Racisme, spreek jij je uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:48

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:54

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

“Some very fine people.....”

Maar gelukkig hadden ze het niet zo bedoelt ;)

En weet je, dat geloof ik bij een groot aantal gevallen nog ook.Het is vandaag-de-dag lekker makkelijk voor de zwakken van geest om vanachter je toetsenbord de (racistische/psychotische/sexistische/geweldadige) held uit te hangen. Wie doet je wat en je matties vinden je een held. Dus je braakt je shyte maar de wereld in.

Stelregel voor internet gebruik: wat je iemand niet recht in zijn gezicht durft te zeggen moet je ook niet op het internet smijten......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:06

Cowboy55 schreef:
Stelregel voor internet gebruik: wat je iemand niet recht in zijn gezicht durft te zeggen moet je ook niet op het internet smijten......
en daarbij

Citaat:
Wat je zelf niet leuk vindt om te ontvangen moet je ook niet uitdelen. Dus als je zelf van iets dat je schrijft naar zou worden, schrijf het dan niet !

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:08

pien_2010 schreef:
Cowboy55 schreef:
en daarbij

Citaat:
Wat je zelf niet leuk vindt om te ontvangen moet je ook niet uitdelen. Dus als je zelf van iets dat je schrijft naar zou worden, schrijf het dan niet !

Zit niet in mijn karakter (ben meer van: ik kom naar je toe en dan mag je dat nog eens zeggen maar nu in mijn gezicht :D ) maar uiteraard heb je gelijk.

FiveSports

Re: Racisme, spreek jij je uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 01:45

Wel grappig dat mensen Ayaan zo ophemelen terwijl ze gewoon keihard heeft zitten liegen. De enige reden is volgens mij dat ze een anti-islaam agenda volgt, want wat heeft ze nou echt toegevoegd? Ik ken geen moslima die fan van haar is.

Dit staat zelfs op geenstijl wat alles behalve links/moslim knuffeldieren zijn(en ik ben absoluut geen geenstijl fan):
Citaat:
Ayaan Hirsi 'iek heb gelogen' Ali kan op zoek naar een nieuw huis in Mogadishu. Onze carrierevluchteling heeft namelijk gelogen over haar naam en haar status en dat mag niet volgens jurisprudentie van de Hoge Raad. Verder loog ze over haar oorlogsverleden, haar oorlogstrauma's en mogelijk ook haar nephuwelijk. In tegenstelling tot wat Verdonk zegt; dat AHA niets te vrezen heeft, zeggen de echte naturalisatie-experts dat Ayaan wel degelijk de eerste de beste vlucht naar Afrika kan nemen. Haar paspoort kan ze weer inleveren, net als haar Nederlanderstatus. U ontvangt geen huis, u maakt geen nieuwe Submission, ga direct door na gevangenis en u ontvangt geen 20.000 euri. Bye, bye, swaai swaai!

Beetje typisch.....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:17

FiveSports schreef:
Wel grappig dat mensen Ayaan zo ophemelen terwijl ze gewoon keihard heeft zitten liegen. De enige reden is volgens mij dat ze een anti-islaam agenda volgt, want wat heeft ze nou echt toegevoegd? Ik ken geen moslima die fan van haar is.

Dit staat zelfs op geenstijl wat alles behalve links/moslim knuffeldieren zijn(en ik ben absoluut geen geenstijl fan):
Citaat:
Ayaan Hirsi 'iek heb gelogen' Ali kan op zoek naar een nieuw huis in Mogadishu. Onze carrierevluchteling heeft namelijk gelogen over haar naam en haar status en dat mag niet volgens jurisprudentie van de Hoge Raad. Verder loog ze over haar oorlogsverleden, haar oorlogstrauma's en mogelijk ook haar nephuwelijk. In tegenstelling tot wat Verdonk zegt; dat AHA niets te vrezen heeft, zeggen de echte naturalisatie-experts dat Ayaan wel degelijk de eerste de beste vlucht naar Afrika kan nemen. Haar paspoort kan ze weer inleveren, net als haar Nederlanderstatus. U ontvangt geen huis, u maakt geen nieuwe Submission, ga direct door na gevangenis en u ontvangt geen 20.000 euri. Bye, bye, swaai swaai!

