Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:00

Biebz schreef:
its_daantjee schreef:
[ [url=m/e1YM2X.png]Afbeelding[/url] ]

de verdachten zijn dus nog niet vrij gelaten. gelukkig maar!

mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en bekenden daarvan. wat een verdrietige gebeurtenis.

Zijn weer hele tegenstrijdige berichten dan.
Kreeg vanmorgen een breaking news dat alleen de hoofdverdachte nog vast zat.

Alleen hoofdverdachte Gökmen T. nog vast voor aanslag Utrecht - https://nos.nl/l/2276639

hmm, dat is inderdaad tegenstrijdig. toch ga ik zelf liever uit van een tweet van de politie (met blauw vinkje) utrecht dan van een bericht op het NOS. maar dat is persoonlijk :o

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:00

Biebz schreef:
its_daantjee schreef:
[ [url=m/e1YM2X.png]Afbeelding[/url] ]

de verdachten zijn dus nog niet vrij gelaten. gelukkig maar!

mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en bekenden daarvan. wat een verdrietige gebeurtenis.

Zijn weer hele tegenstrijdige berichten dan.
Kreeg vanmorgen een breaking news dat alleen de hoofdverdachte nog vast zat.

Alleen hoofdverdachte Gökmen T. nog vast voor aanslag Utrecht - https://nos.nl/l/2276639

Nos heeft het ook al aangepast inmiddels.

Tip van flip; kijk niet elke 5 minuten naar het nieuws. Juist in deze tijd waarin communicatie online veel verder en makkelijk gaat zie je dat ook de "gevestigde" orde niet schoon is van communicatiefouten. De druk momenteel op de autoriteiten om meer informatie te geven, want iedereen kijkt mee en klopt op de deur, helpt daar ook niet bij. Foutieve verklaringen naar de pers toe, en tegenstrijdige informatie, het hoort er allemaal bij. Informatie die echt niet klopt wordt vaak snel hersteld. Informatie die "soortvan" foutief of ongefundeerd is blijft veelal wat langer hangen omdat de politie er anders echt een dagtaak aan zou hebben om het uit de weg te ruimen zonder zelf teveel prijs te geven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:01

In de NRC liveblog wordt de betreffende tweet van de politie weergegeven.

Biebz

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:03

Nos heeft het nu idd aangepast.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:08

Wijk is weer helemaal vrij gegeven. Nichtje heeft wel vannacht bij haar ouders geslapen

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:08

Ik ben net geinterviewd door volgensmij RTV Utrecht. Als het online komt zal ik het wel hier delen :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:11

Sheehan schreef:
Ik ben net geinterviewd door volgensmij RTV Utrecht. Als het online komt zal ik het wel hier delen :)

Was zeker wel spannend om vanmorgen in de tram
te stappen :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:11

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:22

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:31

BloemBloem schreef:
Sheehan schreef:

Was zeker wel spannend om vanmorgen in de tram
te stappen :(:)

Ik was gelukkig met een groep van mijn klas, we hebben allemaal op elkaar gewacht en zijn toen samen de tram in gestapt. Er stond veel media en nog wel politie, ook op Utrecht Centraal veel zwaar uitgedoste politie. De sfeer in de tram was wel grimmig, je voelde vooral bij de halte dat mensen er echt heel stil van waren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:32

De burgemeester van Utrecht is heel stellig dat het maar om 1 verdachte gaat. Bron is RTV Utrecht.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:33

Sheehan schreef:
Ik was gelukkig met een groep van mijn klas, we hebben allemaal op elkaar gewacht en zijn toen samen de tram in gestapt. Er stond veel media en nog wel politie, ook op Utrecht Centraal veel zwaar uitgedoste politie. De sfeer in de tram was wel grimmig, je voelde vooral bij de halte dat mensen er echt heel stil van waren.

Mooi om te lezen dat jullie elkaar daarin hebben
gesteund. Ik vind jullie super dapper! :* !!!!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:39

Ben benieuwd of als die man met de cake een blanke NLer was het ook kippenvel was en rond ging op social media :)

Ik ben ook erg benieuwd naar meer duidelijkheid. Maar denk dat over een paar dagen pas echt duidelijk is wat er gebeurd is ..

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:40

BloemBloem schreef:
Sheehan schreef:

Mooi om te lezen dat jullie elkaar daarin hebben
gesteund. Ik vind jullie super dapper! :* !!!!!

:* :* :*

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:41

sureido schreef:
Ben benieuwd of als die man met de cake een blanke NLer was het ook kippenvel was en rond ging op social media :)

Ik ben ook erg benieuwd naar meer duidelijkheid. Maar denk dat over een paar dagen pas echt duidelijk is wat er gebeurd is ..

Waarom deze opmerking? Ja, dan was het ook rond gegaan op social media. Het is toch mooi om te zien hoe dankbaar de mensen zijn voor de inzet van de hulpverleners? De agenten staan daar voor onze veiligheid.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:42

2 MINUTEN GELEDEN
Ook gemeente Utrecht bevestigt: drie verdachten nog vast
Na verwarring tussen de burgemeester van Utrecht en de politie, heeft de gemeente de hand in eigen boezem gestoken en de uitspraken van de burgemeester gecorrigeerd. "Burgemeester Van Zanen heeft zich vanochtend gebaseerd op verkeerde informatie toen hij zei dat er twee verdachten zijn vrijgelaten", zegt een woordvoerder tegen de NOS. "We moeten de informatie van de politie aanhouden. De drie verdachten zitten dus nog allemaal vast."

