannen?...)

Mungbean

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:53

Vrouwen en mannen samen.
Ik heb ook wel mannelijke collega‘s die meer feminist zijn dan sommige vrouwen en de huidige bedrijfsculturen oninterressant vinden
Maar ipv proberen met geweld een vrouw tussen de grijze muizen te proppen kunnen we wellicht beter die oude bedrijfstructuren een langzame dood laten sterven en competitieve bedrijven starten met een andere blik.
Je ziet nu al dat er andere stromingen aan de gang zijn met vlakke hierarchie, flexibele werktijden en geen focus meer op 100%. Die bedrijven doen het internationaal ook gewoon prima en hebben bijna automatisch al in en betere man/vrouw/leeftijd/afkomst verdeling.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:44

Roodvos schreef:
Maar even serieus hè. Ik denk dat vrouwen in het algemeen "opportunistischer" zijn als mannen. Dat is misschien niet helemaal het goede woord, maar bij gebrek aan beter. Ik denk dat vrouwen in de afweging werk/privé eerder ten gunste kiezen van privé en tevreden zijn met wat je hebt. En dan eerder genoegen nemen met wat "minder", zeker als dat "minder" gecombineerd is met zekerheid.
Terwijl mannen eerder kiezen voor werk vanwege... (verbeteren van) welstand, aanzien, plek op de sociale ladder en eerder bereid zijn risico's te nemen als de mogelijkheid om te klimmen op die ladder lonkt. En dat is denk ik ook terug te voeren op hoe de mensheid zich vanaf de oertijd ontwikkeld heeft.

En ik denk dat dit ook een hindernis is in het krijgen van vrouwen op de goede posities. Want waarom zou je 80 uur in de week gaan werken als je met 40 uur het ook goed hebt? Dan maar niet die villa aan het water, je hebt dan toch geen tijd om daar te zijn, en elke 2 jaar een nieuwe glanzende bolide uit het dure segment voor de deur, want dat is ook maar een stuk blik. De woning in de buitenwijk met elke 15 minuten een bus en elke 4 jaar een nette gebruikte auto is ook prima. Zoiets.

Dit is ook, indirekt, de reden waarom er geen vrouwen worden aangesteld in hoger management, heeft iemand mij eens toevertrouwd. Een baas weet hoe hij de mannen onder hem kan motiveren om harder te werken, dit is simpel door hem een grotere lease-audi of een beter salaris of een bonus voor te spiegelen wanneer hij het doel bereikt. Bij vrouwen werkt deze taktiek nauwelijks waardoor de baas zich "not in controle" en wat machteloos voelt. Vrouwen zijn daarom vanuit zijn oogpunt minder betrouwbaar, aldus mijn bron.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:17

Haha of de baas gewoon niet capabel genoeg...out of the box denken zou al een boel helpen denk ik.

Maar bij (veel) mannen staat een goede baan, auto, huis natuurlijk ook voor status..wat bij vrouwen inderdaad denk ik minder het geval zal zijn.

Sizzle: dat zou inderdaad de beste oplossing zijn denk ik, die oude bedrijfsculturen hervormen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:55

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:53

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:04

Inderdaad bizar..waarom zou daar uberhaupt een prijs verschil in moeten zitten? de prestatie is gelijk..

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 10:40

Ja hier ook weer een discussie met vriendlief, over prijs verschillen in het mannen en vrouwen voetbal. Hij heeft het over marketing ik over dat het gelijkwaardig moet zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:29

Eerlijk gezegd,ik kijk graag naar voetbal maar vrouwenvoetbal vind ik niets aan.Eigenlijk vind ik ballet ,kunstschaatsen enzo veel beter staan bij vrouwen.In de paardensport daarentegen zie ik geen verschillen,ook niet tussen hengsten,ruinen en merries.Dit klinkt niet feministisch misschien maar ik voel het zo en daarom snap ik ook wel dat vrouwelijke voetballers minder verdienen dan mannelijke.Het is gewoon op een of andere manier veel minder spectaculair.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:31

anjali schreef:
Eerlijk gezegd,ik kijk graag naar voetbal maar vrouwenvoetbal vind ik niets aan.Eigenlijk vind ik ballet ,kunstschaatsen enzo veel beter staan bij vrouwen.In de paardensport daarentegen zie ik geen verschillen,ook niet tussen hengsten,ruinen en merries.Dit klinkt niet feministisch misschien maar ik voel het zo en daarom snap ik ook wel dat vrouwelijke voetballers minder verdienen dan mannelijke.Het is gewoon op een of andere manier veel minder spectaculair.