Beetje typisch.....

Daar had ik geen idee van. Overigens vond ik dus wél dat zij met haar anti-moslimstrijd wat toevoegde. De meesten liegen eerst om binnen te komen en gaan zich dan gedragen zoals in hun eigen cultuur inclusief het LGBT-bashen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:50

Heb je daar ook een onderbouwing met cijfers van ofzo?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:56

Fivesports in haar eigen geschreven boek, beschrijft ze precies hoe en wat rondom haar leugen. Althans zo heb ik het in mijn hoofd, al is het lang geleden dat ik het gelezen heb. Het is in ieder geval allang oud nieuws en ook bekend en indertijd royaal besproken in de tweede kamer en aan alle kanten bekeken.
Geen stijl is niet links, maar hartstikke rechts en voornamelijk van de riool journalistiek. Ik heb er totaal niets mee. En niets als het gaat om hun manier van berichtgeving en dus de toon, als inhoudelijk. Ze nemen het niet zo heel erg nauw met de waarheid, die vooral hun waarheid is en erg gekleurd om een punt te maken.

Ayaan is erg kritisch over de rol van de vrouw in de islam en heeft zichzelf van het geloof afgekeerd. Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden. Een woedende vader en een getraumatiseerde dochter die voor de rest van haar leven goed beschadigd is leverde dit op.
Zij probeert met name in haar lezingen voor moslima duidelijk te maken dat zogenaamde keuzes vaak geen keuzes zijn, omdat je als meisje al vanaf je geboorte die richting in geduwd wordt.
Ik vind dat Ayaan goed werk doet, ik vind haar moedig en erg intelligent.

Dat Geen Stijl hier anders over denkt dat begrijp ik en vind ik zelfs een compliment aan haar adres, want Geen Stijl kan absoluut niet aan haar tippen! Als Geen Stijl enthousiast is over iemand, dan vind ik dat geen compliment (meestal := ), integendeel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:11

pien_2010 schreef:
Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden.

Ik denk dat je besnijdenis meer aan cultuur kan linken dan aan het geloof. Somalië staat er om bekend dat ze veelvuldig vrouwenbesnijdenissen uitvoeren. In andere landen waar de islam een belangrijke rol speelt zoals Algerije , Libië en Marokko komt vrouwenbesnijdenis helemaal niet voor. Vrouwenbesnijdenis komt ook niet voor in de Koran en is dus ook geen verplichting. Er zijn wel uitspraken in de Koran die je kan linken naar vrouwenbesnijdenis maar er word nergens gezegd dat het een verplichting is. De vrouwen van de profeet Mohammed waren bijvoorbeeld ook niet besneden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:02

Electra63 schreef:
Het was wel een linkse burgemeester die het initiatief nam tot deze wet :D ;) .
De bezwaren: handhaving en bewijslast snap ik wel. Te weinig politie en justitie en andere prioriteiten.

Maar heeft dit wat met racisme te maken?
Bouwvakkers roepen en fluiten ook al jaren vrouwen na?
Voor sommigen minder intimiderend, maar kan net zo vervelend zijn.

Daarom zouden oplossingen en wetten ook uitvoerbaar moeten zijn.
Anders zijn het losse flodders en populistisch gelul.

Ik denk dat het echt wel wat toevoegt om het te verbieden. Immers zijn er veel meer wetten die niet 100% gehandhaafd kunnen worden... er is immers gevallen die bewezen kan worden, maar Je kunt niet veroordelen omdat het niet verboden is. Maar een of twee goede veroordelingen geven een prima signaal af.

