Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:49

Rinske schreef:
Nu ga je er al meteen vanuit dat deze factoren niet aanwezig zouden kunnen zijn bij een goede vice president. Racisme en seksisme.

Nee hoor, daar ga ik helemaal niet vanuit. Dus geen racisme en ook geen seksisme.

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:26

Er zijn natuurlijk heel veel capabele kandidaten voor de functie van vice president. Daar zullen zowel mannen als vrouwen tussen zitten en zowel blanken als mensen van kleur. Er is niet maar één ultieme kandidaat en de suggestie dat in het geval van een zwarte vrouw het de vraag is of ze wel gekwalificeerd is, is echt zo belachelijk, dat ik me echt afvraag waarom we op zo'n vraag nog ingaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:34

Ik lees net dat het hooggerechtshof heeft besloten dat hij zijn belastingaangifte openbaar moet maken. Ik denk dat hij als iemand die aan de ene kant continue opschept over hoe rijk hij is en aan de andere kant niemand wil laten zien wat zijn werkelijke waarde is, daar niet blij van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:37

Karl66 schreef:
Er zijn natuurlijk heel veel capabele kandidaten voor de functie van vice president. Daar zullen zowel mannen als vrouwen tussen zitten en zowel blanken als mensen van kleur. Er is niet maar één ultieme kandidaat en de suggestie dat in het geval van een zwarte vrouw het de vraag is of ze wel gekwalificeerd is, is echt zo belachelijk, dat ik me echt afvraag waarom we op zo'n vraag nog ingaan.

Stel je dan dat het belachelijk is om iemands kwalificaties in twijfel te trekken als ze genomineerd worden als vice-president want die kwalificaties zijn evident omdat ze genomineerd zijn?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:38

Dat is wat jij ervan maakt Karl. En daarnaast, jij bepaalt niet op wat voor vragen we in dit topic al dan niet in mogen gaan.

Ik stel meerdere malen dat het bij èlke kandidaat gaat om de capaciteiten.
De categorie zwarte vrouwen is minder groot dan de categorie m/v alle kleuren/etniciteiten.
Dus is de kans relatief kleiner dat er een geschikte kandidaat tussen zit. Simpel rekenwerk.
Daarop wijzen wil niet zeggen dat ik per definitie twijfel aan de capaciteiten van een zwarte vrouwelijke kandidaat.
Zoals ik eerder al zei, persoonlijk had ik de ijdele hoop dat Michelle Obama zich alsnog beschikbaar zou stellen - naar mijn mening is zij om meerdere redenen zeer geschikt. Maar helaas.
Anderzijds kan ik me levendig voorstellen dat ze voor de eer bedankt om de kop van Jut te worden in Trumps campagne.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:47

Karl66 schreef:
Ik lees net dat het hooggerechtshof heeft besloten dat hij zijn belastingaangifte openbaar moet maken. Ik denk dat hij als iemand die aan de ene kant continue opschept over hoe rijk hij is en aan de andere kant niemand wil laten zien wat zijn werkelijke waarde is, daar niet blij van wordt.

Goed zo.
Het kan echt niet dat Trump zich hierin boven de wet stelt. Benieuwd hoe veel ($) hij te verbergen heeft. Wat dat vervolgens voor impact zal hebben op zijn (im)populriteit.
En ook: of er nu eindelijk ook eens wat meer Republikeinen zijn die de ballen hebben om 'uit de kast te komen' als Trump-criticus.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:57

Wel jammer dat de gegevens niet publiek gemaakt mogen worden, alleen de openbaar aanklager mag ze inzien. Als er een onderzoek komt, kan het weleens lang gaan duren voordat er duidelijk wordt of er sprake is van belastingontduiking of andere strafbare feiten waarvoor Trump eventueel vervolgd zou kunnen worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:03

Als je vindt dat er capabele zwarte vrouwen zijn, dan is het toch een compleet onzinnige vraag of kleur en sexe misschien belangrijker zijn dan capaciteit? Ik betwijfel trouwens of Michelle Obama zo'n geschikte kandidaat is. Ik zie niet direct de kwaliteiten in haar, die haar zo bijzonder maken. Ik denk dat iemand als Susan Rice, VN ambassadeur onder Obama een hele geschikte kandidaat met meer dan voldoende kwalificaties is. Maar zo zijn er nog veel meer zwarte vrouwelijke kandidaten te vinden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:04

Laatst in een van de kranten, een introductie/overzicht van alle potentiële vrouwelijke running mates. Daar zaten ook een paar zwarte dames bij die mij als buitenstaander, beslist capabel lijken.