Dat is zo persoonlijk. Bij mij is het juist andersom, ik vind het minder snel, maar kijk het veel liever.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:06

Of jou persoonlijk iets wel of niet zelf interesseert is natuurlijk op geen enkele manier relevant voor een salaris van degene die het werk doet.
Dat is voor mij hetzelfde als zeggen: ik persoonlijk heb liever een mannelijke rijleraar dus is het logisch dat die meer geld verdiend.
Uhm nee dus.

Wat bij sport natuurlijk wel meer speelt is dat dit geld een enorm subjectieve waarde heeft (niet terug te rekenen in sector uurloon). De commerciele factor speelt daar wel in mee. Ik kan me dus wel voorstellen dat het lastiger wordt om dan die kosten eruit te halen als er te weinig kijkcijfers zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:31

Precies Sizzle, eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:46

Sizzle schreef:
Of jou persoonlijk iets wel of niet zelf interesseert is natuurlijk op geen enkele manier relevant voor een salaris van degene die het werk doet.
Dat is voor mij hetzelfde als zeggen: ik persoonlijk heb liever een mannelijke rijleraar dus is het logisch dat die meer geld verdiend.
Uhm nee dus.

Wat bij sport natuurlijk wel meer speelt is dat dit geld een enorm subjectieve waarde heeft (niet terug te rekenen in sector uurloon). De commerciele factor speelt daar wel in mee. Ik kan me dus wel voorstellen dat het lastiger wordt om dan die kosten eruit te halen als er te weinig kijkcijfers zijn.

Maar daarom is dat natuurlijk zo dat mannelijke voetballers veel meer verdienen,omdat die veel meer kijkers trekken.Dan kun je wel zeggen dat het niet eerlijk is,maar een popster die steeds volle zalen heeft verdient ook meer dan een waar veel minder mensen in geinteresseerd zijn.Dan kun je ook wel zeggen dat die evenveel moet verdienen omdat het anders niet eerlijk is. En dat jij bijv. die minder publiek trekkende even goed of zelfs beter zou vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:03

Dat ben ik ook wel met je eens. Het blijft ook een beetje vraag en aanbod.
Echter moet er dan wel eerst een kans geweest zijn met evenredig aanbod.
Als je iedere suffe mannen clubwedstrijd uitzend maar van het wereldkampioenschap vrouwen enkel even een 10 minuten samenvatting dan krijgen ze ook geen kansen om wel meer kijkcijfers te winnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:11

De leeuwinnen waren en zijn kijkcijfers kanonnen. Dat geldt ook voor de Franse dames, de V.S dames, de Zweedse dames etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 03:18

Mijn voornaamste probleem met het moderne feminisme is dat het bij veel mensen juist eerder misandrie is. Gelijkheid? Ja, zolang het ons gelegen ligt, maar zodra het de andere kant op moet geeft men ineens niet thuis.

Huiselijk geweld wordt alleen door mannen gepleegd toch? Believe all women. Ja ja. Nee dus. Vrouwen kunnen een stel leugenachtige secreten zijn joh. Wordt je vies van. In Oekraïne moeten alleen de mannen vechten en mogen alleen de mannen het land niet uit, en dat vinden we allemaal dood normaal. En zo kan ik nog wel 1000den voorbeelden noemen.

En natuurlijk geld dat heus niet voor iedereen zo. Maar als je even goed doorvraagt dan zijn de meeste actieve “feministen” helemaal geen feminist. Maar zijn het vaak gewoon regelrechte mannenhaters.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:42

Shiloh schreef:
...... In Oekraïne moeten alleen de mannen vechten en mogen alleen de mannen het land niet uit, en dat vinden we allemaal dood normaal. .....

"we"... wie is "we" in deze? Jij?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:49

Cer schreef:
Shiloh schreef:
...... In Oekraïne moeten alleen de mannen vechten en mogen alleen de mannen het land niet uit, en dat vinden we allemaal dood normaal. .....

"we"... wie is "we" in deze? Jij?

