Electra63 schreef:Ik vind Ploumen een hele goede, integere politica, maar niet heel aansprekend om nieuwe kiezers op de PvdA aan te trekken.
Maar ik zou niemand anders weten, die wel voor veel extra stemmen kan zorgen, zoals ooit Wouter Bos

Dit snap ik. Ik ben een vrouw die haar hele leven al vrouwen volg. Ik geloof niet dat ik ooit op een man gestemd heb, dit zoals ik geleerd heb van mijn moeder. Ook via allerlei vrouwenstudie veel 0ver vrouwen en de positie van vrouwen geleerd. En inderdaad vrouwen zijn anders in hoe ze zich uiten in welke baan dan ook.
Wouter Bos was ook OK, maar Lilian Ploumen met dat wat ik van haar weet doet niet voor hem onder. Ze is anders, ze is bescheiden zoals zoveel vrouwen die zichzelf niet op de borst tikken. En als je als vrouw wel zegt dat je goed bent met veel ervaring zoals Sigrid Kaag, dan wordt dat niet geaccepteerd (hoe durft ze→ en dan denk ik hallooo, weet je wel wie je voor je hebt?) .
Goed zijn en goed weten te zijn dat is iets van mannen. Goed zijn maar niet mogen weten dat je goed bent dat is iets van vrouwen. En ik zal wel heel erg veel Bokt over me heen krijgen maar zo is het wel.
Vanavond postuum, hebben de elf steden winnaressen, hun prijs gekregen, hun moment en wordt recht gezet wat deze vrouwen nooit gehad hebben. Met tranen in mijn ogen naar gekeken. WANT dit is met zoveel vrouwen gebeurt en gebeurt nog steeds. De mannen staan in de spotlights, de vrouwen worden niet gezien met hun prestaties.
De vrouwen manoeuvreren voortduren want is moeilijk en gecompliceerd om als vrouw die waardering te krijgen die je verdient. Er is nl altijd wel de stok om de hond mee te slaan en dat geldt zeer zeker voor vrouwen of nog erger er wordt niet eens gezien hoe groot de ( niet gesponserde etc) prestatie is van ze.
Dus ongeacht op wie jullie ( en nu spreek ik met name de vrouwen aan) gaan stemmen in maart, denk eens na , of het niet tijd wordt dat je op een vrouw gaat stemmen. Er zijn echt zoveel goede vrouwen. Geef ze een kans en verander daarmee de mannelijke "witte" politieke wereld.
Er is nl meer als enkel de capabele mannen→ nl er zijn ook
heel net zo veel capabele vrouwen!