Ik mis als niet-Amerikaan natuurlijk wel de nationaal gebonden nuances.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:06

Dus 'openbaar' is niet openbaar, of?

@Askja: ik val ook meer over 'ja als er dalijk een (donkere) vrouw zit, zit die er waarschijnlijk niet om haar capaciteiten'. Die aanname die in mijn ogen gedaan wordt. En wat is 'capabel'? Dat is denk ik afhankelijk van Biden en nog veel meer andere factoren. Buiten intelligentie etc kunnen wij denk ik niet roepen of Michelle Obama bijv. minder capabel is dan een witte man (waarvan ik even niet op een voorbeeld kom lol).

Dat er zegmaar geinsinueerd wordt dat als Biden een (donkere) vrouw als running mate kiest, dat hij dan niet op kwaliteiten geselecteerd heeft.

En ik denk dat óók kiezen op basis van gender en race wel voordelen heeft hoor. Al is het alleen maar iemand in een hoge positie die ook als ervaringsdeskundige kan optreden, in die zee van witte oude mannen. Dat is ook wat waard (mits ze natuurlijk al capabel zijn).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:25

Openbaar is inderdaad niet openbaar, het gaat puur om het feit of er zwijggeld is betaald aan een prostituee en of hij dat via zijn bedrijven heeft weggezet als juridische kosten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:27

IMANDRA schreef:
Dus 'openbaar' is niet openbaar, of?

@Askja: ik val ook meer over 'ja als er dalijk een (donkere) vrouw zit, zit die er waarschijnlijk niet om haar capaciteiten'. Die aanname die in mijn ogen gedaan wordt. En wat is 'capabel'? Dat is denk ik afhankelijk van Biden en nog veel meer andere factoren. Buiten intelligentie etc kunnen wij denk ik niet roepen of Michelle Obama bijv. minder capabel is dan een witte man (waarvan ik even niet op een voorbeeld kom lol).

Dat er zegmaar geinsinueerd wordt dat als Biden een (donkere) vrouw als running mate kiest, dat hij dan niet op kwaliteiten geselecteerd heeft.

En ik denk dat óók kiezen op basis van gender en race wel voordelen heeft hoor. Al is het alleen maar iemand in een hoge positie die ook als ervaringsdeskundige kan optreden, in die zee van witte oude mannen. Dat is ook wat waard (mits ze natuurlijk al capabel zijn).

Dat laatste ben ik wel met je eens, dat er wel wat variatie wenselijk is in de zee van witte oude mannen. Maar er kunnen natuurlijk ook ministersposten worden vervuld door capabele (zwarte) vrouwen.

Dat als Biden een donkere vrouw kiest als running mate, dat niet in de 1e plaats op basis van haar kwaliteiten zal zijn, is volgens mij niet wat er gezegd werd . Er werd (door mij) gezegd dat hij hopelijk voor de beste kandidaat kiest ongeacht kleur en geslacht (en als dat een zwarte vrouw is: top), en er werd (niet door mij) gezegd dat de keuze voor een zwarte vrouw door een groot deel van de bevolking waarschijnlijk gezien zal worden als positieve discriminatie. Daar kun je wat van vinden, maar er wordt hier m.i. niet geïnsinueerd dan een zwarte vrouw als running mate alleen maar wat wij hier noemen een excuustruus zou zijn (en dus niet gekozen vanwege haar kwaliteiten).