Je was me voor. Ik zie veel vrouwen in Oekraïne molotov cocktails maken. Alleen zijn er ook veel kinderen en daar zorgen de vrouwen voor, of vluchten. Maar ik heb genoeg vrouwen gezien hetzij met puber kinderen hetzij zonder kinderen, hetzij van mijn leeftijd die blijven en verdedigen, voor de voorraden zorgen etc etc.
Logistiek is het geen tijd daaro voor feminisme waardoor alle mannen worden tegengehouden bij de grens waar ze afscheid moeten nemen van hen gezin. Maar de Oekraïne vrouwen zijn net zo dapper.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:53

Ik vind dat soort generaliserende 'beschuldigingen' ook gewoon vervelend.. net als 'jullie', 'iedereen', 'wij', 'mannen', 'vrouwen'.. etc... Praat gewoon voor jezelf.
het is niet chique om te generaliseren, je weet niet hoe anderen ergens over denken en wat ze precies normaal vinden.. Op de 1 of andere manier mag je niet generaliseren mbt etniciteit (en terecht), maar verder is alles geoorloofd.. das toch gek?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:09

Ook vrouwen melden zich aan om te vechten. Bron, nieuws 8 uur NPO1.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:04

Maar het zijn enkel de mannen die het land niet uit mogen. Ik vind dat dus raar.

Ik volg al jaren de strijd van Johnny Depp om gerechtigheid in de farce van zijn ex die alles bij elkaar gelogen heeft. Die zelf overduidelijk de aggressor is geweest. Ik heb zo ontzettend veel met name vrouwen de Revu zien passeren als het om “feministen” aankomt. Ik zei zelf al, natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar het geld voor een hele grote problematische groep wél. En dat is waar ik moeite mee heb. Een grote groep vrouwen die pretenderen gelijkheid te willen, maar ondertussen niet gelijk verantwoordelijk gehouden willen worden voor hun daden. Een man die de gevangenis in moet als die een vrouw slaat, maar niet zo’n watje moet zijn als een vrouw hem slaat. Dat idee zit bij heel veel mensen héél diep geworteld. Als je hoort hoe zij hem belaagde en bejegende, daar gaan je haren kaarsrecht van overeind staan. En dat wicht wordt dan gesteund door het gros van de me too beweging??

Door die groep mensen is feminist zijn een vies woord geworden. Zij pretenderen zelf trotse feministen te zijn. En dat is dus helemaal mijn punt, want ze zijn helemaal niet feminist, maar misandrist. Het is wat mij betreft een gezwel die het echte streven naar gelijkheid heel veel kwaad doet.

Ik kaart gewoon een punt aan over wat ik momenteel hét probleem vind binnen een bepaalde beweging. Dat is geen generaliseren, dat is een pijnpunt benoemen en aankaarten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-03-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:05

Shiloh schreef:
Mijn voornaamste probleem met het moderne feminisme is dat het bij veel mensen juist eerder misandrie is. Gelijkheid? Ja, zolang het ons gelegen ligt, maar zodra het de andere kant op moet geeft men ineens niet thuis.

Huiselijk geweld wordt alleen door mannen gepleegd toch? Believe all women. Ja ja. Nee dus. Vrouwen kunnen een stel leugenachtige secreten zijn joh. Wordt je vies van. In Oekraïne moeten alleen de mannen vechten en mogen alleen de mannen het land niet uit, en dat vinden we allemaal dood normaal. En zo kan ik nog wel 1000den voorbeelden noemen.

En natuurlijk geld dat heus niet voor iedereen zo. Maar als je even goed doorvraagt dan zijn de meeste actieve “feministen” helemaal geen feminist. Maar zijn het vaak gewoon regelrechte mannenhaters.

Sorry maar dat vind ik echt nergens op slaan, sowieso die term mannenhaters..als sommige vrouwen al mannen zouden haten. Hoe zou dat dan komen denk je?

Vrouwen mogen ook vechten in Oekraine, als je vind dat de dienstplicht gelijk getrokken moet worden. Prima..maar dan wel even afspreken wie er voor de kinderen zorgt.

Bij sexueel geweld is het grootste percentage man..en bij huiselijk geweld ook:

"Het onderzoek bevestigt dat daders vaak ook slachtoffer zijn of zijn geweest van huiselijk geweld. Als dader zijn mannen in de meerderheid (83%). Van de daders komt bijna een derde binnen twee jaar na het plegen van huiselijk geweld opnieuw met justitie in aanraking, meestal vanwege een gewelds- of verkeersdelict."

Bron:https://www.zorgwelzijn.nl/mannen-vaker-slachtoffer-huiselijk-geweld-zwz016613w/

Mannen kunnen ook slachtoffer zijn ja, maar ironisch genoeg meestal van andere mannen. Wil niet zeggen dat er geen vrouwen zijn die sexueel of huiselijk geweld plegen. Of soms aan valse beschuldigingen doen. Maar de cijfers liegen er niet om.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:09

Shiloh schreef:
Maar het zijn enkel de mannen die het land niet uit mogen. Ik vind dat dus raar.