Bron: nos.nl https://nos.nl/liveblog/2276620-alleen- ... ester.html

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:44

Denise_Storm schreef:
sureido schreef:

Waarom deze opmerking? Ja, dan was het ook rond gegaan op social media. Het is toch mooi om te zien hoe dankbaar de mensen zijn voor de inzet van de hulpverleners? De agenten staan daar voor onze veiligheid.

Uiteraard, maar ik snap nooit zo goed, waarom dit dan zo breed
wordt uitgemeten in de media :) De man mag dan een "jurk" ( ik bedoel dit niet naar, maar weet echt de benaming niet voor deze kleding ) dragen, maar ook zijn bloed is gewoon rood :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:45

sureido schreef:

Dat zullen we nooit weten. Overigens was het mij niet eens opgevallen dat die man geen 'blanke NLer' was. Het gebaar vind ik fantastisch, afkomst doet er voor mij persoonlijk niet toe.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:46

Denise_Storm schreef:
sureido schreef:

Je kan zelf ook wel bedenken waarom ik deze opmerking maak. Nee, dan was het niet rond gegaan. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Bij ons met een bosbrand werden ook flesjes water en eten uitgedeeld aan de brandweermannen en hier waren ook foto’s van gemaakt. Maar die lading is heel anders en niet interessant, dus werd niet gedeeld. Zeg verder niks over de actie van de man want die is inderdaad mooi. Maar zoiets is toch normaal en hoort toch zo? Of krijgen mensen kippenvel omdat het toevallig geen blanke is die de cake uitdeelde? Zeg maar iets hoor. Maar nu zal bokt wel weer vallen over deze opmerking dus lees allemaal deze terug want ik ga het niet 10 keer uitleggen.
Laatst bijgewerkt door sureido op 19-03-19 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:47

Dus toch 3 verdachten. Ik begreep ook al dat ze verder onderzoek naar die salafistische sekte aan het doen waren. Daarom vond ik de uitspraken van de burgemeester van Utrecht ook apart.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:48

sureido schreef:
Uiteraard, maar ik snap nooit zo goed, waarom dit dan zo breed
wordt uitgemeten in de media :) De man mag dan een "jurk" ( ik bedoel dit niet naar, maar weet echt de benaming niet voor deze kleding ) dragen, maar ook zijn bloed is gewoon rood :)

Ik zie het anders. Ik denk dat er na zo'n gebeurtenis juist behoefte is aan respect voor elkaar. Op een of andere manier zet zo'n gebeurtenis iedereen weer met beide benen op de grond. Hoe triest ook, de keiharde waarheid: je kan zomaar slachtoffer zijn. Hoe mooi is het dan dat mensen elkaar zien? Het gaat niet om een plakje cake, een man met een ander geloof of een agent. Het gaat om elkaar zien en waarderen. Niet elkaar beoordelen, maar respecteren.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:50

sureido schreef:
Je kan zelf ook wel bedenken waarom ik deze opmerking maak. Nee, dan was het niet rond gegaan. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Bij ons met een bosbrand werden ook flesjes water en eten uitgedeeld aan de brandweermannen en hier waren ook foto’s van gemaakt. Maar die lading is heel anders en niet interessant, dus werd niet gedeeld. Zeg verder niks over de actie van de man want die is inderdaad mooi. Maar zoiets is toch normaal en hoort toch zo? Of krijgen mensen kippenvel omdat het toevallig geen blanke is die de cake uitdeelde? Zeg maar iets hoor. Maar nu zal bokt wel weer vallen over deze opmerking dus lees allemaal deze terug want ik ga het niet 10 keer uitleggen.

Ik denk dat het de situatie is. Mijn ervaring is anders en ik zie juist vaak deze helpende mensen en berichten in het nieuws. Maar laten we deze discussie niet in dit topic voortzetten. Laten we het hier vooral hebben over het laatste nieuws en met onze gedachten bij de slachtoffers en hulpverleners zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:52

Karin schreef:
sureido schreef:

Dat zullen we nooit weten. Overigens was het mij niet eens opgevallen dat die man geen 'blanke NLer' was. Het gebaar vind ik fantastisch, afkomst doet er voor mij persoonlijk niet toe.

Eens met Karin. Ook als het een blanke Nederlander was geweest had ik het gedeeld.

Ik richt me graag op deze positieve dingen ipv op mensen die zich afzetten tegen andere mensen en culturen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:55

Denise_Storm schreef:
Het gaat niet om een plakje cake, een man met een ander geloof of een agent. Het gaat om elkaar zien en waarderen. Niet elkaar beoordelen, maar respecteren.

Precies zoals ik het zie. Ik had het niet beter kunnen formuleren.

Ik snap de andere gedachtegang hoor, maar het is niet hoe ik het zie en ook niet hoe ik ernaar zou willen kijken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:55

Zolang mensen zoals jij hier deze aandacht en lading aan geven wel.
Voor mij is deze persoon gewoon een mens. Iemand die ook geschokt is door de gebeurtenissen die er op dat moment gaande waren.