Goed beschouwd zal er altijd wel een groep zijn die verontwaardigd cq bevooroordeeld zal zijn over Bidens uiteindelijke keuze voor running mate, of het nu een oude witte man wordt, een jonge witte vrouw, een capabele zwarte vrouw, of een paarsgestippelde transgender.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:10

En nou heeft hij de straf van Stone weer kwijtgescholden: https://www.nu.nl/buitenland/6063790/tr ... kwijt.html . De mand die is veroordeeld omdat hij Trump probeerde te beschermen. Dit is gewoon ondermijning van de rechtstaat, veroordelingen kwijtschelden, die jou persoonlijk niet aanstaan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:00

De vraag is wanneer er eens wat Republikeinen opstaan die zich hiervan distantiëren, in plaats van stilzwijgend toe te kijken hoe Trump een steeds grotere aanfluiting maakt van de VS als democratische rechtsstaat. Vooralsnog, voorspelbaar, is het alleen Mitt Romney die zich als Republikein uitspreekt tegen deze nieuwe actie van Trump

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:09

Ik heb ergens gelezen dat een gedeelte van de Republikeinen niet op hem zal stemmen straks maar kan het zo niet terugvinden .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:21

Op het moment dat zijn herverkiezing steeds onwaarschijnlijker wordt, dan gaat hij steeds meer kritiek krijgen. Je ziet al dat er senatoren zijn die voorzichtig afstand beginnen te nemen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:30

Bigone, dat lijkt me logisch nu hij in de peilingen achterstaat op Biden. Maar dat kan ook zo weer veranderen.
Welke senatoren zijn dat dan Karl? Ik lees alleen iets over Romney, maar die is van het begin af aan erg kritisch geweest over Trump.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:03

Bijvoorbeeld over zijn veto voor de militaire begroting omdat namen van bases aangepast moeten worden, over zijn aanpak van de pandemie, zijn bijbelmomentje waarvoor demonstranten met traangas weggejaagd moesten worden. Zijn slechte cijfers beginnen ook behoorlijk invloed op de kansen een aantal senatoren te krijgen en dan zie je dat ze afstand beginnen te nemen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:06

Ik zie hem er nog voor in staat de wetgeving te veranderen zodat hij automatisch aan blijft. Persoonlijk vind ik de mens toch een soort dictator. Scheit aan alles.
Al draagt hij nu wel een mondmasker...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:02

Hij kan die wetgeving niet aanpassen, daar heeft hij als president de autoriteit niet voor. Legal Eagle, een Amerikaanse advocaat die de Amerikaanse wetgeving op YouTube bespreekt, heeft een tijdje terug een uitzending over gemaakt. Dat hele verhaal over maximaal twee keer herkozen worden etc. zit gewoon goed in elkaar. Stel dat hij vanwege corona de verkiezingen uitstelt, dan wordt Pelosi in januari automatisch de waarnemend president en daar kan hij helemaal niks aan doen. Verkiezingen uitstellen, langer aanblijven of meer dan twee ambtstermijnen zit er echt niet in.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:47

Poetin kon het wel. ;) Grondwet aangepast midden in de Corona-crisis.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:07

Ik zie hem ook als een kleuter blijven zitten in the oval office en zijn wapengekkies achterban mobiliseren om hem te beschermen. Laten we hopen dat het niet zo ver komt. :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:26

Dat dus,ik zie hem ook ineens een grondwet of wat dan ook wijzigen en geheid dat als hij verliest alles op zijn kop staat omdat er wel gefraudeerd zal zijn.
Ik geloof nooit dat hij zomaar op stapt. Net als dat hij zijn vriendje zomaar loslaat over iedereen en alles heen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:33

De wet zijn maar woorden... die hebben geen waarde van zichzelf, alleen maar de waarde die eraan gegeven worden. En wat dat betreft is het gevaar niet eens Trump (of welke dictator dan ook) maar al die mensen die eromheen staan en het ook toelaten. In dit geval de senaat die Trump ongeacht welke criminaliteit, welk hoogverraad, welke leugens dan ook heeft laten zitten. Hoe schaamteloos zijn corruptie ook gebleken is, hoe hij steeds vrij openlijk de waarheidsvinding gesaboteerd heeft (wat normaal gesproken al reden genoeg is om een president eruit te zetten), het is niet gebeurd en men heeft het toegelaten.

'De wet' gaat dat niet oplossen. Mensen die besluiten het niet te aanvaarden wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:42

Hij kan natuurlijk een staatsgreep plegen, wat ik trouwens niet geloof. Maar hij kan niet even deze wet veranderen, dat is gewoon op een goede manier juridisch afgedekt. Je kan op Legal Eagle op YouTube zoeken, hij heeft een goede uitleg waarom dat geen begaanbare weg voor Trump is.