Rinske schreef:Nu ga je er al meteen vanuit dat deze factoren niet aanwezig zouden kunnen zijn bij een goede vice president. Racisme en seksisme.
Nee hoor, daar ga ik helemaal niet vanuit. Dus geen racisme en ook geen seksisme.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Er zijn natuurlijk heel veel capabele kandidaten voor de functie van vice president. Daar zullen zowel mannen als vrouwen tussen zitten en zowel blanken als mensen van kleur. Er is niet maar één ultieme kandidaat en de suggestie dat in het geval van een zwarte vrouw het de vraag is of ze wel gekwalificeerd is, is echt zo belachelijk, dat ik me echt afvraag waarom we op zo'n vraag nog ingaan.
Karl66 schreef:Ik lees net dat het hooggerechtshof heeft besloten dat hij zijn belastingaangifte openbaar moet maken. Ik denk dat hij als iemand die aan de ene kant continue opschept over hoe rijk hij is en aan de andere kant niemand wil laten zien wat zijn werkelijke waarde is, daar niet blij van wordt.
IMANDRA schreef:Dus 'openbaar' is niet openbaar, of?
@Askja: ik val ook meer over 'ja als er dalijk een (donkere) vrouw zit, zit die er waarschijnlijk niet om haar capaciteiten'. Die aanname die in mijn ogen gedaan wordt. En wat is 'capabel'? Dat is denk ik afhankelijk van Biden en nog veel meer andere factoren. Buiten intelligentie etc kunnen wij denk ik niet roepen of Michelle Obama bijv. minder capabel is dan een witte man (waarvan ik even niet op een voorbeeld kom lol).
Dat er zegmaar geinsinueerd wordt dat als Biden een (donkere) vrouw als running mate kiest, dat hij dan niet op kwaliteiten geselecteerd heeft.
En ik denk dat óók kiezen op basis van gender en race wel voordelen heeft hoor. Al is het alleen maar iemand in een hoge positie die ook als ervaringsdeskundige kan optreden, in die zee van witte oude mannen. Dat is ook wat waard (mits ze natuurlijk al capabel zijn).