Nafluiten door bouwvakkers is lang niet zo bedreigend en intimiderend. Zij komen de bouwplaats niet af om je wat aan te doen. Een groep hangjongeren.... hmmm. Net als bedreigen van homo’s enz. In Nederland is dat gewenst dat zij zich niet hoeven te verstoppen.

Wat het voor mij in ieder geval racisme te maken heeft is dat we in Nederland zo schijterig zijn om te discrimineren, dat we doorslaan de andere kan op. Mensen vragen zich aan te passen aan NL normen en waarden is geen discriminatie. Het is nodig om er voor te zorgen dat alle culturen in NL goed samen gaan. Dat gaan ze nu niet. Te pas en te onpas wordt de discriminatie kaart gespeeld waar het niet OK is.
Ik denk dat we het allemaal (mensen met normaal verstand) ☺️ Eens zijn dat discriminatie niet ok is. Maar waar speelt het in Nederland nu echt? De toetsenbordhelden op het internet uitgesloten dan, want daar word zoveel onzin gespuid, ook vrouwonvriendelijk, enz. Iedereen met het IQ van een visstick kan ook maar alles schrijven. En als niemand daar op reageert is het snel over...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:37

Discriminatie van homo's staat al in de wet en wordt niet alleen door allochtonen gedaan. Wat dacht je van de Biblebelt en bijv. reformatorisch onderwijs?
Potenrammen was 40 jaar geleden al een tijdverdrijf voor autochtone groepen jongeren.
Helaas.
Het zijn ook altijd jonge mannen, nooit vrouwen die zo achterlijk reageren, in ieder geval niet met geweld.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:33

Conclusie: we hebben 2 problemen

Mannen en de geloven in deze wereld.

Maar ik vind het trouwens wel super dat dat eens wordt aangepakt, wanneer mensen op het internet de meest verschrikkelijke dingen schrijven. Hoe zit je dan in je hoofd wanneer je zo’n dame verkrachtingen enz toewenst.

Kijk, je gaat het nooit met iedereen eens zijn, maar klim dan op een andere manier in de pen en schrijf een goed tegenbetoog.

Die akwasi loopt de janken omdat een leraar hem zwarte piet heeft genoemd als kind. Niet heel elegant van die duidelijk incompetente leraar. Helaas heeft iedereen wel eens zo’n leraar gehad. Ik kan me zeker ook zo’n leraar herinneren, maar waar kan ik me dan melden? Onze leraar op de lagere school kwam altijd persoonlijk even in de douches vertellen dat het tijd was om er onderuit te komen. Ook niet heel fijn.

Maar meneer A. wil voorkomen dat zijn dochter dat gaat meemaken. Misschien boeit zo’n opmerking haar helemaal niet. Of krijgt ze andere banketstaaf dingen naar haar hoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:00

Men zegt de meest vreselijke dingen op internet. Er was eens een jongetje van 13 die een blikje of wat tegen de draden van een electriciteitstoren had gegooid. Hij dacht dat dat niet gaf, want vogels kunnen ook vanuit de lucht op de stroomdraden gaan zitten en dan gebeurde er ook niets. Maar goed, lang verhaal kort, blikje tegen het draad, stroomflits naar het jongetje. Gelukkig heeft het hem niet geraakt. Maar volwassen mensen wensten hem dood op internet en vonden het jammer dat ij niet was geraakt. Volwassen mensen die een kind van 13 dood wensen. Ze mogen dat meer reguleren hoor of de optie 'reageren' gewoon weg halen.

Hetzelfde met de topics over racisme, het escaleert online gewoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:15

Rennie89 schreef:
pien_2010 schreef:
Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden.

