Cowboy55 schreef:Electra63 schreef:https://www.parool.nl/amsterdam/eerste- ... ZGmjz9WonY
Rechtzaak tegen racistische berichten op Social Media.
“Some very fine people.....”
Maar gelukkig hadden ze het niet zo bedoelt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Electra63 schreef:https://www.parool.nl/amsterdam/eerste- ... ZGmjz9WonY
Rechtzaak tegen racistische berichten op Social Media.
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:
Maar gelukkig hadden ze het niet zo bedoelt
Cowboy55 schreef:en daarbijStelregel voor internet gebruik: wat je iemand niet recht in zijn gezicht durft te zeggen moet je ook niet op het internet smijten......
Citaat:Wat je zelf niet leuk vindt om te ontvangen moet je ook niet uitdelen. Dus als je zelf van iets dat je schrijft naar zou worden, schrijf het dan niet !
pien_2010 schreef:Cowboy55 schreef:en daarbijStelregel voor internet gebruik: wat je iemand niet recht in zijn gezicht durft te zeggen moet je ook niet op het internet smijten......Citaat:Wat je zelf niet leuk vindt om te ontvangen moet je ook niet uitdelen. Dus als je zelf van iets dat je schrijft naar zou worden, schrijf het dan niet !
Citaat:Ayaan Hirsi 'iek heb gelogen' Ali kan op zoek naar een nieuw huis in Mogadishu. Onze carrierevluchteling heeft namelijk gelogen over haar naam en haar status en dat mag niet volgens jurisprudentie van de Hoge Raad. Verder loog ze over haar oorlogsverleden, haar oorlogstrauma's en mogelijk ook haar nephuwelijk. In tegenstelling tot wat Verdonk zegt; dat AHA niets te vrezen heeft, zeggen de echte naturalisatie-experts dat Ayaan wel degelijk de eerste de beste vlucht naar Afrika kan nemen. Haar paspoort kan ze weer inleveren, net als haar Nederlanderstatus. U ontvangt geen huis, u maakt geen nieuwe Submission, ga direct door na gevangenis en u ontvangt geen 20.000 euri. Bye, bye, swaai swaai!
FiveSports schreef:Wel grappig dat mensen Ayaan zo ophemelen terwijl ze gewoon keihard heeft zitten liegen. De enige reden is volgens mij dat ze een anti-islaam agenda volgt, want wat heeft ze nou echt toegevoegd? Ik ken geen moslima die fan van haar is.
Dit staat zelfs op geenstijl wat alles behalve links/moslim knuffeldieren zijn(en ik ben absoluut geen geenstijl fan):Citaat:Ayaan Hirsi 'iek heb gelogen' Ali kan op zoek naar een nieuw huis in Mogadishu. Onze carrierevluchteling heeft namelijk gelogen over haar naam en haar status en dat mag niet volgens jurisprudentie van de Hoge Raad. Verder loog ze over haar oorlogsverleden, haar oorlogstrauma's en mogelijk ook haar nephuwelijk. In tegenstelling tot wat Verdonk zegt; dat AHA niets te vrezen heeft, zeggen de echte naturalisatie-experts dat Ayaan wel degelijk de eerste de beste vlucht naar Afrika kan nemen. Haar paspoort kan ze weer inleveren, net als haar Nederlanderstatus. U ontvangt geen huis, u maakt geen nieuwe Submission, ga direct door na gevangenis en u ontvangt geen 20.000 euri. Bye, bye, swaai swaai!
Beetje typisch.....
pien_2010 schreef:Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden.
Electra63 schreef:Het was wel een linkse burgemeester die het initiatief nam tot deze wet![]()
.
De bezwaren: handhaving en bewijslast snap ik wel. Te weinig politie en justitie en andere prioriteiten.
Maar heeft dit wat met racisme te maken?
Bouwvakkers roepen en fluiten ook al jaren vrouwen na?
Voor sommigen minder intimiderend, maar kan net zo vervelend zijn.
Daarom zouden oplossingen en wetten ook uitvoerbaar moeten zijn.
Anders zijn het losse flodders en populistisch gelul.
Rennie89 schreef:pien_2010 schreef:Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden.
Ik denk dat je besnijdenis meer aan cultuur kan linken dan aan het geloof. Somalië staat er om bekend dat ze veelvuldig vrouwenbesnijdenissen uitvoeren. In andere landen waar de islam een belangrijke rol speelt zoals Algerije , Libië en Marokko komt vrouwenbesnijdenis helemaal niet voor. Vrouwenbesnijdenis komt ook niet voor in de Koran en is dus ook geen verplichting. Er zijn wel uitspraken in de Koran die je kan linken naar vrouwenbesnijdenis maar er word nergens gezegd dat het een verplichting is. De vrouwen van de profeet Mohammed waren bijvoorbeeld ook niet besneden.
Mindim schreef:Wut? Sommige mensen gaan echt ver. weet je daarom lees ik dat allemaal niet, ik zou me veel te erg opwinden geloof ik. En dat is dat soort geneuzel me echt niet waard.Men zegt de meest vreselijke dingen op internet. Er was eens een jongetje van 13 die een blikje of wat tegen de draden van een electriciteitstoren had gegooid. Hij dacht dat dat niet gaf, want vogels kunnen ook vanuit de lucht op de stroomdraden gaan zitten en dan gebeurde er ook niets. Maar goed, lang verhaal kort, blikje tegen het draad, stroomflits naar het jongetje. Gelukkig heeft het hem niet geraakt. Maar volwassen mensen wensten hem dood op internet en vonden het jammer dat ij niet was geraakt. Volwassen mensen die een kind van 13 dood wensen. Ze mogen dat meer reguleren hoor of de optie 'reageren' gewoon weg halen.
