Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:14

[quote="Askja"]Je ergert je aan het woord racist terwijl dat in de hele door jou aangehaalde quote niet voorkomt?

dat is nou 1 keer het meest gebruikte woord als je het niet eens bent met een ander, of ik heb ook een paar niet heel leuke pb tjes gehad, anyway daar heb ik ...... aan

En wat bedoel je met 'realist'? gewoon reeel nadenken bedoel ik, of wat er niet is kan je niet uitgeven. er worden miljoenen in projecten gestopt waar niks van terecht komt, er gaan miljarden subsidies naar ik weet niet waar, en wordt dat nuttig besteed bv ??? neem de plastic soep, asbestfabrieken, milieu vervuiling, in bv azie, als er daar niks veranderd waarom moeten wij daar voor betalen, neem verbod op asbest, dat is vanaf 2024 verboden alleen in nl, in belgie in 2040. ( en hier betaal je ook nog 21% aan BTW voor het verwijderen, wie wordt daar beter van ??? ik niet helaas ). daarbij je kan het willen maar je kan niet heel africa naar europa halen, waar gaan we dat van betalen ???? en het hele eu verhaal is ook een gruwelijke kostenpost. er komt een dag dat de pot leeg is op deze manier en dan ??????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:31

sassefras schreef:
Askja schreef:
Je ergert je aan het woord racist terwijl dat in de hele door jou aangehaalde quote niet voorkomt?

dat is nou 1 keer het meest gebruikte woord als je het niet eens bent met een ander, of ik heb ook een paar niet heel leuke pb tjes gehad, anyway daar heb ik ...... aan

En wat bedoel je met 'realist'? gewoon reeel nadenken bedoel ik, of wat er niet is kan je niet uitgeven. er worden miljoenen in projecten gestopt waar niks van terecht komt, er gaan miljarden subsidies naar ik weet niet waar, en wordt dat nuttig besteed bv ??? neem de plastic soep, asbestfabrieken, milieu vervuiling, in bv azie, als er daar niks veranderd waarom moeten wij daar voor betalen, neem verbod op asbest, dat is vanaf 2024 verboden alleen in nl, in belgie in 2040. ( en hier betaal je ook nog 21% aan BTW voor het verwijderen, wie wordt daar beter van ??? ik niet helaas ). daarbij je kan het willen maar je kan niet heel africa naar europa halen, waar gaan we dat van betalen ???? en het hele eu verhaal is ook een gruwelijke kostenpost. er komt een dag dat de pot leeg is op deze manier en dan ??????

En wat is precies de oplossing voor bovengenoemde problemen?
Die staan niet op het A4-tje van Geert. :D
En het verhaal van nexit? Enig idee wat dat betekent voor ons kleine handels en doorvoerlandje?
Het gebruik maken van nep-nieuws op mensen tegen elkaar op te zetten ?

Een realist zou vooral naar de haalbaarheid van de plannen van PVV en FvD moeten kijken ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:36

En wat is precies de oplossing voor bovengenoemde problemen?
Die staan niet op het A4-tje van Geert. :D
En het verhaal van nexit? Enig idee wat dat betekent voor ons kleine handels en doorvoerlandje?
Het gebruik maken van nep-nieuws op mensen tegen elkaar op te zetten ?

Een realist zou vooral naar de haalbaarheid van de plannen van PVV en FvD moeten kijken ;)[/quote]

fijn weer zo,n meedenker, ik zeg nergens dat ik een oplossing heb he :+ , maar wordt wel weer in t hokje gestopt

Electra63

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:41

Tjaaa.... je gooit een hele reeks problemen op 1 hoop ? Waarvan je zelf nog zegt, dat je het allemaal niet weet? Maar je noemt jezelf wel een realist? Maar je maakt mij wel een verwijt? :D ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:52

Ineens krijgt iedereen dreig pb's >;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:04

Nikass schreef:
Ineens krijgt iedereen dreig pb's >;)

Waar slaat dat toch op?

Misschien niet helemaal gelijk aan dit topic, maar waarom is het voor sommigen toch zo ontzettend lastig om andere meningen te accepteren en belangrijker nog, te respecteren?