Ik volg al jaren de strijd van Johnny Depp om gerechtigheid in de farce van zijn ex die alles bij elkaar gelogen heeft. Die zelf overduidelijk de aggressor is geweest. Ik heb zo ontzettend veel met name vrouwen de Revu zien passeren als het om “feministen” aankomt. Ik zei zelf al, natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar het geld voor een hele grote problematische groep wél. En dat is waar ik moeite mee heb. Een grote groep vrouwen die pretenderen gelijkheid te willen, maar ondertussen niet gelijk verantwoordelijk gehouden willen worden voor hun daden. Een man die de gevangenis in moet als die een vrouw slaat, maar niet zo’n watje moet zijn als een vrouw hem slaat. Dat idee zit bij heel veel mensen héél diep geworteld. Als je hoort hoe zij hem belaagde en bejegende, daar gaan je haren kaarsrecht van overeind staan. En dat wicht wordt dan gesteund door het gros van de me too beweging??

Ik kaart gewoon een punt aan over wat ik momenteel hét probleem vind binnen een bepaalde beweging. Dat is geen generaliseren, dat is een pijnpunt benoemen en aankaarten.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan ipv te slaan.

En ja, er zijn vrouwen die bepaald gedrag uitlokken..dit heb ik zelf ook aangekaart en werd ook gelijk veroordeeld tot victim blaming toen ik dat deed. Daar erger ik mij ook aan want deze vrouwen (de uitlokkers) verpesten het voor de echte slachtoffers. En zorgen ervoor dat echte slachtoffers niet serieus genomen worden. Dit is de andere kant van de MeToo beweging inderdaad.

Belangrijk is om alle zaken uniek te blijven zien, en alle mensen als mensen in plaats van: "mannen doen dit, vrouwen doen dat" en daar sterke meningen over te vormen. En dat is imo feminisme, mensen als mens gaan zien ipv als gender.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:14

Elisa2 schreef:
Mannen kunnen ook slachtoffer zijn ja, maar ironisch genoeg meestal van andere mannen. Wil niet zeggen dat er geen vrouwen zijn die sexueel of huiselijk geweld plegen. Of soms aan valse beschuldigingen doen. Maar de cijfers liegen er niet om.

Maar de gevolgen zijn anders. Gelijke daden. Gelijke straffen. Dat het een meer voorkomt dan het andere, maakt niet dat het ene erger is dan het andere. Overigens wordt het overgrote gedeelte van huiselijk geweld van vrouwen op mannen uit schaamte nooit gemeld. Als een vrouw een man jaren lang slaat, kleineert, en vernederd. Denk jij dat die man effectief ergens terecht kan? Ergens werkelijk serieus genomen zal worden? Maar ik kan je wel vertellen dat als hij na jaren en jaren 1 keer knapt en 1 keer terug duwt, hij degene is die savonds in de cel zit.

Depp’s verhaal illustreert heeeeeel publiek hoe ontzettend scheef en fout deze problematiek zit. Er is 0,0 bewijs van dat hij haar ooit maar met ene vinger aangeraakt heeft, hij wordt overal geweerd en ontslagen. Er zijn audio tapes waar zij hem volledig kleineert en toegeeft hem fysiek te hebben aangevallen, en er zijn 0 consequenties voor haar. Als er zo’n tape was geweest van hem zou hij allang een celstraf hebben!

Het illustreert een scheef patroon van andere consequenties voor dezelfde daden. En dit is een publiek geval van beroemde mensen, maar je wilt niet weten hoeveel mannen wereldwijd ik gesproken heb die exact hetzelfde hebben meegemaakt en door Depps verhaal naar buiten durven te treden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:19

Elisa2 schreef:
Shiloh schreef:

Hij had er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan ipv te slaan.

Uhm. Waar haal jij weg dat hij ooit geslagen heeft? Er is 0 bewijs dat hij fysiek is geweest. Terwijl er bakken bewijs is geweest dat zij hem fysiek aangevallen heeft. Zij was de aggressor en de geweldpleger. Niet hij. Maar geloof alle vrouwen. En hij is jaren later nog altijd aan het vechten voor gerechtigheid. Maar al het bewijs wordt door de zogeheten me too feministen stelselmatig genegeerd en afgedaan als gefabriceerd. En oh wat is ze toch een boegbeeld van vrouwen kracht en weet ik wat. Om te kotsen gewoon.