Hetzelfde met de topics over racisme, het escaleert online gewoon.
pien_2010 schreef:Fivesports in haar eigen geschreven boek, beschrijft ze precies hoe en wat rondom haar leugen. Althans zo heb ik het in mijn hoofd, al is het lang geleden dat ik het gelezen heb. Het is in ieder geval allang oud nieuws en ook bekend en indertijd royaal besproken in de tweede kamer en aan alle kanten bekeken.
Geen stijl is niet links, maar hartstikke rechts en voornamelijk van de riool journalistiek. Ik heb er totaal niets mee. En niets als het gaat om hun manier van berichtgeving en dus de toon, als inhoudelijk. Ze nemen het niet zo heel erg nauw met de waarheid, die vooral hun waarheid is en erg gekleurd om een punt te maken.
Ayaan is erg kritisch over de rol van de vrouw in de islam en heeft zichzelf van het geloof afgekeerd. Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden. Een woedende vader en een getraumatiseerde dochter die voor de rest van haar leven goed beschadigd is leverde dit op.
Zij probeert met name in haar lezingen voor moslima duidelijk te maken dat zogenaamde keuzes vaak geen keuzes zijn, omdat je als meisje al vanaf je geboorte die richting in geduwd wordt.
Ik vind dat Ayaan goed werk doet, ik vind haar moedig en erg intelligent.
Dat Geen Stijl hier anders over denkt dat begrijp ik en vind ik zelfs een compliment aan haar adres, want Geen Stijl kan absoluut niet aan haar tippen! Als Geen Stijl enthousiast is over iemand, dan vind ik dat geen compliment (meestal), integendeel.
elnienjo schreef:Daar had ik geen idee van. Overigens vond ik dus wél dat zij met haar anti-moslimstrijd wat toevoegde. De meesten liegen eerst om binnen te komen en gaan zich dan gedragen zoals in hun eigen cultuur inclusief het LGBT-bashen.
Steffi4 schreef:Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.
Mindim schreef:Men zegt de meest vreselijke dingen op internet. Er was eens een jongetje van 13 die een blikje of wat tegen de draden van een electriciteitstoren had gegooid. Hij dacht dat dat niet gaf, want vogels kunnen ook vanuit de lucht op de stroomdraden gaan zitten en dan gebeurde er ook niets. Maar goed, lang verhaal kort, blikje tegen het draad, stroomflits naar het jongetje. Gelukkig heeft het hem niet geraakt. Maar volwassen mensen wensten hem dood op internet en vonden het jammer dat ij niet was geraakt. Volwassen mensen die een kind van 13 dood wensen. Ze mogen dat meer reguleren hoor of de optie 'reageren' gewoon weg halen.
Popstra schreef:Mindim schreef:Men zegt de meest vreselijke dingen op internet. Er was eens een jongetje van 13 die een blikje of wat tegen de draden van een electriciteitstoren had gegooid. Hij dacht dat dat niet gaf, want vogels kunnen ook vanuit de lucht op de stroomdraden gaan zitten en dan gebeurde er ook niets. Maar goed, lang verhaal kort, blikje tegen het draad, stroomflits naar het jongetje. Gelukkig heeft het hem niet geraakt. Maar volwassen mensen wensten hem dood op internet en vonden het jammer dat ij niet was geraakt. Volwassen mensen die een kind van 13 dood wensen. Ze mogen dat meer reguleren hoor of de optie 'reageren' gewoon weg halen.
Oh dat filmpje herinner ik mij ook nog ja..
Ik denk over die internet haters altijd maar Zo,
,,Blaffende honden bijten niet,,
Steffi4 schreef:Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.
elnienjo schreef:Steffi4 schreef:Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.
Alle religies hangen aan elkaar van bijgeloof. Dingen niet mogen of juist moeten omdat je anders naar de hel gaat.
Ooit opgezet door slimme volksmenners die zo het gepeupel makkelijker onder de duim konden houden.
FiveSports schreef:Steffi4 schreef:Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.
Voor zover ik weet heeft het ook niets te maken met de islamitische leer. Het is jammer dat we hier zo'n verkeerd beeld hebben van die leer en dat zo weinig mensen er open minded over willen lezen.
Een van de kritiek punten op de moslims vanuit het "Westen" was heel lang dat vrouwen te veel vrijheden/rechten hadden....
Tot 1956 werden vrouwen in Nederland als "handelingsombekwaam" gezien. Een vrouw mocht niet eens geld van de bank afhalen zonder toestemming van haar man.... Terwijl vrouwen volgens de islamitische leer al meer dan 1300(!)jaar het recht op eigen bezit etc. hebben.![]()
Ik moet er soms een beetje om lachen, maar eigenlijk is het best triest hoe "ons" beeld van de islamitische leer wat vrouwenrechten betreft is. Veel van de belangrijkste rechten die vrouwen in het westen de afgelopen 100 jaar verworven hebben, waren al duizend jaar langer deel van de "islamitische" leer.
Sorry, beetje offtopic, pb staat open als iemand er vragen over heeft of opmerkingen