Ik denk dat je besnijdenis meer aan cultuur kan linken dan aan het geloof. Somalië staat er om bekend dat ze veelvuldig vrouwenbesnijdenissen uitvoeren. In andere landen waar de islam een belangrijke rol speelt zoals Algerije , Libië en Marokko komt vrouwenbesnijdenis helemaal niet voor. Vrouwenbesnijdenis komt ook niet voor in de Koran en is dus ook geen verplichting. Er zijn wel uitspraken in de Koran die je kan linken naar vrouwenbesnijdenis maar er word nergens gezegd dat het een verplichting is. De vrouwen van de profeet Mohammed waren bijvoorbeeld ook niet besneden.

Klopt maar bij haar is het gedaan "omwille van het geloof". Maar ik ben het met je eens.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:26

Mindim schreef:
Men zegt de meest vreselijke dingen op internet. Er was eens een jongetje van 13 die een blikje of wat tegen de draden van een electriciteitstoren had gegooid. Hij dacht dat dat niet gaf, want vogels kunnen ook vanuit de lucht op de stroomdraden gaan zitten en dan gebeurde er ook niets. Maar goed, lang verhaal kort, blikje tegen het draad, stroomflits naar het jongetje. Gelukkig heeft het hem niet geraakt. Maar volwassen mensen wensten hem dood op internet en vonden het jammer dat ij niet was geraakt. Volwassen mensen die een kind van 13 dood wensen. Ze mogen dat meer reguleren hoor of de optie 'reageren' gewoon weg halen.

Wut? Sommige mensen gaan echt ver. weet je daarom lees ik dat allemaal niet, ik zou me veel te erg opwinden geloof ik. En dat is dat soort geneuzel me echt niet waard.

Kinderen zijn soms ook kinderen en halen stomme dingen uit. Vooral als je dan eens goed op je kop krijgt leer je wel ☺️

Ik vond twee kinderen, meisje van 12-14 en een jongentje van schat ik 8, die steentjes naar onze paarden gooien. De steentjes haalden de paarden amper en een van mijn paarden voelde 1 en liep gewoon weg. Geen drama, maar ik heb toch even de oortjes van deze kinderen gewassen. Hoe ze in godsnaam op dit idee gekomen waren, om paarden die hen niets gedaan hadden te gaan bekogelen met steentjes. En heel duidelijk gemaakt als ik ze ooit nog in de buurt van de wei zag, dat het echt niet goed ging komen..... Ik ga er nog even vanuit dat ze zich dit nog heul lang herinneren }>

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:31

Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:30

pien_2010 schreef:
Fivesports in haar eigen geschreven boek, beschrijft ze precies hoe en wat rondom haar leugen. Althans zo heb ik het in mijn hoofd, al is het lang geleden dat ik het gelezen heb. Het is in ieder geval allang oud nieuws en ook bekend en indertijd royaal besproken in de tweede kamer en aan alle kanten bekeken.
Geen stijl is niet links, maar hartstikke rechts en voornamelijk van de riool journalistiek. Ik heb er totaal niets mee. En niets als het gaat om hun manier van berichtgeving en dus de toon, als inhoudelijk. Ze nemen het niet zo heel erg nauw met de waarheid, die vooral hun waarheid is en erg gekleurd om een punt te maken.

Ayaan is erg kritisch over de rol van de vrouw in de islam en heeft zichzelf van het geloof afgekeerd. Ayaan heeft nl zelf de harde kant ervaren van dat geloof (besnijdenis) dat gebeurd is toen haar vader even uit beeld was voor werk en oma en moeder dit gauw geregeld hadden. Een woedende vader en een getraumatiseerde dochter die voor de rest van haar leven goed beschadigd is leverde dit op.
Zij probeert met name in haar lezingen voor moslima duidelijk te maken dat zogenaamde keuzes vaak geen keuzes zijn, omdat je als meisje al vanaf je geboorte die richting in geduwd wordt.
Ik vind dat Ayaan goed werk doet, ik vind haar moedig en erg intelligent.

Dat Geen Stijl hier anders over denkt dat begrijp ik en vind ik zelfs een compliment aan haar adres, want Geen Stijl kan absoluut niet aan haar tippen! Als Geen Stijl enthousiast is over iemand, dan vind ik dat geen compliment (meestal := ), integendeel.

