Popstra schreef:Tja, en toch blijft iedereen melk drinken, joghurt, kaas, eieren..... lekker Ijs eten...café latte drinken, bonbonnetjes eten, gummy snoepjes nuttigen.....
Nee. Misschien iedereen die jij kent. Ik ken er zat die dat niet doen.
Popstra schreef:Of supplementen voeren waar collageen in zit....
Honden en kattenvoer uit blik, pakjes voeren...
Weet ik wat al niet nog meer wat allemaal terug te lijden is naar waarom deze dieren zo gehouden worden. Niemand kan zichzelf heilig noemen met te zeggen enkel biologisch te eten en vegetariër te zijn.
En ja, ik vind het ook niet geweldig al dat leed maar eet ook vlees, kip en kaas. Dus zal wel de laatste zijn die hypocriet gaat lopen ouwenelen hier dat al die boeren maar klootzakken zijn!
Niemand heeft de juiste oplossing en enkel alles verafschuwen en in kwaad daglicht zetten zoals de PvdD doet zet dus ook geen zoden aan de dijk.
Grappig..
Behalve voor het voeren van honden en katten, dat zijn nl. -i.t.t. de mens- wél vleeseters, bestaan voor al jouw voorbeelden veganistische alternatieven. Voor melk, kwark, kaas heb je al geen zuivel meer nodig. Goede vleesvervangers zijn er al en komen er steeds meer / worden steeds beter, koffie met havermelk of een ander variatie, winegums waarin niks dierlijks zit

... het bestaat allemaal!
Ja, het is iets duurder maar dat interesseert mij niks. Zolang ik de keus maar krijg.
Maar als ik niks kan kiezen omdat de meeste boeren te conservatief zijn om iets anders te produceren, houdt dat alles mooi in stand.
De wereld evolueert mensen! Of je dat nou leuk vindt of niet.