Ik weet niet of iemand gisteren EenVandaag heeft gezien? Maar Jojanneke ging tekeer tegen Wilders, niet normaal gewoon. Ze liet hem níet uitpraten en was allesbehalve een objectieve interviewer. Tenenkrommend vind ik dat.

Accepteer andermans mening en respecteer deze. Als je begint met dreigen ben je zó verkeerd bezig en ook gelijk zó ongeloofwaardig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:15

Ik vond het ook heel slecht. Ben ik niet gewend van EenVandaag.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:15

pien_2010 schreef:
Lieve Shaggy......blijf vooral lekker slapen.......FvD is gewoon foute boel.....op heel veel fronten.

Kleine nuance misschien: FvD Is geen foute boel, dat vind jij(en velen met je). Zolang partijen in Nederland voldoen aan de gestelde voorwaarden van de Kieswet en gekozen worden in de Tweede Kamer dan zijn ze niet 'fout'. Dat de meningen nogal uit een lopen over de standpunten van zo'n partij is wat anders.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 12:51

Marjoow schreef:
Ik weet niet of iemand gisteren EenVandaag heeft gezien? Maar Jojanneke ging tekeer tegen Wilders, niet normaal gewoon. Ze liet hem níet uitpraten en was allesbehalve een objectieve interviewer. Tenenkrommend vind ik dat.

Accepteer andermans mening en respecteer deze. Als je begint met dreigen ben je zó verkeerd bezig en ook gelijk zó ongeloofwaardig.

Ik heb even gekeken en vind dit echt zo ontzettend slecht, vooral uit journalistiek oogpunt.
Of je het nou wel of niet met de man eens bent, Wilders blijft ontzettend netjes en rustig terwijl zij hem niet eens de kans geeft om zijn verhaal te doen. En daarnaast bekijkt ze het inderdaad totaal niet op een objectieve manier en neemt ze haar eigen politieke mening hier teveel als argumenten.

Ik sta zelf niet achter de standpunten van Dhr Wilders, maar ik moet zeggen, petje af voor mensen zoals Wilders (maar ook Baudet en destijds Fortuyn) dat zij toch beleefd blijven tijdens de meeste interviews en debatten en zij zich niet zomaar van hun stuk laten brengen, want ze krijgen nogal wat naar hun kop geslingerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:57

Shaggy09 schreef:
Marjoow schreef:

Ik heb even gekeken en vind dit echt zo ontzettend slecht, vooral uit journalistiek oogpunt.
Of je het nou wel of niet met de man eens bent, Wilders blijft ontzettend netjes en rustig terwijl zij hem niet eens de kans geeft om zijn verhaal te doen. En daarnaast bekijkt ze het inderdaad totaal niet op een objectieve manier en neemt ze haar eigen politieke mening hier teveel als argumenten.

Ik sta zelf niet achter de standpunten van Dhr Wilders, maar ik moet zeggen, petje af voor mensen zoals Wilders (maar ook Baudet en destijds Fortuyn) dat zij toch beleefd blijven tijdens de meeste interviews en debatten en zij zich niet zomaar van hun stuk laten brengen, want ze krijgen nogal wat naar hun kop geslingerd.

Inderdaad. Ik merk dat ik er zelf vaak tussenin zit. Zeker met de kwestie Syrië heb ik geen duidelijke mening, omdat ik enerzijds vind dat Syriërs zo snel mogelijk terug zouden moeten om hun eigen land op te bouwen, maar anderzijds het ook niet gek vind dat die mensen nog niet terug durven als Assad nog aan de leiding is. Daarbij, is het in Nederland zo goed voor ze, dat het niet gek is dat ze niet terug willen.

Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver. Hoeveel Nederlanders zelf leven in armoede, hoeveel ouderen worden gescheiden van hun partner omdat er geen zorgverlening is die voor beide aansluit. Schrijnende situaties.
En hoewel ik nooit op een extreme als Wilders zal stemmen, vind ik het wel enorm belangrijk dat beide kampen vertegenwoordigd worden in de Tweede Kamer...