Ah oke, omdat ze een boek erover heeft geschreven is het allemaal prima. Weet jij waar ze allemaal over heeft gelogen? Kom op, de positie waar zij in zat, dan mag je echt wel verwachten dat iemand beter weet en iemand verantwoordelijk stellen voor haar leugens. Als ik me niet vergis is ze zelfs uit de partij gezet...

En waarom ik GeenStijl aanhaal is omdat dat het argument juist sterker maakt. Geenstijl is er heel snel bij als het gaat om moslims bashen. Dus als zij iemand bashen die juist bekendheid gekregen heeft door het bashen van moslims maakt dat het alleen maar sterker.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:38

elnienjo schreef:
Daar had ik geen idee van. Overigens vond ik dus wél dat zij met haar anti-moslimstrijd wat toevoegde. De meesten liegen eerst om binnen te komen en gaan zich dan gedragen zoals in hun eigen cultuur inclusief het LGBT-bashen.

Oh ja, wat heeft het toegevoegd? Hoeveel moslimas ken jij die blij zijn/waren met haar?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:56

Steffi4 schreef:
Mijn quote mislukt, maar vrouwenbesnijdenis is echt in strijd met de islamitische leer, hoe ze het ook draaien of keren, dit is dus echt wel iets cultureels...ze hebben het dus ook niet gedaan omwille van het geloof, maar omwille van het BIJgeloof.

Voor zover ik weet heeft het ook niets te maken met de islamitische leer. Het is jammer dat we hier zo'n verkeerd beeld hebben van die leer en dat zo weinig mensen er open minded over willen lezen.
Een van de kritiek punten op de moslims vanuit het "Westen" was heel lang dat vrouwen te veel vrijheden/rechten hadden....

Tot 1956 werden vrouwen in Nederland als "handelingsombekwaam" gezien. Een vrouw mocht niet eens geld van de bank afhalen zonder toestemming van haar man.... Terwijl vrouwen volgens de islamitische leer al meer dan 1300(!)jaar het recht op eigen bezit etc. hebben. :+
Ik moet er soms een beetje om lachen, maar eigenlijk is het best triest hoe "ons" beeld van de islamitische leer wat vrouwenrechten betreft is. Veel van de belangrijkste rechten die vrouwen in het westen de afgelopen 100 jaar verworven hebben, waren al duizend jaar langer deel van de "islamitische" leer.
Sorry, beetje offtopic, pb staat open als iemand er vragen over heeft of opmerkingen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:15

Voor mensen die een goed beeld willen krijgen van de geschiedenis en de vroege islam in de tijd van de profeet Mohammed, die kan ik het boek aanraden: van Fatima Mernnissi "vrouwen en de profeet", "de politieke harem". uitgegeven door de Geus.
Fatima was sociologe en afkomstig uit Marokko. Zij heeft als adviseuse gewerkt voor de Unesco en vele andere internationale organisaties. Zij geeft een mooi wetenschappelijk beeld over de profeet en dat wat hij leerde en hoe de ontstaansgeschiedenis van de islam verliep. Vrouwen speelden juist een hele belangrijke rol als adviseurs in zijn leven en Fatima komt met diepgaande studies en bewijzen hoe het een en ander rondom de rol van de vrouw zich ontwikkeld heeft.
Een ding is zeker namelijk dat vrouwenbesnijdenis "zogenaamd uit naam van het geloof gebeurt", maar dat Mohammed daar totaal niets mee heeft integendeel en zwaar tegenstander van zou zijn.

Een feit is ook dat in vele landen zoals bv Saoudi Arabië vrouwen geen fluit te vertellen hebben en te veel zaken niet mogen waar als reden ook de geloofssaus overheen is gegoten.
Daarin ben ik het wel eens met FiveSports, dat de ondergeschikte rol van de vrouw vaak te maken heeft met allerlei machtsstrijden en culturele omstandigheden.