Niemand wordt blij van een extreem links land, en niemand wordt blij van een extreem rechts land. Juist die grijze gebieden zijn belangrijk vind ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:19

Serieus, Syriërs terug sturen naar de hel waar ze uit ontsnapt zijn? "Onfatsoenlijk" is een veel te mild woord daarvoor.
Jij denkt serieus dat ze liever in Nederland wonen dan in hun eigen land, als daar vrede zou zijn?
Mensen vluchten niet zomaar.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-03-19 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:20

Nikass schreef:
Serieus, Syriërs terug sturen naar de hel waar ze uit ontsnapt zijn? "Onfatsoenlijk" is een veel te mild woord daarvoor.

Als het land weer veilig is, zal het weer terug opgebouwd moeten worden toch? Wie beter dan Syriërs zelf die dat kunnen doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:23

Eerst maar zorgen dat het land weer veilig is dan, want daar zijn we nog lang niet. En dan wellicht hulp bieden? Of hebben wij Nederland ook alleen zelf weer opgebouwd na WO2?
En dan zullen de Syriërs maar wat graag terugkeren, dan hoeft niemand ze te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:26

Nikass schreef:
Eerst maar zorgen dat het land weer veilig is dan, want daar zijn we nog lang niet. En dan wellicht hulp bieden? Of hebben wij Nederland ook alleen zelf weer opgebouwd na WO2?
En dan zullen de Syriërs maar wat graag terugkeren, dan hoeft niemand ze te sturen.

Het land is veiliger dan ooit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 13:34

Nikass schreef:

Niemand zegt toch dat we geen hulp willen bieden en die Syriërs maar aan hun lot overlaten? Waarom gelijk zo extreem :')

Precies wat Marjoow zei, van die grijze gebieden. Deze tijd worden die gewoon compleet vergeten omdat het in de media alleen maar gaat om de strijd tussen Baudet en Klaver of over of het klimaatakkoord nou wel of geen vruchten gaat afwerpen. Jammer. Ik zou graag gewoon weer wat inhoud en ruimte voor discussie zien.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:35

Resistance schreef:
Nikass schreef:

Super veilig. :+
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:35

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:

Niemand zegt toch dat we geen hulp willen bieden en die Syriërs maar aan hun lot overlaten? Waarom gelijk zo extreem :')

Precies wat Marjoow zei, van die grijze gebieden. Deze tijd worden die gewoon compleet vergeten omdat het in de media alleen maar gaat om de strijd tussen Baudet en Klaver of over of het klimaatakkoord nou wel of geen vruchten gaat afwerpen. Jammer. Ik zou graag gewoon weer wat inhoud en ruimte voor discussie zien.

Ja inderdaad. En daarbij heb ik ook het idee dat in de media links wordt opgehemeld en rechts altijd negatief wordt neergezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:42

J0anieke schreef:
Resistance schreef:

Super veilig. :+
[ [url=m/UnVoOJ.png]Afbeelding[/url] ]

Ik had het over Nederland. :+ Maar denk dat ik post verkeerd gelezen heb haha, ik interpreteerde hem als anti vluchteling.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:58

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:59

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:05

Ik ook op de SPF. *\o/* *\o/* *\o/*

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:11

Citaat:
Een naam op het stemformulier waar toevallig je oog op valt
Het beste wat jij kunt doen is het stemformulier openslaan en een willekeurige naam aankruisen. Je hebt nu aan je democratische plicht voldaan. Gefeliciteerd weer!

Nog best representatief voor de eerste paar keer dat ik ging stemmen :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:11

Ik stem overigens sowieso op een vrouw en het liefst iemand uit mijn gemeente of 1 van de direct omliggende gemeentes :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:04

Ik had ook al een promofilm van de partij tegen de burger gezien. Ik vind de Speld briljant.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:23

Marjoow schreef:

Geert Wilders laat zelf ook nooit iemand uitpraten, en schreeuwt er altijd overheen. Taste of his own medicine. Sorry, geen medelijden mee. Je kan niet van een ander verwachten dat die persoon beleefd is als je dat zelf nooit bent.

Magrathea schreef:
Jongens, sluit het topic maar, de enige echte nuttige stemwijzer is online *\o/*
https://speld.nl/2019/03/08/doe-de-spel ... emadvie2s/
Ik moet stemmen op de Separatistische Partij Flevoland

Hahahahahhahha :') ik zal eens kijken :')

Partij tegen de Burger 88%

Kan ik me volledig in vinden, heel goed.