Helaas is een feit dat het wel "uit naam van het geloof" sausje gebeurt.

HEt door mij genoemde boek, is niet gemakkelijk om te lezen daar het veel Hadith (handelingen en uitspraken van de profeet) behandeld , de fiqh (de religieuze wetenschap) en de Tafsir (de uitleg van de koran) en de mensen die zich in de loop van de geschiedenis mee hebben bezig gehouden. Het gaat terug tot in de tijd van het in leven zijn van Mohammed en op een wetenschappelijke manier benaderd en beschrijft Fatima veel zaken.

Ik kan het iedereen echt aanraden, en ik verwacht dat dit boek nog wel gekocht kan worden.

Ayaan heeft een boek geschreven over haar leven vanuit haarzelf. Ik vond het een boeiend boek en ben me ervan bewust dat er vast zaken in staan die anders in werkelijk zullen zijn gebeurd. Geen Stijl, heeft vaak verhalen die niet kloppen, vandaar dat ik ze niet als waarheidsgetrouw beleef. Graag rellen om te rellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:38

Mindim schreef:

Oh dat filmpje herinner ik mij ook nog ja..
Ik denk over die internet haters altijd maar Zo,

,,Blaffende honden bijten niet,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:42

Popstra schreef:
Mindim schreef:

Oh dat filmpje herinner ik mij ook nog ja..
Ik denk over die internet haters altijd maar Zo,

,,Blaffende honden bijten niet,,

Precies, maar je word strontziek van dat eeuwige geblaf echter. Ik heb facebook er maar uit gegooid, wat een ellende.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:57

Steffi4 schreef:

Alle religies hangen aan elkaar van bijgeloof. Dingen niet mogen of juist moeten omdat je anders naar de hel gaat.
Ooit opgezet door slimme volksmenners die zo het gepeupel makkelijker onder de duim konden houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:59

elnienjo schreef:
Steffi4 schreef:

Alle religies hangen aan elkaar van bijgeloof. Dingen niet mogen of juist moeten omdat je anders naar de hel gaat.
Ooit opgezet door slimme volksmenners die zo het gepeupel makkelijker onder de duim konden houden.

Ik vind religies an sich bijgeloof :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:02

FiveSports schreef:
Steffi4 schreef:

Voor zover ik weet heeft het ook niets te maken met de islamitische leer. Het is jammer dat we hier zo'n verkeerd beeld hebben van die leer en dat zo weinig mensen er open minded over willen lezen.
Een van de kritiek punten op de moslims vanuit het "Westen" was heel lang dat vrouwen te veel vrijheden/rechten hadden....

Tot 1956 werden vrouwen in Nederland als "handelingsombekwaam" gezien. Een vrouw mocht niet eens geld van de bank afhalen zonder toestemming van haar man.... Terwijl vrouwen volgens de islamitische leer al meer dan 1300(!)jaar het recht op eigen bezit etc. hebben. :+
Ik moet er soms een beetje om lachen, maar eigenlijk is het best triest hoe "ons" beeld van de islamitische leer wat vrouwenrechten betreft is. Veel van de belangrijkste rechten die vrouwen in het westen de afgelopen 100 jaar verworven hebben, waren al duizend jaar langer deel van de "islamitische" leer.
Sorry, beetje offtopic, pb staat open als iemand er vragen over heeft of opmerkingen ;)

Het gaat om het hier en het nu.
Wat moslims achter de voordeur doen boeit me niet, zolang de maatschappij maar westers blijft.
De Chinezen doen dat een stuk beter. Ze schijnen het slechtst geintegreerd te zijn, maar ze hebben geen grote mond over wat er hier allemaal anders moet volgens hun levensvisie. Ze hebben volgens mij zo'n beetje alle snackbars overgenomen en serveren de Nederlanders hun kroketjes en frikandellen zoals we ze graag hebben.